Stránka 35 z 80
Re: Aero L-39NG
Napsal: 30/8/2020, 18:34
od Juraj Tichý
Skelet:
AERO ponukalo vycvik v Pardubiciach, ako súčasť dodávky L-39NG.
Neviem ake jesitne reci myslíš? Ci len to, ze ponuka Aera taha za kratší koniec.
Alebo narazas na húfnice? Minister hovoril o hladani rovnováhy. Co je na tom jesitne. Nákupy mohli byt urobené reciprocne. Rozhodli ste sa inak, co sme tu viacerí akceptovali, ze tej volbe rozumieme. My teda máme rovnako voľné ruky a odvolavanie sa Aera na cesko-slovensku vzájomnosť tak vyznieva falošne a smiešne.
Nikto nespochybnuje kvality L-39NG. Bude to dobré lietadlo. Spochybnujeme ohľadom L-39NG ine veci.
Re: Aero L-39NG
Napsal: 30/8/2020, 19:00
od skelet
však já tím nenarážel na tebe. Za mě si ty M345 klidně kupte, jen jsem považoval za nutné tě upozornit, že ne vše je tako krásné jak si myslíš
Re: Aero L-39NG
Napsal: 30/8/2020, 19:17
od Arthur
Prodej Aera Maďarům a Omnipolu má být hotový do konce září. Změní se i šéf firmy
zdroj: https://www.lidovky.cz/byznys/firmy-a-t ... y-trhy_ele
Re: Aero L-39NG
Napsal: 30/8/2020, 19:30
od Suger
Ale prosím vás. nechcite aby Slovensko zachraňovalo výrobu v Aero Vodochody. Zachraňujte si ju v prvom rade sami, ale ak ani AČR nemá o L-39NG záujem, tak niečo nie je v poriadku. Tejto firme zvoní umieračik, postupný útlm. Ja verím, že v OSSR a na MO SR sú dostatočne rozumní ľudia, ktorí rozmýšľajú v horizonte ~40 rokov . Treba sa riadiť starým známym, nie sme tak bohatý aby sme kupovali lacné veci.
Re: Aero L-39NG
Napsal: 30/8/2020, 19:35
od skelet
Juraj: vidíš to ? o tom jsem mluvil

Re: Aero L-39NG
Napsal: 30/8/2020, 19:53
od HONZIK11
Suger a čím by jste,, nás,, chtěli zachraňovat. Už jste se prostřednictvím Penty,, nazachranovali,, až až.

Re: Aero L-39NG
Napsal: 30/8/2020, 19:59
od Lynx
Pokiaľ je mi známe, tak investori projektu L39NG, teda Aero (Penta) si s Omnipolom delili náklady v pomere 50:50. Takže áno, aj tam šli peniaze. Problémy začali už v dobe kedy sa presunula výroba kokpitov Uh60 späť do USA. Ale najväčší problém fabriky je, že najmä v divízii MRO je to totálny skanzen roku tak... 1995. Civilná výroba ostala v realite najmä vďaka práci na projektoch pre Bombardier C-series (nábrežná hrana) a pre Embraer (KC390). Vojaci ostali zamrznuti spolu s L159.
Zásluhou Penty sa tu teda o nejakom L39NG bavíme.
Re: Aero L-39NG
Napsal: 30/8/2020, 20:48
od Matesaax
Je zajímavé,že naši slovenští přátelé zde kritizují výcvik v pardubickém CLV,přitom CLV pro naše letectvo již spoustu let bez problémů cvičí piloty,kteří létají na moderních Gripenech a plní úkoly,o kterých se pilotům slovenských Migů může pouze zdát.Je možné,že Italové nabízí něco víc,ale je otázka zda to vůbec Slovensko využije.Kolikrát mi tady s té diskuze přijde,že Slovensko nekupuje F-16,ale rovnou raketoplány ,když tady létají nápady jako M-346 či rovnou T-7.Ohledně M-345 myslím,že to žádný zázračný stroj není a v podstatě nenabízí nic co neumí L-39NG.
