Stránka 35 z 61

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Napsal: 16/11/2021, 11:23
od Wasp
Ve videu s panem Milerem o MiG 23 pan Miller říká, že pilot mohl natáčet hlavice R-60 o 45 st. Ve vlákě o MiG 23 je v diskuzi uveden jiný rozsah natáčení hlavic střel ( +- 17st). To uvádím pro přehlednosti informací.
Napadlo mě hledat něco podobného u F-15.
U F-15C se střelama AIM-9L, je v manuálu uveden režim zaměřování Manual Boresight a rozsah +-50 st. Myslíte že to bude něco podobného jako u MiGu -23 ?

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Napsal: 3/12/2021, 15:13
od seabee
Obrázek

Zaujalo mně, jak je ta izraelská F-15 špinavá, jako kdyby bázovala v Uhelných skladech :D (možná olétaná).

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Napsal: 3/12/2021, 15:44
od Wasp
Pěkná fotka. CFT, střely Pythoon. Jinak, F-15 je vidět často špinavá, jednak olétání a také, nádrže sem tam prosáknou.

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Napsal: 3/12/2021, 16:04
od HONZIK11
Neni to nejmladsi stroj, je to zarostle mechem. :razz:

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Napsal: 3/12/2021, 16:06
od Wasp
Není starý, je zkušený !

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Napsal: 3/12/2021, 16:08
od Wasp
Na netu je taková legenda, že Suchojovci neuměli napodobit křídlo F-15, a proto museli použít mechanizaci náběžné hrany, a ono na tom něco může být !

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Napsal: 3/12/2021, 16:12
od HONZIK11
Jaka je vletova draha, mysleno vzdalenost od odbrzdeni u F15 a nejakeho toho Su s mechanizaci nabezne hrany?Protoze je to o generovani vztlaku pri nizsich rychlostech. Stejne tak, jak se priblizuje na pristani F15 a Suchoj?V jakem uhlu? Protoze je to o generovani vztlaku pri extremnim uhlu nabehu.

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Napsal: 3/12/2021, 16:16
od Wasp
Záleží na více věcech, na F-15 se ti podívám. Z hlavy je v knize o F-15,( jedna ze dvou co v češtině jsou k dostání) cca 275m, rychlost 250 km, čistá F-15A. Ale manuál bude lepší zdroj.

Maximálni dosedací je z hlavy 20 st, ale to je kvůli možné kolizi s drakem a dráhou. Běžné je nepoužívat brzdící štít a brzdit letadlem, zvednout hodně čumák. Okamžité AoA ti neřeknu, maximální udržitelné je 40 st v nízkých rychlostech, v závislosti na množství paliva. Přesněji teda asi 35-40 st.

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Napsal: 3/12/2021, 16:20
od heder2
Nedokázali napodobniť F-15, preto spravili Su-27...

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Napsal: 3/12/2021, 16:21
od HONZIK11
Ahoj doplnil jsem otazku. Na tu druhou bude tezka odpoved. Vsechno neni jen o letu ale i o vzletu a pristanich kdekoliv se jim zamane.

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Napsal: 3/12/2021, 18:38
od Wasp
Vzletová dráha u F-15A s motory se sníženým výkonem F-100 PW-100 ( snížení je asi 2-3% výkonu) v čisté konfiguraci s klapkama dole, v bezvětří při -20 st a suché dráze je 900ft - 274m. Pro letiště ve výšce cca 609 m n.m.

Manuál k Su 27 mám v originále, můžu zaslat, rusky si to nepřečtu.

Jdu se podívat na to přistání.

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Napsal: 3/12/2021, 19:38
od Skeptik
HONZIK11 píše:Jaka je vletova draha, mysleno vzdalenost od odbrzdeni u F15 a nejakeho toho Su s mechanizaci nabezne hrany?Protoze je to o generovani vztlaku pri nizsich rychlostech. Stejne tak, jak se priblizuje na pristani F15 a Suchoj?V jakem uhlu? Protoze je to o generovani vztlaku pri extremnim uhlu nabehu.
Na délku rozjezdu nemá mechanizace křídla až takový vliv. Tam je to primárně o motorech - jejich výkonu a akceleraci.
Tady má logicky F-15 se systémem FADEC výhodu.

Dle databáze EuroControl má F-15C v čisté konfiguraci délku rozjezdu 300 metrů a rychlost při odlepení 145 kt. Su-27 má za stejných podmínek délku rozjezdu 600 metrů, s poslední verzi motorů 450 m (SU-27SM) a rychlost při odlepení 130 kt (to je vliv té mechanizace).

Hlavni efekt mechanizace křídla je ale při počátečním stoupání.
Dle databáze EuroControl do výšky 5.000 ft stoupá F-15 nejlépe při rychlosti 175 kt vertikální rychlostí 50.000 ft/min zatímco Su-27 nejlépe stoupá při rychlosti 280 kt vertikální rychlostí 64.000 ft/min.

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Napsal: 3/12/2021, 20:20
od Wasp
Přistání.
20-22 jednotek AoA ( jednotka neodpovídá skutečnému AoA, našel jsem i rozdíly podle rychlosti, tedy 45 units AoA je cca 38 skutečných AoA, ovšem 25 units AoA je cca 20 st. skutečných AoA). 13 stupňů aero brždění, 15 stupňů maximálně aby nedošlo ke kontaktu VOP s dráhou
Popis pilota F-15.
19 units AoA, při 140 uzlech, při 20,5 stupni začíná lehky střední buffet který se dá potlačit přidáním výkonu o 1 %

Touchdown 110-120 uzlu, aero brždění, držet 12-13 jednotek aoa, 80 uzlů pokládá se přídové kolo.



