K uniformám. Je to právě naopak, pominuli to co píše Alfík, tak Praha tehdejších dní představoval ve vojenských mundúrech doslova světové panoptikum, kde vedle různých navrátilců z front si podávali ruce všelijací členové vojenských misí, nově konstituovaných velvyslanectví apod. A zrovna ti chtěli být logicky viděni. Paradoxně mne tato záležitost přijde nejméně divná, spíše naopak. To je pro mne víc zarážející ten tlouštík co se sápe do kokpitu a Udet tam s ním pak dělá loping
Co se týče těch konfiskací, tak dost také záleželo kde a kdy k tomu docházelo. To co popisuješ bylo vcelku běžné později na východě, nicméně zde dlouho panoval válečný stav. A stejně pak docházelo, ne vždy, na vrácení zabavených letadel. Něco jiného byl západ. V dubnu 1919 ještě nebyla podepsána mírová dohoda a pochybuji, že si to RČS chtěla s Německem rozházet. Ostatně kufrovalo se zvesela i obráceně. Ale k meritu věci.
Vzhledem, že proti relevantnosti popisu, lokaci a dataci onoho videa nic nehovoří, je nutné jej aktuálně brát jako holý fakt a jako k takovému tak přistupovat.
Když člověk takhle pátrá a hledá upne se na jednu věc, a ta ho kolikrát dožene do stavu beznaděje

. Takže nechal jsem pro tento moment ženu v kukle ženou v kukle a zkusil jsem to uchopit jinak. Znovu připomínám, že jsem projel veškerá vydání Národních listů onoho měsíce s nulovým výsledkem. A tak má nová spekulativní hypotéza se opírá o samotný letoun, tedy Fokker D.VII. Co vlastně víme?
- materiálně technické zabezpečení Leteckého sboru RČS bylo v dubnu tak mizerné, že MNO bralo zcela bez skrupulí jakýkoliv trochu smysluplný letecký materiál. A téměř od každého. A ani zmíněné dodávky z Francie to moc nezměnily.
- relativně nedaleko od Prahy pak žil byl jeden velmi ambiciózní a taktéž bezskrupulózní člověk jménem Anton Fokker, jenž byl mimochodem schopen ještě za války vyrábět na sklad aniž by od Luftstreitkräfte obdržel oficiální objednávku. Příměří a blížící se faktická kapitulace Německa mu tehdy nenechávala spát, ba o to víc, když viděl ty stovky nově vyrobených a nepřevzatých D.VII a V.38 (C.I) válejících se mu ve výrobních halách.
- na a pak tady byl jeden ex stíhací pilot, světově známé eso s obrovskou popularitou, navíc sympatický a komunikativní. Jo, Udet.
Jak je vidět na konspiračku je zaděláno, že
Jednoho dubnového dne roku 1919 se pak v Praze Kbelích objeví Udet s dvoumístnou úpravou D.VII, načež k ohromnému úžasu všech přihlížejících začne nad letištěm s letounem provádět různé psí kusy a vylomeniny. Nakonec i pár potentátů vč. jedné ženy vezme do vzdušné dimenze. Na přítomné příslušníky československého Leteckého sboru a MNO kvality letounu udělají samozřejmě dojem a ti začnou u svých nadřízených referovat. Začnou drnčet telefony, začne se licitovat o ceně. Jenže, už od května začínají do RČS přijíždět první z Francie vypravené letecké transporty s darovanou leteckou technikou. A co si budeme říkat, dar je dar, a na Slovensku se rozjíždí válka. Prostě špatný timing. Dokonce moc moc špatný. Jenže.
27. května 1919 za čs. liniemi nouzově přistává Fokker D.VII jenž je promptně opraven a zalétán načež ho dostává do pazour elita tehdejšího Leteckého sboru. No a ti nešetří superlativy, nepřekvapivě, letoun to byl opravdu výborný, obzvlášť s Austro-Daimlerem pod kapotou. Nu a včíl se nám začíná kruh pomalu uzavírat. Udet a jeho pražská předváděčka, zkoušky kořistní "sedmičky". Člověk pak není překvapen, že zcela seriózně začne MNO jednat s různými pochybnými lidmi o propašování několika desítek stíhacích D.VII z území Německa, z území kde již nějakou dobu řádila mezinárodní likvidační komise. Přičemž je MNO ochotno jít na tu mez, že by před hromadným přeletem přemalovávalo ještě císařské znaky čs. kokardami. Něco jako udělalo zde:
viewtopic.php?p=447423&hilit=Gotha#p447423 . To že z obchodu pak sešlo je věc jiná, nicméně už jen to, že RČS zaplatila za pohonné látky na přelet naznačuje jak velké její odhodlání získat Fokkerův brus bylo. A předpokládám, že to odhodlání se nerodilo nějak spontánně.
Takže jak přátelé, je to možné? Dává to smysl?
Jinak, co mi do celé téhle mé teorie hází poněkud vidle, pominu-li doposud panující totální absenci dalších zdrojů, tak je časová osa.
- letecká produkce Udet - duben 1919
- příjezd prvních fr. transportů květen 1919
- Fejésova kraksna na slovenské frontě květen 1919
- Fokker pašuje fabriku ze Schwerinu do Holandska červenec 1919
Jo, kdyby byla produkce po nouzovém přistání na Slovensku, tak je to tútáč
Jinak, knihu od Udeta už mám na poště. Vzduch je naše moře, výborný, základ. Rajlich klasika, ale je to fakt poplatný době.