Stránka 369 z 486

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 5/2/2024, 19:08
od skelet
Hasiči chtějí něco co unese 3tuny vody. V té kategorii Bell nic nemá.

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 5/2/2024, 19:11
od Zemakt
Jo, diskuze ale spíš směrovala k náhradě Sokolů.

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 5/2/2024, 19:21
od Wolfhound
skelet píše: 5/2/2024, 19:08 Hasiči chtějí něco co unese 3tuny vody. V té kategorii Bell nic nemá.
Hlavně ne NH90. Byť Němcům při hašení Českosaského Švýcarska létaly hezky.

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 5/2/2024, 19:26
od Rase
Nevím teda zda se používá vůbec něco jiného, ale ten Airbus H225 mi přijde pro hasiče ideální.

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 5/2/2024, 19:33
od Zemakt
Jo, je to výkonná mula. Vyzkoušená.

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 5/2/2024, 20:05
od Wolfhound
A zkoušeli už hasiči práci s H225? Chtělo by to hlavní kandidáty otestovat si v provozu.

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 5/2/2024, 20:17
od skelet
phpBB [video]

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 5/2/2024, 20:38
od seabee
Zemakt píše: 5/2/2024, 19:33 Jo, je to výkonná mula. Vyzkoušená.
Ale je to macek, skoro dvojnásobný proti Sokolu. Zvedat to kvůli jednomu zraněnému z bouračky?

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 5/2/2024, 20:48
od Wolfhound
skelet píše: 5/2/2024, 20:17
Myšlení čeští hasiči.

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 5/2/2024, 20:49
od Wolfhound
seabee píše: 5/2/2024, 20:38
Zemakt píše: 5/2/2024, 19:33 Jo, je to výkonná mula. Vyzkoušená.
Ale je to macek, skoro dvojnásobný proti Sokolu. Zvedat to kvůli jednomu zraněnému z bouračky?
Tady se plete diskuze o náhradě Sokolů s diskuzí o vrtulnících pro hasiče.

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 5/2/2024, 22:09
od KOLT
Bude to pravděpodobně o S-70 a H225 a možná AW189, ne? Zbytek, co unesou 3000 kg v podvěsu, už jsou obří mrchy.

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 5/2/2024, 23:12
od Wolfhound
Ano, S70i od PZL Mielec/Sikorsky, H225 od Airbusu a AW189 od Leonarda, to by měli být hlavní kandidáti v této kategorii.

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 5/2/2024, 23:16
od tomas.kotnour
Zemakt píše: 5/2/2024, 19:11 Jo, diskuze ale spíš směrovala k náhradě Sokolů.
Ta diskuze by měla směřovat spíše k celkové podobě vrtulníkového letectva ČR, kde probíhá několik paralelních linek, které se občas protnou, a cílem by mělo být skončit s rozumným počtem typů.
Jedna linka je vrtulník na základní výcvik pro LOM, který v současnosti plní stroje Enstrom 480.
Další linka je vrtulník na pokračovací výcvik pro LOM, to zatím plní Mi-17, ale s příchodem H-1 se už diskutuje o Bellu pro LOM.
URNA roky poptává vrtulník pro tým, tedy 14 lidí.
Hasiči nyní chtějí vrtulník pro hašení s nosností min. 3 000 litrů vody.
Další dějová linka je neprodloužení resursu Sokolů, tedy chybějící týlová LUH.
Občasné zaskakování LZS, kde jsou nemocniční heliporty stavěny na stroje s MTOW < 5 000 kg.
K tomu se přidává otázka, jak dlouho dokážeme udržet v provozu vrtulníky řady Mi, s čímž souvisí:
Papalášoptéry (které nebyly moc využívány, čemu se s ohledem na to nouzové přistání MI-8S nedivím)
Vrtulník pro IKEM resp. pro transplantační tým (idálně velký stroj s velkou rampou).

Takže když si shrneme, Náměšť je snad jasná, A/UH-1 a CH-47, Policejní EC-135 taky slouží k všeobecné spokojenosti stejně jako Enstromy v LOMu. LOMu splašit nějaké 412 s dostečnou životností, což by mohli být ty nejnovější expolicejní 412, kteří by místo nich dostali větší stroje. Místo sokolů koupit H145M, ideálně s přípravou na H-Force, kdyby bylo potřeba doplnit H-1 a které by v případě nasazení jako LZS na rozdíl od Sokola vyvolaly na tvářích zdravotnického personálu úsměv.
Takže zbývá vrtulník pro hasiče, urnu, ikem, papalášoptéra a velký týlový transportní vrtulník, který by měl ulehčovat pár náměšťským Chinookům. A sjednocením těchto požadavků je S-92, ale jsme v ČR, takže se nejdříve koupí S-70 pro hasiče, pak H225 pro URNU, protože se do S-70 nevejde, a za pár let jako reakční populistický krok konečně S-92.

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 6/2/2024, 08:02
od KOLT
Není S-92 už fakt obří? Nestačil by na všechno tohle H225? Vlastně IKEM potřebuje rampu. Vozit je armádním Chinookem není asi řešení.

Ale naprostý souhlas, že se nad tím má přemýšlet takhle komplexně. Ne tupě nahradit Sokoly 1:1.

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 6/2/2024, 08:18
od skelet
H225m má maximální vzletovou hmotnost 11,2tuny s externě umístěným nákladem
S-92 má maximální vzletovou hmotnost 12,8tuny s externě umístěným nákladem
Je to stejná kategorie vrtulníků.

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 6/2/2024, 09:16
od Wolfhound
KOLT píše: 6/2/2024, 08:02 Není S-92 už fakt obří? Nestačil by na všechno tohle H225? Vlastně IKEM potřebuje rampu. Vozit je armádním Chinookem není asi řešení.
IKEM Praha a CKTCH Brno potřebují primárně transport biologického materiálu a specializovaného zdravotnického personálu, k tomu rampa není potřeba.

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 6/2/2024, 09:26
od skelet
to není až tak pravda.. převážejí i dost objemná zdravotnická zařízení, takže rampa by rozhodně plusem
img_2781-_2_.jpg
Schránka 01.jpg

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 6/2/2024, 09:40
od Wolfhound
Co je k nepochopení na sousloví “potřebují primárně”? Jistě, že se občas vyskytnou i větší přepravy, ale v celkovém počtu je jich výrazně méně. Navíc obludy s rampami mají obvykle s heliporty nemocnic zásadní problém, který by se měl řešit komplexněji.

Např. současný stav v Praze:
https://www.tyden.cz/rubriky/domaci/zac ... 23329.html

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 6/2/2024, 10:38
od skelet
jaký smysl má postovat článek z roku 2009?
Tyhle obludy lítají na specializovaná pracoviště. Praha, Ostrava, Brno. A tyhle obludy lítají ECMO a IKEM, protože pro tyto požadavky prostě vyhovují, a ty menší ne.

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 6/2/2024, 10:43
od Nesher
Vzhledem k tomu, že ty vrtulníky má platit Brusel, tak se bude preferovat evropské řešení. Takže na S 92 bych se neupínal. I ten S 70i bude s otazníkem.