Vrtulníky pro OSSR
Re: Vrtulníky pro OSSR
No vzhladom na krehkost EC-145 M by som radsej zvazil Lakotu.
Re: Vrtulníky pro OSSR
To počujem 1. x že Polícia chce toľko vrtuľníkov.
Čo všetko vlastne Slovenská vláda chce?
Ano už viem pre políciu 8+1 LUH + 2 MUH
Armáda 9 LUH a už dostáva 9 MUH (+2?)
Nejaká doprava VIP nič?
Čo všetko vlastne Slovenská vláda chce?
Ano už viem pre políciu 8+1 LUH + 2 MUH
Armáda 9 LUH a už dostáva 9 MUH (+2?)
Nejaká doprava VIP nič?
Re: Vrtulníky pro OSSR
Krehkosť? To mi vysvetliteniko píše:No vzhladom na krehkost EC-145 M by som radsej zvazil Lakotu.
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6188
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Vrtulníky pro OSSR
Lynx:
AW109 nájdeš u Slovincov, Britov, Švédov a ďalších, Bell429, napriek tomu aký je mladý, má tiež úspechy (Austrália, Kanada, švédska polícia...)
Takže argument Srbmi a Maďarmi by sme si mohli škrtnúť.
Airbus bol jediny, kto v tendri pre MV SR odmietol garantovať prevádzkové náklady na 10 rokov. Čo hovorí veľa.
Prečo je H145M pre OSSR najvhodnejší a najperspektívnejší?
AW109 nájdeš u Slovincov, Britov, Švédov a ďalších, Bell429, napriek tomu aký je mladý, má tiež úspechy (Austrália, Kanada, švédska polícia...)
Takže argument Srbmi a Maďarmi by sme si mohli škrtnúť.
Airbus bol jediny, kto v tendri pre MV SR odmietol garantovať prevádzkové náklady na 10 rokov. Čo hovorí veľa.
Prečo je H145M pre OSSR najvhodnejší a najperspektívnejší?
Re: Vrtulníky pro OSSR
Už len napríklad preto, že je pre neho (ec145m) ponúkaná výzbroj a výstroj. Tiež je to hádam najmodernejšia konštrukcia, vyrába sa neďaleko (v Bavorsku, Manching).
A inak beriem ze iné štáty majú zavedené iné stroje, ale Srbi aj Maďari si ich vybrali celkom nedávno.
A inak beriem ze iné štáty majú zavedené iné stroje, ale Srbi aj Maďari si ich vybrali celkom nedávno.
Naposledy upravil(a) Lynx dne 27/4/2021, 15:18, celkem upraveno 1 x.
Re: Vrtulníky pro OSSR
Lynx: Precitaj si clanok o H-145, ktory postol Juraj do vlakna o madarskej armade. Tam o tom pisu.
K tomu H-145. Kde sa vyraba je uplne jedno v dnesnej dobe. Pokial je to u spojencov a v Europe. Moderna konstrukcia v porovnani s Bell-429 neviem, povedal by som, ze su asi priblizne rovnako stare. No a AW-109 M moze niest vyzbroj tiez. H-145 ma ale vyhodu napojenia na nemeckeho dodavatela a na Airbus. To sa moze geopoliticky hodit.
K tomu H-145. Kde sa vyraba je uplne jedno v dnesnej dobe. Pokial je to u spojencov a v Europe. Moderna konstrukcia v porovnani s Bell-429 neviem, povedal by som, ze su asi priblizne rovnako stare. No a AW-109 M moze niest vyzbroj tiez. H-145 ma ale vyhodu napojenia na nemeckeho dodavatela a na Airbus. To sa moze geopoliticky hodit.
Re: Vrtulníky pro OSSR
Videl som ten článok. Rozhodne je ale EC145 výkonnejší typ ako Bell429.
Ja sa do geopolitiky nerád púšťam, považujem to za pavedu, kde každý kto chce múdrovat, mudruje, obzvlášť Poliaci sú v tom experti
ale to sem tuším nepatrí.
Ja sa do geopolitiky nerád púšťam, považujem to za pavedu, kde každý kto chce múdrovat, mudruje, obzvlášť Poliaci sú v tom experti

- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6188
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Vrtulníky pro OSSR
Výkonovo to vychádza lepšie podľa toho ako sa na to pozrieš.
Bell-429 - 1088kw na 3175kg
EC-145 . 1100kw na 3585kg.
