Stránka 35 z 187

Napsal: 20/9/2011, 12:46
od Zemakt
de facto dovolují téměř vše. Fantazii se meze nakladou. On, už název kategorie "Unlimited" hovoří za vše :rotuj:

Napsal: 20/9/2011, 13:01
od Hans S.
Osobně si myslím, že i "Unlimited" bude mít pevná a jasně daná pravidla, jen budou výrazně volnější, než u jiných kategorií.

Ta letadla mohou být (a jsou) upravována, ale problém těchto kovových konstrukcí je, že kovy trpí na cyklickou únavu, to znamená, že časem v důsledku vibrací a zatížení ztrácí své původní vlastnosti. U kovovyých letadel to tak možná trochu paradoxně není ani tak moc o rocích v provozu, ale o tom, jak se s daným strojem létalo, jak moc byla konstrukce trápena a ostatně i kolik má vlastně nakrouceno letových hodin. Zcela opačně jsou na tom dřevěné konstrukce, tam jsou samotné letové hodiny spíše podřadné a více rozhoduje, zda dřevo v historii někde nezmoklo a třeba se nezkroutilo...materiály jsou krásnej obor :)

Napsal: 20/9/2011, 13:13
od jersey.se
Pokud se pamatuju, tak například Spit byl po přestání 6,5 celkem na odpis. až 12G možná odpovídalo mezi kluzu, ale při statickém zatížení. Co se týče úprav, myslím že nosná konstrukce těchto upravených závodních letadel obvykle (i když také ne vždy) zůstávala beze změn.

Napsal: 20/9/2011, 13:17
od kopapaka
Franz Trubka: ta kategorie se jmenuje Unlimited...
Jediné omezení je minimální hmotnost.
http://en.wikipedia.org/wiki/Reno_Air_Races

Pokud jde o konstrukci, tak je to složitější.
Alespoň nějakou dobu po válce létali v podstatě bez úprav a čím pozdější závod, tak tím bylo víc upravených, sem tam létají i nové konstrukce a nově postavené letouny se základem ve válečných letounech...

Hans S. minimálně jednou ( sedmdesátá léta cca ) ten závod absolvoval i DC-6 ( snad si to pamatuju dobře ) a piloti si pochvalovali úžasné pohodlí proti běžným letounům, včetně letušky která jim donesla občerstvení :)

Napsal: 20/9/2011, 13:28
od Hans S.
jersey.se píše:Pokud se pamatuju, tak například Spit byl po přestání 6,5 celkem na odpis. až 12G možná odpovídalo mezi kluzu, ale při statickém zatížení. Co se týče úprav, myslím že nosná konstrukce těchto upravených závodních letadel obvykle (i když také ne vždy) zůstávala beze změn.
Fw 190 (A ?) byl testován (ve vzduchu) na cca 10,5 G a bylo to bez viditelných následků na konstrukci. Deformace údajně mohly přijít pokud se přidalo další géčko. Na konkrétnější hodnotu o mezi pevnosti jsem ale nikdy nenarazil. Bohužel mám jen velmi kusé informace a neznám aktuální vzletovou (resp. letovou) hmotnost. Možná to éro nebylo v bojové konfiguraci. Kdo ví.

Údajně tyto testovací lety byly ohodnoceny poměrně vysokými prémiemi pro testovacího pilota - byly z pochopitelných důvodů považovány za značně rizikové.

Napsal: 20/9/2011, 13:31
od jersey.se
No Fokr byl takovej kompaktnější, takže tomu věřím, ale u Spitu si matně vybavuju případ kdy po 6,5G nebylo možno otevřít kabinu.

Napsal: 20/9/2011, 13:33
od Rosomak
Hans S. píše:Tato válečná letadla akcelerují z vyšší cestovní na svou maximální rychlost třeba déle, než minutu..
Na to, že létají kolem pylonů a dosahují průměrné rychlosti až 450 mph (750 km/hod), se mi to nezdá.
Motory asi nebudou původní, kromě toho zkrácení křídel atp.
http://www.avweb.com/news/reno2002/183113-1.html

Letadlo už jednou se chovalo nestandardně. Ale byl tam mladší a silnější pilot...
http://www.warbird.com/voodoo.html

Obrázek

Napsal: 20/9/2011, 13:42
od Hans S.
Ano Rosomáku, takto vysoké průměrné rychlosti mají právě proto, že v zatáčkách příliš nepřitahují :)

Napsal: 20/9/2011, 15:20
od Rosomak
To mi zase nesedí s tou dráhou. Ale asi si každý pod tou zatáčkou představujeme kapku něco jiného.

