OSSR, kampak kráčíte?

Komentáře aktuálního dění ...

Moderátor: jarl

Pravidla fóra
Pokud příspěvek v Aktualitách neodpovídá charakteru a úrovni "veřejné" Palby, moderátoři mají právo jej okamžitě, bez upozornění přesunout do skryté Hospody, která byla za tímto účelem zřízena.

Pokud nemáte přístup do Hospody a chtěli byste jej, musíte být na Palbě registrováni nejméně půl roku a poté můžete napsat SZ adminům "skelet" nebo "jarl".

Ve vlákně o Ukrajině v sekci "Aktuality" platí pravidla, která budete dodržovat. Postih za nedodržování bude následující:
- smazání příspěvku
- BAN uživatele (minimálně 24hodin, maximálně na vždy)
- uzamčení vlákna
Všechny tyto postihy budou uplatňovány bez jakéhokoliv varování a vysvětlování, na základě úsudku přítomného moderátora.

Pravidla jsou následující:
- příspěvek bude věcný v českém nebo slovenském jazyce (případně s českým nebo slovenským překladem), žádné "emotivní" výlevy nebudou trpěny
- diskuze ve vlákně "Válka na Ukrajině" není povolena, k tomu je určeno patřičné vlákno v Hospodě (o vstup můžete zažádat u administrátora)
Odpovědět
Uživatelský avatar
Arthur
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2249
Registrován: 26/9/2017, 21:52

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Příspěvek od Arthur »

Už len to, že majú maximálnu snahu "zozbierať" čo najviac relevantných ponúk resp. možností s cieľom dosiahnuť čo najlepšie podklady pre rozhodnutie je chvályhodné. :up:

P.S. ale opäť aby som bol konzistentný pri tých 3d RL vynechaním zmienky v predmetnom materiály o susedovi Ukrajiny (Iskra) mi tam proste chýbalo. Nakoľko pre mňa sú nečlenské štáty NATO (EÚ) ako Južná Kórea, Izrael, Ukrajina v jednej a tej istej skupine štátov, pričom paradoxne všetci si slobodu a demokraciu museli žiaľ tvrdo vybojovať a neustále ju chrániť.
Úprimná požiadavka vodiča BVP-2 z reportáže ČT24 z 27. 12. 2018, ktoré malo nahradiť viac ako 200 nových obrnencov: "dufam, to bude zmena k lepšiemu, že tam bude aspoň topení pro osádku pretože tam nie je vôbec nic, v lete je tam strašný vedro a v zime strašná zima"
Uživatelský avatar
Arthur
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2249
Registrován: 26/9/2017, 21:52

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Příspěvek od Arthur »

Veľtrh obrannej techniky IDEB sa opäť presúva na náhradný termín 25. – 27. augusta 2021
zdroj: https://www.incheba.sk/veltrh-a-vystavy ... informacie
Úprimná požiadavka vodiča BVP-2 z reportáže ČT24 z 27. 12. 2018, ktoré malo nahradiť viac ako 200 nových obrnencov: "dufam, to bude zmena k lepšiemu, že tam bude aspoň topení pro osádku pretože tam nie je vôbec nic, v lete je tam strašný vedro a v zime strašná zima"
mikojan29
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 937
Registrován: 27/1/2019, 22:51

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Příspěvek od mikojan29 »

Ja ešte k tej včerajšej info o rokovaní s fy KAI. MO SR zbiera všetky možné info, vidím, že to robí zodpovedne a zisťuje si aj pre nás exotické možnosti, ale zase vysoko výkonné. Neviem, či máme finančne na tieto "dorastenecké" F16-ky, no stále rozmýšľam, ako do toho chcú zakomponovať náš obranný priemysel? Výroba vojenskej leteckej techniky tu nemá skoro nijakú tradíciu (program DV-2 skončil nie práve najlepšie), tak akou formou by to chceli rozvíjať? Aj toto sú otázky, ktoré si môžeme dať. Mňa napadla jedine spolupráca s STA, ak sa hovorí o výcviku, o výrobe neviem kde a s čím by sme mohli kooperovať. Ale ak by to klaplo s lietadlami, tak by to bola bomba, no skôr si myslím, že asi nie. V tomto prípade by som sa rád mýlil. :-?
Mne by sa páčila kooperácia (lokálna výroba niektorých podskupín u nás), ak by klapol výber K2 pre SK/PL/CZ...ten tank sa mi páči.

