Obávám se, že na rozdíl od Tebe vím o čem píši. Je to nahoře, ale jen pro Tebe ještě jednou.
B-71 byly poháněny motory Hispano Suiza 12Ydrs licenčně vyráběné v Avii (ano, byly dodány do SSSR, jak jinak by mohli být do B-71 namontovány).
Důvodem pro použití čs motorů byly obavy z kvality sovětských motorů, kompatibility náhradních dílů a v neposlední řadě i počtu letadel, které SSSR nabídl za licenci toho škodováckého děla.
Originální SB (do příchodu SB bis čili SB-2-M-103) byly poháněny motory M-100, což nebylo nic jiného než licenčně v SSSR vyráběné motory Hispano Suiza 12Ybrs.
Motory HS 12Ybrs a 12Ydrs se lišily pouze reduktorem, "horká část" motoru, tj. i kompresní poměr, byly stejné = používaly stejné palivo.
To již neplatí pro M-103, který vznikl dalším vývojem M-100, mimo jiné došlo ke zvýšení kompresního poměru z původních 5,8 : 1 na 6,6 : 1, což si vyžádalo palivo s vyšším oktanovým číslem. Ale jak jsem psal, koncem roku 1938 se SB bis teprve začaly vyrábět.
Totéž platí o M-25 a z něj vycházejícím motoru M-62.
Co se dokumentů, rozkazu, o vytvoření letecké divize pro přesun do ČSR ta ty se objevily tuším před 2 lety při výročí Mnichova.
Nemám je teď u sebe (mám je doma na PC), ale pokud je sem někdo mezitím nedá, uploadnu je příští týden.
Ale pozor, rozkaz k vytvoření uskupení ještě není rozkaz k přesunu !!!
Co se přesunu přes Rumunsko týče, tak odmítnut nebyl, protože o něj nebylo požádáno.
Rumunská vláda byla proti, král Michal pro. Známé je vyjádření "Když se pokusí přiletět, nemáme jak je zastavit."
O železničním koridoru se dokonce mělo jednat, ale též bez finálního rozhodnutí.
Otázkou je, jak by Rumunsko zareagovalo, kdyby o to požádala československá vláda. Ta to ale neudělala = jsme opět v úrovni spekulací.
Jinak překládání nákladů z vlaku na vlak bylo tenkrát naprosto běžné.
Kdyby jsi si pořádně přečetl, co jsem původně napsal, mohli jsme si toto odpustit