Mať vojenský vrtuľník háklivý na vlhkosť? Ďakujem, neprosím.
Bell-429 - 1088kw na 3175kg
EC-145 . 1100kw na 3585kg.
Mať vojenský vrtuľník háklivý na vlhkosť? Ďakujem, neprosím.
Re: Vrtulníky pro OSSR
Su to vykonnostne velmi podobne stroje. Obidva taktiez moderne konstrukcie. Aj ked to je v zasade jedno. Mne sa osobne H-145 velmi lubi, no po kritike tej povedzme, ze krehkosti mi nepride ako uplne najlepsia volba. Neviem, ci to nie su len reci, ale vraj by mala byt Lakota mierne robustnejsia. Bell 429 mame v nasich podmienkach odskusany a funguje dobre. Podobne ako aj AW-109. Kazdopadne vyberat si budu vojaci.
Re: Vrtulníky pro OSSR
Ad krehkost: v letectve sa dimenzuje presne, margin of safety>1,povedzme 1.01. Konštrukcia musí byť čo najlahsia(najekonomickejsia) Na nejaké predimenzovanie sa v dnešnej dobe už nehrá a pritom civilne lietadla majú hadam aj prísnejšie predpisy než vojenské,tam ale zas nie je špecifikované isté špecifické, neštandardné užívanie. Najmä Česi sú proti čomkoľvek karbónovému a vôbec, kompozitnému, z jednoduchého dovodu: nerozumie tomu(kompozitu) a najmä to nevedia to vyrobiť. Zato s hlinikom majú skúsenosti až až. Aj so sklo laminatom.. Preto ta ich nešťastná voľba systému H-1. Alebo by ste chceli ostať pri Mi-8? Ta je robustná až až, ale doba pokročila...
Pozrite sa na nehody strojov a hrať sa na robustnost - ci je to nehoda Bell429 v Prešove, kde padol z 30m,alebo Bell od ate, nikde im pevnosť konštrukcie moc nepomohla. Ina vec je zaťaženie podlahy a podobne, tam to už vplyv mat môže. Skor pri kategórii LUH je to jedno.
A to porovnanie výkonov EC145 a Bell429, ôk, ale 145 uvezie o 2 pasažierov viac.
Pozrite sa na nehody strojov a hrať sa na robustnost - ci je to nehoda Bell429 v Prešove, kde padol z 30m,alebo Bell od ate, nikde im pevnosť konštrukcie moc nepomohla. Ina vec je zaťaženie podlahy a podobne, tam to už vplyv mat môže. Skor pri kategórii LUH je to jedno.
A to porovnanie výkonov EC145 a Bell429, ôk, ale 145 uvezie o 2 pasažierov viac.
Re: Vrtulníky pro OSSR
To letí na půl plynu s poloprázdnejma nádržema, ne?niko píše:Uz davnejsie som diskutoval s jednym chlapikom od policajnych specialov na temu zasahu protiteroristickej jednotky z Bratislavy na vychodnej hranici za pouzitia Mi-171. Dospeli sme k tomu, ze je lepsie ist autom s majakmi ako letiet vrtulnikom. Kym ten vrtulnik pripravia nieco trva, potom sa ta Mi-171 drinda 170tkou a nakoniec musi urobit medzipristatie v Kosiciach na dotankovanie. To fakt radsej za 10 min sadnu do dodavok a hned vyrazia. To sa samozrejme pri BH s cestovnou rychlostou 280 km/h a bojovym radiusom 590 km vyrazne zmenilo. Uprimne by ma potesilo, keby aj policia, po vzore Poliakov, kupila aj dva Black Hawky ako nahradu za Mi-171. To by sme sa ale potom dostali na cislo 10 novych helikopter.
Re: Vrtulníky pro OSSR
Lynx: Mozno som pouzil zly vyraz. Myslel som krehkost v zmysle toho clanku od Madarov. Tam bola kritizovana hlavne citlivost na vlhkost. Ergo islo mi o to, ze vojensky vrtulnik musi nieco vydrzat, teda mat urcitu robustnost v zmysle podmienok zaobchadzania.
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6188
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Vrtulníky pro OSSR
S poloprazdnymi nie, vidíme ako obvesane lietaju Mi-171 z AČR. Príspevok tu o tom mal aj Starlight, kde pekne popísal, povedzme všetky hlavné nedostatky. Vrátane toho ako sa obmedzuje maximálny počet vojakov na palube, aby sa mohli vziať navyše nádrže na krídla,aby vrtuľník mal nejaký slušný dolet.