Inak v debate p. Zekuciu ohľadne nových radarov je aj táto info:
"Nie Peťo...aj takúto schopnosť budú mať avšak túto spôsobilosť ako aj mnoho ďalších je potrebné vybudovať z 0 ..takže daj nám čas a o chvíľku sa dočkáš aj prírastkov pre PS."
Som zvedavý o čo pôjde.
Naposledy upravil(a) mikojan29 dne 4/2/2021, 11:07, celkem upraveno 1 x.
"Alea iacta est"
Lynx
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2623
Registrován: 28/2/2019, 22:26

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Příspěvek od Lynx »

Pre VzS OSSR nemá zavedenie druhého typu nadzvukoveho lietadla zmysel. Nastalo by triedenie síl, ktoré nie je v záujme nikoho okrem výrobcu, firmy KAI. Pravdepodobnejši scenár výcvikového letectva v SR bude obstaranie cca 4ks L39NG do fy STA v KE, kde by doplnili vrtulove stroje. 2.tl by bola už normálna bojová letka, akýsi pred skokani pred F16. Takto by sa mohol znížiť vek nástupu do 1.tl pod 30r, ako je žiadané. Napr v ČR je priemerný vek ďaleko vyšší a to nie je vítane. Takže, mladý pilot, absolvent TUKE ma 23r,potom 1-2 roky na L39NG, potom 2 roky v 2.tl a potom už príprava na F16. Ale budú v 2.tl stroje netuším, tu by boli otvorené dvere pre Aero, ale ako to s nim bude nik nevie. Priestor pre F259 sa pomaly otvára, ale mam obavy ci stihnú a zvládnu dat nohu do dverí...
Spolupráci V4-HU a JuzKorei sa ale nebránim, práve K2 by vedel byt príklad napr. PL - výroba železa, SR - kanon+stabilizátory, ČR - optika, DE-motor+prevodovka. Tu by šlo o iniciatívu súkr firmy a ich chceni.
Problém DV2 bol v regulácii motoru keď Česi navrhli ich obľúbené kombinované elektro mechanické riadenie, alebo ako by som to nazval a to bolo zdrojom problémov. Keby tam bol čisto FADEC určite by bolo po probléme, ale to nebolo na stole, začiatkom 90tych rokov..
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4172
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Příspěvek od niko »

Mikojan: VzS maju velmi dobry team odbornikov a ten ma jasnu viziu. Preto dotahuju same dobre projekty a preto maju aj nos v predu oproti PS. Vlastne podobne je na tom aj SOCOM.

Ale k tym T-50. Myslim, ze pri nakupe novej techniky, ale vlastne pri vsetkych novych veciach v zivote je hlavne sa nepos.at. Kto ma male ciele, malo dosiahne. Ak sa na to pozriem vecne, tak STA chce rozsirit vycvik pilotov aj na lietadla a planuje nakupit lietadla T-6. Letecka fakulta TU teda bude vediet zabezpecit zakladny vycvik na vykonnejsich strojoch. Aky zmysel by potom malo aby VzS nakupili zase len lahke lietadlo na zakladny vycvik (L-39, M-345) ? Rozhodnutie poobzerat sa po advanced jet treiner namiesto basic trainer velmi kvitujem a povazujem to za jediny rozumny krok. Slovensku to samozrejme prinesie aj dalsie vyhody v podobe rozsirenych schopnosti CAS a Air policingu v pripade, ze nebudu k dispozicii nase F-16. Proste AJT je nieco, co vyrazne zvysi schopnosti naseho maleho letectva, basic trainer ich zase zakonzervuje na rovnakej urovni na dalsich 30 rokov.
zzz
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1033
Registrován: 7/5/2020, 11:58

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Příspěvek od zzz »

Lynx píše: (...)2.tl by bola už normálna bojová letka, akýsi pred skokani pred F16. Takto by sa mohol znížiť vek nástupu do 1.tl pod 30r, ako je žiadané. Napr v ČR je priemerný vek ďaleko vyšší a to nie je vítane. (...)
Ohledně věku pilotů bojových letadel v AČR je to poněkud jinak.... Byť v minulosti byla situace, která se blížila tomu co naťuknul Lynx.... Nicméně nynější nastavení věku pilotů bojových letadel v AČR souvisí s nasmlouvaným počtem letových hodin Gripenů = cca 150 letových hodin ročně /1 Gripen. Přičemž AČR loni disponovala cca 20 až 25 "kvalifikovanými piloty" Gripenů .... Při počtu 14 Gripenů a vhodnosti, aby pilot nalétal zhruba 150 letových hodin ročně.... to komplikuje srovnání se situací v OSSR.... Kdy chápu-li správně, tak OSSR hodlá za zhruba 5 let dosáhnout, aby 14x slovenských F-16 nalétaly o hodně vyšší počet letových hodin, než kolik nalétá 14x Gripenů v AČR.