Re: Aero L-39NG
Napsal: 30/8/2020, 21:09
od HONZIK11
A při tom i jejich piloti CLV navstevuji a skoli se. Stejně jako Chorvati nebo Maďaři. Obecně to nikdo neřeší, jen zdejší Slovenska komunita jakoby o tom nevěděla.
Re: Aero L-39NG
Napsal: 30/8/2020, 21:38
od Juraj Tichý
Skelet: :-/ no hej. Ale zas uznaj, argumentacie niektorých tvojich kolegov.
Honzik: ked uz Slovaci zachranili Aero raz, preco nie aj druhýkrát. Core business Penty v case ked kupila Aero bolo skupovanie krachnutych firiem bez výrobného programu, ktore ozdravili a pripravili na predaj.
Nebyt Penty, Aero uz davno nie je.
A okrem Aera takto zachranili existenciu x dalsich ceskych, slovenskych, polskych, ci madarskych spolocnosti.
Suger: 8 ks ľahkých trenerov ziadnu fabriku nezachráni. Môže pomôcť naštartovať predaj, tak ako pomohla LM referencia krajiny EU a NATO s predajom block 70. Stale to však bude len referencia.
Matesaax: tvrdí niekto, ze M-345 je oproti L-39NG nejaký zázračný stroj? Nie. Ich vykony budu celkom rovnake a kazde prinesie ine plusy a mínusy.
Co tvrdime je, ze Leonardo ma esa v rukave, ma ich tam niekoľko a bude ich vyťahovať podľa potreby pri rokovaniach o akvizícií. A ma ich toľko, ze Aero tie L-39NG na Slovensko uda len za cenu brutalne nevýhodného obchodu pre Aero a ČR. A zároveň brutálne výhodného pre SR.
Nikto nekritizuje vycvik v CLV, a aj vieme ze tam slovenski piloti chodia do simulacneho centra, nie lietat na masinach.
Tvrdime, ze Taliani toho poskytnú ovela viac, s väčšími skúsenosťami a kvalitou.
Re: Aero L-39NG
Napsal: 30/8/2020, 22:09
od Suger
[quote="Juraj Tichý"]Skelet: :-/ no hej. Ale zas uznaj, argumentacie niektorých tvojich kolegov.
Suger: 8 ks ľahkých trenerov ziadnu fabriku nezachráni. Môže pomôcť naštartovať predaj, tak ako pomohla LM referencia krajiny EU a NATO s predajom block 70. Stale to však bude len referencia.
Juraj mne je to predsa jasné, že 8ks prípadne opcia na ďaľšie kusy , výrobný program nezachráni. V záujme ČR a AČR by malo byť, aby dali tomuto stroju referenciu ako píšeš, zaviedli ho do vlastnej výzbroje. Lenže pre AČR je to zbytočný stroj a ani do kúpi pre CLV sa nehrnú. Nik nevidí z ich strany objednávku na jednu - dve letky týchto strojov pre AČR. Vážení českí priatelia, svoju kritiku smeruje na vlastnú vládu, AČR, že nerobí dostatok pre podporu L-39NG. (my sme si tie Zuzany 2 aspoň kúpili a vyzbrojili si s nimi svoje delostrelectvo

)
A ako píše Juraj, nik nekritizuje , ani ja, výcvik v CLV. Tam si môžete zakúpiť hoci-čo aj ten M-346 Master a ponúkať s ním výcvik, a konkurovať Poliakom...
Skelet, ja oplácam rovnakou mincou, hlavne na niektoré české reakcie v tejto diskusii .
Re: Aero L-39NG
Napsal: 30/8/2020, 22:37
od skelet
AČR tento typ letounů neprovozuje, tudíž jej ani nebude kupovat. Od toho má LOM. LOM chtěl L-39NG chtěl koupit, ale žel nás premiér si hlavně řeší vlastní ego (a ankety veřejného mínění) a s majiteli Penty nebyl moc zadobře. Takže nekoupili vůbec nic.
My Vás nekritizuje mě, že si nekupujete L-39NG. Jen je prostě legrační jak při nákupu F-16V slovenští fans vykřikují jak se vše bude dělat v USA, teď se zas vykřikuje jak bude fajn, když se vše bude dělat v Itálii. A do toho by jste chtěli provozovat T-7. A krom toho si často pletete kategorie cvičných letadel, takže se M346 porovnává s L-39 atd.
