Lynx píše:Váženi, tu nikto nič neporovnava. Ide o zasadenie do kontextu, aby sme videli, kde sa asi pohybujeme. Pre mňa je tiež M346 do istej miery nezmyselná, práve použitím 2 motorov. Keď už niečo vyššej kategórie, tak T7A. Ved načo cvičiť na 2 motorovom stroji na použitie na jedno motorovom... Ideálne je použitie strojov kategórie Hawk, L159E, L39MS...
Suhlasím s Lynxom. Perspektívným jednomotorovým cvičným lietadlom/Multirole fighter na najbližších 30 rokov vidím práve Boeing T-7A Red Hawk. O ten sa už zaujímajú viacerí hráči, vážnejšie Austrália, ktorá ide nahradiť svoje staršie lietadlá Hawk, a prekvapujúco Srbsko, ktoré ako spomína janes, by malo byť prvým užívateľom a prejavilo vážny záujem o tieto stroje !
https://www.thedrive.com/the-war-zone/3 ... -customers
Ja očakávam že MO SR , na čele s Naďom poslali žiadosť na cenovú ponuku Boeingu (prípadne Americkej vláde) na T-7A Red Hawk, čo by bola ideálna kombinácia so zavádzanými F-16 Block 70/72. Naši piloti v USA sa cvičia na T-38 Talon ktorý bude nahradený týmto lietadlom, a je možné, že niektorý z pilotov sa v roku 2023 dostanú aj na tento stroj (v tomto roku má vstúpiť oficiálne do prevádzky Americkej armády). Bolo by chybou, ak by sa slovenského tendru nezúčastnilo toto lietadlo. Cena zatiaľ predbežne vychádza niekde blízko 20 milionov US$ / ks (základná verzia), čo by malo byť menej ako pri M-346 Master. Myslím si, že rozpočet OSSR by zvládol 9ks (plus opcia na 6ks) týchto perspektívnych stíhačiek . Cvičné letectvo by sme mali vyriešené na najbližších 30 rokov.