Speciálové na Ukrajině spíše preferovali menší a silně vyzbrojená otevřená vozidla, ale mají i těžší vozidla Varta.
Ukrajinu, která vrhala své speciály do hrotů útoků jako obyčejnou lehkou pěchotu, bych radši nezmiňoval.
Lehká jízda se osvědčila při charkovské protiofenzívě v roce 2022, ale od té doby se bojiště změnilo. Střílet z auta jako na safari je dobrý, ale musí být pro to podmínky.
Jo, v pousti v Africe je to to samy. Na UA se vedou povahou jine boje. Mimo jine v obyvanem uzemi, kde je nejaky skryte pusobeni nemozne.
Specky by měli nasazovat do specifických bojových situacích. Jako třeba v Africe při misích v Mali.
Jasně dnes má každý drony,
ale pokud jich nebude mít dost, tak je stále možnost je v RELATIVNÍM klidu nasadit s otevřenými auty. Pokud bude mít auto rušičky, a protivník nebude mít drony na optickém vláknu…
V uplne jine dobe a pro uplne pro jine uziti. Toto je fakt strasna fotka. Prostrileny skrz naskrz zapadly poustni special do ornice. Ach jo.
Kdo toto obhajuje je magor.
V rasputici zapadne skoro všechno, těžká kráva 6x6 ještě víc. Zajímavé je kolik armáda poptává těch rozšiřujících modulů
EXTENDA?
A jestli to je opravdu výhoda. Jinak útočných vozidel 4x4 je celá řada, včetně již zmiňovaného
FLYER 72.
Vozidla HMT v britských ozbrojených silách v provedení 4×4 mají označení HMT Jackal (Supacat HMT 400) a v provedení 6×6 po názvem HMT Coyote (Supacat HMT 600).
Ale Kojota 6x6 nejde předělat na 4x4, ale využije se třeba na nošení modulu WOLFRAM.
Výhoda je jakoby jednotná podvozková platforma, když už je zavedena. Jenže u nás AČR využívá spíše platformu TATRA, ta má servisní zázemí.
Například
Patriot II 4×4 je univerzální obrněné vozidlo na podvozku Tatra. Jenže má už přes 10 tun, je uzavřené, ale to specky nechtějí.
Může nést dálkově řízené zbraňové systémy s kanony do ráže 20 mm nebo granátomety.
Supacat HMT má motor uprostřed, kabinu posazenou vpředu, a řidič případně kulometčík mají lepší výhled, než když máte vepředu čumák motorového prostoru jako má PATRIOT. Každé vozidlo má svoje specifika a hodí se pro něco jiného.
Pro zajímavost ukrajinské speciální jednotky používají i ukrajinská obrněná vozidla VARTA, který je srovnatelný s Patriotem II 4×4.
Ale nebudeme jim do toho kecat, nějak se už zřejmě rozhodli.
Zajímavé vozítko pro specky vyvíjel také Krauss-Maffei Wegmann (KMW) na podvozku Bremach, skoro ve stylu jakýchsi obrněných bugin.
Opravdové buginy s protitankovými zbraněmi měly na Ukrajině ze začátku docela úspěch.