Stránka 323 z 671

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Napsal: 29/1/2021, 08:50
od Juraj Tichý
Tiež nechápem prečo oslovujú Grohmanna či Bednára. Majú tam gen. Macka, majú tam gen. Svobodu bývalého veliteľa VzS, to sú správny respondenti. A nie Grohmann. Čo ten o tom môže vedieť, môže akurát tak špekulovať ako my. Bednár má aspoň informátorov z OSSR.

ÚHP nemá právomoc niečo zrušiť, ale keďže sa za nich postavilo MFSR a vysvetlilo, že podklady od ÚHP budú podkladmi pre zostavovanie rozpočtu. A ak z nich bude vychádzať, že nejaký subjekt verejnej správy alebo priamo ministerstvo nemíňa prostriedky ucelne, dostane ich neskôr menej. Takže ak si ZSSK pôjde tvrdohlavo za svojim, tak neskôr nedostanú ďalšie finančne krytie a zníži sa im rozpočet. To sa napríklad už deje u ŽSR. Tým ÚHP identifikoval ročne úspory 100mil€ Ale keďže s tým nič nerobia, každý rok dostávajú menej peňazí. A samozrejme prskajú. No môžu si za to sami.

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Napsal: 29/1/2021, 10:22
od niko
Tak UHP navrhol ZSSK nekupovat nove vlakove supravy, ale modernizovat stare. Co je pri nasich muzealnych vlakoch tiez na zamyslenie.

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Napsal: 29/1/2021, 10:25
od mikojan29
Ja som ten článok nečítal, ale sú tu iní odborníci na túto tému, títo sú len samozvaní.

Čo sa týka spomínaných ZSSK, čítal som si tú správu ohľadne plánovaného nákupu nových vlakov podrobne a malo to hlavu aj pätu. Najhlavnejšie čo tam kritizujú, že nemajú koncepciu rozvoja do budúcnosti a že tieto nákupy vlastne nič nevyriešia, dokonca ešte zhoršia prepravnú kapacitu. Ale to je téma na iné fórum a nie sem.
niko
Navrhli nákup rušňov a modernizáciu vozňov, lebo pri rušňoch ich najviac páli päta, čo je aj pravda, ak to tochu sleduješ.

Neviem, čo píšu o spomínaných vrtuľníkoch, ale ak je podmienka, že to musí byť cez FMS a nahrádzať sa má stará sovietska technika, tak je ten výber celkom logicky zameraný na väčšie vrtuľníky (Mi 17, Mi 2 sme už vyradili - ak by boli v stave, možno by sa riešili LUH) o niečo sa zvýši prepravná kapacita a povedzme si pravdu, tých vrtuľníkov je stále málo, takže za mňa správne rozhodnutie. A konečne tu nebudeme mať len "mierové holubice", ako ich niektorí nazývajú.

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Napsal: 29/1/2021, 10:26
od Flader
Asi sa im páčili vagóny Regio Jetu. To sú tiež repasované staré vagóny.

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Napsal: 29/1/2021, 10:55
od Juraj Tichý
niko píše:Tak UHP navrhol ZSSK nekupovat nove vlakove supravy, ale modernizovat stare. Co je pri nasich muzealnych vlakoch tiez na zamyslenie.
Rocne takto ZSSK zmodernizuje desiatky voznov. Charakter modernizacie je tak rozsiahli, ze ostane len zelezo a ostatne je vsetko nove. A vdaka tomu cena je cca polovicna.
Naopak pred pol rokom ich UHP kritizovalo, ze chcu modernizovat Honekerove pomsty v cene, za ktorú nakupovali nove vozne z Vrútok.

Na modernizovanej trati nám jazdia vozne schopne jazdiť 160km/hod, ale ťahá ich rušeň schopný jazdiť len 120km/h. Napríklad všetky REXy a polovica R a RR na trati 120 jazdí 120km/hod. Vďaka čomu polka maličko mešká a druhá zbytočne dlho stojí v staniciach.* A to kritizujú. A úplne správne, lebo by mali kúpiť mašiny, aby mohli jazdiť 160. Nie vozne. Tie majú. Chcú kupovať dieslaky s kapacitou 160pax na trate, kde maximálny počet cestujúcich v jednom vlaku by sa zmestila do autobusu.

