Stránka 37 z 177

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 29/6/2022, 18:20
od Choroš
No, teoreticky i třeba na špiče být může, ale rozhodně to nebude platit pro letadla u nás. Někdo si tu snad představuje, že celou tu dobu se do těch ér budou masivně valit peníze, aby držela krok s vývojem? Kdepak, zůstanou, jak se koupí, včetně celých deseti kusů výzbroje nebo tak nějak :lol: :razz:

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 29/6/2022, 18:26
od Zemakt
Jasně, třebas já osobně preferuju 24 Céček dolétat někam k roku 40. A pak koupit stíhací stroj. Podotýkám stíhací, páté nebo šesté generace. Tož su vizionář nebo nejsu?

Přesto všechno budu za F-35 rád. Protože, kdo by si to před nějakýma takovýma pěti šesti rokama představoval, že.

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 29/6/2022, 18:37
od skelet
nevidím to pro Fialu, tak jednoduše jako Nesher a Scotty. Tenhle "dar" to začíná dávat do trošku jiné roviny.

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 29/6/2022, 18:38
od Scotty87
Choroš píše: 29/6/2022, 18:20 No, teoreticky i třeba na špiče být může, ale rozhodně to nebude platit pro letadla u nás. Někdo si tu snad představuje, že celou tu dobu se do těch ér budou masivně valit peníze, aby držela krok s vývojem? Kdepak, zůstanou, jak se koupí, včetně celých deseti kusů výzbroje nebo tak nějak :lol: :razz:
Co si představuješ pod masivním litím peněz? Do Gripenů se lijou peníze od doby co přistály v Čáslavy.

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 29/6/2022, 18:45
od Flogger G
Ještě připomínám dotaz na minimální čas přípravy F-35 k opakovanému vzletu, Dál mne zajímá, kolik lidí odborného personálu ILS k takové přípravě potřebuji, v neposlední řadě potom, jaké druhy a kolik kusů zabezpečovací techniky v boji potřebuji při této přípravě?

Kolego Choroši, mohu s Tebou naneštěstí jen souhlasit, nebudou do toho 20 let nic cpát a pak se začnou divit. Ale to mluvíme o mírové době. My nyní stojíme před možností otevřené války. V tom případě se naše dvě letky brzy rozplynou a nebude co modernizovat.

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 29/6/2022, 18:47
od Lynx
České ministerstvo obrany reagovalo opatrně. O švédské nabídce nic neví.

https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/grip ... omaci_remy

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 29/6/2022, 18:49
od Flogger G
Nejen do Gripena se peníze sypou, cpou se od zavedení do výzbroje jakéhokoliv typu, i kdyby šlo o F-86 Sabre. F-35 na tom není jinak.

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 29/6/2022, 18:54
od Nesher
Zemakt píše: 29/6/2022, 18:26 Jasně, třebas já osobně preferuju 24 Céček dolétat někam k roku 40. A pak koupit stíhací stroj. Podotýkám stíhací, páté nebo šesté generace. Tož su vizionář nebo nejsu?

Přesto všechno budu za F-35 rád. Protože, kdo by si to před nějakýma takovýma pěti šesti rokama představoval, že.
Kolem roku 2035 (dál to min. ty naše Gripeny nevydrží) na trhu žádný jiný reálně dostupný 5th gen (o 6th gen nemluvě) nebude. Tedy on nebude ani v roce 2040. Takže by to zase skončilo u F 35, jen by to bylo dražší o tu modernizaci Céčka.

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 29/6/2022, 18:55
od Juraj Tichý
Nesher píše: 29/6/2022, 17:42 Myslím, slovenští kolegové mě když tak opraví, že něco podobného proběhlo i u nich.
Nie.

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 29/6/2022, 18:59
od Wasp
Flogger G píše: 29/6/2022, 18:45 Ještě připomínám dotaz na minimální čas přípravy F-35 k opakovanému vzletu, Dál mne zajímá, kolik lidí odborného personálu ILS k takové přípravě potřebuji, v neposlední řadě potom, jaké druhy a kolik kusů zabespečovací techniky v boji potřebuji při této přípravě?
Lidí se motá kolem F-35 "hodně" v porovnání s Gripenem a také vyžaduje své speciální vybavení. Čas přípravy bude záležet na více faktorech, ale obecně opravdu nepředpokládám že se může měřit s Gripenem v jakékoliv, ve válce potřebné věci týkajícího se provozu, údržby a času na opakovaný vzlet.

