Stránka 32 z 33

Re: Luftwaffe - Obecné dotazy

Napsal: 6/11/2020, 22:50
od Tempik
To by byla od němců hodně divná věc, že?
Ale necháme to tipování ještě otevřené. V poště mám ještě typ na DB 604.

Re: Luftwaffe - Obecné dotazy

Napsal: 7/11/2020, 09:31
od segal7
No to jo, tipoval jsem nějakou poválečnou kuriozitu.

Re: Luftwaffe - Obecné dotazy

Napsal: 7/11/2020, 09:37
od Zemakt
DB 604 byl řešen do X. Tohle fakt vypadá na H. Ale ať hledám jak hledám, skopčáci zřejmě nic takového nezkušeli. Jumo 222 je taky nesmysl.

Re: Luftwaffe - Obecné dotazy

Napsal: 7/11/2020, 09:51
od Tempik
Dnešní nápověda je, že zadání je datováno 2. února 1944.

Re: Luftwaffe - Obecné dotazy

Napsal: 7/11/2020, 21:24
od jersey.se
Klöckner-Humboldt-Deutz?

Re: Luftwaffe - Obecné dotazy

Napsal: 7/11/2020, 21:57
od Tempik
Dieselová verze boxeru do H o potřebném výkonu by byla taky rozhodně zajímavá. Kapacitu i zvládnutý vývoj na to měli. Ale ještě tomu den dáme :-)

Re: Luftwaffe - Obecné dotazy

Napsal: 8/11/2020, 13:45
od Tempik
Poslední nápověda - tento motor opravdu nepochází z německa.

Re: Luftwaffe - Obecné dotazy

Napsal: 9/11/2020, 09:49
od Zemakt
No tak co? Čekám :rotuj:

Re: Luftwaffe - Obecné dotazy

Napsal: 9/11/2020, 10:24
od Skeptik
Že by :wink:
Velký obrázek
Obrázek je vizuálně zmenšen. Zobrazit v plné velikosti

Re: Luftwaffe - Obecné dotazy

Napsal: 9/11/2020, 10:27
od Skeptik
Nebo ?
Velký obrázek
Obrázek je vizuálně zmenšen. Zobrazit v plné velikosti
Velký obrázek
Obrázek je vizuálně zmenšen. Zobrazit v plné velikosti

Re: Luftwaffe - Obecné dotazy

Napsal: 9/11/2020, 10:47
od Zemakt
Ty jsou řešeny do X, na těch výkresech to opravdu vypadá na H. Nebo?

Re: Luftwaffe - Obecné dotazy

Napsal: 9/11/2020, 12:38
od Tempik
Jak přijdu z práce domů na PC, tak to odhalím. Je tak ještě pár hodin na bádání ;)

Re: Luftwaffe - Obecné dotazy

Napsal: 9/11/2020, 15:31
od HONZIK11
Přidám také svůj typ.
Za mě. Napier Sabre .,ALE KDE SE TAM DOSTAL. Můj oblíbeny na Hawkerech Typhoon a Fury. Jakoby si u Hawkera vzali příklad z obrázku a u Furyho dali chladiče do křídla. :D

Re: Luftwaffe - Obecné dotazy

Napsal: 9/11/2020, 18:31
od Tempik
Ano, jedná se skutečně o motor Napier Sabre MkIIa a jako zdroj měli sloužit Hawker Typhoony.

RLM si uvědomovalo, že německé motory s výkonem kolem 2000 koní pohořely (většina doslovně) a zadalo FockeWulfu začátkem roku 44 vypracovat zabudování kořistních Sabrů do FW 190 a Ta 152 (náš výkres je Ta 152). Prakticky k zabudování sice nedošlo, ale konstruktéři jej na papíru skutečně zabudovali do Ta-152 hned ve třech různých verzích, včetně prstencového chladiče použitého už u neúspěšného DB 603 na FW 190C a později úspěšného FW 190D. Celá studie nakonec byla zamítnuta, protože v té době už vypadaly nadějně výsledky s Jumo 213, které však bylo též nouzovým řešením a do FW 190 se s ním nepočítalo původně vůbec a u Ta 152 jen jako jedna (z asi 8) alternativ.

