Stránka 34 z 187
Napsal: 17/9/2011, 16:17
od Trismegistos
# píše:Divný, že na fotce těsně před pádem není v kabině vidět pilotova hlavička. Že by to přecejen nebyla technická závada?
Spekuluje se o infarktu nebo mrtvici... po pravdě, možné je všechno.

Poslední vteřina před nárazem...

Sedačka s pilotem vymrštěná po nárazu letounu...
http://www.youtube.com/watch?v=HExCjKpQNH0
Video s nárazem
http://www.youtube.com/watch?v=c55jdENy ... re=related
Promo video akce
Napsal: 17/9/2011, 23:03
od Alchymista
RIP
V tomto videu sa zrejme hovorí aj o nejakých mŕtvych a množstve ranených, moja angličtina však na to absolutne nestačí....
http://www.msnbc.msn.com/id/21134540/vp ... 9#44557302 (funguje asi len v IE)
Napsal: 17/9/2011, 23:54
od Trismegistos
Říká 57 zraněných, 27 těžce ,mrtvý nepotvrzení a potom předává slovo reportérce která popisuje zmatek, jak zraněné odváželi helikoptéry atd.... v chrome funguje video taky.
Napsal: 17/9/2011, 23:59
od Rosomak
Soukromé nebo státní peníze ulité na soukromý účet?
http://www.lidovky.cz/dosud-neznama-akc ... n_domov_mc
Bez komentáře.
Základní škola Jense Nydahla v Kreuzbergu má 313 žáků. Přes 99 procent z nich pochází z rodin imigrantů, rodiče 285 z nich žijí ze státní podpory.
"Školní jídelna už nenabízí vepřové"
http://zpravy.idnes.cz/nemecky-tu-mluvi ... anicni_mad
Napsal: 18/9/2011, 01:17
od Trismegistos
Vybombardované opatství Na Slovanech, těla čekající na identifikaci v chladu kostela, ale i úsměvy mládeže odklízející v posledních týdnech války trosky. Snímky fotografa Stanislava Maršála zůstávaly přes půl století uložené "v šuplíku". Historikům se dostaly do rukou až po jeho smrti.
Zdroj:
http://zpravy.idnes.cz/unikatni-snimky- ... _domaci_jw
Napsal: 18/9/2011, 15:53
od Trismegistos
K neštěstí pri leteckých závodech v USA
Dvě havárie na leteckých závodech v USA, zahynulo nejméně 10 lidí
http://www.ceskenoviny.cz/zpravy/dve-ha ... idi/688537
/*R*/ vymazána reakce na OT.
Napsal: 18/9/2011, 17:25
od #
Trismegistos píše:Možná protože klesá přirozený populační přírůstek a to již několik desetiletí za sebou?
A co tohle řeší, když z nich makají 2%, zbytek se ani nedomluví a co hůř - nemají ani snahu, aby se domluvily jejich děti? Nic, naopak to přidělává další starosti. A to koukám pořád jenom na prachy, ne na tradice, kulturu, atp. Z tohodle bude za pár let gigantickej průser.
Mě furt zaráží ta fotka, že pilot není v kabině vidět, přestože se všude píše a říká, že větší tragédii zabránila jen chladnokrevnost pilota, kterej dokázal letadlo nasměrovat mimo hlavní dav lidí. Jenže zároveň se píše, že letadlo mělo technický potíže a bylo neovladatelný, že se rozpadlo ještě ve vzduchu (což na videu nevidím) a taky že pilot byl veterán z ww2, což je samozřejmě
Nevíte někdo, jak funguje a k čemu všemu slouží ten výstražnej pípák? Nemohl ho použít i kvůli svým zdravotním potížím, ne aby nahlásil technický problémy?
Napsal: 18/9/2011, 18:24
od Alfik
Křížku: Na některých fotkách z blízka mi to přinde že se mu urvala (chybí) vyvažovací ploška na výškovce. To může zdvihnout u tohoto letadla síly v řízení nad lidské možnosti, a pokud se snažil to nějak vybrat, mohl se snadno dostat do géček které mu tu hlavu zamáčkly tak dolů že není vidět na těch fotkách.
Já samo nevím jestli to tak bylo - počkáme na vyšetřování, ale na těch fotkách mi to tak přišlo.
Napsal: 18/9/2011, 19:38
od kopapaka
Alfik: vypadá to, že máš pravdu...
Ještě jsem si všiml jedné věci. Z nějakého důvodu má padající letadlo vysunutou ostruhu ( nemyslím nezatažitelnou, ale vysunutou ).
Na starších fotkách ji má při letu normálně zasunutou.
Napsal: 18/9/2011, 20:38
od p3tris
Podle toho, co jsem četl, tak tu ostruhu vyrazili vybrace zaviněné tou chybějící vyvažovací ploškou.
Napsal: 19/9/2011, 09:26
od Padouch
Arménie sestřelila nad Náhorním Karabachem azerbajdžánský bezpilotní letoun izraelské výroby.
http://www.militaryphotos.net/forums/sh ... r-Karabakh
Napsal: 19/9/2011, 11:21
od Hans S.