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 29/6/2022, 19:06
od Flogger G
Zřejmě se zdejší pětatřicítkářská lobby nechce vyjadřovat a přejde to klidným mlčením.

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 29/6/2022, 19:09
od Wasp
Flogger G píše: 29/6/2022, 19:06 Zřejmě se zdejší pětatřicítkářská lobby nechce vyjadřovat a přejde to klidným mlčením.
F-35 je silný v jiných věcech, některým to stačí, mě zase ne :D
Moje kritika je tady na více stranách, spíše se pomíjí, a lidem stačí že " Visinger říkal že je F-35 o "50 procent lepší" než Gripen.

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 29/6/2022, 19:32
od Wolfhound
Nesher píše: 29/6/2022, 17:42 Já myslím, že ta pomoc bude spočívat v tom, že nám těch prvních 12 přepustí ze své objednávky a pak také přijdou nějaké peníze na rekonstrukci základen. Bude to výhodné i pro USAF, mít tu základnu, která je plně ready na F 35.
Myslím, slovenští kolegové mě když tak opraví, že něco podobného proběhlo i u nich.
Nejen pro USAF, jakékoliv spojenecké F-35 takové zázemí v případě potřeby využijí. Belgie, Dánsko, Finsko, Itálie, Německo, Nizozemsko, Norsko, Polsko, Velká Británie… A když by se dělala modernizace pro 5. generaci, tak by to chtělo pořádně, tj. i pro F-22A.

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 29/6/2022, 19:36
od Xant
Nesher píše: 29/6/2022, 18:54
Zemakt píše: 29/6/2022, 18:26 Jasně, třebas já osobně preferuju 24 Céček dolétat někam k roku 40. A pak koupit stíhací stroj. Podotýkám stíhací, páté nebo šesté generace. Tož su vizionář nebo nejsu?

Přesto všechno budu za F-35 rád. Protože, kdo by si to před nějakýma takovýma pěti šesti rokama představoval, že.
Kolem roku 2035 (dál to min. ty naše Gripeny nevydrží) na trhu žádný jiný reálně dostupný 5th gen (o 6th gen nemluvě) nebude. Tedy on nebude ani v roce 2040. Takže by to zase skončilo u F 35, jen by to bylo dražší o tu modernizaci Céčka.
Jenže F-35 je pouze vzdálený sen, který se potýká s vysokou poptávkou a pokud bychom objednali naše budoucí stroje ještě v tomto roce, nedostaneme je dříve, než za několik let a další roky zabere operační způsobilost. Při rychlosti našich výběrových řízení ... možná v roce 2032 přiletí první kusy.

Na trhu už bude KF-21 Block2 - tedy víceúčelový stroj s integrovanou výzbrojí z Evropy (IRS-T, Meteor, KEPD...) čili nevidím důvod se upínat jen a jen na F-35. Vlastně si umím naše letectvo se stroji z Evropy, který bychom získali mnohem dříve, než F-35 a svou úlohy by splnili dokonale. F-35 je fajn, ale není to jediný kandidát.

Hlavně abychom měli dostatek prostředků pro intenzivní výcvik, údržbu, dostatek munice a politickou ochotu se aktivně zapojit do misí NATO.

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 29/6/2022, 19:37
od Nesher
Juraj Tichý píše: 29/6/2022, 18:55
Nesher píše: 29/6/2022, 17:42 Myslím, slovenští kolegové mě když tak opraví, že něco podobného proběhlo i u nich.
Nie.
Ale min. nějaká nabídka na finanční pomoc při modernizaci základen padla. Co si pamatuji, tak se to diskutovalo i zde.

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 29/6/2022, 19:42
od niko
Nesher: Padla ponuka vybudovania servisneho centra pre celu flotu v strednej Europe s asi 500 zamestnancami. Identicke je to, ze ani nasa vlada o nicom nevedela a ze ponuka prisla uz v case, ked bol kolac upeceny.

