Ruská vojenská reforma
Moderátor: Julesak
Re: Ruská vojenská reforma
skelet:v roce 1935 měly DR 68 728 km tratí a z toho bylo v roce 1930 1588 km tratí elektrikováno

Re: Ruská vojenská reforma
Vzhledem k výše uvedenému a vzhledem k rozšíření kapacit vdv a snahy vytvořit jakési síly rychlé reakce tak by tyto okolnosti molhly vést k obnově výroby an-124, na to jak rozsáhlá území musí RF pokrýt a zajistit v případě ,,problémů,, rychlou přepravu tak jich podle mě provozuje docela málo.
Sice má i jiné typy přepravních letadel na které se spoléhá, ale určitě se shodneme na tom, že ruslan je jiná liga.
Kdoví jak se situace bude vyvíjet s ohlédnutím na ukrajinskou krizi, faktem sice je že výrobu ruslanů zvládnou na svém území ( tuším v Uljanovsku) tak je otázkou jestli je to bez účasti antonova vůbec možné, ať už jde o otázku dokumentace, či právní otázky ve smyslu duš. vlastnictví atd..
Osobně si myslím, že by byla škoda, kdyby se nové kousky už nevyráběly, nejen kvůli vojenskému využití, ale v rámci komerční sféry nemají v podstatě konkurenci a zřejmě se na tom dá pěkne vydělávat
Sice má i jiné typy přepravních letadel na které se spoléhá, ale určitě se shodneme na tom, že ruslan je jiná liga.
Kdoví jak se situace bude vyvíjet s ohlédnutím na ukrajinskou krizi, faktem sice je že výrobu ruslanů zvládnou na svém území ( tuším v Uljanovsku) tak je otázkou jestli je to bez účasti antonova vůbec možné, ať už jde o otázku dokumentace, či právní otázky ve smyslu duš. vlastnictví atd..
Osobně si myslím, že by byla škoda, kdyby se nové kousky už nevyráběly, nejen kvůli vojenskému využití, ale v rámci komerční sféry nemají v podstatě konkurenci a zřejmě se na tom dá pěkne vydělávat

Re: Ruská vojenská reforma
a nebude z AN-124 trošku problém, že konstrukční kancelář sídlí na Ukrajině?



Re: Ruská vojenská reforma
Jak jsem již psal, jedna linka schopná to vyrovit byla/ je i v Rusku ostatně snahy obnovit výrobu na ruském území už v minulosti byly, jen jsem se snažil naznačit že vzhledem k současnému dění to bude spíše otázka politická než technického rázu, záležet bude asi hlavně na tom jak se bude dařit antonovu finančně a tudíž jak by pro něj něco takového bylo lákavé a výhodné
Re: Ruská vojenská reforma
technicky jsou schopni ho vyrobit i v Číně, ale otázkou je kdo vlastní konstrukční plány.



Re: Ruská vojenská reforma
Dokumentaci má mít i závod v Ujlanovsku, kde probíhala výroba jak v dobách sssr tak i v dobách RF nicméně se to prý neobejde bez účasti Ukrajinců. Takže se spíše zdá, že je to otázka vlastnických/duševních práv a jak je na tom v této oblasti Rusko s Ukrajinou tak to fakt nevím.
Re: Ruská vojenská reforma
Spíš to bude problém, vždyť Ukrajinci nesouhlasili ani s výrobou AN2 v Rusku a tam jde ve srovnání s tímto o prkotinu.Ziro píše:Dokumentaci má mít i závod v Ujlanovsku, kde probíhala výroba jak v dobách sssr tak i v dobách RF nicméně se to prý neobejde bez účasti Ukrajinců. Takže se spíše zdá, že je to otázka vlastnických/duševních práv a jak je na tom v této oblasti Rusko s Ukrajinou tak to fakt nevím.