Mě ty zprávy o "hrdinovi z Rena" už vážně iritují...
http://zpravy.idnes.cz/pilot-padajiciho ... anicni_btw
Tyhle novinové články jsou tak neskutečně hloupé...plné těch vyjádření "experti se domnívají", "experti jsou si jistí". Kurvadrát buď měl nad letounem nějakou (nedostatečnou) kontrolu a mohl jeho pád řídit, nebo byl ve vývrtce, kontrolu neměl a pak je zbytečný (dokonce nesprávný) z něj hrdinu dělat. Vlastně je zbytečný z něj dělat hrdinu za všech okolností. Letěl a z nějakého důvodu se zřítil..a to tak, že ne dobře (do pole), ale skutečně dosti blbě (do lidí). To zase jen bulvární čtenáři potřebují někde vidět svého statečného hrdinu, který ve chvíli, kdy věděl, že se jeho čas naplnil, chtěl zachránit co nejvíce nevinných životů.
Btw: chybějící vyvažovací ani odlehčovací ploška jako taková by neměla být důvodem ztráty kontroly nad letounem. Může zkomplikovat řízení, to ano, ale neměla by stroj srazit k zemi. Před rokem se v ČR stala tragická nehoda, kdy si pilotka zapomněla zkontrolovat vyvážení letounu a letoun vyvážený snad jako těžký na ocas nedokázala po vzletu uřídit..to ano, ale chybějící ploška? Dle mého velmi skromného a velice laického názoru to bude spíše důsledek, ne příčina. Příčina bude v něčem jiném - vibrace? Flutter? Únava materiálu? Přervaná táhla hlavního řízení? Možností je spousta. Ta letadla jsou obecně stará a hnaná daleko za původní návrhy konstruktérů. To je obrovský prostor pro potíže.
Napsal: 19/9/2011, 11:22
od DarkTatka
Vondra - supersoniku bysme se vzdavat nemeli
http://zpravy.ods.cz/prispevek.php?ID=17427
Napsal: 19/9/2011, 16:45
od Rosomak
Hans S. píše:Btw: chybějící vyvažovací ani odlehčovací ploška jako taková by neměla být důvodem ztráty kontroly nad letounem. Může zkomplikovat řízení, to ano, ale neměla by stroj srazit k zemi.
Hansi, a co kdyby se mu kouslo ovládání při tak ostré zatáčce a tím pádem velkých G, které mu nepustily řízení? Pak by měl šanci s tím něco dělat, až ty géčka pominou, ale to už byl skoro na zemi...
Jinak tu dráhu mohl takto povolit jen...
Napsal: 19/9/2011, 18:04
od Hans S.
Pochybuji, že se závody létají na extra vysokých G. Zvláště pro P51 jsou vysoké AoA nevhodné. Počkáme na výsledky vyšetřovací komise. I když to už to nikoho zajímat asi nebude.
Napsal: 20/9/2011, 00:55
od Rosomak
Tak tipni, kolik G to dá při nejkratší zatáčce 90° při rychlosti 500 km/hod...
Já vím, že je to asi nereálné, ale tipuji tak 10 a víc.
Napsal: 20/9/2011, 08:04
od jersey.se
Kdž u těch warbirdů byl strop asi 6?
Napsal: 20/9/2011, 11:11
od Alfik
Hansi: Tak na tom že mají dlouho pře - odlítané se shodnem. Ostatně není to jediný warbird který se zřítil v poslední době - podle mě (říkám to už dlouho) by bylo fakt lepší je jen staticky ukazovat a na létání postavit nové - repliky nebo prostě nové.
Napsal: 20/9/2011, 12:26
od Hans S.
Rosomáku, typická pevnější druhoválečná stíhačka byla stavěna tak, aby odolala krátkodobému přetížení cca 10 - 12 G (mez kluzu a pevnosti byla zhruba v blízkosti těchto hodnot). Po 60 - 70 letech provozu už bych na těchto letadlech tato přetížení pokoušet vážně nechtěl, vlastně bych se k nim moc nechtěl blížit ani před šedesáti roky
Pochybuji, že byl P51 schopný při 500 km/h dosáhnout takto vysokého přetížení (10 G), k tomu by asi byla zapotřebí vyšší rychlost. Možná ano, možná ne. Nicméně utažená zatáčka je nejlepší způsob, jak rychlost ztratit. Což je také důvodem, proč se domnívám, že při závodech extra utažené zatáčky piloti neprovádějí. Zpravidla je lépe letět po podstatně delší dráze a rychlost udržet, nežli zatáčku říznout a pak dlouze akcelerovat. Tato válečná letadla akcelerují z vyšší cestovní na svou maximální rychlost třeba déle, než minutu..
Napsal: 20/9/2011, 12:33
od Franz Trubka
Naivni otaka. To jsou ty letadla ve stavu z roku 1945? Prece se na nich provadeji prubezne nejake upravy a zlepseni. Co vlastne pravidla tehle kategorii dovoluji?