Stránka 40 z 671

Re: ASR kampak kráčíš?

Napsal: 8/10/2017, 21:41
od skelet
Při vší úctě to tady vypisuješ, jako by to byl hojně rozšířený letoun. Což není .. Slováci by si to museli všechno zacvakat. Toť všo

Re: ASR kampak kráčíš?

Napsal: 8/10/2017, 21:42
od arten
nerýpte doňho toľko :-) však Filipíny predsa. Nemajú žiaden iný nadzvuk.

Ináč, podľa wiki je FA-50 celkom nabúchaná: https://en.wikipedia.org/wiki/KAI_T-50_Golden_Eagle

Falder:
"Arten, máš pocit, že sme na tom ekonomicky ako Albánsko? "
- videl som Plán 2030. Pozri si ho.
Už? Máš teraz pocit, že si môžeme Gripeny dovoliť? Čo iné vypustíme?
(a buďem ťa tu rovnako točiť, že "odpovedaj mi na otázku" :wink: )

Klingy tvrdí, že minimálny počet je 14, Skelet, že 10 a Bulhari kupujú... 8 lietadiel... :rotuj:

Re: ASR kampak kráčíš?

Napsal: 8/10/2017, 21:49
od Flader
Arten, na tému plánu 2030 sme tu debatili spolu vyššie. Je to skôr ukážka čo všetko a v akom rozsahu je treba. Podala mňa Slovensko nieje tak chudobné ako to niektorí popisujú. Pri tých Bulharoch je to 8 + opcia na ďalších tuším 8.

Re: ASR kampak kráčíš?

Napsal: 8/10/2017, 21:56
od arten
Neodpovedal si mi na otázku. Je to presne ukážka že na to nemáme.
Čo vypustíme?

ano opcia. čiže budú lietať s 8ks. A možno niekedy dokúpia ďalšie.

Re: ASR kampak kráčíš?

Napsal: 8/10/2017, 22:02
od Arthur
skelet píše:Při vší úctě to tady vypisuješ, jako by to byl hojně rozšířený letoun. Což není .. Slováci by si to museli všechno zacvakat. Toť všo
Nikdy som nič také nevypisoval, veď od počiatku píšem, že FA-50 je s rodokmeňom okolo roku 2012.

Slováci si žiaľ budú musieť zacvakať niečo iné kde podmienky žiaľ diktuje nikto iný a s vytvorením časovej tiesne ešte Slováci budú musieť paralélne zaplatiť ako sa aj Béla nechal počuť, že stíhačky sa nepodarí obstarať do roku 2019 (čo je notorieta ako vyšitá) s tým, že abonentná zmluva s ruskou spoločnosťou na zabezpečenie ich prevádzky bude musieť predĺžiť. TAK KTO TO ZAPLATÍ ?!?

Re: ASR kampak kráčíš?

Napsal: 8/10/2017, 22:02
od Aaron Goldstein
Arthur píše: A v Indii by vdeli o MIGoch rozprávať:
http://www.armadninoviny.cz/indicke-mig ... %A9+mig-29

Niekto asi kalkuloval, že by ich 14 slovenských kusov prebudilo z klinickyj smrti?
http://www.armadninoviny.cz/indicke-mig ... %A9+mig-29
Jakou mají relevanci palubní verze Mig-29K s jakýmkoliv Migem na Slovensku... Obávám se, že pokud si Slovensko tajně nepostavilo na Zemplínské Šíravě letadlovou loď, tak jsou jakékoliv odkazy na palubní verzi MiG-29K zcela mimo mísu...

Re: ASR kampak kráčíš?

Napsal: 8/10/2017, 22:08
od Arthur
Aaron Goldstein: Áno MIG je na SK s novou akvizíciou zcela mimo mísu ak sa nestane geopoliticky niečo mimoriadne (takže súhlas s Vašim argumentom) až na tú časovú tieseň => údajné predĺženie abonentnej zmluvy s ruskou spoločnosťou na zabezpečenie ich prevádzky po roku 2019.

Re: ASR kampak kráčíš?

Napsal: 8/10/2017, 22:12
od Flader
arten píše:Neodpovedal si mi na otázku. Je to presne ukážka že na to nemáme.
Čo vypustíme?

ano opcia. čiže budú lietať s 8ks. A možno niekedy dokúpia ďalšie.
Tak aby som odpovedal presne, áno Arten, Slovensko si Gripeny môže dovoliť. Dokonca myslím, že by si mohlo dovoliť aj E/F ak by ich cena nebola niekoľkonásobne vyššia. Záleží len na tom aké podmienky (splátkový kalendár) by boli naši vyjednávači schopný vyjednať.

Re: ASR kampak kráčíš?

