Stránka 5 z 44

Napsal: 10/9/2008, 18:00
od hydrostar
Dejme pár plechů na modernější podvozky Tatra a máme to levnější a při stejném výsledku. Do boje stejně nikdy nevyjedou...

Napsal: 10/9/2008, 18:14
od Thór
rabo- já nevím jak je to u Vás, ale naše vláda to je co politik to chudák.Mají hrozně nízké příjmy, takže na konci měsíce počítají každou korunu, aby měli na chleba.Na takovýchhle transakcích dostanou nějakou malou (spíš větší) domů, a hned je jim veseleji.Kdepak. Monarchii na ně.Aby za každou korunu kterou utratí byli odpovědní. Kdo by si ulil, řešit dekapitací a zabavením majetku celé rodiny. To by jsme byli bohatej stát!

Napsal: 11/9/2008, 07:16
od Mantra
Tady je něco navíc k těm OT a tatrám.

http://www.army.cz/scripts/detail.php?id=11988

Jenom bych si dovolil okomentovat systém provádění údržeb v Novém Jičíně, tam tečou prachy že se nám o tom nezdá a jelikož je to armádní moloch tak nemá zapotřebí se jí podbízet rozmístěním svých poboček u větších vojenských základen. Úplně to vidím jak na služební cestu ze Žatce odjíždí Tatra plus doprovodné vozidlo aby se řidič a spolujezdec měli jak vrátit. Tatru nechají na nejméně týden u VOZ a zase znova. To je úspora peněz............

Napsal: 11/9/2008, 19:30
od Mantra
A daší dobrá zpráva z armáddních zdrojů:

http://web.volny.cz/noviny/zdomova/clan ... skami.html

To jsem zvědav kdy budou první dodány.

Napsal: 11/9/2008, 20:51
od Pátrač
Kydž celý ten proces začal tak jsem si říkal že je hrozné že země která zkonstroval OT-64 bude kupovat kolový bojová vozidla z venku. Pak mi docvaklo, že je jiná doba aže zahájit vývoj pro 200 kousků a ještě s takovou roztříštěností tybů by byla hlouposta dopadlo by to nakonec tak jak L -159. Takjsem čekal co vymyslí ti superodborníci. Z variant co mě napadly vybrali to co já považuji za nejhorší.

MOžnosti:

PATRIA 8x8 Poláci je koupily. A to tak že hodně. Myslím si, že budou spokojení i když jsem porovnával parametry a měl jsem pocit že OT-64 SKOT měl lepší stoupavos a vyšší rychlost.
JInak se mi líbí modularita.

Piranha III 8x8 také solidní vozidlo.modulární méně ale pro naše potřeby by stačilo.

Styker - asi to nejlepší co by bylo k sehnání. 10 možných variant všetně vysoce výkonného protitankového přostředku.

Vozidla VAB by se mi také líbila ale výroba byla ukončena. Tam se mi nejvíce líbilo možnost 4 nebo 6 kolové verze.

Kdybych rozhodoval já, byla by to Patria nebo stryker. Asi bych si hodil korunoi nebo věřil seveřanům.

Zajímalo by mě v této souvislosti zda vůbec někoho napadlo že by možná bylo rozumné využít skvělých zkušeností a inteligence schované v našich VOP. Nevěřím tomu že by nedokázali vít 250 kusů BVP1 a BVP-2 a provést kvalitní modernizaci. A pokud bychom poslali poštovního holuba do Izraele tak by jsme za dva roky s polovičním nákladem měli nejlepší sestavu vozidel pro boj mechanizované pěchoty v Evropě.

Napsal: 11/9/2008, 21:59
od Mantra
Musím s tebou souhlasit že náročný vývoj nového OT by byl zbytečně drahý, ale proč nezmodernizovat OT 64? Podvozek byl velmi dobrý, tam bych viděl minimální změny. Motor vodou chlazený a k tomu novou převodovku jako má VAB, možná, spíš určitě udělat lepší přední výhled. Zlepšit ergonometrii pro osádku a výsadek a byl by krásný stroj. Věřím že ve VOZ mají určitě nějaké plány a určitě by jsme k tomu našli jednoho či více společníků, třeba Polsko, Slovensko. Jenže bez naší koncepce to nejde.
Pásy armáda nechtěla kvůli misím, kde byly problémy s BVP, který ničily cesty. A má svojí nevýhodu v případě nájezdu na minu je vozidlo paralyzováno, kdežto kolový může jet dál, když samozřejmě nemá jenom 4 kola jako Iveco a Dingo.
A na druho stranu je třeba říct že nové transportéry jsou dost těžké a je problém s jejich dopravou. BVP je z nich nejlehčí.
Nedělali my jsme nějaké modernizace BVP pro Švédy? Proč si armáda nenechala udělat tyto repasy taky? Tyhle problémy už mohli být dávno vyřešeny.

