Připomenu, že ty CTAS40 zavádí krom Francie i Británie a Belgie. O nějaké unikátní francouzské zbrani tak nemůže být řeč. Na BVP je spíš unikátní onen zmíněný Bofors ráže 40 mm, který takto využívají v Evropě akorát Švédové (celosvětově + Korejci). Na druhou stranu zavedení pro OSSR čehokoliv lepšího než 30 mm by pro mě bylo velké překvapení, protože cena...
Re: OSSR, kampak kráčíte?
Napsal: 30/8/2021, 14:20
od niko
Druha zachranna akcia z Kabulu tiez uspesna.
Aj druhá slovenská záchranná operácia v Afganistane bola úspešná, informuje Úrad vlády. Dnes na Slovensko z tejto ázijskej krajiny priletí lietadlo Spartan, v ktorom sú evakuovaní ľudia s priamymi väzbami na Slovensko. Prevažne ide o ženy a deti, v skupine sú tiež študenti. Záchranná operácia sa podľa stanoviska úradu odohrávala v mimoriadne zložitých podmienkach. Na kábulskom letisku Hamída Karzaja bola od soboty 28. augusta prítomná aj slovenská špeciálna jednotka, ktorá tam strávila dve noci.
Preto sa vyvíjal Tatrapan CC. Ten jediný to zvládol odviesť.
Re: OSSR, kampak kráčíte?
Napsal: 31/8/2021, 16:34
od HONZIK11
Takze to je NEMOKYS.
Re: OSSR, kampak kráčíte?
Napsal: 31/8/2021, 18:13
od Lynx
Hlavný problém predstavených MAN sú ich malé kolesá. Ich porovnanie s 815-7 (16R20) je zrejmé na prvý pohľad so všetkými obmedzeniami v terene. Inak sa spracovanie MAN a Tatra nedá porovnávať, v prospech Manu. Tiež napr systém dohustovania pneu je napr na Aktise(man) riešené vonkajšou hadicou na ventil, namiesto integrovaného riešenia na Tatre..
Re: OSSR, kampak kráčíte?
Napsal: 31/8/2021, 19:51
od Juraj Tichý
T815-7 pouziva 16 R20.
Man HX pouziva štandardne 14 R20, ale na výber je aj 395/85R 20, 525/65R 20 alebo 16 R 20.
Juraj Tichý píše:Man HX pouziva štandardne 14 R20, ale na výber je aj 395/85R 20, 525/65R 20 alebo 16 R 20.
To je asi tak relevantní informace, jako že Škoda vyrábí kombíky, liftbacky a hatchbacky. Zásadní jsou ty dvě čásla za tím HX, ty určují typ použitých náprav, jejich zpřevodování a tedy i spektrum pneumatik, které je možné použít.
Re: OSSR, kampak kráčíte?
Napsal: 31/8/2021, 22:45
od niko
Juraj Tichý píše:Ten neskončil na Tatrapanoch CC 8x8?
Pravda. Beriem spät.
Re: OSSR, kampak kráčíte?
Napsal: 31/8/2021, 23:17
od Scotty87
Juraj Tichý píše:Ten neskončil na Tatrapanoch CC 8x8?
Najprv sa armáda pokúsila odviezť Mokys na Tatrovkách. Päť rokov stoja na jednom mieste a nie sú použiteľné.
Druhý skúsili nosič značky Man. Nezmestí sa skoro do žiadneho lietadla a Mokys tiež neodvezie. Armáda ich bude musieť využiť inak.
Nebude iná možnosť ako po tretí raz výberovým konaním riešiť výber nosičov.
Preto sa vyvíjal Tatrapan CC. Ten jediný to zvládol odviesť.
Takže stejně nakonec skončil na Tatrovce. Kdyby zvolili správný podvozek hned na začátku nemuseli to dělat natřikrát.
Re: OSSR, kampak kráčíte?
Napsal: 1/9/2021, 07:11
od Juraj Tichý
Evidentne Tatra správny typ vozidla poskytnúť nevedela.
Takze Vyvoj Martin musel niečo dovyvijat.
Re: OSSR, kampak kráčíte?
Napsal: 1/9/2021, 07:34
od skelet
Juraj: Avibras si taky dělá vlastní pancéřové kabiny pro podvozky Tatra. Není to nic proti ničemu.
Re: OSSR, kampak kráčíte?
Napsal: 1/9/2021, 07:53
od Juraj Tichý
Nevravím že je to niečo proti niečomu.
Mame aj Tatry s pancierovou kabinou od Tatry. Možno je oveľa ťažšia ako ta od Vyvoja Martin a brala viac s užitočnej hmotnosti...
Jednoducho Koprivnica to nedokázala, vyvinuli sme si to sami. A ake diely sme na to použili je uz irelevantné. Kebyže je v tom čase najzastupenejsim podvozkom v armade Scania, tak to skladajú z dielov od Scanie...
Re: OSSR, kampak kráčíte?
Napsal: 1/9/2021, 09:27
od skelet
Pokud se podívám na dostupná data, tak jako těžší vychází Martin
Tatrapan 8x8 CC (Stanag 4569 level 3), pohotovostní hmotnost 18 800kg, nosnost 17200kg, maximální hmotnost 36 000kg
Tatra
T 815 - 7T3B41 8x8.1R - šasi bez kabiny, pohotovostní hmotnost 13 000kg, nosnost 25 000 kg, maximální hmotnost 38 000kg
T 815 - 7M3R41 8x8.1R -valník s možností nesení kontejnerů, kabina bez pancéřování, pohotovostní hmotnost 14 500kg, nosnost 23 500kg, maximální hmotnost 38 000 kg
T 815 - 7T3R41 8x8.1R - valník s možností nesení kontejnerů, kabina s přídavným pancéřováním, pohotovostní hmotnost 16 900kg, nosnost 21 100kg, maximální hmotnost 38 000kg
T 815–7T3RC1 8x8.1R - šasi s 4dv.kabinou Stanag 4569 level 3, pohotovostní hmotnost 16 800kg, nosnost 21 200kg, maximální hmotnost 38 000kg
Spíše to vypadá tedy na to, že OSSR chtěla kabinu od domácího výrobce. Nebo domácí výrobce chtěl dodávat OSSR.
Re: OSSR, kampak kráčíte?
Napsal: 1/9/2021, 09:58
od Scotty87
Juraj Tichý
Někdo tu dával fotku že to poprvé posadili na starou T815 6x6, kdežto Tatrapan CC je 815-7. Takže na začátku asi byla snaha ušetřit za každou cenu a použít náklaďák který už měli.