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 29/6/2022, 19:48
od Nesher
Xant píše: 29/6/2022, 19:36
Nesher píše: 29/6/2022, 18:54
Zemakt píše: 29/6/2022, 18:26 Jasně, třebas já osobně preferuju 24 Céček dolétat někam k roku 40. A pak koupit stíhací stroj. Podotýkám stíhací, páté nebo šesté generace. Tož su vizionář nebo nejsu?

Přesto všechno budu za F-35 rád. Protože, kdo by si to před nějakýma takovýma pěti šesti rokama představoval, že.
Kolem roku 2035 (dál to min. ty naše Gripeny nevydrží) na trhu žádný jiný reálně dostupný 5th gen (o 6th gen nemluvě) nebude. Tedy on nebude ani v roce 2040. Takže by to zase skončilo u F 35, jen by to bylo dražší o tu modernizaci Céčka.
Jenže F-35 je pouze vzdálený sen, který se potýká s vysokou poptávkou a pokud bychom objednali naše budoucí stroje ještě v tomto roce, nedostaneme je dříve, než za několik let a další roky zabere operační způsobilost. Při rychlosti našich výběrových řízení ... možná v roce 2032 přiletí první kusy.

Na trhu už bude KF-21 Block2 - tedy víceúčelový stroj s integrovanou výzbrojí z Evropy (IRS-T, Meteor, KEPD...) čili nevidím důvod se upínat jen a jen na F-35. Vlastně si umím naše letectvo se stroji z Evropy, který bychom získali mnohem dříve, než F-35 a svou úlohy by splnili dokonale. F-35 je fajn, ale není to jediný kandidát.

Hlavně abychom měli dostatek prostředků pro intenzivní výcvik, údržbu, dostatek munice a politickou ochotu se aktivně zapojit do misí NATO.
Žádné výběrko nebude, v létě se vybere typ a zahájí jednání G2G. Takže když objednáme letos/počátkem příštího roku, v roce 2029 (kdy reálně končí Gripen) budeme mít 212 t.l. min. schopnou A2A. Spíše v omezeně i A2G.
K 21 ani náhodou není 5tg gen, jen další 4++. Mimochodem RoKAF sází na F 35. K 21 když pominu, že ho těžko někdo v NATO kdy bude mít, bude jen doplněk k F 35.
Evropská řešení, reálně EF 2000 a Rafale jsou též 4 th gen, navíc ještě dražší. Akvizičně i provozně.
Prostě dřív nebo později stejně u F 35 skončíme, pokud později, tak to bude jen dražší.

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 29/6/2022, 19:52
od Nesher
niko píše: 29/6/2022, 19:42 Nesher: Padla ponuka vybudovania servisneho centra pre celu flotu v strednej Europe s asi 500 zamestnancami. Identicke je to, ze ani nasa vlada o nicom nevedela a ze ponuka prisla uz v case, ked bol kolac upeceny.
OK, měl jsem za to, že USA nabízely nějaký příspěvek na modernizaci letištní infrastruktury. Možná ne přímo s F 16, ale s obranou smlouvou. Ale evidentně ten dojem byl špatný.
Dík za vysvětlení.

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 29/6/2022, 20:15
od KOLT
Nechci vám kazit zábavu v hejtění F-35 ;) Nicméně co se týče modernizací, je mnohem větší šance, že budeme modernizovat F-35 :) Jednoduše proto, že a) je stavěná na snadné modernizace, především co se SW týče, nicméně i senzorů atd.; b) vývoj těch modernizací platí USA a další participanti programu a cena toho vývoje se rozpouští už dneska v mnoha stovkách kusů, časem v několika tisících – takže co asi bude snazší a levnější modernizovat, takovýto stroj, nebo letadlo provozované v celkem asi 100 kusech v Evropě a v jiné versi v pár stovkách v Brazílii?; c) Gripen C/D už po té modernizaci při koupi půjde modernizovat minimálně, protože Saab žádnou velkou modernizaci neufinancuje, max. se zavedou nějaké nové zbraně.

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 29/6/2022, 20:17
od Juraj Tichý
Obranná zmluva priniesla 100mil$ na modernizáciu letiskovej infraštruktúry a to hlavne pre LZMC.
Neda sa to však spájať s nákupom F-16. Ak by sme DCA nepodpisali, peniaze na modernizáciu LZ by nešli.

Peniaze primárne slúžia na výstavbu zázemia pre USAF.