Stránka 5 z 8

Napsal: 4/4/2008, 15:34
od sego13
Hans S. píše:I mezi touto trojicí osobně považuji D.520 s přehledem za nejslabší. Dewoitine byl prostě pomalý..
D520 - 538
Bf109 - 560
Spit - 583

3% (6%) rozdiel v rychlosti sa IMHO neda povazovat za kategoricke odsudenie na poslednu priecku

Napsal: 4/4/2008, 15:55
od Hans S.
Já myslím, že mu to na tu poslední příčku rychlostně docela pěkně vychází, ne? :) Máš někde graf závislosti rychlosti na výšce? Bf 109 byl do nějakých 5000 m rychlejší, než Spitfire Mk.I, ten měl převahu až ve velké výšce.

Jinak 5% rychlostní rozdíl v určité výšce už je obrovský a pro letoun zcela bezpečný.

Napsal: 4/4/2008, 16:35
od sego13
Hans S. píše:Jinak 5% rychlostní rozdíl v určité výšce už je obrovský a pro letoun zcela bezpečný.
ok

Napsal: 4/4/2008, 16:48
od Fatale
Otazka je, jak rychle se letadlo dostane na svoji maximalku a jak dlouho je schopny se na ni udrzet. Takze bych D.520 az tak nepodcenoval, urcite to nebylo spatny letadlo a urcite nebylo prvnima Emilama deklasovany....

Napsal: 4/4/2008, 16:57
od Hans S.
Fatale píše:Otazka je, jak rychle se letadlo dostane na svoji maximalku a jak dlouho je schopny se na ni udrzet. Takze bych D.520 az tak nepodcenoval, urcite to nebylo spatny letadlo a urcite nebylo prvnima Emilama deklasovany....
Deklasované asi ne, ale těžko považovat D.520 za nejlepší letoun té doby.

Napsal: 4/4/2008, 17:00
od Fatale
Hans S. píše:
Fatale píše:Otazka je, jak rychle se letadlo dostane na svoji maximalku a jak dlouho je schopny se na ni udrzet. Takze bych D.520 az tak nepodcenoval, urcite to nebylo spatny letadlo a urcite nebylo prvnima Emilama deklasovany....
Deklasované asi ne, ale těžko považovat D.520 za nejlepší letoun té doby.
to souhlasim, kazdej normalni clovek prece vi, ze nejlepsi stihacka ty doby byl Ju-52, ale na paty mu slapal Tiger Moth :)

Napsal: 19/2/2010, 21:32
od Lavoy
Síce oneskorene, ale tiež sa chchem vyjadriť, rozhodne svoj hlas odovzdávam La-7 alebo La-5FN. Osobne americké stroje veľmi neuznávam, a medzi britskými, jedine ak Spitfire. Nemecké 262 tiež nie sú žiadne zázraky, lebo tie ich Jumo 004 boli dosť vadné, a najmä sa dala ľahko spáliť turbína ak pilot prudko pridal plyn. A ďalšia zaujímavá nemecká koncepcia je Lerche, ale to je už kapitola sama o sebe. Takže La-7 je môj favorit, kvalitné spracovania a robustnosť podľa mäňa jednoznačne predčili ľahkosť Jakov 1,7,9 všetkých verzíí, ak tak ten Jak 3 bol tiež slušný. Avšak nedá sa určiť naj lietadlo WWII, keďže azda v každom roku vojny malo prvenstvo iné lietadlo - 1939/1940/1941 to azda bola Mess 109ina, ale v roku 1945 ju ľahko zmietol Mustang, či sovietské stroje ...

Napsal: 19/2/2010, 22:16
od Tempik
Nehodnoť pravá letadla podle "simulátoru" ;-)

Napsal: 20/2/2010, 07:34
od Lavoy
No veď hej, ale aj tak si trvám na to čo je hore napísané - nech je Mustang akýkoľvek dobrý, nemám rád americké stroje, a tým pádom mi vychádza jedine ak Spitfire/La-7/a snáď esšte FW-190. 109ina neskoršie nemala takú výraznú výkonnú prevahu ako trebárs roku 1941 keď stála proti I-16 no nie ? :)

Napsal: 20/2/2010, 08:29
od Vallun
Lavoy - srovnáváš nesrovnatelné...:)

Napsal: 20/2/2010, 08:30
od Tempik
Nevím jak moc velkou tu výkonovou převahu měla stodevítka na východní frontě, ale Hartmann na ní v druhé polovině války sestřelil 352 ruských letadel s většinovým podílem stíhačů. V té době už létali vesměs modernější stroje včetně La-7 a nevím o tom, že by jima byl smetáván.
To že nemáš rád americké stroje neznamená, že nebyly dobré a do tvého vzorce nepatří. Dnes je vcelku moderní být protiamerický, ale americké stroje v určitých parametrech překonávali japonské, ruské, britské i ty německé.
Z rozdílných koncepcí je jasné, že nejde srovnávat Mustang, Me-262 a La-7. každé letalo vzniklo za jiným účelem a každé je svým způsobem nejlepší.

Napsal: 20/2/2010, 11:50
od Lavoy
Samozrejme, ja uvádzam príklady ktoré možno nespadajú do rovnakej kategórie, ale rád by som zdôraznil, že je to môj osobný názor, a ak je napríklad podľa vás lepší Mustang, ja vám to v žiadnom prípade nezazlievam. Tempik, pokiaľ ty napr. nemáš rad La-7 vôbec mi to nevadí, veď každý má svoj vlastný názor. Keď si napríklad vezmeme súboj Hartmanna s Mustangmi (myslím že to bolo niekde nad Rumunskom), bol nekompromisne zostrelený. Veľkú časť z 352 zostrelov tvorili Il-2 a to, že ruskí piloti nevedeli využiť výkony svojich strojov neznamená, že boli rovnako výkonné.

