Stránka 32 z 80

Re: Aero L-39NG

Napsal: 24/8/2020, 13:21
od Juraj Tichý
HONZIK11 píše: A vy snad mate na skladě plno náhradních dílu na L39 ? Nebo je snad chcete kanibalizovat.
Kde som napísal, že chceme kanibalizovať L-39CM/ZAM?

zzz: naozaj nie som ochotný ti nahrádzať google
https://www.armadninoviny.cz/rakousko-s ... -39ng.html
https://www.euro.cz/byznys/rakousko-bez-letadel-1419685

Re: Aero L-39NG

Napsal: 24/8/2020, 13:41
od zzz
Juraj

tak ono asi je rozdíl, že se snažím používat to co nosím na krku. Víš jak: "když ptáčka lapají, tak pěkně mu zpívají". Proto mi není jasné ke konkrétně jakému úkolu by Bundesheer potřeboval "15 až 18 podzvuků".

Ad kupní cena L-39NG v nabídce pro Rakousko
Je možné, že máš pravdu a nebo taky ne. Nevím

V každém případě se zdroje liší. Der Standard v článku "Tschechien bietet Trainingsflugzeug für Luftraumüberwachung an" 10/2018 používá citace s tvrzeními tehdejšího šéfa prodeje AERa (=pan Massimo Ghione, do r. 2019) k detailům ohledně nabídky L-39NG pro Bundesheer. Je otázkou co nezapočítal do nabízené ceny za celý balíček.
pozn.: Ta níže uvedená jednotková cena za L-39NG v článku není přímo zdrojována.
Ghione wird noch konkreter (...)
Im österreichischen Verteidigungsministerium liegt schon einmal ein Angebot für sechs einfache Trainingsmaschinen um je 10,2 Millionen Euro und weitere sechs bewaffnete Flugzeuge um je 12,3 Millionen Euro.

Ghione je konkrétnější (...)
Na rakouském ministerstvu obrany již existuje nabídka šesti jednoduchých výcvikových strojů za 10,2 milionu EUR a dalších šest ozbrojených letadel za 12,3 milionu EUR.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 24/8/2020, 23:02
od niko
Hej a pisu tam aj, ze podmienkou takej ceny je velmi rychle objednanie zo strany Rakuska. Co sa ocividne v 2018 nestalo.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 25/8/2020, 05:26
od Suger
Lynx píše:Váženi, tu nikto nič neporovnava. Ide o zasadenie do kontextu, aby sme videli, kde sa asi pohybujeme. Pre mňa je tiež M346 do istej miery nezmyselná, práve použitím 2 motorov. Keď už niečo vyššej kategórie, tak T7A. Ved načo cvičiť na 2 motorovom stroji na použitie na jedno motorovom... Ideálne je použitie strojov kategórie Hawk, L159E, L39MS...
Suhlasím s Lynxom. Perspektívným jednomotorovým cvičným lietadlom/Multirole fighter na najbližších 30 rokov vidím práve Boeing T-7A Red Hawk. O ten sa už zaujímajú viacerí hráči, vážnejšie Austrália, ktorá ide nahradiť svoje staršie lietadlá Hawk, a prekvapujúco Srbsko, ktoré ako spomína janes, by malo byť prvým užívateľom a prejavilo vážny záujem o tieto stroje !
https://www.thedrive.com/the-war-zone/3 ... -customers
Ja očakávam že MO SR , na čele s Naďom poslali žiadosť na cenovú ponuku Boeingu (prípadne Americkej vláde) na T-7A Red Hawk, čo by bola ideálna kombinácia so zavádzanými F-16 Block 70/72. Naši piloti v USA sa cvičia na T-38 Talon ktorý bude nahradený týmto lietadlom, a je možné, že niektorý z pilotov sa v roku 2023 dostanú aj na tento stroj (v tomto roku má vstúpiť oficiálne do prevádzky Americkej armády). Bolo by chybou, ak by sa slovenského tendru nezúčastnilo toto lietadlo. Cena zatiaľ predbežne vychádza niekde blízko 20 milionov US$ / ks (základná verzia), čo by malo byť menej ako pri M-346 Master. Myslím si, že rozpočet OSSR by zvládol 9ks (plus opcia na 6ks) týchto perspektívnych stíhačiek . Cvičné letectvo by sme mali vyriešené na najbližších 30 rokov.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 25/8/2020, 08:34
od niko
Suger tie pocty 9 + opcia na 6 su niekde zverejnene ?

