Ked si uz spominal tu kooperaciu z Giatom/Nexterom tak DMD Holding tak 15 rokov dozadu spolupracoval na vyvoji novej veze pre T-72 (T-21) odvodenej od Leclercu (nejak cely projekt isiel k ladu), ja uz len cakam kedy pan oznami, ze zacal skupovat casti byvalej ZTS Martin, potom sa mozna dockame aj novych tankov Cesko-slovenskej vyroby...
http://mainbattletanks.czweb.org/Tanky/t21.htm
cena věže byla asi poměrně vysoká, ale hlavně byl asi problém s tím, cpát moderní věž na staré repasované podvozky...
Koupit od Korejců tankové podvozky (tak jako Poláci pro své houfnice) třeba z tanku K-2, osadit je evropským powerpackem, převodovku atd., nacpat tam elektroniku co vyrábíme, aktivní ochranu taky máme (vývoj by už měl být hotový), od Izraelců sehnat a zbylou elektroniku a propojení systémů (aby to fungovalo) + bloky modulárního pancéřování.
Výsledkem by byl funkční hypertank z většiny vyráběný v Česko-Slovensku, na němž by se podílely všechny státy se kterými už spolupracujeme (Nexter, Izraelci a Korejci)
Potenciál by mohl mít i na export
(když můžou svůj vlastní tank projektovat Gruizinci - jak jsem se dočetl v ATM, tak proč ne my )
Re: AČR kampak kráčíš?
Napsal: 21/1/2016, 14:19
od klingy
Niele Gruzinci ale aj Srbsko sa chysta projektovat svoj tank....
Nevidim dovod, kupovat, licenciu na novy podvzok, skor mozna novovyrobu podvozku odvodeneho od T-72M4CZ, (aj ked kvalitne zgeneralkovany podvzok T-72 ma mat zivotnost dalsich 30 rokov), aspon to tvrdi UVZ pri modernizacii T-72 B3 (SR a CR ma stale platnu licenciu) zo silnejsim motorom stacilo by aj 1200k, a modifikovanou prevodovkou s 0 polomerom otacia a rychlou spiatockou + mozna modifikovane celo ala Leopard resp. Objekt 187
problemom je vyroba Motoru a prevodovka Nimda sice ma zastupenie v Prahe ale ci tam aj prebieha vyroba licencnych Alisonov neviem, technologiu na vyroby "velkych" motory by mohla zvladnut Tatra, a potom sa uz da vyberat ci MAN, MTU, Scania...
Inak K2 ma licenci motor MTU a prevodku renk....
Re: AČR kampak kráčíš?
Napsal: 24/1/2016, 22:18
od Dzin
Pátrač
Tím se vracíš k tomu, co jsme už jednou psal, že podle méh by stačil pro každé BÚU po jednom dělostřeleckém oddílu na příslušné podvozkové platformě a k tomu ještě jeden raketometný oddíl jako posilový palebný útvar.
K tankům, pořád jsme zastánce toho, že než vyvýjet nový tank nebo kooptovat licenční výrobu by bylo jednodušší nakoupit tanky ze zahraničí a knim pouze přenést schopnost servisu (opravy).
Polská vláda holdá spolupracovat s Českou republiku při pořízení nových obrněných transportérů. Polsko by v tomto programu mělo hlavní úlohu s českou podporou.
V článku se sice píše o APC, tedy o obrněných transportérech, ale s velkou pravděpodobností se jedná o možnosti společného pořízení bojového vozidla pěchoty.
Re: AČR kampak kráčíš?
Napsal: 16/2/2016, 09:07
od Rase
To že jsem zvědavý s čím přijdou, asi nemá smysl opakovat, ale docela mě zarazila Polská ochota k tomuto projektu. V tomhle případě bych očekával, že opráší Anderse a vytvoří nějakou lehkou plovoucí variantu, případně koupí licenci na obojživelný pásový podvozek (tak jako v případě Rosomáka). V dnešní době je normální, že existují dvě váhové kategorie podvozků (lehký a těžký - většinou prodloužený o jedno kolo). Poláci ale obojživelné vozidlo chtít budou
Re: AČR kampak kráčíš?
