Súhlas. Treba brať do úvahy, že súčasný vzdušný boj sa nebojuje v štýle "dogfight ala WWI". Teda pilot F-15 sa dnes snaží maximálne využiť výhodu, ktorú mu dáva spolupráca z lietadlami AWACS prípadne z vlastnými lietadlami REB (ktoré sa snažia oslepiť / zlikvidovať PVO protivníka). Pilot MiGu-21MF jednoducho nemá šancu proti F-15 ak musí bojovať v BVR z raketami R-13M alebo dokonca R-3S proti AIM-9L alebo dokonca AIM-7 Sparrow. MiG-21bis je na tom s raketami R-60 predsa len trochu lepšie ale zase musí mať na svojej strane podporu vlastného pozemného rádiolokátoru ktorý ho varuje pred blížiacou sa F-15tkou.Mike píše:Dioxi, to s těmi araby je taková hloupost, že je to až škoda komentovat. Pilotu sedícímu v MiGu-21 proti F-15 nepomuže ani ten nejleší výcvik a schopnosti. F-15 je prostě o generaci dál. MiG-21 má samozřejmě stále schopnost zabíjet, a nelze vyloučit že by mohl v chaosu bitvy dosáhnout sestřelu F-15. Ostatně tvrdí to některé syrské (ruské) zdroje, ovšem bez potvrzení druhou stranou. Nemyslím si, že by arabové byli nějací špatní piloti, podle toho co je mi známo, bylo a je mezi nimi několik opravdu vynikajících pilotů. Celkový stav a vycvičenost letectva je věc jiná a zřejmně by patřila do jiného tématu.
Abych se vrátil k tématu. Před pár lety jsem měl možnost mluvit s pilotem patnáctky. Nevyměnil by svůj stroj za jiný typ snad kromě Raptoru. Hlavně si chválil radar a další elektronické vybavení. V neposlední řadě považoval za výhodu velký dolet a systém řízení, který pilotu dává zpětnou vazbu od letounu.
Ako praktický príklad sa udáva Libanon 1982. Tam však proti MiGom hrala najmä skutočnosť, že IDF/AF dokázalo "preraziť" Sýrsky radarový kryt a dostať tak pilotov MiGov do od začiatku nevýhodnej situácie.
OFF TOPIC: Ad IDF/AF a vlastné straty: tam by som upozornil na to, že v tom to nám izraelci z veľkou pravdepodobnosťou tiež nenalievajú čistého vína
