Dzine, vidíme to asi s Kamovom rovnako.
Podľa mňa za tým celkovým menším rozšírením Kamova bude asi komplexná zložitosť stroja a cena. Plus asi servis.
MIL je klasický stroj strednej triedy, čo neurazí, veľmi solídna konvenčná konštrukcia. Kamov bude vždy ten luxusnejší segment.
Bol vôbec Kamov ponúkaný v časoch ZSSR námorníctvám "spriatelených" krajín? Čo si pamätám, všetci to mimo ZSSR dávali na Miloch
Re: Ruská vojenská reforma - letectvo
Napsal: 24/9/2020, 11:37
od skelet
dodával se minimálně Indii, kde je používali jako námořní vrtulníky.
Re: Ruská vojenská reforma - letectvo
Napsal: 24/9/2020, 11:58
od Dzin
Do Indie šel Ka-27, docela mě překvapilo, že nechtěli i Ka-29. Ka-29 má Rusko a udává se, že pár strojů je ještě na Ukrajině a jeden v Rovníkové Guinei.
Re: Ruská vojenská reforma - letectvo
Napsal: 24/9/2020, 12:10
od Skeptik
Plus většina těch, co si brala od SSSR větší lodě ... Čína, Vietnam, Sýrie, Kuba, Jugoslávie
V současné době je asi nejzajímavějším zahraničním provozovatelem vojenských Kamovů Jižní Korea.
Re: Ruská vojenská reforma - letectvo
Napsal: 24/9/2020, 12:17
od Skeptik
Dzin píše:Do Indie šel Ka-27, ...
a Ka-31 (14 ks)
Re: Ruská vojenská reforma - letectvo
Napsal: 24/9/2020, 14:37
od Alfik
kenavf píše:
Alfik píše:..
Pokud vím, tak náboj má zapalovač, který pracuje jednak jako proximitní a jednak také jako běžný - nárazový.
Takže by sice nezafungoval už při přiblížení, ale při trefené ano
Ale to by sme museli vedieť informáciu nakoľko percent sa pri strelbe takou muníciou počíta s priamim zásahom a nakoľko percent len s "priblížením". Ak by počítali len s priamym zásahom tak by tam nemusela zaberať miesto približovacia rozbuška.
Takhle: Ono je to asi jako s chytrou bombou. To se vezme blbá bomba, a přidá se na špičku to chytré zařízení.
Ten prox. zapalovač obsahuje běžný, nárazový zapalovač, a navíc má to zařízení, které při přiblížení spustí ten vlastní zapalovač. Prostě má navíc toho trpaslíčka s kladivem, co do toho zapalovače třískne, když se pilot netrefí úplně přesně ale je to blízko
Re: Ruská vojenská reforma - letectvo
Napsal: 24/9/2020, 14:57
od Skeptik
Alfik píše:Ten prox. zapalovač obsahuje běžný, nárazový zapalovač, a navíc má to zařízení, které při přiblížení spustí ten vlastní zapalovač. Prostě má navíc toho trpaslíčka s kladivem, co do toho zapalovače třískne, když se pilot netrefí úplně přesně ale je to blízko
Jenže v tomto případě se evidentně trefil ... a přesně.
Už se objevil i záznam radiofonie. Hezky je tam slyšet "Rita". https://ren.tv/news/x/752476-srabotala- ... niia-su-30
Dávka sedla a Su-30 ztratil dva okruhy hydrauliky a dle některých informací mu ustřelil i jednu celou směrovku.
Re: Ruská vojenská reforma - letectvo
Napsal: 29/9/2020, 20:55
od Julesak
Pekné video rozvinovania systému Nebo-M:
Re: Ruská vojenská reforma - letectvo
Napsal: 8/10/2020, 12:34
od Pikujuci brizolit
Iľjušin Il-112V v službách ruského letectva od roku 2023?
Prvé dva porotypy lietdla by sa mali previesť na ruské ministerstvo obrany do konca roku 2021 pre vykonanie štátnych skúšok.
Premiérové ruské transportné lietadlo novovyvinuté od skice od pádu Sovietskeho zväzu by sa mal vyrábať vo Voroneži.
Uvažuje sa o dodávkach 62 kusov.
Dnes kolem 12:00 místního času z letiště Novosibirsk-Tolmačovo vzlétl letoun An-124 (RA-82042) a zamířil do Vídně. Po desíti minutách se však vrátilo a muselo nouzově přistát. Ze čtrnácti lidí na palubě nebyl nikdo zraněn. Z fotografií vyplývá, že jeden z motorů D-18T se v podstatě rozpadl, poškodil trup a části rozbily střechu místního skladu (viz obrázek).