Napsal: 16/2/2016, 10:03
od skelet
Hlavně to působí, že s tím přicházejí tentokráte oni, ale zase se jim nedivím. Jsou to kšeftaři a my jich taky chceme nakoupit dost. Pokud by k takovéto dohodě došlo, tak by to znamenalo konec "snu" o CV90 a Ascodu.
Re: AČR kampak kráčíš?
Napsal: 16/2/2016, 10:08
od Zemakt
Za mne osobně, žádná sláva. Když jim to pujde od ruky jako vždy tak snad v roce 2030. A raději bych vsadil na ASCOD z vlastní produkce. Težší a neplavající.
Re: AČR kampak kráčíš?
Napsal: 16/2/2016, 10:23
od Rase
Však uvidíte, až jim zase praskne podvozek (případem budiž ty jejich houfnice, kdy to dopadlo nákupem podvozků z Koreje), nebo sváry (viz OT SKOT), tak budeme velice rychle hledat jiné řešení. Nebo se to ututlá a budeme mít šmejd.
Navíc i u Anderse se počítalo s cenou 6-8 mil.$, což je i v základu dražší než osekaný CV90 a otázkou je, kam až by se cena vyšplhala. Poláci zavětřili peníze a my jim je chceme dát - proto se snaží (V4 je jenom záminka). Mám ale obavu, aby to nedopadlo tak, že nám vyrobí třeba 150 strojů a pak řeknou, že pro ně ten stroj není dost dobrý a chtějí něco ještě lepšího. Cena za vývoj nebo licenci by se pak rozpočítala na naši zakázku... super
Zatím se takhle zachovali u PL-01, různých úprav BMP-1 a Anderse
Re: AČR kampak kráčíš?
Napsal: 16/2/2016, 10:27
od Pátrač
Nejlepší bojové vozidlo je žebřiňák. Otočí se skoro na místě, spotřeba nízká, provoz ekologický a když kulka proletí, škody neudělá. A když trefí nějakou tyčku, oprava je snadná a rychlá. Plně odpovídá vidění světa pana prezidenta - tankové divize se pro boj s teroristy nehodí a byl by šetrný k rozpočtu.
Re: AČR kampak kráčíš?
Napsal: 16/2/2016, 10:49
od skelet
Zemakt: záleží na tom s čím přijdou. Než zcela nový vývoj čekám nákup licence. A co si budeme povídat to je pro oba státy zajímavé, byť by to byl jen společný nákup. Jinak se nakupuje stovka vozidel, jinak několik set vozidel. To co píše Rase se dá ošetřit smluvně. Není to v zásadě větší problém.
Co pro Poláky připadá v úvahu? Nemohl by Excalibur přeci jen uspět s ASCODem v nějaké verzi třeba s plováky a'lá M2A1?
Re: AČR kampak kráčíš?
Napsal: 16/2/2016, 11:19
od skelet
jestli si dobře pamatuju, tak ze západních typů jsou plovou cí jen turecký Tulpar, jihokorejský K21 a singapurský Bionix. Zbytek by se musel překopat.
edit: Turci nabízejí i FNSS Kaplan-20
Re: AČR kampak kráčíš?
Napsal: 16/2/2016, 11:23
od Rase
cover72 píše:Co pro Poláky připadá v úvahu? Nemohl by Excalibur přeci jen uspět s ASCODem v nějaké verzi třeba s plováky a'lá M2A1?
Záleží jak bude tahle zakázka velká. Pokud "hodně" tak třeba General Dynamics pustí nějaké technologie (přeci jen je to jeden koncern).
ASCOD první generace má 30t, nová už 35t a 40t. M2 měl původně 22,5t, K-21 je na tom obdobně (25,6t). Obě vozidla plavou.
Takovéhle osekání, to už je spíš na nové vozidlo
Něco jsem nahodil tady: http://palba.cz/viewtopic.php?f=170&t=6916
Re: AČR kampak kráčíš?
