AČR kampak kráčíš?
Moderátor: jarl
Pravidla fóra
Pokud příspěvek v Aktualitách neodpovídá charakteru a úrovni "veřejné" Palby, moderátoři mají právo jej okamžitě, bez upozornění přesunout do skryté Hospody, která byla za tímto účelem zřízena.
Pokud nemáte přístup do Hospody a chtěli byste jej, musíte být na Palbě registrováni nejméně půl roku a poté můžete napsat SZ adminům "skelet" nebo "jarl".
Ve vlákně o Ukrajině v sekci "Aktuality" platí pravidla, která budete dodržovat. Postih za nedodržování bude následující:
- smazání příspěvku
- BAN uživatele (minimálně 24hodin, maximálně na vždy)
- uzamčení vlákna
Všechny tyto postihy budou uplatňovány bez jakéhokoliv varování a vysvětlování, na základě úsudku přítomného moderátora.
Pravidla jsou následující:
- příspěvek bude věcný v českém nebo slovenském jazyce (případně s českým nebo slovenským překladem), žádné "emotivní" výlevy nebudou trpěny
- diskuze ve vlákně "Válka na Ukrajině" není povolena, k tomu je určeno patřičné vlákno v Hospodě (o vstup můžete zažádat u administrátora)
Pokud příspěvek v Aktualitách neodpovídá charakteru a úrovni "veřejné" Palby, moderátoři mají právo jej okamžitě, bez upozornění přesunout do skryté Hospody, která byla za tímto účelem zřízena.
Pokud nemáte přístup do Hospody a chtěli byste jej, musíte být na Palbě registrováni nejméně půl roku a poté můžete napsat SZ adminům "skelet" nebo "jarl".
Ve vlákně o Ukrajině v sekci "Aktuality" platí pravidla, která budete dodržovat. Postih za nedodržování bude následující:
- smazání příspěvku
- BAN uživatele (minimálně 24hodin, maximálně na vždy)
- uzamčení vlákna
Všechny tyto postihy budou uplatňovány bez jakéhokoliv varování a vysvětlování, na základě úsudku přítomného moderátora.
Pravidla jsou následující:
- příspěvek bude věcný v českém nebo slovenském jazyce (případně s českým nebo slovenským překladem), žádné "emotivní" výlevy nebudou trpěny
- diskuze ve vlákně "Válka na Ukrajině" není povolena, k tomu je určeno patřičné vlákno v Hospodě (o vstup můžete zažádat u administrátora)
Re: AČR kampak kráčíš?
Jo, diskuze ale spíš směrovala k náhradě Sokolů.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: AČR kampak kráčíš?
Nevím teda zda se používá vůbec něco jiného, ale ten Airbus H225 mi přijde pro hasiče ideální.

