Re: Raritní a zajímavé fotografie - námořnictví
Napsal: 22/3/2024, 18:53
Jj, Langley opravdu zažila jen Cobru, ten první tajfun.Zemakt píše: ↑22/3/2024, 17:44 Popisek k fotce na wikině říká, že ....Lehká letadlová loď amerického námořnictva USS Langley se údajně těžce valila během tajfunu „Connie“ v červnu 1945. Podle válečné historie lodi byla ale v té době loď v San Franciscu kvůli generální opravě, tj. od 3. června do 2. srpna 1945, tedy ne u Japonska, kde udeřil tajfun Connie, takže tato fotografie byla pořízena v jiném okamžiku. Takže klidně to tajfun Cobra být může, kort když existuje ještě další snímek Langley a zrovna z této bouře.
Už jsem odpovídal, ale předběhl jsem tě - asi jsi to přehlíd, proto to sorry
Budeš mít pravdu, ty i Alfík, ale nenašel jsem, že by na Bajkale vyvěšovali na ty ukořistěné lodě nějaké vlajky. Oficiální dějiny a různé články to zmiňují explicitně až u těch Vladivostockých. Ale jako hnidopich: 16. srpna ještě fakt Československo neexistovalo, takže to československá vlajka být nemohla! Hurá, vyhrál jsem!!!
Jo, dík. Proto se ptám. A taky je možné že nevyvěsili nic, třeba je to v té době ještě nikterak netrápilo.seabee píše: ↑22/3/2024, 23:37Budeš mít pravdu, ty i Alfík, ale nenašel jsem, že by na Bajkale vyvěšovali na ty ukořistěné lodě nějaké vlajky. Oficiální dějiny a různé články to zmiňují explicitně až u těch Vladivostockých. Ale jako hnidopich: 16. srpna ještě fakt Československo neexistovalo, takže to československá vlajka být nemohla! Hurá, vyhrál jsem!!!
Edit: Na přelepce polní pošty je dvojbarevná vlajka vidět jasně.
Poznám částečně loď , britský zaoceánský parník Queen Mary nebo její polosesterská loď Queen Elizabeth ve službě jako loď pro transport vojska (z tohohle úhlu se to dá těžko poznat - nejdou spočítat komíny, QM měla tři, zatímco QE jen dva, jinak byly dost podobné
Ano, Queen Mary v srpnu nebo listopadu 1945 ze Southamptonu do New Yorku s americkými vojáky. Tenhle snímek zrovna není nikde datovaný, ale obdobné jsou jak jsem psal.
jj, na tom mém obrázku to je vidět dobře. Jinak pro zajímavost, ten třetí komín na QE byl falešný, neboť s ním podle konstruktérů měla QE elegantnější vzhled
To je trošku misinformace, resp. je od věci neznalých. Ne všechny komíny na lodích odváděly kouř. Obvykle jeden až dva sloužily právě k ventilaci, tzn. vevnitř byly ventilátory které vyháněly špatný vzduch nejen do strojovny, ale i cucaly ze vzduchotechniky v kabinách a kajutách, a třeba i z kuchyní.