Suger píše:.... F-35 hlavne pri vyššej pilotáži a vyšších nadzvukových rýchlostiach (keď dochádza k zahrievaniu povrchu lietadla) dochádza k väčšiemu opotrebovaniu stealth povlaku a tým pádom k zvýšeným nákladom na údržbu....
Zahrievanie povrchu a aerodynamické riešenia. Mach 1,6 u F-35 nie je vyššia nadzvuková rýchlosť. A F-35 nie je ani schopná letieť zotrvale nadzvukovou rýchlosťou, ale len krátkodobo(100 sekund?), pretože nie je problém zohrievanie stealth povrchu ale prehrievanie zariadení a celkov "pod povrchom". No a supercruise kvôli F-35 zrušili z podmienok 5. generácie pretože ho nezvláda(kedysi bolo v podmienkach pre 5. generáciu aj supercruise).
Tieto obmedzenia spôsobujú že použitie F-35 nie je také efektívne pre všetky úlohy ale vzhľadom k faktorom cena/výkon dostali znova šance aj F-15/16/18 pretože aplikovaním novej avioniky a hlavne situation awareness sa ich efektivita v boji doťahuje za F-35kou ale za podstatne nižšie ceny.
F-35 mi pripomína situáciu ako u Space Shuttle. Tiež to bolo o vyššej technologii za nižšie prevádzkové náklady ale realita ukázala že sa ciele nenaplnili ale tiež platilo "too big to fail".