
Legenda 6x6 – Praga V3S
- Aaron Goldstein
- Kapitán
- Příspěvky: 3062
- Registrován: 19/7/2014, 19:38
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Legenda 6x6 – Praga V3S
Co znamená, když se o náklaďáku řekne, že se mu musely dát přečíst noviny?
Válka je hrozná, nepřípustná, ale ještě hroznější a nepřípustnější je otroctví. - Karel Čapek
Kde je zákon v rozporu s morálkou, tam stojí občan před krutou volbou: jestli má ztratit smysl pro morálku, nebo úctu k zákonu. - F. Bastiat
Kde je zákon v rozporu s morálkou, tam stojí občan před krutou volbou: jestli má ztratit smysl pro morálku, nebo úctu k zákonu. - F. Bastiat
Re: Legenda 6x6 – Praga V3S
Smotat stránku Rudého Práva, odpojit vzduchový filtr a smotek zapálit, umístit před zející otvor sacího potrubí a startovat.
( Tedy podle předpisu se měla zapálit letlampa, co byla ve výbavě, ale kdo by čekal až se letlampa rozpálí, že?)
Jinak za "přečtení" novin při startu se oficiálně udělovala "odměna" - s dekou-.
( Tedy podle předpisu se měla zapálit letlampa, co byla ve výbavě, ale kdo by čekal až se letlampa rozpálí, že?)
Jinak za "přečtení" novin při startu se oficiálně udělovala "odměna" - s dekou-.


Re: Legenda 6x6 – Praga V3S
Použití novin při startu byla taková náhrada za patronu s éterem( hliníkovà ampule)
Re: Legenda 6x6 – Praga V3S
Tak to by mě nenapadlo, díky.
Válka je hrozná, nepřípustná, ale ještě hroznější a nepřípustnější je otroctví. - Karel Čapek
Kde je zákon v rozporu s morálkou, tam stojí občan před krutou volbou: jestli má ztratit smysl pro morálku, nebo úctu k zákonu. - F. Bastiat
Kde je zákon v rozporu s morálkou, tam stojí občan před krutou volbou: jestli má ztratit smysl pro morálku, nebo úctu k zákonu. - F. Bastiat
Re: Legenda 6x6 – Praga V3S
btw. tresty za přečtení novin byly zřejmě posádka od posádky. Otec sloužil u V3S na základně v Bílině a tam to byla běžná praxe, aniž by se nad tím někdo pozastavil.



Re: Legenda 6x6 – Praga V3S
Nešlo o "tvrdé výbuchy", ale o to, že motor po napumpování celé bombičky šel okamžitě do otáček.
Suchý, studený, to nemá žádný motor rád.
Proto se se tomu snažilo předejít napumpováním jenom části obsahu. Jenomže to chtělo zkušenost s konkretní pumpičkou. A to byl problém.
Suchý, studený, to nemá žádný motor rád.
Proto se se tomu snažilo předejít napumpováním jenom části obsahu. Jenomže to chtělo zkušenost s konkretní pumpičkou. A to byl problém.


Re: Legenda 6x6 – Praga V3S
Zákaz "přečtení novin" byl pouze o tom, že šlo o otevřený oheň. Takže šlo o bezpečnost - protipožární opatření. Jinak byl tento způsob pro motor rozhodně méně pustošivý, než injektáž éteru, samozřejmě.
A jen tak mimochodem - protože tento způsob startování nelze (zase, kvůli případnému požáru) udělat u benzíňáku, je právě toto příčinou mýtu, který se opakuje už od WWII - že sovětské naftové motory byly v zimě lépe startovatelné než benzínové německé...
Mimochodem, u útvaru kde jsem základničil, a byl to shodou okolností automobilní útvar, jsme ampule s éterem nenafasovali nikdy - ani v 20 st. mrazech. Právě kvůli ničivosti na motor. Starty v zimě se řešily jedině z externího agregátu, nebo z jiného auta za pom. startovacích kabelů. Za poplachů to samozřejmě znamenalo průser... protože v zimě jsme prostě do těch požadovaných pár minut vyjet nemohli (já jo, na motorce
tu jsem prostě vytlačil za bránu a měl jsem splněno
).
A jen tak mimochodem - protože tento způsob startování nelze (zase, kvůli případnému požáru) udělat u benzíňáku, je právě toto příčinou mýtu, který se opakuje už od WWII - že sovětské naftové motory byly v zimě lépe startovatelné než benzínové německé...
Mimochodem, u útvaru kde jsem základničil, a byl to shodou okolností automobilní útvar, jsme ampule s éterem nenafasovali nikdy - ani v 20 st. mrazech. Právě kvůli ničivosti na motor. Starty v zimě se řešily jedině z externího agregátu, nebo z jiného auta za pom. startovacích kabelů. Za poplachů to samozřejmě znamenalo průser... protože v zimě jsme prostě do těch požadovaných pár minut vyjet nemohli (já jo, na motorce