"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: AČR kampak kráčíš?
Jo, je to výkonná mula. Vyzkoušená.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: AČR kampak kráčíš?
A zkoušeli už hasiči práci s H225? Chtělo by to hlavní kandidáty otestovat si v provozu.
Re: AČR kampak kráčíš?
Ale je to macek, skoro dvojnásobný proti Sokolu. Zvedat to kvůli jednomu zraněnému z bouračky?
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: AČR kampak kráčíš?
Bude to pravděpodobně o S-70 a H225 a možná AW189, ne? Zbytek, co unesou 3000 kg v podvěsu, už jsou obří mrchy.
Re: AČR kampak kráčíš?
Ano, S70i od PZL Mielec/Sikorsky, H225 od Airbusu a AW189 od Leonarda, to by měli být hlavní kandidáti v této kategorii.
-
- podporučík
- Příspěvky: 660
- Registrován: 10/9/2010, 23:43
Re: AČR kampak kráčíš?
Ta diskuze by měla směřovat spíše k celkové podobě vrtulníkového letectva ČR, kde probíhá několik paralelních linek, které se občas protnou, a cílem by mělo být skončit s rozumným počtem typů.
Jedna linka je vrtulník na základní výcvik pro LOM, který v současnosti plní stroje Enstrom 480.
Další linka je vrtulník na pokračovací výcvik pro LOM, to zatím plní Mi-17, ale s příchodem H-1 se už diskutuje o Bellu pro LOM.
URNA roky poptává vrtulník pro tým, tedy 14 lidí.
Hasiči nyní chtějí vrtulník pro hašení s nosností min. 3 000 litrů vody.
Další dějová linka je neprodloužení resursu Sokolů, tedy chybějící týlová LUH.
Občasné zaskakování LZS, kde jsou nemocniční heliporty stavěny na stroje s MTOW < 5 000 kg.
K tomu se přidává otázka, jak dlouho dokážeme udržet v provozu vrtulníky řady Mi, s čímž souvisí:
Papalášoptéry (které nebyly moc využívány, čemu se s ohledem na to nouzové přistání MI-8S nedivím)
Vrtulník pro IKEM resp. pro transplantační tým (idálně velký stroj s velkou rampou).
Takže když si shrneme, Náměšť je snad jasná, A/UH-1 a CH-47, Policejní EC-135 taky slouží k všeobecné spokojenosti stejně jako Enstromy v LOMu. LOMu splašit nějaké 412 s dostečnou životností, což by mohli být ty nejnovější expolicejní 412, kteří by místo nich dostali větší stroje. Místo sokolů koupit H145M, ideálně s přípravou na H-Force, kdyby bylo potřeba doplnit H-1 a které by v případě nasazení jako LZS na rozdíl od Sokola vyvolaly na tvářích zdravotnického personálu úsměv.
Takže zbývá vrtulník pro hasiče, urnu, ikem, papalášoptéra a velký týlový transportní vrtulník, který by měl ulehčovat pár náměšťským Chinookům. A sjednocením těchto požadavků je S-92, ale jsme v ČR, takže se nejdříve koupí S-70 pro hasiče, pak H225 pro URNU, protože se do S-70 nevejde, a za pár let jako reakční populistický krok konečně S-92.
Re: AČR kampak kráčíš?
Není S-92 už fakt obří? Nestačil by na všechno tohle H225? Vlastně IKEM potřebuje rampu. Vozit je armádním Chinookem není asi řešení.
Ale naprostý souhlas, že se nad tím má přemýšlet takhle komplexně. Ne tupě nahradit Sokoly 1:1.
Ale naprostý souhlas, že se nad tím má přemýšlet takhle komplexně. Ne tupě nahradit Sokoly 1:1.
Re: AČR kampak kráčíš?
H225m má maximální vzletovou hmotnost 11,2tuny s externě umístěným nákladem
S-92 má maximální vzletovou hmotnost 12,8tuny s externě umístěným nákladem
Je to stejná kategorie vrtulníků.
S-92 má maximální vzletovou hmotnost 12,8tuny s externě umístěným nákladem
Je to stejná kategorie vrtulníků.



Re: AČR kampak kráčíš?
IKEM Praha a CKTCH Brno potřebují primárně transport biologického materiálu a specializovaného zdravotnického personálu, k tomu rampa není potřeba.
Re: AČR kampak kráčíš?
to není až tak pravda.. převážejí i dost objemná zdravotnická zařízení, takže rampa by rozhodně plusem



Re: AČR kampak kráčíš?
Co je k nepochopení na sousloví “potřebují primárně”? Jistě, že se občas vyskytnou i větší přepravy, ale v celkovém počtu je jich výrazně méně. Navíc obludy s rampami mají obvykle s heliporty nemocnic zásadní problém, který by se měl řešit komplexněji.
Např. současný stav v Praze:
https://www.tyden.cz/rubriky/domaci/zac ... 23329.html
Např. současný stav v Praze:
https://www.tyden.cz/rubriky/domaci/zac ... 23329.html
Re: AČR kampak kráčíš?
jaký smysl má postovat článek z roku 2009?
Tyhle obludy lítají na specializovaná pracoviště. Praha, Ostrava, Brno. A tyhle obludy lítají ECMO a IKEM, protože pro tyto požadavky prostě vyhovují, a ty menší ne.
Tyhle obludy lítají na specializovaná pracoviště. Praha, Ostrava, Brno. A tyhle obludy lítají ECMO a IKEM, protože pro tyto požadavky prostě vyhovují, a ty menší ne.



Re: AČR kampak kráčíš?
Vzhledem k tomu, že ty vrtulníky má platit Brusel, tak se bude preferovat evropské řešení. Takže na S 92 bych se neupínal. I ten S 70i bude s otazníkem.