Zaujímavé, som zvedavý či je to opraviteľné.
Inak všade kde som to pozeral, RA-82042 patrí spoločnosti Volga-Dnepr, nie VKS RF.
Re: Ruská vojenská reforma - letectvo
Napsal: 13/11/2020, 12:14
od Skeptik
Plná mašina, okruh v nízké výšce a pak přistání na 3,5 km dráhu na vysoké rychlosti (hmotnost s palivem dost převyšovala maximální přistávací hmotnost - na vylétání paliva evidentně nebyl čas)
Klobouk dolů před posádkou společnosti Volga-Dněpr.
Jinak nezávidím technikům Volga-Dněpr případně letiště Novorosijsk ... vyprošťovat v zimě, na zasněžené ploše takovéto "hebedo", které je 200 metrů v trávě
Jinak letadlo bylo na cestě ze Soulu do Vídně, Novorosijsk byl jen zastávka na odpočinek.
Zdá se že škody nejsou zrovna malé a ta díra je skrz. Tento konkrétní stroj měl být nedávno v Polsku i v Praze (20.10.), očividně s lékařským materiálem.
Re: Ruská vojenská reforma - letectvo
Napsal: 13/11/2020, 20:58
od Skeptik
Tak to vypadá na birdstrike na motoru č.2 s následnou destrukcí kompresoru a pravděpodobně i na motoru č.1.
Na palubě bylo 83 tun nákladu a plné nádrže. Přistávací hmotnost byla o cca 60 tun vyšší než je maximální povolená.
Posádka mašinu posadila přesně do TDZ, ale vzhledem k poškození motorů na levé straně nemohli použít reverz a při té hmotnosti ani 3 km dráhy nestačily (je tam sníh a tak ani B/A asi nebyly ideální).
Mašina vypadá jak když prošla flakem.
Re: Ruská vojenská reforma - letectvo
Napsal: 13/11/2020, 21:26
od Julesak
Vyzerá na odpis.
Škoda
Re: Ruská vojenská reforma - letectvo
Napsal: 14/11/2020, 00:28
od Skeptik
Nepředbíhal bych.
Poškození trupu vypadá děsivě, ale to budou jen plechy.
Dle záběrů letoun přistál normálně, jen nedokázal zabrzdit. Rychlost overrunu již nebyla vysoká, a to že příďák do něčeho zapadl a zlomil se také nemusí znamenat zásadní poškození.
Uvidíme.
Re: Ruská vojenská reforma - letectvo
Napsal: 3/12/2020, 11:13
od Skeptik
Společnost Suchoj uzavřela dodáním posledního Su-34 třetí kontrakt na stavbu tohoto typu pro VKS ... 1. kontrakt (5 letadel), 2. kontrakt (32 letadel), 3. kontrakt (92 letadel) https://topwar.ru/177736-kompanija-suho ... su-34.html https://www.sukhoi.org/press/news/kompa ... orony.html
Celkem bylo VKS dodáno 129 letadel Su-34 ... bohužel 3 z nich byly ztraceny - 2 v roce 2019 při vzdušné kolizi, 1 v říjnu 2020 z důvodu technické závady.
V současné době tedy VKS provozují 126 letadel Su-34
Společnost Suchoj má podepsán i 4. kontrakt (24 letadel) ze srpna 2020 (původně se objevila informace, že na jaře 2020 byl podepsán kontrakt na cca 20 letadel, ale na Armija 2020 byl upřesněn na 24 ks ... pravděpodobně zahrnuta náhrada za vloni ztracené).
Su-34 z tohoto kontraktu budou ve stejném standardu jako ty ze 3. kontraktu, s uplatněním změn, ke kterým došlo v průběhu provozu. Termín dodání je do konce roku 2023.
V jednání je 5. kontrakt, tentokrát na 76 letadel modernizované verze zatím nazývané Su-34M. Tento kontrakt by měl být podepsán na jaře příštího roku a termín dodání by měl být do roku 2027.
Re: Ruská vojenská reforma - letectvo
Napsal: 3/12/2020, 12:08
od Julesak
Stroje z kontraktu na 24 ks by mali byť označené Su-34NVO, a majú zohľadňovať skúsenosti ako zo Sýrie, tak aj z bežnej už pomaly 10-ročnej prevádzky.
Perspektívne sa počíta s modernizáciou štandardných Su-34 na tento variant.
Toto by mal byť prvý Su-34NVO.
Su-34M by mal byť už výraznejšia modifikácia, vývoj beží od konca roku 2012.
Zmluva/objednávka zatiaľ podpísaná nebola, ale údajne ministerstvo dalo nejaké záruky, aby mal výrobca lepšiu pozíciu pri jednaniach s bankami o úvere.