Re: Aero L-39NG

Napsal: 25/8/2020, 08:52
od Zemakt
Boeing T-7A Red Hawk je bezva stroj, nicméně v návaznosti na cenu a zrovna tak časovou dostupnost je nutné rozlišovat "základ" od "cvičněbojové" verze.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 25/8/2020, 09:14
od Suger
Niko, nie, nie je to oficiálne. V dokumente OSSR "Harmonogram realizácie hlavných projektov v oblasti modernizácie VTM a KIS" je uvedená len odhadovaná suma 100 milionov euro, predpokladá sa 8ks (podľa viacerých článkov kde sa odhadol počet ks). Je to len môj odhad, pre Slovensko by bolo neekonomické pokiaľ by kupovalo len cvičné lietadlá, mali by plniť aj úlohy MRCA /CAS , a na to menší počet ako 8ks bude málo. A už dnes je odhadovaná suma 100 milionov euro malá, bude sa musieť navýšiť...

Re: Aero L-39NG

Napsal: 25/8/2020, 10:18
od Juraj Tichý
Pochybujem, že T-7A Red Hawk bude stáť 20mil USD. Dodržali vôbec niekedy americké ozbrojene sily rozpočty svojich rozvojových programov?

Aj keď do tej našej voliéry jastrabov a sokolov by sa hodil :D

Re: Aero L-39NG

Napsal: 25/8/2020, 10:59
od HONZIK11
Boeing / Saab je nádherný letoun . Snad poslední záchvěv čistoty letounu 4. generace.
Mužou se vlézt do ceny seriovosti. Už se o něj zajímá i jejich námořnictvo. Hodně zájemců uvažuje o jeho bojovéch možnostech ,ale k nim se ani samotny výrobce příliš nevyjadřuje. Poslední zmínky jsou v duchu toho, že některé systémy jsou schopné připojení pod křídlo, viz. simulace nadšenců.
Některé státy , Srbsko , Chorvatsko Australie by jej využilo jako bojovy i pokročilý cvičny, najednou. Jako předstupeň I JAKO DOPLNĚK .
Já v něm vidím ale jen jedno ,,ALE,, Je natolik výkonný , že i on sám musí mít před sebou ještě jeden základní předstupen.Texan , Pilatus a podobné .Ty bohaté státy jej mají .

Re: Aero L-39NG

Napsal: 25/8/2020, 11:04
od Zemakt
že i on sám musí mít před sebou ještě jeden základní předstupen.Texan , Pilatus a podobné .Ty bohaté státy jej mají .
Doplním: Texan, Pilatus, L-39NG a podobné :wink:

Re: Aero L-39NG

Napsal: 25/8/2020, 11:12
od HONZIK11
Ja tam ten L39 NG nepřidal naschvál aby jsme se nějak ....nezacyklili. :razz:

Re: Aero L-39NG

Napsal: 25/8/2020, 11:18
od Lynx
Koľko hodín, na jedného je predpísaných na základný výcvik na strojoch kategórie L39NG?

Re: Aero L-39NG

Napsal: 25/8/2020, 11:23
od Juraj Tichý
Zemakt píše:
že i on sám musí mít před sebou ještě jeden základní předstupen. Texan , Pilatus a podobné. Ty bohaté státy jej mají .
Doplním: Texan, Pilatus, L-39NG a podobné :wink:
Neviem či pri dnešných simulačných možnostiach, to nie je zbytočný anachronizmus a neakceptovanie novych technologii. Dlhsie na vrtulaku a potom dlhsie na simulatore. Vzdy v tom T-7 bude za študentom sedieť inštruktor.

Ak mozme skákať z výkonu 17kN L39NG na 130kN F-16...

Re: Aero L-39NG

Napsal: 25/8/2020, 11:27
od Pikujuci brizolit
Klasický Albatros ešte chvíľku lietať bude, Letecká fakulta TUKE dokáže pokryť jednotkové kusy pilotov aj teraz. Je naozaj potrebné NGéčko? Pre koho? Pre pilota F-16? Nie, ten ho nepotrebuje.
To sa bavíme okolo roku 2025-2030, keď klasické Alabtrosy asi dajú "česť práci a robote pokoj". Koĺko pilotov budeme musieť dovtedy "vycviciť" ? 1-2?
Potreba pilotov nevyskočila nárazovo ani teraz pri akvizícii F-16. Pre koho potrebujeme teda lietadlo na základný výcvik, nie na CAS a pokročilý výcvik?

