Lynx píše:
Problém DV2 bol v regulácii motoru keď Česi navrhli ich obľúbené kombinované elektro mechanické riadenie, alebo ako by som to nazval a to bolo zdrojom problémov. Keby tam bol čisto FADEC určite by bolo po probléme, ale to nebolo na stole, začiatkom 90tych rokov..
Lynx - motoru DV-2xyz je škoda. Nicméně tento motor byl zkoušen v řadě letadel. Ale krom Aera tento motor nakonec "zavrhli" všichni ostatní letečtí výrobci tj. např. tento motor byl zkoušen (a zavržen) v letadlech firem
a) Hongdu (Čína)
b) předchůdce nynější fy Leonardo (Itálie)
c) zaniklá fa Jakovlev (RF)
... Existovaly pouze 4 zákazníci, kteří používali letadlo s tímto motorem.... A to (abecedně): Egypt (L-59), ČR (L-139), Slovensko (L-139), Tunisko (L-59).
Např. Aero pro L-159 muselo už z principu odmítnout DV-2xyz ve vylepšené verzi, neboť DV-2xyz měl příliš malý výkon pro
jednomotorové L-159. Např. v
dvoumotorovém Yak-130/Leonardo M-346 by slabší výkon motoru DV-2S/DV-2SM byl kompenzován dvoumotorovou koncepcí, nicméně na konci 90-tých let i přesto ruská i italská firma "vyhodila" DV-2 (fungující v prototypech obou letadel) ze sériového provedení letadel Yak-130/M-346. Proč? To nevím
P.S. Lynx ke druhé podtžené pasáži máš zdroj ke svému tvrzení, že regulaci motoru DV-2 "navrhli Česi"???
Celý vývoj dvojprúdového motora DV-2 v Československu bol od roku 1986 sústredený vo VÝSKUMNOM ÚSTAVE MOTOROV, ktorý sa stal súčasťou POVAŽSKÝCH STROJÁRNI v Považskej Bystrici. Za sovietsku stranu sa na vývoji motora DV-2 najviac podieľal hlavný konštruktér „ЗАПОРОЖСКОГО МОТОСТРОИТЕЛЬНОГО КОНСТРУКТОРСКОГО БЮРА ПРОГРЕСС“ FJODOR MICHAJLOVIČ MURAVČENKO. V Považskej Bystrici vývoj motora riadili konštruktéri Doc. Ing. EDUÁRD HERIBAN CSc., Ing. JIŘÍ BEDNÁŘ a Ing. PAVOL ANDO.
http://www.leteckemotory.cz/motory/dv-2/