Tam bude chyba asi inde, ako len v odlive pilotov do civilných aerolínii...
Preklad uja Translatora:
Letecké jednotky dúfajúv nových absolventoch v roku 2018, "vysvetlil Michail [zmenené meno], aktívny vojenský pilot, ktorý dodal, že v dôsledku nedostatku mladých pilotov museli starší slúžiť dlhšie.
Ďalším zdrojom rozhovorov , ex-pilot Sergej Jekimov, potvrdil túto informáciu. Podľa neho sa očakáva, že v roku 2018 absolvuje viac ako 400 pilotných kadetov. Expert dodal, že jednou z hlavných výziev ruských vzdušných síl je nedostatok vládneho prístupu k pilotnému výcviku vrátane predškolskej výchovy.
Otec pilotného kadeta, tiež bývalý pilot, uviedol, že letový výcvik sa začal od tretieho roku, nie od druhého, ako v minulosti. "Skúsenosti z letu sú teda len 80 hodín namiesto 300 alebo 400," povedal. Podľa respondenta to je spôsobené stratou zdrojov pre vysoko kvalitnú leteckú dopravu.
"Po ukončení štúdia musia mladí dôstojníci pokračovať v príprave až na vysokú úroveň, ktorá trvá o 5 rokov viac." Keď už hovoríme o nedostatku v leteckom personále, súčasným tempom výcviku bude problém vyriešený v krátkom čase, "povedal aktívny pilot Dmitry [zmenené meno].
Všetci odborníci súhlasili s tým, že pokles medzi mladými pilotmi súvisel so zníženým počtom leteckých síl.
"Nedostatok vojenských pilotov a pilotných kadetov sa stal citlivejším, keď bol bývalý minister obrany Anatoly Serdiukov znížený počet vysokých škôl letectva. Situácia sa zlepšila vlani vďaka absolvovaniu pilotných kadetov", povedal plukovník Dmitrij Zenin, hovorca ruského vzdušného priestoru.
"Serdiukovská reformácia školiaceho systému bola zameraná na ich znižovanie bez ohľadu na dôsledky. Situácia sa zmenila k lepšiemu, kedy bol minister obrany prijatý Sergejom Shoygu a niektoré školiace zariadenia boli obnovené s cieľom doplniť nedostatočný personál", zhrnuté Nikolai Dergachyov, viceprezident Sasovo Air College.
http://mil.today/2017/Personnel1/
Do konca roku 2016 bolo v Rusku viac ako 3600 nezamestnaných pilotov
Prebytok pilotov sa stáva zrejmým v Rusku, keďže letové školy zvyšujú ročný počet pilotných absolventov, letecké spoločnosti znižujú svoje kapacity a personál alebo úplne zatvárajú, podľa prezentácie agentúry Aviapersonal, ktorá sa uskutočnila na nedávnej konferencii leteckých profesionálov v roku 2016 ,
Počet absolventov pilotov z letových škôl sa v posledných rokoch zvyšuje, z 330 v roku 2010 na 689 v roku 2014 a 946 v roku 2015. Do roku 2019 sa očakáva, že počet dosiahne 1 040 ľudí. Spolu s tým počet leteckých spoločností, ktoré pôsobia na ruskom trhu v roku 2016, je rovnaký ako v roku 2014: 113, oproti 119 v roku 2015.
Existujú tri letové školy, ktoré sú oprávnené poskytovať odborné vzdelávanie týkajúce sa letectva v Rusku, ktoré sa nachádza v Moskve, Petrohrade a Ulyanovsku. Podľa ministerstva školstva a vedy je miera zamestnanosti absolventov zo všetkých pomerne vysoká, pričom sa pohybuje od 99,7 do 98,5%. Miera zamestnanosti medzi absolventmi pilotov je však nižšia. Z 1 082 pilotov, ktorí absolvovali letové školy v rokoch 2012 a 2013, bolo 764 pracovných miest (70,6%), v roku 2014 to bolo 224 z 689 (32,5%).
Podľa spoločnosti Aviapersonal bolo na konci roka 2015 nezamestnaných 3 123 pilotov a do konca roka 2016 ich počet presiahne 3600 pilotov. Očakáva sa, že situácia v tomto segmente trhu sa zlepší pred koncom roka 2019.
V roku 2015 sa úroveň platov letových posádok po prvýkrát znížila od roku 2009. Avšak priemerná úroveň príjmov v ruskom komerčnom letectve zostáva výrazne vyššia ako v iných odvetviach priemyslu (viac ako 367 000 rubľov v priemere za kapitána, v priemere 32 000 rubľov pre ostatných odborníkov), dokonca aj v iných odvetviach dopravy.
Na vyrovnanie situácie na trhu práce je dôležité analyzovať potreby zamestnávateľov, regulovať počet budúcich pilotov a robiť dôkladnejšie prognózy potrieb trhu, verí Aviapersonal.
Agentúra predtým uviedla, že začiatkom roka bolo asi 35% nezamestnaných leteckých pracovníkov pilotmi: kapitánmi a prvými dôstojníkmi. Ďalších 15% tvorili technici a inžinieri. Nepotvrdené údaje ukázali, že približne 13 000 leteckých špecialistov je v súčasnosti nezamestnaných, vrátane tých, ktoré boli predtým zamestnaní v druhej najväčšej ruskej spoločnosti Transaero, ktorá opustila trh v minulom roku.
http://www.rusaviainsider.com/excess-of ... mployment/