read between lines, read between lies
Re: Ruská vojenská reforma
Konkrétne s An-124 je to takto: AVIASTAR-SP v Uljanovsku vyrábal celé lietadlo okrem chvostovej časti ktorá sa dodávala z Ukrajiny, z UA boli aj motory D-18T (Motor Sič Záporožie) ktoré však je schopný vyrábať niektorý závod motor. spol. Klimov v oblasti Petrohradu. Uljanovsk má kompletnú výr. dokumentáciu, certifikačný protokol však vlastní holding Antonov, ale duš. práva na aerodynamiku vlastní CAGI.. Aby to nebolo také jednoduché koncom minulého roku ešte stará UA vláda ratifikovala zmluvu na výrobu 80 ks An-124, ak ju vypovie príde o 12,9 miliardy dolárov. Celkové dodávky ukr. vojenského priemyslu pre Rusko na tento rok predstavovali sumu 15 miliárd dolárov. Napríklad Motor-Sič vyváža 2/3 produkcie do Ruska, ak by sa dodávky zastavili, väčšina z 35 000 ľudí by prišla o prácu.
Predstavitelia RF S.Šojgu a D.Rogozin zhodne konštatovali že celú ukraj. produkciu obojakého využitia(voj, + civil.) dokážu ruské firmy nahradiť v priebehu 1 mesiaca až 2,5 roka. Podľa pôv. zmluvy dodávky An-124 pre RF mali začať v r. 2018.
Predstavitelia RF S.Šojgu a D.Rogozin zhodne konštatovali že celú ukraj. produkciu obojakého využitia(voj, + civil.) dokážu ruské firmy nahradiť v priebehu 1 mesiaca až 2,5 roka. Podľa pôv. zmluvy dodávky An-124 pre RF mali začať v r. 2018.
Je ne suis pas Charlie! alebo: nie som Charlie(provokatér), som za tradičnú rodinu


Re: Ruská vojenská reforma
To, ze to konstatovali je logicke, jestli je to pravda, to uz je jina otazka.
Re: Ruská vojenská reforma
Uvidíme, zatiaľ že nahradili 10%. No to sú asi ľahšie výrobky, najväčší problém budú lodné dízle a niektoré vrtuľníkové motory, ruská produkcia vrtuľníkov by tak (podľa UA médií) mala klesnúť až o 25%.
To josefg An-2 nahradí spoločný rusko - rakúsky projekt medzi Diamond Aircraft Industries a Rostech ( Ростех). Celé je to rozpísané tu:
http://vpk.name/news/116564_na_sozdanie ... _mlrd.html
To josefg An-2 nahradí spoločný rusko - rakúsky projekt medzi Diamond Aircraft Industries a Rostech ( Ростех). Celé je to rozpísané tu:
http://vpk.name/news/116564_na_sozdanie ... _mlrd.html
Je ne suis pas Charlie! alebo: nie som Charlie(provokatér), som za tradičnú rodinu


Re: Ruská vojenská reforma
Dík za info, AN-2 je tak trochu srdcovka, nevíš náhodou jak to nové éro bude vypadat? Pokud se to už ví.absik píše:Uvidíme, zatiaľ že nahradili 10%. No to sú asi ľahšie výrobky, najväčší problém budú lodné dízle a niektoré vrtuľníkové motory, ruská produkcia vrtuľníkov by tak (podľa UA médií) mala klesnúť až o 25%.
To josefg An-2 nahradí spoločný rusko - rakúsky projekt medzi Diamond Aircraft Industries a Rostech ( Ростех). Celé je to rozpísané tu:
http://vpk.name/news/116564_na_sozdanie ... _mlrd.html