Re: Aero L-39NG

Napsal: 25/8/2020, 11:31
od skelet
Honzik11: ony všechny letouny pro pokračovací výcvik mají předskokana. Sice se uvažovalo, že toto nebude třeba, ale všichni se k tomu pokorně vrátili.

Letouny T-7 a T-50 jsou fajn, ale mají ovšem svá ale. Jsou určeny pro letectva s masivní flotilou bojových letadel, a to včetně těžkých typů, kde by bylo nehospodárné cvičit piloty na spárkách ve větším počtu. Z toho také vyplývají požadavky na letové výkony těchto letadel, které se ve velké části svých parametrů blíží k výkonům lehkých stíhaček jako je JAS-39 nebo F-16. A u bojových verzí se ty rozdíly ještě více stírají. Proto kombinace T-7 (TA-50) s F-16 nebo JAS-39 nedává takový smysl jak se zdá.
Juraj: POokud je mi známo, tak nikdo z L-39NG na F-16 skakat nebude. Mezitím je mezičlánek v podobě L-159, Hawk, M346

Re: Aero L-39NG

Napsal: 25/8/2020, 14:15
od Arthur
Ale veď je to presne naopak T-50 bol pôvodne vyvinutý ako tréner pre F-16 (KF-16) a F-15 pričom dokonca má mnohé komponenty rovnaké (však Lockheed Martin) a predstavuje cca 80% veľkosti F-16. V podstate v ROKAF a Filipínach nahradili A4 Skyhawk a F-5 Tiger II. Indonézia si objednala T-50I (TA-50) pričom majú aj F-16-tky, Irak T-50IQ (FA-50), kde primárne slúži k pokračovaciemu a bojovému výcviku budúcich pilotov F-16IQ. Thajsko objednalo cvičné T-50TH kde nahradzujú L-39ZA pričom ich Fighter Squadrony sú postavení na F-16 a Gripenoch JAS-39 C/D.

V porovnaní s dvojmiestnou verziou F-16D má lepší výhľad dozadu. Najnovšia verzia T-50A má nainštalované niektoré US systémy ako veľkoformátový Wide Area Display či zariadenie na doplnenie paliva za letu.

Ono keby niekto hneď na začiatku využíval sivé mozgové bunky a keď už chceli najnovšie F-16-tky Block 70/72 tak ich nemali akvizovať v zníženom počte ako 12 ks F-16 Block 70 a 2 ks Block 72, ale v tak aby mohli kúpiť poriadne trénery, ktoré sú zároveň v prípade potreby schopné plniť úlohy aj LIFT-ov/LCA-čiek.

P.S. veď pred coronou aj Bulhari pokukovali po T-50 (za L-39ZA) pre svojich 8ks objednaných F-16 Block 70/72.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 25/8/2020, 15:10
od skelet
Arthur nemyslím si, že by jsme si nějak odporovali.
ROKAF je mastodont, kde se v rámci šetření počítá každý dolar, plus zavádí letouny páté generace, které cvičnou verzi nemají, plus používá těžké dvoumotorové stíhače, které OSSR nikdy mít nebude.
Thajsko používá vesměs staré verze F-16 a nejmodernější je u nich Gripen. Indonésie má všehochuť, včetně těžkých stíhačů Su a starých F-16, a uzemněných Hawk 209 (obdoba L-159A od AČR).

Letectvo SR má nejblíže svou velikostí k tomu filipínskému. To pokud vím provozuje pouze letouny FA-50, které používá ke stejným účelům jako bude používat OSSR své F-16. Nedává mi smysl, aby vedle sebe operovaly dovumachové bojové letouny v počtu 14kusů a de facto totožný počet letounů s rychlostí M1,5, s relativně podobnými bojovými vlastnostmi. (to jste si měli koupit dvě letky FA-50 rovnou; tak jak jsi doporučoval)

Re: Aero L-39NG

Napsal: 25/8/2020, 19:21
od Suger
Juraj Tichý píše:Pochybujem, že T-7A Red Hawk bude stáť 20mil USD. Dodržali vôbec niekedy americké ozbrojene sily rozpočty svojich rozvojových programov?