Já budu hodně zvědav co si koupíte. Ale jestli si koupíte něco od nás mi žíly nerve.
Re: Aero L-39NG
Napsal: 31/8/2020, 10:13
od Matesaax
Když se nad tím zamyslím,tak mě napadá,že nejlepší cvičný letoun by byl ne T-7 ani M-346,ale německý Grob 120TP na kterém by se dalo provést 80% výcviku pilotů bojových letadel,zároven by se na něm mohli cvičit i piloti dopravních strojů a základní vycvik i vrtulníkáři.A těch pár hodin výcviku na proudových cvičných strojích by nebyl problém kdekoliv v okolních zemích,např.na madarských L-39NG za pár let.
Re: Aero L-39NG
Napsal: 31/8/2020, 12:03
od Juraj Tichý
Skelet: trochu miešaš dohromady názory viacerých ľudí. Potom to síce vyzerá ako chaos, ale chvalabohu, každý jeden človek má právo na svoj názor.
A som si istý, že aj ty by si prišiel k viacerým vysledkom, kebyže si rozoberieš čo OSSR chcú, čo má zmysel dlhodobo, čo má zmysel bez ohľadu na peniaze, a tak ďalej.
Problematika sa preberá z viacerých strán a zo toho vychádza aj viacero riešení.
Re: Aero L-39NG
Napsal: 31/8/2020, 15:16
od mikojan29
Honzik 11, Skelet a ostatní kritici
Presvedčte nás, v čom je ponuka L-39NG lepšia od konkurentov (M-345, Hawk), vrátane priemyselnej spolupráce obranného priemyslu pre našu krajinu, ktorú si MO predstavuje ak súčasť kontraktu!?
Nie je to len o najnižšej cene...
Re: Aero L-39NG
Napsal: 31/8/2020, 15:21
od Zemakt

a nemělo by to být opačně? Co máš na stole ohledně Hawku? Tím můžeme třeba začít.
Re: Aero L-39NG
Napsal: 31/8/2020, 15:34
od Nesher
Pánové, mohl bych na vás mít prosbu?
Nešlo by tu diskuzi, která s tématem vlákna souvisí jen okrajově převést do tématicky vhodnějšího vlákna, např. Budoucnost OSSR?
Já jen, že jsou vlákna, která mě zajímají víc a která méně. Předpokládám, že to tak má většina z nás. No a v poslední době, když otevřu vlákno o L 39NG (což je něco co mě velmi zajímá), tak se tu probírá hypotetický druhý proudový typ slovenského letectva, což mě zajímá o poznání méně. Předem díky.
Re: Aero L-39NG
Napsal: 31/8/2020, 15:54
od skelet
Mikojan: Hawk je vyšší kategorie, než L-39NG. Předskokanem letounu Hawk je u Britů Texan T1 (a před ní Tucano)
Re: Aero L-39NG
Napsal: 31/8/2020, 16:25
od Juraj Tichý
Pisal som si s ministrom a na otázku k nakupu ulozeniek Hakov RAF, mi odpisal, že zvažujú všetky možnosti.
VzS presne vedia co chcú. Druha vec je ako to zapada do spojeneckých zavazkov a financovania.
Zemakt: vy sa nás snažíte presvedčiť na suprčupr L-39NG. Zatiaľ čítame o ješitnosti, ako to budeme mat blizko do Pardubic a ako Penta polozila Aero na kolena.
Bae s Hawkom je podľa mna najslabší hráč az pokiaľ nepojdeme do uložených Hawkov. Ak sa pojde do uloženiek, majú šancu to vyhrať. RAF sa ich bude chcieť zbaviť, lebo pojdu do T-7, mohli by byť najlacnejší.
Skelet: Nesher ma pravdu, nepresunies to od chvile ked sme sa odchylili od temy do vlakna nove stihacie lietadlo OSSR? To asi najviac súvisí.
Re: Aero L-39NG
Napsal: 5/9/2020, 22:26
od Flader