Lockheed Martin/Boeing F-22 Raptor
Re: Lockheed Martin/Boeing F-22 Raptor
Nevůli zákonodárců a hlídačů rozpočtu zafinancovat rekonstrukci elektroniky a softwéru F-22 tak, aby byly slučitelné se systémy letounů F-35 a sítí jednotného velení JACD2, resp. integrovat do ní schopnosti systému Electro Optical Targeting System (EOTS) z F-35 se USAF pokusily obejít vývojem přídavných podvěsů, které by nezhoršovaly stealth vlastnosti Raptorů a neznamenaly nákladné zásahy do jejich elektroniky. Ty byly teď vyzkoušené na F-35 útvaru 461st Flight Test Squadron ze základny Edwards AFB. Podvěsy jsou výsledkem vlastního vývoje USAF v rámci běžných vývojových programů a nákladů jako Project FOX, kdy byl založený řešitelský tým ze složek a členů Edwards test pilots, sowtwarových vývojářů 309th Software Engineering Group a Air Combat Command Federal Laboratory. Spolupráce na Project FOX slouží také jako ověření programů in Small Business Innovation Research (SBIR) a Small Business Technology Transfer (STTR), kdy vládní agentury Federal Research/Research and Development (R/R&D) a DARPA se snaží zapojit malé soukromé vývojáře, výrobce a akademická pracoviště z SW a AI branže do vývoje a nabízení pokročilých řešení (včetně vývojářů počítačových her).
Radarové zkoušky podvěsů pod F-22 Raptor byly provedené vloni. Společný let F-22 a F-35 ze zkušebních perutí 411th Flight Test Squadron a 461st Flight Test Squadron Foto: U.S. Air Force by Kyle Larson
Radarové zkoušky podvěsů pod F-22 Raptor byly provedené vloni. Společný let F-22 a F-35 ze zkušebních perutí 411th Flight Test Squadron a 461st Flight Test Squadron Foto: U.S. Air Force by Kyle Larson
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: Lockheed Martin/Boeing F-22 Raptor
Dějou se zajímavé věci: Po létech umrtvení začaly na základně Joint Base Langley-Eustis, Virginia běžet výcvikové kurzy nových pilotů a instruktorů pro letouny F-22 Raptor. F-22 Formal Training Unit byla ustanovena jako součást 71st Fighter Squadron a stroje přelétly z její základny Tyndall Air Force Base, Florida. Přelétli je velitel perutě a její operační náčelník.
Podplukovník Andrew Gray, velitel 71. stíhací letky, řídí 29. března jeden z nových letounů F-22 na společné základně Langley-Eustis ve Va. Gray a podplukovník Matthew Evers, ředitel operací 71. FS, přelétli první dva letouny z letecké základny Tyndall na Floridě. 71. FS je novým domovem jednotky formálního výcviku F-22. (Senior Master Sgt. Amy Robinson/Air Force)Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: Lockheed Martin/Boeing F-22 Raptor
V Severni Karoline zacinaji hurikany az v srpnu a zari.
Na Floride jiz ted v cervnu.
A letosek bude obzvlast nepredvidatelny.
Na Floride jiz ted v cervnu.
A letosek bude obzvlast nepredvidatelny.
Re: Lockheed Martin/Boeing F-22 Raptor
Výše zmíněná F-22 Formal Training Unit na základně Joint Base Langley-Eustis přivítala už začátkem měsíce první frekventanty. 6 studentů se cvičí už od 5.6.2023
Pozemní personál navádí frekventanta k prvnímu letu U.S. Air Force photo by Tech. Sgt. Ceaira TinsleySlyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: Lockheed Martin/Boeing F-22 Raptor
I přes odpor části poslanců a expertů proti modernizaci F-22 vyvíjí firma Northrop Grumman pro tento letoun nový navigační systém, značený LN-351. Systém je založený na technologii EGI-M, kde M značí pokročilé kódování GPS signálu ze satelitů GPS III, schopných úzkého směrování paprsku na vybraného příjemce nebo cíl. LN-351 kromě toho využívá i inerciální navigace. LN-351 by měl být instalovaný i na letouny E-2D Hawkeye námořnistva.
