Stránka 37 z 38
Re: Raritní a zajímavé fotografie - letectví
Napsal: 8/4/2025, 20:15
od Zemakt
Ano Ponnier, na fotce ve službách Belgičanů, kteří na něm létali o sto péro. Ale také shitovali
Re: Raritní a zajímavé fotografie - letectví
Napsal: 9/4/2025, 12:32
od bat
K tipovací soutěži.
Jednalo se o experiment, který měl napovědět jak se bude chovat lidské tělo při katapultáži ve vysokých rychlostech. Zde byli dobrovolníci (piloti) vystaveni různým rychlostem větru, které mohli očekávat při nouzové katapultáži. Zjistilo se spoustu užitečných věcí např. jaké rychlosti jsou již nebezpečné, jaké úpravy mají mít dýchací masky, jak by mělo být katapultovací křeslo tvarováno apod. Byl to jenom jeden střípek do celé mozaiky letecké medicíny. Tyto konkrétní pokusy probíhaly v Německu v roce 44.
A jaká rychlost je již riziková? Zjistilo se, že nad 850 km/h už může dojít k poškození tkání v obličeji a pokud už se dostanete do takové situace, tak zavřete pevně oči a ústa

Re: Raritní a zajímavé fotografie - letectví
Napsal: 9/4/2025, 12:54
od Zemakt
Zavřete oči a ústa. Dobrá rada nad zlato
Re: Raritní a zajímavé fotografie - letectví
Napsal: 9/4/2025, 14:07
od Raiden
Jj

Re: Raritní a zajímavé fotografie - letectví
Napsal: 9/4/2025, 19:06
od stronger.p
Co za letadlo havarovalo. Kdybych neviděl popis, tak to neurčím, prostě hromada třísek

.
Jestli se pilot katapultoval a pevně zavřel oči a ústa si nedovolím odhadnout

Re: Raritní a zajímavé fotografie - letectví
Napsal: 9/4/2025, 19:19
od Zemakt
Velkej Brandy?
Re: Raritní a zajímavé fotografie - letectví
Napsal: 9/4/2025, 19:27
od stronger.p
Jedná se o stíhačku. Ale i Brandenburg tam může být

Re: Raritní a zajímavé fotografie - letectví
Napsal: 9/4/2025, 19:31
od Zemakt
Phönix D.II
Re: Raritní a zajímavé fotografie - letectví
Napsal: 9/4/2025, 19:44
od stronger.p
Jj, je to Phönix. Trup vycházel z Hansa Brandenburg D-I.
Popis z publikace:
Dva snímky tragického pádu Phonixu D.I série 128 od Flik 30J někdy v srpnu 1918. Zřetelně je vidět rozdílné označení nosných ploch. Zatímco na dolním křídle jsou přemalbou původních znaků vytvořeny trámové kříže, na horním křídle zůstaly staré kříže železné. Emblém jednotky, červenobílý "Dreispitz" je zachycen na spodní straně trupu. Podle kol z Albatrosu D.III Oeffag a typu vrtule je pravděpodobné, že jde o letoun z další fotografie.
Re: Raritní a zajímavé fotografie - letectví
Napsal: 9/4/2025, 20:09
od Zemakt

ty vejfuky a C. k. čapky jsou nezaměnitelné
Re: Raritní a zajímavé fotografie - letectví
Napsal: 10/4/2025, 12:14
od Zemakt
Re: Raritní a zajímavé fotografie - letectví
Napsal: 11/4/2025, 08:58
od Zemakt
Vážně nikdo? Dobrá, dáme nápovědu.
Re: Raritní a zajímavé fotografie - letectví
Napsal: 11/4/2025, 12:03
od Zemakt
Stále nic? Tak další.

- fokd7_f4.jpg (21.55 KiB) Zobrazeno 338 x
Re: Raritní a zajímavé fotografie - letectví
Napsal: 11/4/2025, 12:53
od elnegro507
Zemakt píše: ↑10/4/2025, 12:14
kuku (2).jpgCopak je tohle za pána?
myslím že je to tento pán - Paul Jaray
https://en.wikipedia.org/wiki/Paul_Jaray
Re: Raritní a zajímavé fotografie - letectví
Napsal: 11/4/2025, 13:03
od Zemakt

Přesně tak. Brilantní aerodynamik s významnou českou stopou. Kromě autorství na aerodynamice Tatraplanu, byl mj. podepsán pod Zeppelinem C.I/II
https://flyingmachines.ru/Site2/Crafts/Craft30304.htm
Jedním z nejvýkonnějších strojů kategorie C, které Němci za války postavili. C.II byl celokovový s max. rychlosti 210 km/h a dostupem atakujícím 8 000 m.
Re: Raritní a zajímavé fotografie - letectví
Napsal: 14/4/2025, 13:50
od Zemakt
Pozná někdo co je tohle za typ?
Re: Raritní a zajímavé fotografie - letectví
Napsal: 14/4/2025, 14:10
od Ataman
DH-5?
Re: Raritní a zajímavé fotografie - letectví
Napsal: 14/4/2025, 14:22
od Zemakt
Dobře Ty. Evidentně dobře postavená mašina.
https://en.wikipedia.org/wiki/Airco_DH.5
Re: Raritní a zajímavé fotografie - letectví
Napsal: 14/4/2025, 14:35
od Ataman
Ty křídla moc možností nedávaly.
Re: Raritní a zajímavé fotografie - letectví
Napsal: 15/4/2025, 18:55
od stronger.p
Dám sem monografii o DH-5 z Letectví a kosmonautiky, která vyšla v číslech 12 a 13 v roce 1988. Hlavně druhá část monografie je docela čtivá. Na tehdejší dobu, ji považuji za velmi dobrou.