Messerschmitt Bf 109
Moderátor: Hans S.
vím, že je to teď trochu mimo téma ... ale četla jsem, že prý Marseille dokázal křídlem tohoto letadla zvednout kapesník, který byl zavěšený metr od země na bambusové tyči. To byl tento letoun tak snadno ovladatelný?? tedy ikdyž počítám s tím, že jej řídil vynikající pilot, představit si to nedokážu ...


"Forgetting them means letting them die again" Elie Wiesel
To nič nieje...ale keď sa vysmkral,dal ho i naspäť.Lena píše:vím, že je to teď trochu mimo téma ... ale četla jsem, že prý Marseille dokázal křídlem tohoto letadla zvednout kapesník, který byl zavěšený metr od země na bambusové tyči. To byl tento letoun tak snadno ovladatelný?? tedy ikdyž počítám s tím, že jej řídil vynikající pilot, představit si to nedokážu ...

- Radola Gajda
- Poddůstojník v záloze
- Příspěvky: 407
- Registrován: 10/10/2004, 14:29
- Bydliště: ČR
Omyl, na Messerschmitte Bf 109 G letel Marseille iba raz - počas prvého letu na Géčku musel kvôli poruche motoru vyskočiť, jeho padák sa neotvoril a Marseille zahynul.
Hmm to musí byť super pocit,pretože človek má ešte dosť času si to uvedomiť...
Hmm to musí byť super pocit,pretože človek má ešte dosť času si to uvedomiť...
Naposledy upravil(a) Bruno dne 25/4/2005, 18:30, celkem upraveno 1 x.




Najvačším nepriatelom mieru su pacifisti...
No, já osobně bych si radši vybral Géčko i přes neblahou Marseilleovu zkušenost. Ta výzbroj je přeci jenom znát, stoupavost a rychlost taky dobrá. Německé stíhání nebylo moc o manévrových soubojích. Takovej fokáč byl na tom v tomto směru ještě o dost hůř. Za velkou nevýhodu této verze považuji mizerný, respektive žádný výhled z kabiny směrem dozadu.
Stejně všichni umřeme....
Naprostý souhlas. A důvod, proč se směji superobratným Jakům a pod. Pokud se německý pilot hloupě nepustil do manévrů v horizontále, ale využil vynikajících vlastností Bf 109/FW 190 ve vertikále, tak měla většina sovětských stíhaček dost malé šance. Ostatně i nemálo britských či amerických, u nich však vývoj rychle reagoval, na rozdíl od sovětů.


Když zmizíš, tak budeš zmizelej, jinak tě zmizím já.
Ale Britové dost rychle zavedli změny (lepší motory a pod.), kterými výrazně zvedli kvalitu. Sověti slepě trvali na prioritě obratnosti za příliš velkou cenu, viz. např Jak-1/3 s velmi křehkou konstrukcí, kde docházelo jejím vlivem k častým katastrofám. Také se šetřilo na výzbroji a pancéřování. Dokonce i Japonci, kteří velmi preferovali obratnost, z této cesty postupně ustoupili.


Když zmizíš, tak budeš zmizelej, jinak tě zmizím já.
Přesně tak , Yamato!Britové rozhodně nespali na vavřínech a své stroje stále průběžně zdokonalovali. Dalo by se říci, že mezi Brity a Němci v tomto směru probíhala opravdová konstrukční soutěž. Add. Jak 1/3: Je kouzelné, když při virtuální letecké bitvě se mi nějaký nováček usadí na šesté, já mu s befkem začnu utíkat ve střemhlavém letu, on to přežene a akorát mi "zatleská" křídly na cestu
.Prostě jeho konstrukce vydrží mnohem nižší kritickou rychlost a zatímco já kolem 700km/hod. začnu střemhlavý let vybírat, jeho konstrukce nevydrží a začne se rozpadat(většinou urve právě zmiňovaná křídla). V tu chvíli mu je jeho obratnost houby platná.....

Stejně všichni umřeme....
Jakům-1/3 se to stávalo častěji, než se vůbec tuší. Docházelo k uzemněním celých jednotek, neboť bylo nutno provizorně zpevnit konstrukci, aby se na nich dalo vůbec létat! Odlehčení konstrukce bylo extrémní.
Co se týče La-7, tak souhlasím, že přes řadu chyb to byl vlastně první sovětský stíhač, schopný boje s Bf 109 G-6 a FW 190 A-8 (standartních na východní frontě do konce války) za vyrovnyných podmínek, ba měl v něčem i mírnou převahu.
Co se týče La-7, tak souhlasím, že přes řadu chyb to byl vlastně první sovětský stíhač, schopný boje s Bf 109 G-6 a FW 190 A-8 (standartních na východní frontě do konce války) za vyrovnyných podmínek, ba měl v něčem i mírnou převahu.


Když zmizíš, tak budeš zmizelej, jinak tě zmizím já.
Atlantis: Viz můj článek v tématu PC-hry, IL- 2 Fergotten battles. Na hru jsou tam modely chování letadel, fyzika, ale třeba i pilotáž udělány opravdu velmi povedeně a realisticky. Leckterá situace se tam dá docela dobře simulovat. samozřejmě, jsou tam i chyby, například odolnost některých ruských mašin je lehce nadhodnocena(no, dělali to Rusové), občas se dá narazit na jednotlivé individuální chybky, ale v celku je to virtuální letecká řežba, jak má bejt!!!
Jinak s tím La-7, proč ne? Ale pokud jsi za tím neseděl a nejsi zrovna vojenský pilot, nebo extrémní talent, moc velké naděje si nedělej. Pokud si zapneš realitu na tvrdo, budeš hodně dobrej, když se na poprvé vůbec odlepíš od země.Já lítám cca půl roku, dost intenzivně a stále se učím. Pár Lavoček už ale na kontě mám....
Jinak s tím La-7, proč ne? Ale pokud jsi za tím neseděl a nejsi zrovna vojenský pilot, nebo extrémní talent, moc velké naděje si nedělej. Pokud si zapneš realitu na tvrdo, budeš hodně dobrej, když se na poprvé vůbec odlepíš od země.Já lítám cca půl roku, dost intenzivně a stále se učím. Pár Lavoček už ale na kontě mám....

Stejně všichni umřeme....