BTW: Jestli je můj správný odhad této ambice VzS OSSR, tak do budoucnaVzS OSSR nebudou mít příliš prostředků na další akvizice čehokoliv. Ale toto je pouze můj odhad a bude třeba vyčkat pár roků na jeho potvrzení/vyvrácení.
Aleš Hottmar pro CzechAirForce.com píše:Po ukončení výcviku v CLV piloti ve věku cca 26 let a s celkovým náletem zhruba 250-300 hodin následně přecházeli ke 213. výcvikové letce na 21. zTL v Čáslavi, kde pokračovali v taktickém bojovém výcviku na strojích L-39ZA a L-159T1. Ten zahrnoval dalších minimálně 200 hodin. Po zhruba třech letech odcházeli s celkovým náletem 500 hodin ke 212. taktické letce, kde absolvovali kompletní taktické létání na L-159A s důrazem na použití A2G, CAS a v omezené míře na A2A. Ti nejlepší pak zhruba ve věku 33-34 let odcházeli do Švédska k přeškolení na vysněné nadzvukové Gripeny, a v této době už měli nalétáno cca 800 hodin. Zhruba od roku 2016 však letectvo upravilo koncept výcviku, tak aby se na nadzvukové Gripeny dostali piloti v podstatně nižším věku. Nově se tak na JAS-39 Gripen přeškolují vybraní piloti přímo po ukončení taktického výcviku na letounech L-159T1+ a L-159T2 u 213. výcvikové letky. Odpadlo tak původní povinné kolečko na L-159A u 212. taktické letky a na Gripen jsou tak schopni přejít piloti už okolo 28-29 let věku.
zdroj: neofiko-web http://czechairforce.com/news/nova-grip ... ke-piloty/
"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
mikojan29
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 937
Registrován: 27/1/2019, 22:51

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Příspěvek od mikojan29 »

Lynx
A na čom by lietali v 2.TL? F259 je len papierový tiger a L-39NG zatiaľ prešľapuje na mieste ohľadom predaja.
"Alea iacta est"
Lynx
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2623
Registrován: 28/2/2019, 22:26

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Příspěvek od Lynx »

To je ta otázka. V súčasnosti ano, mate pravdu a treba povedať, že situácia nie je priaznivá. Preto treba túto úlohu odsunúť na čas, kedy ponuka bude väčšia a treba sa sústrediť na priority.
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4172
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Příspěvek od niko »

Pockame 5 rokov a potom bude F-259 k dispozicii ? Alebo skor len doprajeme cas STA, nech vybuduje zazemie na basic training, aby my sme nasledne vybrali zase len z T-50 vs. M-346 ?
Lynx
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2623
Registrován: 28/2/2019, 22:26

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Příspěvek od Lynx »

Ano, napísali ste to presne, ale do zoznamu kandidátov by som pridal ešte napr T-7.
Koncern CSG mi svojimi snahami o vytvorenie monopolu nie je sympatický (a v ČR sa im to darí), ale zrovna v SR ich aktivity cez MSM - ZVS a STA sú celkom sympatické, aj keď uznávam, ze nočné lety vrtuľníkov asi obyvateľov vých Slovenska moc netešia..
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4172
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Příspěvek od niko »

40 rokov im tam lietali stihacky a zrazu im vadia vrtulniky. :roll: STA uz preto lietala aj z Piestan a Popradu. Tuto temu radsej ani neotvarajme.

Velka vyhoda STA, voci vojenskemu vycviku je ta, ze tam lietaju aj instruktori z USA. Ak by teda vznikla poziadavka mat instruktora s naletom napr. minimalne 25 bojovych misii, da sa to zabezpecit.

Problem 2.tl je, ze uz teraz ma len par lietadiel a rovnako malo pilotov. S pilotmi to hadam nebude take hrozne, kedze od Migov sa k nim urcite par dostane, no otazne je, ci vydrzia stroje. Tiez je to ekonomicka zalezitost. Je rozdiel robit vycvik v USA a doma. Cim skor zacneme doma, tym skor sa cely ten kseft zacne rentovat.
zzz
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1033
Registrován: 7/5/2020, 11:58

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Příspěvek od zzz »

Lynx píše: Problém DV2 bol v regulácii motoru keď Česi navrhli ich obľúbené kombinované elektro mechanické riadenie, alebo ako by som to nazval a to bolo zdrojom problémov. Keby tam bol čisto FADEC určite by bolo po probléme, ale to nebolo na stole, začiatkom 90tych rokov..
Lynx - motoru DV-2xyz je škoda. Nicméně tento motor byl zkoušen v řadě letadel. Ale krom Aera tento motor nakonec "zavrhli" všichni ostatní letečtí výrobci tj. např. tento motor byl zkoušen (a zavržen) v letadlech firem
a) Hongdu (Čína)
b) předchůdce nynější fy Leonardo (Itálie)
c) zaniklá fa Jakovlev (RF)

... Existovaly pouze 4 zákazníci, kteří používali letadlo s tímto motorem.... A to (abecedně): Egypt (L-59), ČR (L-139), Slovensko (L-139), Tunisko (L-59).