Pri 230 cestovke, nie je 170 pol plynu.
Pri 230 cestovke, nie je 170 pol plynu.
Re: Vrtulníky pro OSSR
Sice je to OT, neb v ČR se nevyrábí žádné vrtulníky...Lynx píše:Najmä Česi sú proti čomkoľvek karbónovému a vôbec, kompozitnému, z jednoduchého dovodu: nerozumie tomu(kompozitu) a najmä to nevedia to vyrobiť. Zato s hlinikom majú skúsenosti až až.
Nicméně jde-li o letecký průmysl, tak nějaké příklady by se našly. V Praze lacomposite.cz, v Kunovicích 5M.cz...
Ono spíše jde o to, že staví to s čím mají nejvíc praktických zkušeností. Což mj. vychází z infrastruktury (a ekonomických podmínek)
Jako např. hustá síť letišť, zato méně vybavených (délka, povrch, ...)
Ono taky záleží co se rozumí pod pojmem kompozit. A z toho vyplývá i poměr cena/užitná hodnota při použití kompozitního dílu. Např. tahle vrtule z Do-228NG je parádní https://www.mt-propeller.com/en/entw/products.htm.
Kdyby Aircraft Industries do L410NG použil stejný motor jako v Grand Caravan s nějakou pěknou vrtulí, tak by to bylo úplně špičkové letadlo. Otázkou je, zda-li je dostatek zákazníků ochotných platit "špičkovou" cenu za "špičkové" zboží. Podle osudu Do-288NG to vypadá, že zákazníků je dost málo na uživení a proto je osud 228NG takový jaký je.
"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
Re: Vrtulníky pro OSSR
Juraj: české Mi-171š mají s 25 cestujícími dolet 500km, SR má v úhlopříčce nějakých 425km, takže minimálně pro Mi-171š od AČR by to nebyl problém (rezerva cca 75km).. takže Od Malacek k trojmezí a ještě doletí si čepnout do Kamenice. (samo pokud proti němu nebude foukat)



Re: Vrtulníky pro OSSR
No na stránkách Náměšťské základny uvádí pro Mi-171 dolet s 25 cestujícími 610 km.To by mělo stačit na let z Bratislavy na východní hranici a návrat na tankování do Košic. Taky uvádí jako cestovní rychlost 230 km/h.Juraj Tichý píše:S poloprazdnymi nie, vidíme ako obvesane lietaju Mi-171 z AČR. Príspevok tu o tom mal aj Starlight, kde pekne popísal, povedzme všetky hlavné nedostatky. Vrátane toho ako sa obmedzuje maximálny počet vojakov na palube, aby sa mohli vziať navyše nádrže na krídla,aby vrtuľník mal nejaký slušný dolet.
Pri 230 cestovke, nie je 170 pol plynu.
http://lznamest.army.cz/mi-171s-0
Re: Vrtulníky pro OSSR
Ad policajné Mi171: ci to nie je skôr tým, že zhyckanym policajným pilotom sa nechce letieť takú streku, aky majú výcvik a nálet. Alebo skratka 3h letu je nad technické možnosti toho stroja, lebo sa po 2h pokazí...
Ale keby bolo veľmi zle, vždy môžu ísť ti kukláči na L410, ta na východ bezpečne doleti.
Ale keby bolo veľmi zle, vždy môžu ísť ti kukláči na L410, ta na východ bezpečne doleti.
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6188
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Vrtulníky pro OSSR
Ja poznám papierové parametre Mi-171.
Starlight však hovoril o reálnych skúsenostiach.
Toto uz by mala byť bežná konfigurácia. Vrtuľník na tom východe, aj musí nejaký čas pôsobiť. Nestačí len priletieť a odletieť.
Starlight však hovoril o reálnych skúsenostiach.
Toto uz by mala byť bežná konfigurácia. Vrtuľník na tom východe, aj musí nejaký čas pôsobiť. Nestačí len priletieť a odletieť.
Re: Vrtulníky pro OSSR
Vysadí kukláče, počká, kukláči smahnou pašíka, nasednou a frčí zpět. Je-li debata o policejních kukláčích a případném zásahu, na střelce třeba.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6188
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Vrtulníky pro OSSR
Jasne Zemakt, tak im to idem napísať, aki su blbi, ved to musia bezproblémov dať.