read between lines, read between lies
Re: Ruská vojenská reforma
Neviem, známa je len filozofia - malo by to v sebe skĺbiť výhody Samarského "Rysačku" (ktorý inak s Diamondom v konkurze prehral), mimochodom poháňaného "vašimi" turbovrtuľ. Walter a návrhu Diamondu. Diamond, napr. DA 42, je poháňaný rakúskymi dízlami Austro DA42 TDi o výkone 450 až 750 k(prevedenie twin TDi) na ktoré by tak Rusko získalo licenciu v rámci projektu. Obe návrhy sú dolnoplošníky, Rysačok s rovným dolným krídlom s vztlakmi á la An-2, Diamond má mierne šípové krídlo s rozmernými wingletmi na koncoch (obrázky dodám priebežne). Lietadlo je prezentované ako čiste civilné, preto nespadá pod sankcie EÚ ako také má aj získať certifikáciu EASA . Ruské letecké učilištia si preto preventívne objednali 30 Rysačkov ale časom ich zrejme vybavia oveľa úspornejšími dízlami DA 42.
doplnok:
Celý projekt by mal stáť myslím 11 miliárd rubľov so začiatkom výroby cca 2017. Ruská vláda projekt dotuje 7 mlrd rubľov. V prvom roku by lietadlo malo vyrábať čiste Rakúsko (cca 20 strojov), v druhom roku spoločná produkcia asi 40 strojov, v treťom roku by lietadlo vyrábala čiste Samara, cca 60 dízlových ročne. Cena za ks nie je známa ale Rysačok má trhovú cenu 1,5 mil. dolárov (1,16 mil.Euro). Lietadlo by malo odviesť 9 až 19 cestujúcich na vzdialenosť 500 km(pri 19 cestujúcich) až 1000 km. Súčasné základne pre An-2 s ohľadom na dolet musia byť vzdialené max. 150 - 200 km od seba.
doplnok:
Celý projekt by mal stáť myslím 11 miliárd rubľov so začiatkom výroby cca 2017. Ruská vláda projekt dotuje 7 mlrd rubľov. V prvom roku by lietadlo malo vyrábať čiste Rakúsko (cca 20 strojov), v druhom roku spoločná produkcia asi 40 strojov, v treťom roku by lietadlo vyrábala čiste Samara, cca 60 dízlových ročne. Cena za ks nie je známa ale Rysačok má trhovú cenu 1,5 mil. dolárov (1,16 mil.Euro). Lietadlo by malo odviesť 9 až 19 cestujúcich na vzdialenosť 500 km(pri 19 cestujúcich) až 1000 km. Súčasné základne pre An-2 s ohľadom na dolet musia byť vzdialené max. 150 - 200 km od seba.
Je ne suis pas Charlie! alebo: nie som Charlie(provokatér), som za tradičnú rodinu


Re: Ruská vojenská reforma
Beda píše:Ted jsem mluvil s ex strojvedoucim a strojmistrem.
U nas jezdi bezne nakladni vlaky 65 km, potom jsou vagony ( rychlobezky ) pro rychlejsi jizdu 70 km a uplne specielni nakladni expres 100 km, posta a ovoce. Ty s ovocem jezdili rychle a nikde nesmeli zastavit, jinak je nadrazaci vykradali..... Urcite to asi zvladne i vyssi rychlost, ale jde o bezpecnost, brzdeni atd. Tak u nas s tankem max 70 km. Dneska se kontroluje rychlost jakou vlak jel.
Tak doba se necha zkratit, ze nezastavuje. To ale asi dost zacpe trat, osobni vlaky jezdi rychlejc.
Tak rychlejsi bude preprava na podvalnikach, dokazou regulovat provoz jen po dobu prujezdu a tak to nenadela tolika problemu.
IL-76 by mel T-90 nalozit, leta s nima? T-72 take, podle vahy tanku a nosnosti.
Vyjizdi z nej T-72
https://www.google.cz/search?q=il-76+ta ... A&dur=4124
Pokud někoho zajímá problematika drážní dopravy, tak zde hle: http://provoz.szdc.cz/portal/ViewArticle.aspx?oid=136 a zejména pak toto: http://provoz.szdc.cz/portal/ViewDirect ... oid=870001
Cerkev je blízko, ale je ledovice. Krčma je daleko, ale půjdem opatrně.
Re: Ruská vojenská reforma
Nie je to nejako veľa ? To by z Ukrajiny robilo jedného z najväčších exportérov voj. materiálu a zároveň z Ruska jedného z najväčších importérov. Nebude to skôr súčet z viacerých oblastí ?Celkové dodávky ukr. vojenského priemyslu pre Rusko na tento rok predstavovali sumu 15 miliárd dolárov
Re: Ruská vojenská reforma
V ukrajinčine nie som taký dobrý, možno sú v tom aj civilné dodávky no i tak UA do Ruska vozila prevažne dodávky voj. použitia.. Inak do februára t.r. bola UA najväčším dovozcom pre RF.
Je ne suis pas Charlie! alebo: nie som Charlie(provokatér), som za tradičnú rodinu


Re: Ruská vojenská reforma
Vrátil by som sa k tým vlakom. Trolejové vedenia nie su mrtve kusy železa, ale vodiče, takže by rušili radary, ak by boli pod napätím. Absik, tie rieky čo si spomínal tečú v poludníkových smeroch, lenže rsy potrebujú presúvať aj v smere východ západ a opačne. Tade žiadna rieka netečie. A železnica je podľa mna kapacitne pre nich nenahraditeľná. Stačí sa pozrieť ako dopravovali v prvej polovici roku techniku do južného Ruska. Po železnici. A to až zo Sibíry.

