Stránka 32 z 68

Re: Program PAK-FA (Suchoj T-50)

Napsal: 10/6/2014, 22:54
od kenavf
mepu píše: Podle mě je ta T-50-5 odepsaná, pokud je to vážné poškození (strukturální) nemá cenu to opravovat kor když jde o prototyp
Ak by stanovili že je pevnosť "len" znížená,tak by možno mohla lietať v testoch vybavenia,bez veľkých G-čok.Ak ju uzemnia,tak ju možno použiť na pozemné odlaďovanie vybavenia,výcvik perzonálu.
Ak by ju plnohodnotne opravili,tak by to bol možno signál o odolnosti konštrukcie.

Re: Program PAK-FA (Suchoj T-50)

Napsal: 10/6/2014, 23:32
od Skeptik
kenavf píše:
mepu píše: Podle mě je ta T-50-5 odepsaná, pokud je to vážné poškození (strukturální) nemá cenu to opravovat kor když jde o prototyp
Ak by stanovili že je pevnosť "len" znížená,tak by možno mohla lietať v testoch vybavenia,bez veľkých G-čok.Ak ju uzemnia,tak ju možno použiť na pozemné odlaďovanie vybavenia,výcvik perzonálu.
Ak by ju plnohodnotne opravili,tak by to bol možno signál o odolnosti konštrukcie.
Nemyslí si a souhlasím s mepu. To poškození vypadá fatální - jde to skrz a dole z toho trčí nějaké výztuhy.
Letadla jsou stále přeci jen křehké stroje :(

Re: Program PAK-FA (Suchoj T-50)

Napsal: 10/6/2014, 23:51
od kenavf
Že vraj ho pilotoval Segej Bogdan http://forum.valka.cz/viewtopic.php/p/513331#513331

Re: Program PAK-FA (Suchoj T-50)

Napsal: 10/6/2014, 23:58
od Xawi3r
mepu píše:Dnes začal hořet při pojíždění po dráze letiště po přistání prototyp PAK-FA (tak to jsem zvědav jaký, doufám že ne T-50-5). Zkušební pilot vyskočil z kabiny a nic se mu nestalo.
> http://tvzvezda.ru/news/vstrane_i_mire/ ... 0-mycf.htm
Na netu jsou i vyjádření údajných očitých svědků, že pilot letoun dával najevo problémy již při letové ukázce pro indické hosty (elektronická komunikace nefungovala). Následně byl pilot nucen pravý motor vypnout a přistát jen s jedním motorem. Po přistání vypnul i motor levý a když za sebou viděl hustý černý dým, vyskočil z letadla ještě před přistavením žebříku...

Re: Program PAK-FA (Suchoj T-50)

Napsal: 11/6/2014, 08:52
od Alchymista
Tak 055 podľa mňa dolietala definitívne :(
Poškodenia po požiari v oblasti centroplánu sú obvykle "neopraviteľné", pretože centroplán je najdôležitejší silový a štrukturálny prvok, na ktorý je "zvyšok lietadla" pripojený.
Môžu síce neskôr napísať niečo v tom zmysle, že bola urobená oprava či "výmena centroplánu", v skutočnosti to však bude skôr stavba nového stroja s využitím "použiteľných častí" z 055.

Re: Program PAK-FA (Suchoj T-50)

Napsal: 11/6/2014, 09:08
od absik
VPK tlačový odbor znovu potvrdil že nedošlo k poškodeniu draku (neprajníci smola, nič sa odpisovať nebude). Pretože T-50 využíva "3-oj prúdové motory" ( tretí prúd odsáva vyžiarené teplo okolo motora a nútenou expanziou ochladzuje výstupnú sústavu i samotn. výtokové plyny) zrejme únik maziva(paliva? hydraulickej kvapaliny?) na vnútornej strane spodnej obšívky začal tlieť čo spôsobilo hustý čierny dym na výtoku pravej motorovej sústavy. Spomalením lietadla na dráhe efekt ochladzovania zanikol a lokálne ohnisko sa mohlo rozhorieť. Keďže prototypy T-50 lietajú s "dočasnou" obšívkou na báze plastov, uhlíkových a sklených vlákien (na rozdiel od Západu nepoužívajú kevlar, určite nie na prototypoch) vyžiarené teplo spôsobilo aj podstatne väčšie prepálenie vrchnej obšívky. Počkajme si na závery vyšetrovacej komisie Suchovovcov ktorá bola zostavená už včera. Na T-50.5 určite prebehnú nedeštruktívne skúšky draku a pokiaľ budú vylúčené mikrotrhliny z lokálneho prehriatia, vymenia sa panely obšívky a pravdepodobne kompletné rozvody kvapalín nad pravým nasávacím tunelom až po spoje motora a hydr. agregátov.

Re: Program PAK-FA (Suchoj T-50)

Napsal: 11/6/2014, 10:21
od Alchymista
Dúfam, že máš pravdu.

Re: Program PAK-FA (Suchoj T-50)

Napsal: 13/6/2014, 00:02
od rabo
Skúšobný stroj, nič prekvapivé. Od toho sú tie skúšobné stroje a ich testy. Keď sa to bude robiť počas riadnej prevádzky tak to bude problém, ale teraz...