Aj keď do tej našej voliéry jastrabov a sokolov by sa hodil :D
Juraj, Boeing počíta s výrobou 2000 až 2800 ks lietadiel T-7A. Rátajú, že to bude veľmi komerčne úspešné lietadlo. Preto tá cena pod 20 milionov US$/ks pre základnú verziu je veľmi reálna (čo je cca 17-18 milionov euro/ks). Preto píšem, že by bolo chybou pre Slovensko, ak sa do súťaže o nové cvičné a CAS lietadlo nezapojil aj T-7A.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 25/8/2020, 20:47
od Arthur
skelet píše:Arthur nemyslím si, že by jsme si nějak odporovali.
ROKAF je mastodont, kde se v rámci šetření počítá každý dolar, plus zavádí letouny páté generace, které cvičnou verzi nemají, plus používá těžké dvoumotorové stíhače, které OSSR nikdy mít nebude.
Thajsko používá vesměs staré verze F-16 a nejmodernější je u nich Gripen. Indonésie má všehochuť, včetně těžkých stíhačů Su a starých F-16, a uzemněných Hawk 209 (obdoba L-159A od AČR).

Letectvo SR má nejblíže svou velikostí k tomu filipínskému. To pokud vím provozuje pouze letouny FA-50, které používá ke stejným účelům jako bude používat OSSR své F-16. Nedává mi smysl, aby vedle sebe operovaly dovumachové bojové letouny v počtu 14kusů a de facto totožný počet letounů s rychlostí M1,5, s relativně podobnými bojovými vlastnostmi. (to jste si měli koupit dvě letky FA-50 rovnou; tak jak jsi doporučoval)
Ale to bolo ako by som hrach o stenu hádzal. Nechcem sa k tomu vracať lebo sa mi zbytočne zvyšuje tlak...

Suger píše:
Juraj Tichý píše:Pochybujem, že T-7A Red Hawk bude stáť 20mil USD. Dodržali vôbec niekedy americké ozbrojene sily rozpočty svojich rozvojových programov?

Aj keď do tej našej voliéry jastrabov a sokolov by sa hodil :D
Juraj, Boeing počíta s výrobou 2000 až 2800 ks lietadiel T-7A. Rátajú, že to bude veľmi komerčne úspešné lietadlo. Preto tá cena pod 20 milionov US$/ks pre základnú verziu je veľmi reálna (čo je cca 17-18 milionov euro/ks). Preto píšem, že by bolo chybou pre Slovensko, ak sa do súťaže o nové cvičné a CAS lietadlo nezapojil aj T-7A.
Určite by mali byť oslovení Boing s T-7A tak ako aj KAI s T-50A (TA-50) resp. čo najviac súťažiteľov a nech MO powered by VS SR povedia svoje stropy a priority (na čo a koľko ich vlastne potrebujú) resp. požiadavky offsety (nejaké európske servisné centrum, atď. atď.)

P.S. ak taliani čítaju s porozumením vyjadrenia MO aj s poukazom na servis C-29J Spartan a hlavne stav ekonomiky SR (Eurozóny) atď. a dajú nazvime to zaujímavú ponuku tak ja to čítam na mtristoštyridsaťpäťku... ale nechám sa milo prekvapiť

Re: Aero L-39NG

Napsal: 26/8/2020, 10:02
od niko
Dost pochybujem, ze VzS budu mat zaujem o nadzvukove cvicne lietadlo. Koniec koncov sa v tomto zmysle ani ziadna informacia nikdy neobjavila. Vysoke C tohoto vyberu znamena uz Hawk, alebo Master. Ono logika veci by bola posielat do USA pilotov s papierami na lahke prudove lietadlo. Aky zmysel by malo posielat ich tam vyskolenych na nadzvuk, ked preskolenie na F-16 si vieme urobit aj u nas doma ? Za mna idealne splna podmienky cvicneho lietadla a lahkeho bitevnika Hawk a jeho vycvikovy system TITAN. O ktorom sa paradoxne skoro nic nehovori. Master je vlhky sen a M-345 a L-39 NG sa zatial co do bojovych schopnosti este profiluju, tak sa nechajme prekvapit, co ponuknu.