Jedine, čo UHP robí je, že im nastavuje zrkadlo týmto ich zlodejinám a ponuka alternatívy ako sa dá ušetriť. UHP im nehovorí ako majú postupovať, len ukazuje neefiktivitu a evidentne podvody.


*ked príde na stanicu TT R so Vectronom, prichádza celá hodina:13 a odchádza :18. Keď príde s Esom alebo Gorilou schopnou len 120km/h prichádza :18 a odchádza zmeškaný.

Ale to sme úplne mimo od OSSR. Veď on to o chvíľu niekto zmaže :)

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Napsal: 29/1/2021, 11:23
od Scotty87
Juraj Tichý píše: *ked príde na stanicu TT R so Vectronom, prichádza celá hodina:13 a odchádza :18. Keď príde s Esom alebo Gorilou schopnou len 120km/h prichádza :18 a odchádza zmeškaný.

Ale to sme úplne mimo od OSSR. Veď on to o chvíľu niekto zmaže :)
Nechci z toho dělat železniční fórum, ale u těch lokomotiv to není tak jednoduché. Esa mají dvě varianty, 363 která má opravdu maximálku 120 a její úprava na řadu 362 která má už maximálku zvýšenou na 140. Gorila, tedy řada 350 má maximálku 160 už z výroby.

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Napsal: 29/1/2021, 12:37
od Arthur
Ono aj pri tých vlakoch je to podobné ako pri inej technike napr. vojenskej.

UHP dalo jasné odporúčanie "Kvalitu regionálnej dopravy v Žilinskom kraji riešiť primárne efektívnejším využitím nízkopodlažných jednotiek r. 813.1 alebo nákupom ľahkých motorových jednotiek vhodných pre trate s nízkym objemom dopravy s potenciálom úspory 45 mil. eur."

"Alebo konštatovanie Alternatívou k projektu je nákup ľahkých motorových jednotiek. Namiesto DMJ s hmotnosťou 90 t môže ZSSK obstarať motorové jednotky s polovičnou hmotnosťou, ktoré zodpovedajú vozidlu r. 813.1 alebo ľahkým motorovým vozňom Stadler RS1, ktoré od roku 2020 nasadzujú ČD na regionálnych tratiach. Tieto vozidlá ponúkajú primeraný komfort, v prevádzke sú lacnejšie a ekologickejšie z dôvodu tretinovej spotreby paliva oproti ťažším DMJ. Cena takejto jednotky je približne 1,4 mil. eur o 3 mil. eur menej ako PHZ v projekte. Celkový potenciál úspory je 45 mil. eur"

zdroj: https://www.mfsr.sk/files/archiv/90/Hod ... 201223.pdf

Spotreba a emisie ma zaujímajú a v neposlednom rade aj cena tj. efektivita a hospodárnosť, účelnosť a účinnosť tj. hodnota za peniaze o tom sa tu predsa od začiatku s poukazom na predmetnú analýzu a nezabúdajme, že už samotný zámer nakúpiť 15 dieselových motorových jednotiek s omnoho vyššou hmotnosťou a spotrebou nafty sa asi moc nezhoduje so súčasným cieľom EÚ (a teda aj SR) je znížiť emisie do roku 2030 o 40% v porovnaní s rokom 1990. Dokonca 11.12. 2020 dohoda lídrov EU (a teda aj SR) znamená, že emisie CO2 by mali do roku 2030 poklesnúť o 55 percent voči stavu z roku 1990.

Čo sa týka článku na denníku n tak by som povedal, že je obšírny a komplexný aj keď niektorým z Vás vadia páni Bednár a Grohmann, pre mňa osobne boli ich komentáre ako aj stanovisko MO na konci podnetné a obohacujúce. Nič nebráni iným médiam aby spracovali článok s gen. Mackom a Slobodom pričom tak isto si ich rád prečítam.