Re: Program PAK-FA (Suchoj T-50)

Napsal: 29/6/2014, 20:18
od absik
Vzhľadom na miesto ohniska požiaru u stroja T 50.5 sa vyšetrovatelia zameriavajú aj na možnosť vzniku požiaru od chyby v elektroinštalácii...
Ale celý program PAK FA to nijako neovplyvnilo - v rámci objednávok programu tzv. "GENŠTAB" pre OAK, ktoré sa majú podpísať v priebehu roku 2015 bude aj objednávka na prvú sériu T-50!
V rámci týchto objednávok výroby vojenských lietadiel na roky 2016(príp. druhá polovica 2015) až 2020 boli doteraz podpísané objednávky na 350 lietadiel, teraz sa chystajú doplňujúce objednávky na 170 až 180 lietadiel - povedal pre rádio RCH vedúci riaditeľ OAK V. Michajlov. "Rámec týchto objednávok budú tvoriť typy Jak - 130, Su - 30 SM, Su - 35, T - 50 a MiG - 29 KUB pre vojenské námorníctvo RF. Možná objednávka na MiG - 35 sa ešte posudzuje."

http://ria.ru/defense_safety/20140628/1013976631.html

Re: Program PAK-FA (Suchoj T-50)

Napsal: 23/7/2014, 12:36
od kopapaka
Obrázek

Re: Program PAK-FA (Suchoj T-50)

Napsal: 11/8/2014, 19:16
od kozlustechnykus
Nejsou zadne novinky? V tehle dobe bych cekal, ze RF bude timhle letadlem obcas mavat a ukazovat, ze se neco okolo nej deje.

Re: Program PAK-FA (Suchoj T-50)

Napsal: 11/8/2014, 20:37
od mepu
Vypadá, že ne, další prototyp nikdo zatím neviděl, vyhořelý T-50-5 co s ním je, taky se neví. Probíhají ale státní zkoušky, dokonce bych si i odvážil tvrdit, že další létající prototyp, který nikdo ještě neviděl (který ale už musí být dávno hotový je to skoro rok od T-50-5) se na nich dost pravděpodobně také účastní. Protože na předchozích prototypech byli jen určité části pasivních a aktivních systému. A určitě potřebují testovat i na skoro sériovém eru.

Re: Program PAK-FA (Suchoj T-50)

Napsal: 12/8/2014, 06:54
od absik
Myslím že mepu má pravdu, možno sú už hotové obidva keďže sa robia na súbežných standoch a 50.5 keď je už rozobraná, sa robí asi na prvý predsériový stroj - vzorkovník pre sériu. Všimli ste si že ticho nastalo po celom humbuku s Ukrajinou a činnosťou USA(vyhrážky, provokačná prítomnosť lodí v Čiernom mori, sankcie, odmietnutie spolupráce v obrannom priem....)? Putin to zobral ako faktické vyhlásenie studenej vojny a s tým majú už svoje skúsenosti a zabehnuté postupy. Skrátka čo sa dá utajiť - zatajujú. Nárast a preformovanie vojsk VDV satelity vidia tak nie je čo tajiť. Ale výroba a prípadné nočné zalietavanie v satelitných "oknách" sa dá... A bránia sa aj informačne. Za posledný mesiac pri návšteve ruských sajtov zachytávam asi 10 x väčšiu "červivosť" zdrojov (neviem koľko s toho sú útoky zo Západu a koľko je ruských blokov). Nastáva veľké zahmlievanie a nie je to počasím... :raf:

Re: Program PAK-FA (Suchoj T-50)

Napsal: 12/8/2014, 08:59
od Polarfox
A nebo také o mnoho prozaičtější vysvětlení - v rámci současné situace nikoho T-50 tolik nezajímá a v tom závalu zpráv o sankcích a Ukrajině to prostě zapadne. Jako všechno ostatní.

Re: Program PAK-FA (Suchoj T-50)

Napsal: 12/8/2014, 13:44
od absik
Ale zaujíma.... Včera gen.plk. V. Bondarev dostal od domácich novinárov z ITAR-TASS o.i. aj otázku na T - 50, konkrétne či sa nechystá vytvoriť skupinu let. akrobacie z T - 50. Odpovedal (vybraté z citátu): "Nie, v bližšom období nie a navyše by to bolo drahé riešenie (PR). T - 50 sa dostatočne prezentoval v úvodnej Aviamix show počas otvárania súťaže Aviadarts 2014..a v skupinovej zlietanosti ste ho mohli vidieť na tohtoročnom MAKS-e..."

http://vpk.name/news/115220_bondarev_so ... stvie.html
myslím že to len potvrdzuje moje slová že MO prešlo na stratégiu "ticho pred búrkou". Nič sa nehovorí ani o možnej účasti na májovom Dni "Pabedy" 9. mája 2015...

Re: Program PAK-FA (Suchoj T-50)

Napsal: 12/8/2014, 14:19
od skelet
Tak vytvářet akrobatickou skupinu z prototypů je nesmysl hodný novinářů. Spíše se teď nic podstatného neděje, tak se o tom mlčí.