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: Lockheed Martin/Boeing F-22 Raptor
USAF a výrobce motorů Pratt & Whitney F-119 dokončili revize a úpravy motorů flotily letounů F-22, ke kterým přistoupili po objevení únavových defektů na 2. stupích turbín motorů. Zjištěné jevy vedly ke změně harmonogramů diagnostiky motorů na letounech, stejně jako úpravě výrobních postupů ve výrobním závodě. Akce si vyžádala náklady 21 mil. USD.
Ilustrační foto: Raptor vzlétá ke cvičnému letu ze základny Joint Base Pearl Harbor-Hickam, Hawaii. Zdroj: U.S. Air Force photo by Staff Sgt. Alexander Martinez/ReleasedSlyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: Lockheed Martin/Boeing F-22 Raptor
Problémy s podvozkem tento týden v pondělí v Savannah. Poškozený Raptor je od 71.FS z JB Lanley-Eustis.

Re: Lockheed Martin/Boeing F-22 Raptor
F-22, symbol americké dominance, má za sebou 500 000 letových hodin. F-22 je nejen nejvýkonnější letadlo na světě, ale také pravděpodobně nejspolehlivější.
https://www.defenseromania.ro/f-22-simb ... 28783.html
Zdroj:První bojový letoun páté generace na světě uskutečnil svůj první let před 26 lety a v roce 2005 vstoupil do služby u amerického letectva.
Postupem času tento symbol americké letecké dominance čelil kritice kvůli vysokým nákladům nahromaděným v průběhu programu. Jeho bezkonkurenční schopnosti a vysoký počet letových hodin nashromážděných celou flotilou F-22 však vypovídají o spolehlivosti a trvalé provozní účinnosti letadla.
https://www.defenseromania.ro/f-22-simb ... 28783.html
Re: Lockheed Martin/Boeing F-22 Raptor
USA testují technologie 6. generace na Raptoru
https://www.airandspaceforces.com/new-f ... vice-life/
https://www.defenseromania.ro/f-22-cons ... 29817.html
Zdroje:Americké letectvo úspěšně testuje na letounu F-22 technologii, která je určena pro systém šesté generace NGAD (Next Generation Air Dominance). Jde o sérii tajných senzorových systémů, které zvýší využitelnost letadla a tím by mohly vést k prodloužení jeho životnosti.
"Tým F-22 velmi tvrdě pracuje na provedení plánu na modernizaci pokročilých senzorů, konektivity, zbraní a dalších schopností," řekl brigádní generál Jason D. Voorheis, výkonný ředitel programu Advanced Combat Aircraft Program v červenci na konferenci o životním cyklu vojenské techniky.
Představitelé služby uvedli, že pokročilé infračervené vyhledávací a sledovací systémy (IRST), které mohou zahrnovat další senzory, byly na F-22 testovány od loňského roku. Nové systémy IRST rozšíří schopnost F-22 detekovat stealth letadla.
Poté, co vedení letectva před několika lety uvedlo, že letouny F-22 budou pravděpodobně vyřazeny kolem roku 2030, v posledních měsících úředníci tuto myšlenku náhle opustili a Voorheis dokonce poznamenal, že „ke konci letounu F-22 nemám žádné datum“.
https://www.airandspaceforces.com/new-f ... vice-life/
https://www.defenseromania.ro/f-22-cons ... 29817.html
Re: Lockheed Martin/Boeing F-22 Raptor
No, jeden by řekl že nad NGAD opravdu zlomili hůl.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Lockheed Martin/Boeing F-22 Raptor
F-22A musejí modernizovat, takže používat technologie z NGAD se přímo nabízejí.



Re: Lockheed Martin/Boeing F-22 Raptor
Poté, co vedení letectva před několika lety uvedlo, že letouny F-22 budou pravděpodobně vyřazeny kolem roku 2030, v posledních měsících úředníci tuto myšlenku náhle opustili a Voorheis dokonce poznamenal, že „ke konci letounu F-22 nemám žádné datum“.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Lockheed Martin/Boeing F-22 Raptor
USAF objednalo upgrade senzorů F-22A u RTX v hodnotě 1 miliardy dolarů.
Zdroj:
https://theaviationist.com/2024/08/31/r ... 2-sensors/
Zdroj:
https://theaviationist.com/2024/08/31/r ... 2-sensors/