A v čom sa líšilo používanie Me-262, La-7 a Mustangu ? Mustang bol síce výškový stíhač, určité verzie 262 boli rovnako stíhacie a La-7 takisto. Čiže všetky sú porovnateľné a vznikli za podobných podmienok na stíhanie. Ak nie, opravte ma.

Napsal: 20/2/2010, 14:44
od Tempik
Pleteš se že mi vadí La-7. Jen ji nepovažuji za ničím vyjímečnou. Bylo to letadlo s lehce nadprůměrnými vlastnostmi v malých výškách, bylo levné na výrobu a bylo ho dostatek. Ideální stroj na východní frontu. Proto tam třeba němci nechávali Bf-109G6/G14.
Nevím jestli většinu Hartmanových sestřelů tvořili šturmoviky, ale 100% tam byly i La-7.
Mustang nebyl žádný výškový stíhač. Byl to doprovodný, který měl solidní výkony ve všech výškách. To La-7 třeba ne. Mustang měl oproti oběma dál jmenovaným asi tak 5x větší dolet, určitě byl spolehlivější, oproti ruské mašině i pohodlnější atd. La7 byla soubojová stíhačka co měla krýt svoje pozemní jednotky a to taky plnila na výbornou. Me-262 byl asi nejlepší zabiják bombrů, ale na nějaké udržovvání vzdušného prostoru to určitě nebylo vhodné letadlo. Každé je úplně jiné a pro jiné úkoly.
Stíhací jsou samozřejmě všechny, ale každý měl stíhat něco jiného a za jiných podmínek. Mustang by určitě neuspěl při sestřelování B-17. To ani La-7. Me-262 by nebylo dobré doprovodné letadlo jako Mustang a to stejné platí pro la-7. Me-262 by zas nebyla dobrá pro kontaktní souboje nad zemí, jako to uměla La-7. Mustang by jí možná taky nestačil atd.

Napsal: 20/2/2010, 15:49
od kopapaka
K tomu bych ještě dodal, že La-7 ty výkony podávala po tom co byla vyrobená a dlouhodobě provozovaná za podmínek v SSSR běžných. Troufnu si tvrdit, že i ten Mustang by s výkony byl poněkud jinde, pokud by byl vyroben a provozován v SSSR za stejných podmínek.

Napsal: 20/2/2010, 16:14
od Alchymista
Poviem si to inak:
"Východná" fronta - prevažná časť činnosti stíhačov súvisela s činnosťou lietadiel pre podporu pozemných vojsk v prifrontovej oblasti. Činnosť prebieha predovšetkým v malých, maximálne stredných výškach, doba a priestor činnosti sa dá vopred dobre odhadnúť z predpokladanej činnosti pozemných vojsk. "Útočník" a "obranca" sú si v možnostiach voľby miesta a doby stretnutia viacmenej rovnocenný a zároveň značne obmedzený.
Prevažná časť činnosti prebieha z poľných letísk, ktoré sú v dosahu prostriedkov protivníka

"Západná" fronta - prevažná časť činnosti stihačov súvisela s činnosťou lietadiel strategického diaľkového letectva. Činnosť prebieha v stredných a predovšetkým veľkých výškach, dá sa odhadnúť doba činnosti, ale priestor činnosti závisí od voľby cieľov a výberu letovej trasy k cieľom - voľba je na strane útočníka, ktorý vyslal lietadlá strategického letectva.
Prevažná časť činnosti prebieha zo stálych letísk, pričom letiská útočníka sú zväčša mimo dosah prostriedkov obrancu.

Pre plnenie stíhacích úloh na východnej a na západnej fronte sú potom na stíhacie lietadla kladené značne rozdielne požiadavky ako v letovej obálke, tak vo výzbroji i v technických, technologických a prevádzkových vlastnostiach.

Od Mustangu či Tempestu zrejme nikto nikdy nepožadoval, aby ich motor bol schopný studeného štartu pri teplote -20 či -30°C, od Bf-109 či La-7 nikto nepožadoval letovú vytrvalosť päť či viac hodín.

Napsal: 6/3/2011, 18:37
od Eben
Chlapi, as se pletu. Ale chybí mi tady TA 152.......... Podle mě 1!!

Napsal: 6/3/2011, 18:41
od Pátrač
Eben - skoč si sem:

http://www.palba.cz/viewtopic.php?t=1232

A proč by podle Tebe měl být nejlepší?

Napsal: 6/3/2011, 18:42
od Tempik
No tak k ní něco napiš a vysvětli proč je pro tebe číslem 1.

Ako mi mohol takyto flejm uniknit ? :)

Napsal: 8/3/2011, 14:59
od sego13
moj skromny nazor (bez poradia)

Jak-9
Bf-109f
Spitfire Mk-IX

Napsal: 8/3/2011, 15:18
od jersey.se
Já si prošel obdobím favorizování Spitfirů i Tempestů, ale teď asi potěším Hanse - poslední dobou se čím dál tím víc přikláním ke konstrukcím Kurta Tanka. Jak na to koukám, šlo o poctivě navržená letadla jejichž konstrukce je dodnes v jistém slova smyslu "moderní". Ve spojení s motory v jistých ohledech skutečně nadřazenými spojeneckým byly tyto letouny ve své době skvělými taktickými letouny. Kurta Tanka dle mého názoru těsně následuje Lavočkin s jeho La-7 což byla dle mého názoru vůbec nejlepší klasicky soubojová stíhačka konce války i když sám Lavočkin se dříve nevyhnul řadě omylů. Alespoň je vidět že poloměr ustálené zatáčky není všechno...