Nevíte kdo měl v ČSLA ve výzbroji BTR 60 a jako co u nás byly používané? Byly v Hodoníně, ale nevím jestli je tam nedovezli d nějakého rušeného útvaru.

Ať žije BMP-3!!


Obrázek

Napsal: 11/9/2008, 22:23
od Molotov
Produkoval Pandur "osmikolku" už před tendrem ČA, nebo to je upgrade původní "šestikolky" pro potřeby českého zadavatele?

Napsal: 12/9/2008, 07:39
od Pátrač
Kdfyž jsem se SKOTem jezdil tak jsem měl celkově dobrý pocit. Ten obrňák jel jak hrom. Konstrukce podvozku přes kyvné lichoběžníkové nápravy, šestistupňvá wilsonka, ta byla vlastne nezničitelná, byl vychytaný. velmi jsem ale nesnášel výhled, ten tam byl mizerný. Pro dnešní dobu i kulomet KPVT sice výkonný ale už pro moderní boj tak trochu mimo.

To co píšeš by jistě bylo řešení. Jenže, já ty beviny nemyslel pro mise, ale pro naše území. Pro mise se klidně mohlo koupit v USA 20 až 30 Strykerů a tím se v misích i zjednodušila logistika. Stejně všechny mise děláme s amíkama.

Napsal: 12/9/2008, 14:37
od cover72
Je to jen úprava šestikolky - proto to taky neprošlo prvními testy - má to mizernou manévrovatelnost.

Osobně bych byl za licenční výrobu licenčních Patrií - tedy Rosomaků - společně s poláky, stejně jako předtím OT-64.

Napsal: 12/9/2008, 17:25
od skelet
Celkově nechápu, proč státy V4 se nedohodnou na společných nákupech a servisu. Od stíhaček po samopaly

Napsal: 12/9/2008, 17:37
od wildesau
Proč?Protože by se snížila cena a případné všimné by se hůře maskovalo.
Přitom nakupujeme postupně všichni stejné druhy výzbroje.

Napsal: 12/9/2008, 20:33
od Sawyerik
Mně na tom nejvíc vadí, že ze všech tendrů vždy vybíráme techniku, která nebyla prověřena v boji. Viz. Gripen.

Napsal: 12/9/2008, 21:23
od cover72
wildesau: ani bych neřekl - poláci a slováci mají narozdíl od nás a Maďarů rozum a místo mizerných Gripenů mají modernizované devětadvacítky a poláci ty své Falcony blk.52 s JSOW. Se všimným potom svatá pravda...
Z čehož sawyeriku vyplývá i důvod tvého rozladění. Gripeny i Pandury byly totéž - velmi podivná zakázka, která se prostě musela uzavřít a ve které vyhrál nejhorší stroj ze všech v tendru.

Napsal: 12/9/2008, 22:27
od Padouch
Podívejte se na "menší" modernizaci BRDM-2 a auta škoda fabia a další vývojové projekty z VOP 026. Kdyby se tihle maníci pustili do vývoje nového transportéru tak nemuselo by to dopadnout tak tragicky ne? Čeká nás druhá studená válka a zájemců by je jistě několik našlo.

http://www.vop.cz/vtuvm_slavicin_vyrobky_vppp.htm

Napsal: 12/9/2008, 23:01
od Thór
Gripen není prověřen bojem,ale kamarád který slouží v Čáslavi tvrdí že jsou super.Na druhou stranu brzo skončí smlouva o pronájmu, Alkám končí životnost a Czech Air Force poté zřejmě přejde na větroně......

Napsal: 13/9/2008, 09:22
od Pátrač
Ne - bude paraglajdovat a házet dolů ruční granáty F-1

Napsal: 13/9/2008, 15:23
od Thór
Pátrač-no vidíš, na rozdíl od dnešní CAF máš alespoň životaschopnou koncepci:-)

Napsal: 13/9/2008, 16:02
od cover72
Thór: super možná v porovnání s MiG-21 - ale stíhačka s max. stabilním AoA 26° opravdu není špička. Byl to průměr před 20 lety, dnes už je to řádově jinde - pro srovnání, starý Hornet stabilně držel 35° AoA, Sučko 27 držel stabilně 38 a SuperHornet přes 45. A ani ve výkonu motoru, který má ze starého Hornetu ale jen jeden, ani v plošném zatížení ani ničem jiném Gripen také nevyniká.