Re: Program PAK-FA (Suchoj T-50)

Napsal: 21/8/2014, 00:39
od absik
Inokedy by táto správa vyvolala rozruch, teraz sa objavila medzi desiatkami všedných správ:
Na naliehanie novinárov ITAR-TASS povedal gen. riaditeľ OAK Michail Pogosjan o T-50: "Prvá etapa štátnych skúšok bude dokončená v časovej osi, ako som už skôr povedal. Od roku 2016 začnú VVS Ruskej federácie preberať sériové T-50 z výroby. Teraz sú zapojené do štátnych skúšok 4 lietadlá a v budúcom roku pribudnú ďalšie dve." Ďalej povedal že k dnešnému dňu(pozn. 18.8.2014) je vyrobených 8 lietadiel z ktorých 4 vykonávajú letové skúšky.


http://vpk.name/news/115891_postavki_is ... _goda.html

Ak si to rozmeníme na drobné, povedal vlastne toto: je vyrobených 8 lietadiel(doteraz oficiálne správy hovorili o 7-mich) t.j.

Vyrobené:

T - 50. -1 Predvádzací prototyp pre vládnych činiteľov (prelom rokov 2010/2011), teraz slúži na statické záťažové skúšky
T - 50.0 Vykonával pojazdové skúšky v r.2012, teraz slúži ako technologický vzor
T - 50.1 Vykonal prvý let v r. 2013, uzemnený v Komsomoľsku na Amure - jeho ďalší osud: skončí ako exponát v Múzeu VVS Monino
T-50.2 Prvý oficiálne predvedený prototyp verejnosti, už dávnejšie prevedený do stavu VVS, slúži na výcvik pilotov
T - 50.3 Prvý prototyp vybavený RL, slúži na letové skúšky so záťažou, vrátane vonkajších podvesov
T - 50.4 prototyp vybavený širokou škálou optosnímačov, slúži obdobne ako T - 50.3 na záťažové letové skúšky
T - 50.5 prototyp vybavený ako nultý sériový stroj, utrpel značné poškodenie požiarom elektroniky (neoficiálny záver - príčina el. skrat) znovu sa zapojil do letových skúšok
T - 50.6.2 zhodný prototyp s 50.6.1, už slúži na pozemné skúšky

Rozpracované:

T - 50.6.1 6-ty letový prototyp, zapojí sa do skúšok zač. r. 2015
T - 50.7 7-my letový prototyp, zapojí sa do skúšok v priebehu roku 2015

Re: Program PAK-FA (Suchoj T-50)

Napsal: 27/8/2014, 18:54
od kenavf
Požiarom poškodený Suchoj sa vráti k testom

http://www.militarybox.cz/news/suchoj-t ... -k-testum/

Re: Program PAK-FA (Suchoj T-50)

Napsal: 1/9/2014, 23:13
od absik
Federálne vedecko-výrobné centrum OAO "NPP Polet" úspešne dokončilo takmer 4 roky trvajúcu prácu na novom komplexe spojovacích prostriedkov s označením S-111 a integrované konformné antény pre tento systém, primárne určené pre T - 50. S - 111 umožňuje multimediálne prenosy digitaliz. dát prenosovou rýchlosťou až 34,3 Mbit/s. Druhým adeptom na vybavenie komplexom S - 111 je bojový prieskumný vrtuľník Ka - 52. Komplex je natoľko univerzálny že bude možné ním vybaviť bez úprav postupne všetky terajšie a budúce typy lietadiel, vrátane transportného a strategického letectva.
Vybavenie konformnými anténami podstatne umožní znížiť RCS plochu lietadla a taktiež zníži aerodynamický odpor lietadla/ vrtuľníka.
Ich existenciu obhajoval predstaviteľ NPP Polet výrokom že lietadlá 4++ a 5-tej generácie majú na povrchu až niekoľko desiatok rôznych rádiových antén ktoré výrazne zhoršujú RCS plochu a sú zdrojom interferenčných prúdov vzduchu v aerodynamike lietadla.

http://vpk.name/news/116510_opk_sozdala ... eniya.html

Re: Program PAK-FA (Suchoj T-50)

Napsal: 8/9/2014, 18:43
od absik
Na záver medzinár. výstavy Hydroavionautika 2014 riaditeľ korporácie "Taktické raketové zbrane" Boris Obnosov oznámil že všetky strely pre výzbroj T-50 PAK FA vrátane sprievodnej dokumentácie sú hotové a vedú sa rozhovory priamo s fy Suchoj kedy sa začnú skúšky zbraní s paluby T-50.
Ak by skúšky prebehli podľa preberacích požiadaviek, mohla by sa začať výroba prvej (overovacej) série T-50. K úplnému dokončeniu projektu chýbajú tak len motory - lietadlá z prvej objednávky MO majú dostať motory izdelje 30. Následne by overovacia séria skončila v leteckej škole v Lipetsku.

http://vpk.name/news/117052_ispyitaniya ... _godu.html