Skeptik,
U Eagla je nejčastější uváděná rychlost stoupání, rychlost 350 uzlů pro MIL i MAX.
Přesněji 350 uzlu až 0,9M při MIL a
350 uzlu -0,95M pro MAX, po dosažení 0,95 M - úhel stoupání 40 stupňů, machovo číslo se má nechat ještě lehce zvýšit.

Do 5 000 ft nastoupá za 0,7 minuty, konfigurace čistá, 40 000 liber váhy.

Take of speed
40 000 liber váhy, 131 uzlů, maximální tah motoru F-100 PW 100 (nižší o cca 2 %, u motorů se kvůli spolehlivosti snižoval výko ). Nejmenší rychlost pro odlepení u F-15 je 108 uzlu ( s takovou váhou že to nemá prakticky smysl)

Tebou uvedenných 145 uzlů je +- hodnota a je správná, jenom je prostě +-.

Stoupavosti nerozumím, nikdy jsem se s tak nízkou rychlostí pro stoupání jakou jsi našel u F-15 nesetkal.

F-15C nemá FADEC, má DEEC, pod pojmem FADEC si představuji modernější DEEC s větší autoritou než DEEC.

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Napsal: 3/12/2021, 20:52
od kenavf
Skeptik píše:[..
Dle databáze EuroControl má F-15C v čisté konfiguraci délku rozjezdu 300 metrů a rychlost při odlepení 145 kt. Su-27 má za stejných podmínek délku rozjezdu 600 metrů, s poslední verzi motorů 450 m (SU-27SM) a rychlost při odlepení 130 kt (to je vliv té mechanizace).
..
To má na rozjazd ten motor súčka taký malý ťah že na dosiahnutie 130kt potrebuje 600m(450m) a F-15ke na 145kt stačí 300m?
Veď pomer ťah/váha nie je až tak drasticky rozdielny.

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Napsal: 3/12/2021, 21:14
od Skeptik
Nejde o maximální tah, ale o to, jak rychle ho motor dosáhne z klidu. A tam mají podstatnou výhodu proudové motory s digitálním řízením ... FADEC. "Rozbíhají" se totiž podstatně rychleji. Digitální řízení je prostě rychlejší.

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Napsal: 3/12/2021, 21:17
od Wasp
Jo, zapoměl jsem, mnou uvedenné údaje jsou bez DEEC, je to F-15 s analogovým řízením motoru EEC a s nižším výkonem motoru.

F-15C s DEEC je výkonější, týká se to akcelerace a maximální rychlosti.

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Napsal: 3/12/2021, 21:19
od Skeptik
Ty mnou uvedené (EuroControlní) jsou samozřejmě pro F-15C s FADEC.

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Napsal: 3/12/2021, 21:25
od Wasp
Skeptik píše:Ty mnou uvedené (EuroControlní) jsou samozřejmě pro F-15C s FADEC.

To se mě nezdá, třeba rychlost stoupání je opravdu hodně pomalá, neodpovídá ničemu co o F-15 vím. Jedině, pokud nejde o nějaký přepočet.

300 m minimální dráha ke vzletu +- odpovídá - 274m
Odlepení od dráhy taky, ovšem opět je to hodně +- Minimální rychlost odlepení je 108 uzlu, 130 uzlu při 40 000 librách váhy a pod.

Edituji
F-15C (DEEC) minimální vzletová rychlost 118 uzlů ( v minimální váze) , při 40 000 librách váhy je stejná - 130 uzlu jako F-15A s motory PW-100 97,7 Engine trim. Minimální dráha pro vzlet cca 330m


Opravdu nevím jestli je DEEC úplně FADEC, ale MiG 23 se svým motorem akceleroval velice podobně jako F-15C s DEEC

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Napsal: 3/12/2021, 21:56
od Wasp
Původně jsem psal o tom, že se sověti snažili napodobit křídlo F-15, ale neuspěli a museli použít vztlakovou mechanizaci. To praví legenda.
Ovšem, něco na tom trochu je.

Na začátku se stalo vlastně něco podobného jako v případě MiGu 25, ale místo přecenění, došlo ze strany SSSR k podcenění vítězné konfigurace F-15. Inženýři Suchoje se měli vyjádřit nějak tak, jako že " jsme rádi že vyhrál McAir se svým klasickým a jednoduchým návrhem. Máme v plánu letadlo které ho překoná, pokud ovšem američani neprovádějí nějaké své mlžení a nevyvíjejí tajně jiné letadlo !"
To se nestalo a po ukázání že se opravdu do vzduchu poslal v Edwards F-15 od McAIR, to vypadalo u Suchoje velice slibně.
Měli totiž svůj - anti Eagle. Letadlo s pěkným křídlem, které mělo být výkonější, lepší ,rychlejší, o 10 nebo kolik %.
Na dotaz CAGI, proč soudruzi nepoužíváte vztlakovou mechanizaci na náběžné hraně křídla ? Odpověděli lidi od kanceláře Su nějak tak : "vždyť je nemá ani F-15 ! Na co by jsme je měli mít i my na našem letadle !?" A naše křídlo je lepší.

Jenže se ukázalo že jejich návrh křídla měl obrovské problémy. A co hůře, ukázalo se že F-15 o McAir je lepší než se čekalo a že mu nový - Suchojův stroj s lepším křídlem - stačit nebude.
A pak už to znáte, nové křídlo, změny atd.
A to má být ten příběh, tak jak jsem to vypátral z některých zdrojů a rozhovorů z CAGI a Su.

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Napsal: 3/12/2021, 23:10
od Wasp
Počáteční stoupavost F-15 je 58 000 ft/min, s výzbrojí 4*AIM-7F, neurčím přesnou verzi.