Napsal: 16/2/2016, 11:28
od Pátrač
Cover72 - upřímně řečeno, kdybych do něčeho mohl mluvit já tak vozilo s přídavnými plováky bych do výzbroje nechtěl. Je to technická i logistická zátěž a pokud vozidlo neplave ve své základní verzi, raději od něj ruce pryč. Já jsem celý život zvyklej, že naše OT i BVP plavou a z tohoto požadavku bych třeba já neslevil. Ale jde o reálné vyhodnocení současných potřeb, nikoliv o mé pocity.
Re: AČR kampak kráčíš?
Napsal: 16/2/2016, 11:35
od skelet
Podle Polska Newsweek plánuje Polsko nakoupit cca 1000 nových BVP. A jak jsem se dočetl jinde, tak BAe Systems (výrobce CV90) jim nabídl přestavbu své platformy na plovoucí. Plus program Borsuk počítá s lehkou plovoucí a těžkou neplovoucí variantou.
Pátrač: například K21 má ty plováky integrované v blatnících
Re: AČR kampak kráčíš?
Napsal: 16/2/2016, 11:47
od Dzin
Pátrač píše:Já jsem celý život zvyklej, že naše OT i BVP plavou a z tohoto požadavku bych třeba já neslevil. Ale jde o reálné vyhodnocení současných potřeb, nikoliv o mé pocity.
To je právě otázka, zda je obouživelnost vozidla v našich podmínkách takový přínos, jak se často prezentuje. Dříve jsme si myslel, že ano, ale poslední dobou v to nejsem nijak přesvědčen. Přeci jen, z možných reálných nasazení zrovna moc těch, které by využily tuto schopnost není. Lpění na obouživelnosti mi přijde spíše kontraproduktivní a neumožňující mít větší výběr.
Re: AČR kampak kráčíš?
Napsal: 16/2/2016, 11:52
od skelet
DZIN: AČR na obojživelnosti u BVP nelpí
Re: AČR kampak kráčíš?
Napsal: 16/2/2016, 11:58
od cover72
Pátrač: já to myslel jako "plováky pro Poláky, normální Bevko pro nás" Tedy aby se vlk nažral a koza zůstala celá... A ideálně s něčím, co nám Poláci nezkopou a co si dovedeme vyrobit sami/máme na to licenci. Což znamená ASCOD.
Myslím si, že v ČR není tolik řek, které by v případě nouze nešly normálně přebrodit. Přeci jen už nejsme Československo, neplánujeme žádné expediční operace a už vůbec ne násilné překonávání vodních toků a v novém paradigma hybridních bojů se s těmi BVP počítá spíše jako s takovou páteří armády a trošku náhradou tanků pro palebnou podporu pěchoty, bojující s nepřátelskou pěchotou, technicaly (jeepy s DŠK). A kdyby něco, tak těch Bevek zase nebude tolik, aby je nedokázali převézt ženisti, ha ha (tragikomický smích).
Všichni: nevíte, jak by měla vypadat ta nabídka ASCODu od Excaliburu pro AČR? Jestli spíše jako Ulany s těmi pancéřovými kryty pásů, nebo jako Pizarra jen s gumovými? A s jakou věží to Excalibur chtěl AČR nabízet?
EDIT: aha, tak korbu už vidím, s kovovými zástěrami:
Tušíte ty věže?
Re: AČR kampak kráčíš?
Napsal: 16/2/2016, 12:18
od Dzin
cover
To zatím EXCALIBUR neupřesnil, neustále operuje jen s tím, že může použít velkou škálu různých druhů zbraňových stanic. Ale kdybych si na základě různých vyjádření s přihlédnutím ke kontextu měl typnout, řekl bych, že by chtěli v základu poskytnout věž SAMSON RCWS-30, tedy tutéž, co mají naše Pandury.
skelet
To je otázka, zatím nebyly jednoznačně definovány TTP (takticko technické požadavky) pro výběr nových vozidel. A u Pandurů na ní trvala.