Napsal: 20/9/2011, 15:40
od Horny
http://www.clankyzpravy.cz/zpravy-clanek371670

http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa ... lniku.html

Maďaři, jak se zdá, jdou na rozpuštění svých vrtulníkových jednotek salámovou metodou. Jak jinak nazvat nahrazení Mi-8 a Mi-17 stroji UH-1?

Napsal: 20/9/2011, 16:56
od Trismegistos
Japonská společnost Mitsubishi Heavy Industries, která vyvíjí pokročilé zbraňové systémy po mediálním tlaku potvrdila napadení svých počítačů hackery a infikování těchto počítačů viry. Hackeři měli zájem o data o řízených střelách, ponorkách a technologii pro jaderné elektrárny. V krátké době je to druhá společnost (viz. Lockheed) s nedostatečným zabezpečením.

http://www.bbc.co.uk/news/world-asia-pacific-14982906

Napsal: 20/9/2011, 22:09
od cover72
To mají za to, že nepoužívají dobře nastavené mainframy. Je dost smutné, že i Coca-cola je v otázce bezpečnosti moudřejší, než výrobce vojenské techniky - podle všeho MHI přinejmenším z části běží na vlastních bezpečnostních produktech na Windows Serverech. Nic proti, na uživatele je to vážně dobré - ale citlivá data bych na tom fakt neschovával.

Btw, někdo hacknul Win Servery holandské certifikační autority DigiNotar, skrze kterou pak vydával falešné certifikáty googlu - prý tak Iránci ulovili pár disidentů. Nepotěší.

Napsal: 20/9/2011, 22:17
od Trismegistos
DigiNotar na to už taky dojel.
http://www.root.cz/zpravicky/diginotar- ... dkud=boxik

Člověk jen žasne :D

Napsal: 20/9/2011, 23:41
od kopapaka
Trismegistos píše:Člověk jen žasne
Tak já třeba žasnu o čem to vy dva vůbec mluvíte :)
Hans S. píše: takto vysoké průměrné rychlosti mají právě proto, že v zatáčkách příliš nepřitahují
Jo proto jsem připomněl ten dopravák s letuškou. Mohla to být i nadsázka, ale pokud ne tak tam moc G být nemohlo.

Napsal: 21/9/2011, 08:27
od Trismegistos
kopapaka píše:
Trismegistos píše:Člověk jen žasne
Tak já třeba žasnu o čem to vy dva vůbec mluvíte :)
Tak si přečti odkazy a hned budeš v obraze. :eek:

Tradiční vojenská přehlídka...

Napsal: 21/9/2011, 12:19
od Bleu
Trooping Color 2011, part 4

až na kvéry takřka stejné jako ve velmi pozdním 19. století.
http://www.youtube.com/watch?v=It50RW-e ... re=related

Napsal: 21/9/2011, 22:12
od Idaho
Kalousek fyzicky napadl mladíka, který ho urážel (ceskenoviny.cz)

Nějakej 20ti letej smrad nadával Kalouskovi do zlodějů a že bude vyset, tak ho ministr financí profackoval. S jeho reformama nesouhlasím, ale tohle mu nechám :)

Napsal: 21/9/2011, 22:18
od skelet
:roll:

Napsal: 21/9/2011, 22:25
od Lord
Nějaké další video z leteckého neštěstí toho amíka, pokud jste ještě neviděli.
http://www.novinky.cz/zahranicni/245288 ... -renu.html
Vypadá to, že padal jak hruška. Tedy jak psal Hans, že by to dokázal ještě strhnout jako "hrdina", aby to nedopadlo na hlavní tribunu? Možná.

Napsal: 22/9/2011, 00:25
od kopapaka
Idaho píše:Kalousek fyzicky napadl mladíka, který ho urážel
Nějak tam urážky nevidím...