Gargamel píše:Podle mých zkušeností je nezbytné (a podle mě se stejně tomu nevyhneme) pro OSSR udržet plně provozní 4-5 ks nejnovějších Mi-17 i případně s převedením těch dvou mi-171 od MV do roku 2028-2030 i za cenu oprav v LOTN
Kolik je vlastně těm nejnovějším Mi-17 let? AČR si sice svoje Mi-17 ještě nějaký rok ponechá, ale i tak v následujících pěti až osmi letech dolétají.
Gargamel píše:2. je třeba si také uvědomit, že někteří piloti se nebudou již na nové vrtulníky přeškolovat - nebudou chtít, nebudou na přeškolení z důvodu věku perspektivní atd. Takže je potřeba i nějak zaměstnat.
Od kdy je armáda zaopatřovací ústav? To stejné se na Slovensku děje s piloty Mig-29. Buď odejdou na "nelétající" pozice nebo v armádě skončí.
Co jsem se koukal tak ty "nejperspektivnější" z OSSR i AČR jsou r.v. 1989, ty mohou mít životnost při dobrém technickém stavu až snad 38 let (je to informace z otevřených zdrojů). Mi-171 je jiná kapitola. Tam je ta garance snad 40 let.
Armáda bohužel zaopatřovací ústav je. Ale tato myšlenka samozřejmě s trafikou v československém pojetí nesouvisí. Jedná se o vhodné využití personálu, pro které se mi nevyplatí už je přeškolovat na UH-60. Nechat je plnit úkoly na Mi-17, či těch dvou Mi-171 od vnitra.
Re: Vrtulníky pro OSSR
Napsal: 28/12/2020, 14:38
od Gargamel
To nikdo nerozporuje, že došlo k nákupu drahých vrtulníků. Je třeba rozlišit co je výsadková operace na padáku a co je aeromobilní operace. Plně vybavených výsadkářů se vejde do UH-60 max. 6-7. Od Mi-17 18-20. Přece jen Mi-171 jsou využívány od MV při výsadkové přípravě 5.pšú. Možná jsem se špatně vyjádřil v mé původní myšlence, kde mělo jít hlavně o to, nechat do roku 2027-30 dosloužit mi-17, Mi-171 jako podporu pro výcvik právě 5.pšú a 23.motpr. Protože nic tak kapacitního není momentálně k dispozici. :-)
Re: Vrtulníky pro OSSR
Napsal: 28/12/2020, 15:01
od Juraj Tichý
To ze sa ich do sedemnastky zmesti viac vysadkarov nepochybujem.
Ze ich tam vojde o tolko viac, uz áno. Ten rozdiel bude tak o 50% menej v UH-60.
Na tomto videu vidis zoskok 8 výsadkárov. Dalo by sa ich na cislo 10, ak by skocili aj obaja instruktori.
Mi17 budu u OSSR musieť skončiť, tak ako im budu končiť papiere.
Ich GO su drahé, ich prevádzka detto. A to nevravim o bezpečnosti.
Re: Vrtulníky pro OSSR
Napsal: 28/12/2020, 15:57
od Scotty87
Gargamel píše:Co jsem se koukal tak ty "nejperspektivnější" z OSSR i AČR jsou r.v. 1989, ty mohou mít životnost při dobrém technickém stavu až snad 38 let (je to informace z otevřených zdrojů). Mi-171 je jiná kapitola. Tam je ta garance snad 40 let.
Což je maximálně dalších 8 let (pokud jsou v dobrém stavu) a při nezbytné investici do jejich vybavení. Pokud je současný vrtulníkový pilot OSSR schopen létat ještě osm let tak se ho přeškolit rozhodně vyplatí. Zvlášť při současném nedostatku vrtulníkových pilotů.
Re: Vrtulníky pro OSSR
Napsal: 28/12/2020, 16:00
od Zemakt
Myslím, že nosnou myšlenkou je spíš kapacita. Která by v případě vyřazení Milů mohla být nedostatečná.
Re: Vrtulníky pro OSSR
Napsal: 28/12/2020, 21:45
od niko
Zbytocne to riesite. Mi- 17 budu lietat este tak 5-6 rokov a nasledne ich nahradia LUH. Dovtedy ich vsak treba poriadne drat v armade.
Re: Vrtulníky pro OSSR
Napsal: 4/1/2021, 16:19
od Flader
Bola tu debata, či majú naše BH medevac výbavu. Vyzerá to, že áno. Síce nie je to tá lietajúca sanitka pre 4 mužov, ale lepšie ako nič.
čas cca od 0:40
Re: Vrtulníky pro OSSR
Napsal: 4/1/2021, 19:41
od mikojan29
Mimochodom 1.1.2021 prišlo k personálnym zmenám na poste veliteľa VzS OSSR:
310 kilometrů ... cca 4 hodiny jízdy nákladním autem.