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Napsal: 29/1/2021, 12:52
od Nesher
Koukám, že se nám z toho stalo železniční fórum. :lol:
Ale když už se tak stalo, tak musím Arturhe konstatovat, že v tom máš zmatek.
Řada 813.1, tedy modernizace šukafonu je v dnešní době vozidlo vhodné tak akorát na Balkán, to by si cestující moc nepomohli. Byť uznávám, že jak u vás, tak u nás jezdí různých "modernizací" tohoto střepu ještě mnoho a ještě nějakou dobu budou. Ale pokud chcete přilákat na železnici více lidí, tak šukafon není cesta.
Stadler RS 1 nenasazují ČD od roku 2020, ale mnohem déle. Pouze v roce 2020 koupily dalších 22 ojetých (ty předchozí byly nové) vlaků tohoto typu z Německa (mimochodem více jak dvacet let starých). A jen dovětek, RS 1 se už nějakou dobu nevyrábí a ani nemůže, nesplňuje evropské bezpečnostní normy TSI.

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Napsal: 29/1/2021, 13:02
od Arthur
Ja som s tými vlakmi nezačal, ale výpovedná hodnota je veľmi príbuzná napr. modernizácii BVP, T-72M1, Modularov a pod.

Zmatek v tom máte Nesher Vy pretože rada 813.1 tzv Mravec je hlbková modernizácia rady 810. A hlavne by bolo namieste keď sa o niečom bavíme aby ste si aspoň prečítal tu analýzu UHP.

zdroj: http://www.zoszv.sk/sekcia-sk-57-modernizcie
zdroj: https://www.zssk.sk/aktuality/zssk-dnes ... zv-mravca/
zdroj: https://www.zssk.sk/aktuality/zssk-mode ... nu-mravce/


P.S. len pre predstavu 45 miliónov EUR = 1,18 miliardy Kč (1,36 miliardy Sk) alebo v armáddnej terminológii sme za podobnú sumu zmodernizovali 18ks BPsVI a 17ks BVP-M a pod.

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Napsal: 29/1/2021, 13:08
od Julesak
Ak jeho blahorodie minister Naď neplánuje zaviesť do OS SR obrnené vlaky, tak sa skúste postupne od železníc vrátiť spät.

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Napsal: 29/1/2021, 13:14
od Nesher
Arthur píše:Ja som s tými vlakmi nezačal, ale výpovedná hodnota je veľmi príbuzná napr. modernizácii BVP, T-72M1, Modularov a pod.

Zmatek v tom máte Nesher Vy pretože rada 813.1 tzv Mravec je hlbková modernizácia rady 810.

zdroj: http://www.zoszv.sk/sekcia-sk-57-modernizcie
zdroj: https://www.zssk.sk/aktuality/zssk-dnes ... zv-mravca/
zdroj: https://www.zssk.sk/aktuality/zssk-mode ... nu-mravce/
Mravec je řada 813.2, což je de facto slovenská varianta toho čemu se u nás říká regionova. Na Slovensku je to tuším 813.11. Nicméně ani jedno a ani druhé a ani třetí (česká řada 814) neodstranilo (a ani nemohlo) zásadní nedostatek původní řady 810, tj. dvě nápravy, hlučnost, nepohodlnost. Ten je daný základní koncepcí "autobusu na železnici".
U RS 1 jsi mimo úplně :wink:

https://cs.wikipedia.org/wiki/Motorov%C ... dnotka_813
https://www.cswiki.cz/wiki/Motorov%C3%A1_jednotka_813.1
https://cs.wikipedia.org/wiki/Motorov%C ... otka_813.2

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Napsal: 29/1/2021, 13:17
od Scotty87
Jen poslední doplnění. Nesher píše že je to rekonstrukce šukafonu = řady 810. Jinak přirovnání k rekonstrukcím zastaralé sovětské techniky to celkem sedí. Všechny rekonstruované vozy 810 jsou více či méně navoněná bída a celé to dost připomíná snahu vyhrát dostih na mrtvém koni. Už i u ČD si uvědomili že to takhle nepůjde do nekonečna a začínají vybírat vůz který má všechny 810 do budoucna nahradit.