Napsal: 8/10/2017, 22:12
od asdf
Arthur > Argumentujes cenou lietadla. Napr. Irak svojich 24 kusov T-50IQ, takze sa jedna o cvicnu verziu, kupil za 1.1 miliardy dolarov. Takze kusova cena ich verzie sa splhala k 45,8 milion dolarov v cenach v roku 2013. K tomu si zaplatili 20 rocny support a cena kontraktu sa blizi k 2 miliardam dolarov.

https://www.csmonitor.com/World/Latest- ... .1-billion

Re: ASR kampak kráčíš?

Napsal: 8/10/2017, 22:18
od Arthur
asdf: Tak tak, lebo k tomu si zaplatili 20 rocny support.
Flader píše:Tak aby som odpovedal presne, áno Arten, Slovensko si Gripeny môže dovoliť. Dokonca myslím, že by si mohlo dovoliť aj E/F ak by ich cena nebola niekoľkonásobne vyššia. Záleží len na tom aké podmienky (splátkový kalendár) by boli naši vyjednávači schopný vyjednať.
Sorry, ale nedá sa inak veď celý čas sa tu o tom bavíme: :mrgreen: :rotuj: :mrgreen:

Re: ASR kampak kráčíš?

Napsal: 8/10/2017, 22:19
od skelet
Arthur: vy si budete muset zaplatit kompletní integraci Amraamů, datalinku 16 a dalších komponentů, aby z toho byl použitelný stíhač.
Arten: sám si to spočítej kolik potřebujete letadel. Cokoliv pod 14 letounů jde na úkor výcviku.

Re: ASR kampak kráčíš?

Napsal: 8/10/2017, 22:24
od Arthur
skelet » počítam s tým viď. moje skoršie príspevky zároveň (ešte nás možno Argentína a možno aj Chorváti predbehnú, ale to je nateraz len hypotéza).

Re: ASR kampak kráčíš?

Napsal: 8/10/2017, 22:33
od Flader
Arthur píše:asdf: Tak tak, lebo k tomu si zaplatili 20 rocny support.
Flader píše:Tak aby som odpovedal presne, áno Arten, Slovensko si Gripeny môže dovoliť. Dokonca myslím, že by si mohlo dovoliť aj E/F ak by ich cena nebola niekoľkonásobne vyššia. Záleží len na tom aké podmienky (splátkový kalendár) by boli naši vyjednávači schopný vyjednať.
Sorry, ale nedá sa inak veď celý čas sa tu o tom bavíme: :mrgreen: :rotuj: :mrgreen:
Nebavíme. Celý čas tu totiž len prednášate o tom, aký je FA-50 úžasný stroj, ktorý nemá konkurencie.

Re: ASR kampak kráčíš?

Napsal: 8/10/2017, 22:47
od Arthur
Flader píše:
Arthur píše:asdf: Tak tak, lebo k tomu si zaplatili 20 rocny support.
Flader píše:Tak aby som odpovedal presne, áno Arten, Slovensko si Gripeny môže dovoliť. Dokonca myslím, že by si mohlo dovoliť aj E/F ak by ich cena nebola niekoľkonásobne vyššia. Záleží len na tom aké podmienky (splátkový kalendár) by boli naši vyjednávači schopný vyjednať.
Sorry, ale nedá sa inak veď celý čas sa tu o tom bavíme: :mrgreen: :rotuj: :mrgreen:
Nebavíme. Celý čas tu totiž len prednášate o tom, aký je FA-50 úžasný stroj, ktorý nemá konkurencie.
Dôkaz OPAKU od Arthur » 29/9/2017, 17:53
Arthur píše:...
niko píše:Z mojho pohladu by bolo idealne objednat Gripeny E/F s rokom dodania povedzme 2025 a zaroven povedzme uhradit zalohu v splátkách. Medzi tym prevadzkovat MIG 29 bez akychkolvek modernizacii v podstate v mode run to breakdown.
Psou povinnosťou dobrého hospodára vystupujúceho pred verejnosťou a hlavne vyjednávaním s potencionálnym predávajúcim /cimi (ak sa samozrejme nevyhlási verejná súťaž a pod.) by predsa malo byť aby "na stole" bolo čo najviac konkurentov a nie, že na stole sú dvaja pričom s tretím (na nové stíhačky) sa za chrbtom štátneho tajomníka a verejnosti koketovalo aj keď vedeli, že sme v NATO (EU) a nebol by priechodný pričom obe tieto situácie vyvolajú časovú tieseň kedy ten kto bude diktovať podmienky resp. nemusí ustúpiť má výhodu.

Každý kto spravuje nielen svoj vlastný, ale o to viac verejný (štátny a pod.) by sa mal správať ako dobrý hospodár a vyžiadať si všetky relevantné informácie a cenové ponuky minimálne ako stratégiu pri negociácii s tým ktorým dodávateľom. Z pohľadu cena / výkon by mal mať predsa každý obstarávateľ o to viac ten, ktorý má hlboko do vrecka jasno aby vedel akú hodnotu za finančné prostriedky daňových poplatníkov získa.
"Na stole" by malo byť čo najviac konkurentov a nie, že na stole sú dvaja pričom s tretím (na nové stíhačky) sa za chrbtom štátneho tajomníka a verejnosti koketovalo aj keď vedeli, že sme v NATO (EU) a nebol by priechodný, pričom obe tieto situácie vyvolajú časovú tieseň kedy ten kto bude diktovať podmienky resp. nemusí ustúpiť má výhodu.