To opravdu šlo o minuty, a nebo prostě OSSR nevědí co s penězma a pro UH-60M nemají nic lepšího na práci?
P.S. Vím, že to bylo určitě vykázáno jako cvičný let, ale i tak ...
Re: Vrtulníky pro OSSR
Napsal: 6/1/2021, 13:20
od Lynx
PR akcia na ospravedlnenie nákupu ďalších 2 M(U)H60. Ale keby ste poznali terén Slovenska, tak by ste určite nenapísali, ze z Prešova do Nitry nákl autom za 4 hodiny.
Re: Vrtulníky pro OSSR
Napsal: 6/1/2021, 13:22
od Skeptik
Autem po nové dálnici jsem to jel necelé 3 hodiny
Ale OK ... 4,5 hoďky
Ale, že to byla obyčejná propaganda, s tím souhlasím.
Re: Vrtulníky pro OSSR
Napsal: 6/1/2021, 13:44
od niko
Skeptik, tak ty teda dobre jazdis, ked Presov Nitra pod 3 hodiny. Minimalne Donovaly by ta mohli zbrzdit.
Re: Vrtulníky pro OSSR
Napsal: 6/1/2021, 13:59
od Julesak
Ono to určite závisí extrémne od počasia (Čertovica, Donovaly) resp. dopravnej situácie (Ivachnová) - to sú miesta, kde keď máš "štastie", môžeš trčať hodinu aj viac.
Ale pri dobrej ceste osobným autom 3,5 hod bez problému.
Iste je to PR akcia, ale jedna z tých ktoré sa dajú hodnotiť kladne, je to pomoc obyvateľom a piloti potrebujú let. hodiny.
Re: Vrtulníky pro OSSR
Napsal: 7/1/2021, 09:39
od Alfik
Myslím, že je úplně lhostejné, jestli 3 hodiny, 4,5 hodiny, nebo 24 hodin. Smysl je jinde. Jsou snad Donovaly vyšší než Himálaje, aby se tam auto nedostalo žádným způsobem?
Smysl dotazu je: Ze Lhasy do Lukly do dá jedině letadlo/vrtulník s turbohřídelovými motory, nebo s pístovým přeplňovaným. Silnice tam teprve Čína staví. A pak ještě z Prešova do Nitry...?
Re: Vrtulníky pro OSSR
Napsal: 7/1/2021, 11:46
od Juraj Tichý
Ako to nazýva premiér premúdrelých na internete?
Situácia v Nitre je zlá a evidentne potrebovali nejaké ventilátory čo najskôr. Lebo ďalšie už boli prepravované autom.
Re: Vrtulníky pro OSSR
Napsal: 7/1/2021, 11:52
od niko
Ved to je jedno. Proste armada chcela ukazat, ze pomaha, tak odviezla ventilatory vrtulnikom. Preco nie. Ved armada je tu tiez na to aby pomahala a chranila.
Re: Vrtulníky pro OSSR
Napsal: 10/1/2021, 20:09
od mikojan29
Ešte niečo k avizovaným novým BH. Ak to budú MH-60M, tak sú oproti našim používaným strojom skoro vo všetkom zmenené. V L+K 8/2020 je o tom podrobný článok. Tu bude aj výhoda, že teraz máme "mierové holubice", aspoň sa tam toho toľko nebude musieť prerábať pri avizovaných 2 strojoch.
Re: Vrtulníky pro OSSR
Napsal: 2/2/2021, 11:10
od niko
Na AN sa zase obnovila tema nakupu dalsich dvoch UH-60 M cez program ERIP, tak to trochu rozprudim aj tu a prihodim par novych informacii.
Preco sme nekupili namiesto vrtulnikov naprikald radary, PVO, vozidla 4x4 ? https://www.friendsofeurope.org/wp/wp-c ... ic_web.pdf
Odpoved je v tejto prezentacii. Program bol urceny iba na kupu vrtulnikov, pripadne BVP. Slovensko islo cestou vrtulnikov.
Jednalo sa o jednorazovu pomoc a sancu na modernizaciu, ktora uz nebude ? S najväcsou pravdepodobnostou nie. Slovensko, spolu s Polskom, Madarskom, Ceskom a Pobaltim budu velmi pravdepodobne zaradene aj do dalsej vlny ERIP (4). https://www.defensenews.com/global/euro ... equipment/
Program ERIP teda bude pokracovat a je dost mozne, ze sucasne jednania ohladom dodavia UH-60 M a ich modernizacie boli aj sucastou pripravy na novu vlnu programu ERIP 4. Ze sa v novej vlne budeme snazit pretlacit LUH, alebo systemy PVO je podla mna najpravdepodobnejsie.
---Dostupnost těchto fondů závisí na investicích partnerských zemí, prokázané politické vůli zbavit se ruského a sovětského původního vybavení a závazku zastavit budoucí nákupy ruského vojenského vybavení. ----
Takže , zbavit se letadel , tanků . BVPéček . S300 a dalšího ?