Napsal: 19/3/2011, 21:44
Vzájemné porovnávací testy nejsou..ale můžeme si pomoci několika základními výpočty, které zhruba ukáží, jak na tom bude letoun v utažených zatáčkách. Bf 110 má k dobru sloty, které umožňují udržet proudění i na vyšších úhlech náběhu, P38 zase fowlerovy klapky, které celkem významným způsobem mohou navýšit vztlak při relativně malém navýšení odporu. Oba dva tyto prvky jsou výhodné při jiných situacích 
Plošné zatížení:
P38L: 261 kg/m2
Bf 110 G-2: 200 kg/m2
Me 410 A-1: 266 kg/m2
Poměr hmotnost/výkon:
P38L: 2,31 kg/PS
Bf 110 G-2: 2,68 kg/PS
Me 410 A-1: 2,61 kg/PS
Součinitel obou výše uvedených koeficientů (číám méně, tím lépe)
P38L: 603
Bf 110: 536
Me 410: 694
Ono bude opravdu hodně záležet na aktuálních hmotnostech těch letadel, ale nemyslím, že by P38 nutně musel být daleko před těmito dvěma oponenty. Ta data jsem bral jen odněkud z wiki, takže taky kdo ví, jak jsou přesná. P38 má samozřejmě výhodu ve výborné výškovosti svých turbokompresorem podporovaných motorů. Německé stíhačky v zadním střelci, který plní i roli pozorovatele. Ani jedna z německých stíhaček neměla takové potíže na rychlosti, jako P38, ani jedna z nich ale výkonově na P38 nedosáhla snad v žádné výšce. Ani v jednom z těchto letadel bych ale v roce 1943 a později nechtěl nad Evropou létat..ve dne

Plošné zatížení:
P38L: 261 kg/m2
Bf 110 G-2: 200 kg/m2
Me 410 A-1: 266 kg/m2
Poměr hmotnost/výkon:
P38L: 2,31 kg/PS
Bf 110 G-2: 2,68 kg/PS
Me 410 A-1: 2,61 kg/PS
Součinitel obou výše uvedených koeficientů (číám méně, tím lépe)
P38L: 603
Bf 110: 536
Me 410: 694
Ono bude opravdu hodně záležet na aktuálních hmotnostech těch letadel, ale nemyslím, že by P38 nutně musel být daleko před těmito dvěma oponenty. Ta data jsem bral jen odněkud z wiki, takže taky kdo ví, jak jsou přesná. P38 má samozřejmě výhodu ve výborné výškovosti svých turbokompresorem podporovaných motorů. Německé stíhačky v zadním střelci, který plní i roli pozorovatele. Ani jedna z německých stíhaček neměla takové potíže na rychlosti, jako P38, ani jedna z nich ale výkonově na P38 nedosáhla snad v žádné výšce. Ani v jednom z těchto letadel bych ale v roce 1943 a později nechtěl nad Evropou létat..ve dne