Bohužel tohle jsou veškeré ověřené informace. To, jestli mělo jít jen o dočasné řešení pro testování draku s výkonným motorem nebo zda mělo jít o bojové stroje je pak už otázkou spekulací. Já se kloním k té první variantě, protože udržovat bojeschopný cizí motor v polních podmínkách, s náhradními díly jen zkanibalizovanými z jiných kořistních motorů, by bylo velmi odvážné. Ne že by se to nikdy nestalo, ale přijde mi to málo pravděpodobné. Na druhou stranu Ta-152C zkysla až do konce války na motorech a celkem věřím, že by němci byli schopní třeba 20 letounů v roce 45 udržet v chodu.
Skutečnou zástavbou bychom dostali zajímavý stroj. Sabre II byl sice těžší cca o 150 kg, byl však o 60 cm kratší, celkově kompaktnější a hlavně o 400-600 koní výkonnější, než DB 603. Díky kratší délce by i přes svoji váhu nemusel znamenat problém s vyvážením letounu. Na druhou stranu je 150kg už jistě znatelné a na letových vlastnostech by se to určitě nepodepsalo kladně. Hlavně s krátkým křídlem z FW 190, nebo Ta 152C. Sabre byl ale asi jedinný kořistní motor, který připadal v úvahu. Grifonů bylo zcela minimum a možná ani žádný němci neměli a americký Pratt & Whitney R-2800 byl se svými rozměry a turbosoustavou pro tak malý letoun nejspíše nepřekonatelným oříčškem.
Celkem tedy chápu, že se němci do svého nejlepšího stíhače pokusili zabudovat nejlepší motor té doby :razz:

Re: Luftwaffe - Obecné dotazy

Napsal: 9/11/2020, 18:47
od HONZIK11
O tom se neda diskutovat, to je jasne. :razz:

Re: Luftwaffe - Obecné dotazy

Napsal: 9/11/2020, 19:06
od Zemakt
Sorry jako. Chápu, že jsi se snažil z tohohle vyždímat maximum. Ale prakticky ti už odpověděl Segal v sobotu.
To by byla od němců hodně divná věc, že?
Tvá šalamounská odpověď více méně mohla odvrátit a i odvrátila pátrání zcela jiným směrem. Tudíž navrhuji celou soutěž zrušit, a dát ti banána za úmyslné mlžení :raf: :up: :wink:.

Jinak k Napieru a LW, celé to na mne působí jako projektové cvičení než aby se tím mohl někdo zcela reálně zabývat. Snad jen to vyzkoušení motoru má nějaké rácio.

Re: Luftwaffe - Obecné dotazy

Napsal: 9/11/2020, 19:25
od HONZIK11
Jinymi ,zavadejicimi smery se nemuzes nechat zmast. :lej: Mozna , ze si chteli opravdu jen ten motor vyzkouset, bylo na nem co obdivovat ,ostatne Anglicani zase obdivovali Fokouse.
https://oldmachinepress.com/2014/10/14/ ... e-powered/

Re: Luftwaffe - Obecné dotazy

Napsal: 9/11/2020, 19:30
od Tempik
Uznávám, že jsem vás nechal trápit, i když správná odpověď padla. Ale zajímalo mě co kdo bude tipovat a kolik lidí to uhodne.
Jak vážně míněný projekt to byl si ani netroufnou spekulovat. Možná to dělala uklízečka po večerech a možná by vznikl nejvýkonnější německý letoun malých a středních výšek ;)

Re: Luftwaffe - Obecné dotazy

Napsal: 9/11/2020, 20:28
od Martin.K
Kolik těch motorů měli? To je jako zrecyklovali ze sestřelenejc Tajfunů? To jich měli tolik v použitelným stavu?

Re: Luftwaffe - Obecné dotazy

Napsal: 9/11/2020, 21:06
od Tempik
Za dva roky jich určitě pár nasbírali. Měli i celá letuschopna letadla. Vraků ve Francii muselo být desítky.