Re: Tank T-14 Armata, história vzniku
Napsal: 25/6/2015, 21:41
Nepletieš si to s japonskou Type 10.Mám dojem že ARMATA má klasickú mechanickú prevodovku(8 rychlostí).Dvanácterák píše:Armata používá hydraulickou převodovku. Zpátečka se udělá tak, že se ventily otočí, aby olej tekl obráceně. Díky hydraulické převodovce Armata nemá jednotlivé rychlostní stupně, převodový poměr mění plynule. Díky tomu dokáže hladce projet zatáčkou.1stCLJan píše: Reverz se dává za převodovku tedy na hnanou hřídel převodovkou , z toho důvodu, že převodovka je zpravidla konstruovaná pro práci v jednom směru točení. Takže tím pádem se docílí toho, že převodovka se točí pořád v jednom směru , ale my můžeme zařadit opačný točivý moment bez změny směru točivého momentu v převodovce.
Ovládání reverzu bude asi hydraulické, či elektrické a řazeno mechanicky s (elektrickým) omezovačem , aby ho bylo možno zařadit jen při stojícím vozidle.