Napsal: 13/9/2008, 16:44
od rabo
Podívejte se na "menší" modernizaci BRDM-2 a auta škoda fabia a další vývojové projekty z VOP 026. Kdyby se tihle maníci pustili do vývoje nového transportéru tak nemuselo by to dopadnout tak tragicky ne? Čeká nás druhá studená válka a zájemců by je jistě několik našlo.
To je ako s kvetinou, ak ju nepolievaš tak zahynie. ČSFR začínala 90. roky s vývojovým, konštrukčným a výrobným potenciálom v oblasti zbrojnej výroby, ktorý umožňoval vyvíjať a vyrábať obrovský sortiment výrobkov : od nábojov, cez ručné palné zbrane, bomby, granáty,.....až po OT, BVP, delostrelecké systémy, raketové systémy a tanky.
Nakoľko však došlo k zrušeniu zbrojnej výroby, rozdeleniu krajiny a nedostatku peňazí na modernizáciu a nákupy nových zbrojných systémov, začalo to to odvetvie rýchlo zanikať.
Ak si niekto pamätá na prvý IDET, tak vie, že na ňom bolo predstavených asi najviac modernizačných projektov, kde gro modernizácií tvorili České a Slovenské konštrukčné a vývojové kancelárie, ako aj prvky a dielce domácej výroby.
Ako však išiel IDET a neskôr aj naše IDEE za IDETom, tak sa "domáce" modernizácie a výrobky pomaly vytrácali a stále vytrácajú.

Šanca skonštruovať a následne aj vyrobiť domáci OT je nulová . O možnom spoločnom vývoji a výrobe so susedmi nejdem ani písať, tam je to úplný mínus.

Napriek tomu že je v SR ešte stále, teoreticky, možná výroba a vývoj "ťažkých" zbraní, tak v reále by sme to už neboli schopný .
Najťažší výrobok, ktorý teraz vyrábame, je TATRAPAN a to je len viacej pancierovaný a mierne dovybavený nákladný voz Tatra.
Sny o masovej výrobe ZUZÁN a ZUZÁN 2, sú úplne nereálne, nie sú na to výrobné kapacity.


Zajímalo by mě v této souvislosti zda vůbec někoho napadlo že by možná bylo rozumné využít skvělých zkušeností a inteligence schované v našich VOP. Nevěřím tomu že by nedokázali vít 250 kusů BVP1 a BVP-2 a provést kvalitní modernizaci. A pokud bychom poslali poštovního holuba do Izraele tak by jsme za dva roky s polovičním nákladem měli nejlepší sestavu vozidel pro boj mechanizované pěchoty v Evropě.
To to nie je zlý nápad o modernizácií BVP-1 a BVP-2 sa už rozpráva od konca 80. rokov / skôr však o BVP-2 s BVP-1 sa v tej dobe už nerátalo ako s budúcim BVP, skôr ako nosič rôznych platforiem - PRAM, SVO, OT-90... / Na prvých IDEToch bolo predstavených viacero veľmi sľubne vyzerajúcich modernizácii, aj BVP-1 s novou vežou a ...doteraz nič, ani u Vás a ani u nás.

Určite by to bola najlacnejšia a veľmi efektívna cesta, ale to, že je to najlacnejšia cesta, nie je pre niekoho určite dobre.

Čo sa týka modernizácie pomocou Izraelcov. V NATO nie sú až tak radi videné modernizácie iné, ako členských krajín. 1-2 vrtuľníky, prípadne drobné úpravy, povedzme, ale je otázne či by povolili tak početnú prestavbu. A netreba zabúdať na Rusov, tí už teraz posielajú čertov diablov na Izrael, za to, že sa im montujú do ich techniky / hoci aj licenčne vyrábanej /. Aj keď osobne si myslím, že v skutočnosti na tých modernizáciách participujú aj oni. Keď sa modernizovala Slovenská Mi-17, tak na čele Izraelského týmu bol Rus.

Napsal: 15/9/2008, 10:19
od Mantra
Asi takhle nějak pracují naši vývojáři:

http://www.stream.cz/video/141122-kalen ... si-lubor/0