Stránka 336 z 485

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 23/11/2023, 19:16
od simader
skelet píše: 22/11/2023, 22:51 Simader: tohle jsou tahače určené k převozu materiálu a vojenské techniky mezi základnami. Kdysi to dělali v AČR/ČSLA Liazky. Není to náhrada za 815VT u bojových útvarů.
Tahat techniku po normálních silnicích pomocí 815VT je drahé a pomalé. Stejně by to dopadlo i s tahači odvozených od 815-7. Řada Phoenix nemá dostatečně výkonné motory (viz. příspěvky výše). Tam kde nemůže tahle Scania jede 815VT. Navzájem se doplňují.
Co je pomalé ????Obě auta mohou max. okolo 120km/h a na to jsou konstruovaná/omezovač 80km/h/ ale pokud bude potřeba manévrovat s těžkým tak Tatra 8x8 to zvládne a normální tahač ne. Vycházím z toho že podvozek a přenos dynamiky na grunt je u Tatry zcela jiny než z 6x4 a to stačí jen cesta z lomu ,ze stavby atd kde je tvrdé podloží ale tahače typu 6x4 se neutáhnou /jen pálí pneu /a je jedno kolik mají výkon. Vycházím z praxe kterou často vidím .A proto je to pro mne nepochopitelné že koupí dálniční tahač aby vozil tanky. Přece ty tanky někde musí vyložit a nebude to dálniční odpočivadlo.

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 23/11/2023, 19:22
od simader
KOLT píše: 23/11/2023, 09:54 Chtít tahat materiál po silnici tatrovkou je jako vozit lidi po silnici mezi základnami defíkama. Jde to, ale je to pomalé a neekonomické.
Není podstatný je výkon motoru ale i volba převodovek a přenos sil na vozovku a tam Tatra vede. Stačí když zaprší tak tahače mají problémy vyjet 12 st. kopec !!!!A Tatra vše zapne a jede dal.

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 23/11/2023, 19:24
od skelet
Protože se bavíme o transportu, tak to porovnáváme se soupravou T815VT + podvalník P-50N. A tento podvalník může jet maximálně 60km/h.
Vycházíš zcela správně z předpokladu, že Tatra s pohonem všech kol bude na nezpevněných cestach lepší, jak tento tahač 6x4. Nicméně, tento tahač je určen pro provoz na zpevněných komunikacích. Pro provoz na nezpevněných komunikacích je zde stále 815VT+P-50N.
Zajímavé, že všichni zapomněli kolik ČSLA/AČR svého času provozovalo Liazek, Volvo a Avií.

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 23/11/2023, 19:26
od simader
Lynx píše: 23/11/2023, 10:50 Už tu nerobte zo Švédov hlupákov,čo nevedia vyrobiť ťahač...
Scania 6x4 s poriadnou hmotnosťou na tocni ma trakcie dosť. A krútiaci moment motoru V8 660 je niekde úplne inde ako Tatra vie ponúknuť (vratane noveho V12). Takže doprava BVP alebo tankov cez priesmyky na SR, alebo do Pobaltia bude podstatne rýchlejšia a pohodlnejšia v Scanii.
Nemá .Stačí v lomu mokra silnice a musí je tahat nakladače nahoru protože se jen hrabou .A TATRA funguje a když má aspoň 20 tun na korbě tak na tyči táhne jak Scanie tak Volvo

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 23/11/2023, 19:28
od skelet
Kupodivu silniční doprava tak nějak funguje i bez Tater v MKD..

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 23/11/2023, 19:43
od simader
skelet píše: 23/11/2023, 19:24 Protože se bavíme o transportu, tak to porovnáváme se soupravou T815VT + podvalník P-50N. A tento podvalník může jet maximálně 60km/h.
Vycházíš zcela správně z předpokladu, že Tatra s pohonem všech kol bude na nezpevněných cestach lepší, jak tento tahač 6x4. Nicméně, tento tahač je určen pro provoz na zpevněných komunikacích. Pro provoz na nezpevněných komunikacích je zde stále 815VT+P-50N.
Zajímavé, že všichni zapomněli kolik ČSLA/AČR svého času provozovalo Liazek, Volvo a Avií.
Omlouvám se ale nerozumíme si .Já myslel náves např.. 48 t. 60t atd. Tyto komerční návěsy vozí nadmery ,bagry ,nakladače atd. Aby mohly se přehodit tak musí dolu ten naklad ,vymění tahače a znova naloží. Jinak ty tahače mají konfiguraci 8x6 a některé 8x8 .