Keď sa teda bavíme napr. o Gripenoch C/D a dokonca E/F či max F-16V, tak presne to je to v čom je problém nielen pri MO SR – proste tá netaktickosť pri vyjednávaní resp. byť obchodníkmi a správať sa ako dobrý hospodár. Ak chceli zatlačiť napr. aj na Gripeny JAS 39 C/D od Saab-u mohli a mali si vyžiadať aj ponuku, ktorá tohto výrobcu ohrozuje aby na neho zatlačili.

Re: ASR kampak kráčíš?

Napsal: 8/10/2017, 22:52
od asdf
Arthur píše:asdf: Tak tak, lebo k tomu si zaplatili 20 rocny support.
Za 20 rocny support si pre 24 lietadiel priplatili 900 mil. 24 kusov lietadiel stalo 1.1 miliardy. Kusova cena bola 45.8 mil. S 20 rocnou podporou sa kusova cena vysplhala na 83,3 miliona dolarov.

K cena integracie BVR striel. Tu je clanok o cene integracie AIM-7 Sparrow pre Filipinske FA -50.
http://asiamaritime.net/fa-50-golden-ea ... us-combat/

Filipinci chceli upravit 3 stroje. Cena za integraciu AIM-7 Sparrow pre jeden stroj sa pohybovala v rozmedzi 17 az 22 milionov dolarov za jeden stroj.

Re: ASR kampak kráčíš?

Napsal: 9/10/2017, 07:54
od Skeptik
Drobná připomínka k tomu Iráku.
Pokud by si nezaplatili tu dvacetiletou podporu, museli by si ji nakupovat průběžně, což by mohlo být levnější i dražší = v případě Slovenska, jakožto demokracie, nejspíš dražší. To je ostatně vlastnost všech demokracií - vlády se střídají nejpozději po 4 letech a každá nová si chce "líznout".

Takže ano, pokud chce Slovensko 12 nových FA-50, pak si musí na nejbližších 20 let připravit cca 800.000.000 Eur = cca 40.000.000 Eur ročně
Vzhledem k tomu, že ASR má na rozvoj výzbroje, techniky a materiálu cca 180 milionů, pak by těch 40 milionů na nová letadla asi šlo zvládnout ... jen se bude muset určit, co se naopak utlumí.

Re: ASR kampak kráčíš?

Napsal: 9/10/2017, 09:38
od klingy
Hmm to je zaujimave, pretoze za servis MIGU v obdoby 5 rokov (pri predpokladanych 200 hodinach a 75% sposobilosti letky, tak to vypliva zo zmluvy) platime od 90 do 100 milionov
100 mil/14/5 = 1,4 mil rok a stroj

http://www.pluska.sk/plus7dni/zaujalo-n ... -srot.html

To znamena, ze servis Ruskeho stredneho dvojmotoraku stoji rovnako resp. menej nez servis lahkeho Korejskeho nadzvuku :mrgreen:
Este tu niekto bude sirit mytus o vysokych prevadzkovych nakladoch MIGu-29

Arthur: keby ministerstvo, malo rozum, a takticky chcelo hrat, tak nevyluci zo sutaze MIG ale pouzije ho ako natlakovy nastroj na partnerov :wink:

Re: ASR kampak kráčíš?

Napsal: 9/10/2017, 10:19
od Flader
Klingy, asi deleno 12, servisujú sa len AS a UBS, či aj tie záložné A?

Re: ASR kampak kráčíš?

Napsal: 9/10/2017, 11:49
od klingy
Flander, co som nasiel k predmetnej zmluve, tak mi vychadza, ze sa servis a udrba maju tykat celej flotily teda 14 ks strojov (povodna zmluva v roku 2005-2006 sa tykala vsetkych jestvujucich strojov v aktivnej sluzbe bez ohladu na to ci to boli modernizovne AS(SD) alebo A )

10ks AS
2 ks MIG UBS
1 ks UB (ta bola vidiet tento rok na Sliaci pri olsavach MDD)
1 ks A

Re: ASR kampak kráčíš?

Napsal: 9/10/2017, 11:58
od Flader
Aha tak, práve pri tých A verziách mi to nesedelo. Všade som totiž našiel, že to jedno "Áčko" je v podstate trvalo uzemnené. Nenapadlo ma, že by sa servisovalo to druhé a UB.
Z tých modernizovaných už lietajú vlastne všetky, alebo to jedno A stále čaká na motor ako sa tu písalo dávnejšie?