Např. Aero pro L-159 muselo už z principu odmítnout DV-2xyz ve vylepšené verzi, neboť DV-2xyz měl příliš malý výkon pro jednomotorové L-159. Např. v dvoumotorovém Yak-130/Leonardo M-346 by slabší výkon motoru DV-2S/DV-2SM byl kompenzován dvoumotorovou koncepcí, nicméně na konci 90-tých let i přesto ruská i italská firma "vyhodila" DV-2 (fungující v prototypech obou letadel) ze sériového provedení letadel Yak-130/M-346. Proč? To nevím




P.S. Lynx ke druhé podtžené pasáži máš zdroj ke svému tvrzení, že regulaci motoru DV-2 "navrhli Česi"???
Celý vývoj dvojprúdového motora DV-2 v Československu bol od roku 1986 sústredený vo VÝSKUMNOM ÚSTAVE MOTOROV, ktorý sa stal súčasťou POVAŽSKÝCH STROJÁRNI v Považskej Bystrici. Za sovietsku stranu sa na vývoji motora DV-2 najviac podieľal hlavný konštruktér „ЗАПОРОЖСКОГО МОТОСТРОИТЕЛЬНОГО КОНСТРУКТОРСКОГО БЮРА ПРОГРЕСС“ FJODOR MICHAJLOVIČ MURAVČENKO. V Považskej Bystrici vývoj motora riadili konštruktéri Doc. Ing. EDUÁRD HERIBAN CSc., Ing. JIŘÍ BEDNÁŘ a Ing. PAVOL ANDO.
http://www.leteckemotory.cz/motory/dv-2/
"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
Lynx
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2623
Registrován: 28/2/2019, 22:26

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Příspěvek od Lynx »

Regulácia motora bola vyvinutá a vyrábaná v Českej republike – Jihostroj Velešín vyrábal palivové čerpadlo a regulátor, Mesit Uherské Hradiště počítač EBR, ktorý korigoval prácu hydromechanického palivového regulátora, snímače pochádzali zo Sovietskeho zväzu a z Čiech.
https://www.planes.cz/cs/article/100534 ... e-faraonov
https://www.jihostroj.com/letectvi/skup ... otoru.html
zzz
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1033
Registrován: 7/5/2020, 11:58

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Příspěvek od zzz »

Lynx
Ach tak... Ono totiž je rozdíl mezi generálním dodavatelem (výrobcem) a subdodavatelem... A nezkoušej na mě, že to "prikázaly Česi v Prahe"... viz např. vývoj auťáku Favoritu (kniha V soukolí okřídleného šípu) , kdy mladoboleslavská škodovka prosazovala u subdodavatelů, aby pro Favorit (zastaralý) technologický prvek byl nahrazen konkurenceschopným...


Koneckonců od 1993 o perspektivě DV-2 rozhodovali výlučně političtí, techničtí, ekonomičtí odborníci na Slovensku (a proto Mečiarova vláda seriózně zvažovala nákup Yak-130), takže výrobky z ČR nikdo nemohl "vnutit" Povážským strojírnám.... Tj. osud DV-2xyz na konci 90-tých let (=např. odmítnutí ruskou i italskou firmou, vyřazení letadel s motory DV-2 z letectva OSSR) nijak nesouvisí s jakkoukoliv firmou v ČR...
"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
Lynx
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2623
Registrován: 28/2/2019, 22:26

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Příspěvek od Lynx »

Nakoniec sa z dv2 podarilo vyrobiť funkčný motor. Ale v strojoch v Egypte ci tunisku bola ta poruchova verzia. Nakoniec celý tento "vývoj" skončil tak ako sa dalo čakať, jeho utlmom. Co je koniec koncov aj dobre, treba sa sústrediť na priority, ved problém predať podobne výrobky majú aj výrobcovia s dlhšou tradíciou.
zzz
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1033
Registrován: 7/5/2020, 11:58

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Příspěvek od zzz »

Lynx... to co napíšu níže bude k minulosti = tj. vůbec se nevztahuje k přítomnosti či budoucnosti slovnenských firem, odborníků, daňových poplatníků či OSSR.