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 23/11/2023, 19:48
od simader
skelet píše: 23/11/2023, 19:28 Kupodivu silniční doprava tak nějak funguje i bez Tater v MKD..
Silniční doprava má omezeni tonáže na nápravu cca 9t tj.3 nápravy x 9 t --27 tun - náves 6500Kg a celková váha soupravy MKD je 40 tun .To neplatí pro vojenské účely. Já jen nějak nechápu pro se koupily na tahaní tanku souprava která se nerozjede do kopce když je mokro

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 23/11/2023, 19:52
od skelet
Ano, nerozumíme si..
Kombinace Scania R660 a podvalníku Goldhofer MPA 5 (245) je určena pro SILNIČNÍ PŘEPRAVU vybavení a techniky AČR.
Ta souprava uvidí polní cestu leda omylem.
Jinými slovy na jedné základně naloží a odjíždí do servisního centra nebo na druhou základnu po dálnici, silnici pro motorová vozidla, silnice 1,2 nebo 3. třídy. A už nebude brzda v provozu, protože si to po šine osmdesátkou..

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 23/11/2023, 20:36
od simader
skelet píše: 23/11/2023, 19:52 Ano, nerozumíme si..
Kombinace Scania R660 a podvalníku Goldhofer MPA 5 (245) je určena pro SILNIČNÍ PŘEPRAVU vybavení a techniky AČR.
Ta souprava uvidí polní cestu leda omylem.
Jinými slovy na jedné základně naloží a odjíždí do servisního centra nebo na druhou základnu po dálnici, silnici pro motorová vozidla, silnice 1,2 nebo 3. třídy. A už nebude brzda v provozu, protože si to po šine osmdesátkou..
Bohuzel nemate pravdu .Podle vyhlášky MD č. 341/2002 Sb v ktere je stanoveno v § 16 největší povolená šířka: odst. 2) vozidel kategorií M 2, M 3, N, O,
OT, T je 2,55 m.
T-72 -šířka: 3 460 mm
A to znamená že je to nadměrný naklad s max. rychlosti 70 km/h po dálnici a silnici.1 třídy a po ostatních jen 60km/h. Takže pokud nezmění zákony tak budou brzdou provozu

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 23/11/2023, 20:40
od Zemakt
A o kolika kusech se bavíte vlastně?

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 23/11/2023, 20:40
od Scotty87
Kolik těch T-72 budou ročně převážet? Jednotky, maximálně desítky. To asi nebude hlavní náklad těhle souprav.

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 23/11/2023, 20:45
od simader
Scotty87 píše: 23/11/2023, 20:40 Kolik těch T-72 budou ročně převážet? Jednotky, maximálně desítky. To asi nebude hlavní náklad těhle souprav.
A co jineho se 660 PS by se dalo převážet ekonomicky?
Leopard 2A4 je ještě vetší Šířka: 3 750 mm

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 23/11/2023, 20:46
od skelet
Zemakt: nanejvýše pět kusů.
Simader: líbí se mi, že argumentuješ ekonomikou provozu, když jsi do teď prosazoval terénní tahač :D

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 23/11/2023, 20:55
od Scotty87
Veškerá kolová technika například.

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 23/11/2023, 21:13
od simader
skelet píše: 23/11/2023, 20:46 Zemakt: nanejvýše pět kusů.
Simader: líbí se mi, že argumentuješ ekonomikou provozu, když jsi do teď prosazoval terénní tahač :D
No napr.v lomu stoji TATRA Phoenix 8X8 375 kW na 1000 hodin jen 46procent servisu oproti Volvu FMX 8x8 375 kW .Obe stejny rok .U Volva se uz menil diferencial,tlakove hadice,loziska v kolech /zaruka / ale hlavne je narocny na servis kdy musi do servisu na tyden ale na tatru staci zavolat servis a oni prijedou dle dohody a za den to odservisuji na miste .Takže k tomu se musí připočíst 4 dny co auto nepracuje.Takže nakladově vyhrava Tatra ale je problem dodací lhůta a cena ktera je 7 milionu a Volvo 5 milionu a dalsí vec je pojisteni kdy Tatra je drazší na pojistku nez Volvo.Ekonom spocital že Tatra musí mit 8000 hodin aby se vse srovnalo a potom bude levnejsí Tatra.V Koprivnici rekli že do GO vydrzí 15000hodin a tak firma objednala dalsí 4 ks ale dodáni až 2025

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 23/11/2023, 21:26
od Scotty87
Mimochodem který že předpis stanovuje max. rychlost nadrozměrného nákladu?

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 23/11/2023, 21:41
od skelet
Simader: super.. akorát ty jsi chtěl TERÉNNÍ TAHAČ a my se bavíme o ekonomice provozu SILNIČNÍHO TAHAČE

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 24/11/2023, 09:58
od KOLT
Proč si připadám jak u blbých na dvorečku?

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 24/11/2023, 10:47
od Scotty87

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 24/11/2023, 11:48
od Scotty87
Armáda pořizuje dalších 5 tahačů Scania R660 a návěsů Goldhofer.