Memento Mori
Re: Ruská vojenská reforma
Po zeleznici to jiste dojede, ale kolik tech esalonu muzou pustit aby neucpali trat a jak dlouho to povezou. Pri rychlych presunech se na zeleznici urcite nespolehnou. Za kazdy esalon nepojede nakladni vlak se zbozim a ten bude chybet. Neni ta trat jednokolejna, google nenapovedel.riho píše:Vrátil by som sa k tým vlakom. Trolejové vedenia nie su mrtve kusy železa, ale vodiče, takže by rušili radary, ak by boli pod napätím. Absik, tie rieky čo si spomínal tečú v poludníkových smeroch, lenže rsy potrebujú presúvať aj v smere východ západ a opačne. Tade žiadna rieka netečie. A železnica je podľa mna kapacitne pre nich nenahraditeľná. Stačí sa pozrieť ako dopravovali v prvej polovici roku techniku do južného Ruska. Po železnici. A to až zo Sibíry.
UA a dodavky do RF
Ta vyroba tam bezela uz za CCCP a ta tam zustala, UA vyrabela, dodavala, tak to neresili. Dodali plyn a ropu a zpet vyrobky. Vyhodne pro obe strany. Namontovali se do toho USA, Ukrajina ten plyn a ropu bude potrebovat porad a spotreba bude stoupat a tak bude i EU potrebovat vic. Rusove se to nauci delat doma. Tech zbrani maji dost, tak modernizace se zpozdi, ale neohrozi je to.
Na dalnem vychode uz Cina bere plyn z trubek a zkapalneny a ten je o polovinu drazsi....
Re: Ruská vojenská reforma
Klimov Petrohrad sľúbil Putinovi že v prípade potreby nahradí dodávky z Ukrajiny už od r.2015. Už rozširujú výrobné priestory.
Je ne suis pas Charlie! alebo: nie som Charlie(provokatér), som za tradičnú rodinu


Re: Ruská vojenská reforma
Beda, je dvojkolajna, aspon podla fotiek na google maps. Nieco sa mi mari, ze im s tym pomahali americania za druhej svetovej.
Urcite to nie je na rychle presuny, na to maju VDV, ale ty len maju zaistit predmostie a ekonomickejsie je zvysok doviezt po zeleznici. Sak ani US Army neprepravuje tazku vyzbroj vyhradne vzduchom, ale ma na to postavene velke dopravne lode. Zapch by so ms a nebal, po trase maju dost stanic, kde sa mozu vyhybat a je to uz len na sikovnom manazerovy, ako rozvrhne presun.
Urcite to nie je na rychle presuny, na to maju VDV, ale ty len maju zaistit predmostie a ekonomickejsie je zvysok doviezt po zeleznici. Sak ani US Army neprepravuje tazku vyzbroj vyhradne vzduchom, ale ma na to postavene velke dopravne lode. Zapch by so ms a nebal, po trase maju dost stanic, kde sa mozu vyhybat a je to uz len na sikovnom manazerovy, ako rozvrhne presun.

Memento Mori
Re: Ruská vojenská reforma
Rusko dnes vykonalo úspešnú skúšku strat. balist. strely "Bulava". Štart sa uskutočnil v Bielom mori z ponorenej jadrovej ponorky "Vladimir Monomach", oddelené hlavice rakety dopadli do plánovaného priestoru polygónu Kura na Kamčatke.
Rusko plánuje v tomto roku vykonať ešte 2 skúšky "Bulavy".
http://ria.ru/defense_safety/20140910/1023482291.html
Rusko plánuje v tomto roku vykonať ešte 2 skúšky "Bulavy".
http://ria.ru/defense_safety/20140910/1023482291.html
Je ne suis pas Charlie! alebo: nie som Charlie(provokatér), som za tradičnú rodinu