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Napsal: 29/1/2021, 13:26
od Nesher
Scotty87 píše:Jen poslední doplnění. Nesher píše že je to rekonstrukce šukafonu = řady 810. Jinak přirovnání k rekonstrukcím zastaralé sovětské techniky to celkem sedí. Všechny rekonstruované vozy 810 jsou více či méně navoněná bída a celé to dost připomíná snahu vyhrát dostih na mrtvém koni. Už i u ČD si uvědomili že to takhle nepůjde do nekonečna a začínají vybírat vůz který má všechny 810 do budoucna nahradit.
Přesně tak, i ty 20 let staré RS 1 z Německa jsou mnohem lepší než jakýkoliv derivát šukafonu (810). A tím končím své železniční okénko :razz:

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Napsal: 29/1/2021, 13:27
od Juraj Tichý
Vidím, že fandov železníc je tu dosť.
Gorily však nemajú ETCS a vzhľadom na vek sa ho ani neoplatí inštalovať. Teda časť z nich nemá, časť má. Je to komplikované.
ZSSK chce doplnit ETCS do 19tich rušnov 361, ktoré by mali jazdit na R a RR. Na REX sa vsak zabuda, pricom na BA - TT alebo BA - Leopoldov by usetrili dost jazdneho casu.
Sukafon je sukafon a vzdy bude. Ale niektoré trate proste stačí. Lebo ak nie šukafón, tak potom už len autobus/elektrobus/vodikobus.

Julesak píše:Ak jeho blahorodie minister Naď neplánuje zaviesť do OS SR obrnené vlaky, tak sa skúste postupne od železníc vrátiť spät.
Úradu logistického zabezpečenia OS SR má k dispozícii aj nejaké rušne a tiež nákladné vozne a cisterny :D :D

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Napsal: 29/1/2021, 13:46
od Arthur
Juraj Tichý píše:...
Sukafon je sukafon a vzdy bude. Ale niektoré trate proste stačí. Lebo ak nie šukafón, tak potom už len autobus/elektrobus/vodikobus.
A presne o tom je ta analýza UHP, ktorá pre konkrétny región a trate s ich naplnenosťou aby neboli tie DMJ naddimenzované tj. nehospodárne, neefektívne a neúčelné a neúčinné (hodnota za peniaze) identifokovalo a navrhlo možnú úsporu financii a emisii (keď už to musí byť diesel). Nič viac a nič menej.
Juraj Tichý píše:Úradu logistického zabezpečenia OS SR má k dispozícii aj nejaké rušne a tiež nákladné vozne a cisterny :D :D
V "zálohe" je pancierový vlak Štefánik v areály Múzea SNP v Banskej Bystrici. :roll:
zdroj: http://www.muzeumsnp.sk/projekty/pancie ... -stefanik/

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Napsal: 29/1/2021, 14:49
od mikojan29
Arthur
A kde je niečo o vrtuľníkoch z článku Denníka-N, mohol si sem odcitovať niečo (aj celý).
Ten dokument z ÚHP je verejne dostupný, stačí len link.
Vláčiky sa riešia na inom portáli. :-)

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Napsal: 29/1/2021, 15:03
od Arthur
mikojan29
Nezačal ste náhodou tú diskusiu o zjazdení ZSSK od UHP práve Vy !?!

Okrem toho by výhodnosť projektu mal posúdiť Útvar hodnoty za peniaze ministerstva financií (UHP). Jeho analytici počítajú s tým, že obrana ešte vypracuje k vrtuľníkom štúdiu uskutočniteľnosti, ktorú následne preskúmajú.

Zákonná povinnosť vypracovať štúdiu uskutočniteľnosti pri investičných projektoch nad 40 mil EUR ukladá zákon, následne má UHP lehotu 30 dní na jej preskúmanie, posúdenie a hodnotenie jej výhodnosti.

Potom si to hodnotenie investičného projektu odsledujte tu.

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Napsal: 29/1/2021, 15:23
od mikojan29
Arthur

Začal, ale aj rýchlo skončil a odporučil som iné fórum - o vlakoch.
Ja viem, kde sa to dá nájsť, len som chcel vedieť viac o tom, čo také zásadné napísali Bednár a Grohmann v N-ku, poprípade postnutie článku.

Inak pre ostatných, kto by chcel môžem zaslať článok o Z2 z ATM.

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Napsal: 29/1/2021, 16:49
od Juraj Tichý
V kyber obrane sme na spici Európy.


Re: OSSR, kampak kráčíte?

Napsal: 30/1/2021, 00:10
od niko
Oprava Kukurice v Bratislave. Na tento projekt presunulo MO aj financne prostriedky urcene na opravu hotela na Sirave.

https://www.yimba.sk/clanky/vojensky-in ... nstrukciou