IMHO vzhledem k náročnosti provozu MiGů-29 (mluvím nejen o provozních nákladech, ale o počtu letadel pro upgrade na -29AS) a stáří L-39CM/ZAM (před výměnou podstatné části draku atd).... by IMHO cca v 2000 dávalo smysl pro 2. TL nakoupit vyřazené egyptské L-59E, zabudovat vychytanou/vylepšenou verzi DV-2 a v klidu a za prťavější peníze provozovat bojově-výcvikové letadla VzS OSSR.

Plus by výhodou mohlo být, že neoficiální úpravci L-39 (např. v USA) by mohli mít zájem o spolupráci na zprovoznění dalších desítek L-59E z Egypta a s pomocí vylepšených/výkonějších DV-2 tyto "oprášené" L-59E mohl např. LOTN nabízet za velmi dobrou cenu po světě... skoro žádné exportní omezení (jako např. u Alcy), o dost lepší výkony než L-39C, podpora slovenských odborníků, kteří by zužitkovali nainvestované peníze do vylepšování/inovování motoru....

P.S. V tuniských L-59T je verze motoru DV-2, která umožňuje, že tuniské letadla jsou dodnes v používání a dělají dobré jméno slovenských motorářům... Jsem za to rád.
"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5160
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Příspěvek od Juraj Tichý »

Lynx píše:To je ta otázka. V súčasnosti ano, mate pravdu a treba povedať, že situácia nie je priaznivá. Preto treba túto úlohu odsunúť na čas, kedy ponuka bude väčšia a treba sa sústrediť na priority.
Nemyslím si, že by ponuka nebola dostatočná. Zároveň si nemôžme dooliť čakať. L39 končia za pár rokov.
A nemyslím si ani, že treba čakať kým Aero niečo vytvorí. Momentálne nemá žiaden hotový a zavedený projekt. A netreba nám aby sme boli pokusnými králikmi.

K výpočtu kandidátov by som pridal ešte jazdenky Hawku z RAF.
T-7 Red hawk ma IOC naplanovane na 2023.


Vzhľadom na chvostové plochy a správanie lietadla, nebol by pre výcvik na F-16 lepší T-50 ako T-7?
mikojan29
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 937
Registrován: 27/1/2019, 22:51

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Příspěvek od mikojan29 »

niko

Viem, že vo vzdušných silách sú šikovní ľudia a nielen tam, len ich doteraz blokovali politickí diletanti (a nielen posledné 4 roky), ktorí videli len vlasné válovy. Zároveň sa pri každej vláde niečo reorganizuje a samotná modernizácia sa vlečie ako sánky v lete. Ak by sa vyplnili ich ambície, veľmi by to posilnilo naše VzS ale aj ich podporu PS a to sa počíta. Otázkou však budú financie...
Ktovie či už majú pozemáci prekopané akvizičné plány a ako sa pozmenili oproti posledne prezentovaným za bývalej vlády?
"Alea iacta est"
Lynx
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2623
Registrován: 28/2/2019, 22:26

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Příspěvek od Lynx »

Na rozdiel od Juraja Tichého by som situáciu s vycvikovym letectvo nevidel tak čierne. Ako som načrtol predstavu rozvoja STA, tak následný výcvik v USA je kvalitatívne o mnoho ďalej ako dokážeme na Slovensku dosiahnuť. Ci už ide o skúsenosti inštruktorov, veľkosti výcvikových priestorov a podobne, kvalita je tam. Ako aj nutnosť komunikácie v angličtine a vlastne aj nasavanie filozofie a know-how. Raz darmo, usa v letectve nikdy nedobehneme,ale môžme sa skúsiť priblížiť. To už by som radšej videl doplnenie počtu F16 na 18, ako neúplné letky iných strojov. Až si všimnete akvizície letectva, nikdy sa u nás extra nehladelo na peniaze. Ale je jasne ze VzS sa bránia akýmkoľvek starým, používaným strojom. Skúsenosti z prevádzky toho co mame sú bohaté a nikto nechce tie isté chyby opakovať.
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5160
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Příspěvek od Juraj Tichý »

Lynx: u politikov je to nebezpečenstvo, že ak sa to do 2025 nevyrieši a ostaneme bez 2tl. tak si politici povedia, že ju už vlastne vôbec nepotrebujeme a ušetríme.

Ale otázky ktoré kladieš (výcvik v USA, radšej viac F16) sú určite správne pokladané. Aby zistili odpovede, potrebujú hovoriť s výrobcami o rôznych variantoch.
Odpovědět

Zpět na „Aktuality“