"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
Re: Legenda 6x6 – Praga V3S
Pri studenom štartr P-V3S bolo aj u nás bežné použitie novím ale best bolo mať palicu na nej trochu handry namočenej v nafte. No raz sa nám stalo že vojačik tu handtu zle upevnil a tú pri štartovaní motor vcucol a nastal rachot ventilov ale po case to motor nejako strávil.
Re: Legenda 6x6 – Praga V3S
Ano, fakule!
( pochodně)
Mám takový pocit, že při " bopo" byly dovolený.
( teda originály)
Hele, vzpomene si někdo, jestli se někde u útvaru vyskytovaly?
( pochodně)
Mám takový pocit, že při " bopo" byly dovolený.
( teda originály)
Hele, vzpomene si někdo, jestli se někde u útvaru vyskytovaly?


Re: Legenda 6x6 – Praga V3S
V tej látke nazývanej "Eter" bol len Diethylether alebo tam bolo pridané ešte niečo? https://cs.wikipedia.org/wiki/Diethylether
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."




Re: Legenda 6x6 – Praga V3S
Odtiaľto sa učili "novinári"!
ŠTART 10 KOŇOVÉHO OLEJOVÉHO MOTORA Z ROKU 1902.

ŠTART 10 KOŇOVÉHO OLEJOVÉHO MOTORA Z ROKU 1902.

Re: Legenda 6x6 – Praga V3S
Tenhle zvuk důvěrně znám - pod oknama mám hospodu a tam tuhle muziku pouštějí v létě po celé nociIgorT píše:...

Asi tam mají ten motor...

"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
1909 10HP olejový motor
Ten motor má strašně divný zvuk, nejdřív je to klasický čtyřtakt, dělá "fuuu" vždy jednou za dvě otáčky, ale někdy nepravidelně přijde ještě "škyt" hned v pracovním zdvihu. Na youtubu jsem to v anglických komentářích nenašel vysvětleno.
Ale možná je to jen závada ve ventilech.
Ale možná je to jen závada ve ventilech.

Re: Legenda 6x6 – Praga V3S
Já mám rád zvuk americkýho osmiválce do V. To je nádherný motor i celé auto-kočár.

Re: 1909 10HP olejový motor
Tiež ma to zaujalo a zároveň z tej jednej trubky(výfuku?) vybehol v tom rytme aj neštandartný obláčik dymu.mrfelix píše:Ten motor má strašně divný zvuk, nejdřív je to klasický čtyřtakt, dělá "fuuu" vždy jednou za dvě otáčky, ale někdy nepravidelně přijde ještě "škyt" hned v pracovním zdvihu. Na youtubu jsem to v anglických komentářích nenašel vysvětleno.
Ale možná je to jen závada ve ventilech.
P.S. Možno je to cimermanov piaty takt-odpočinok
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."




- kacermiroslav
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 25/3/2008, 14:07
- Kontaktovat uživatele:
Re: Legenda 6x6 – Praga V3S
Dočetl jsem se, že ještě k datu 1. ledna 2018 AČR stále provozovala 671 vozů Praga V3S. Netušíte, jestli jsou nějaké V3S-ky uskladněné? Dají se nabídnout Ukrajině? Domnívám se, že toto je přesně typ stroje, který by se jim v týlu hodil. Nenáročný na obsluhu a údržbu. Snese i tvrdé zacházení a vzhledem k obrovskému množství co jich bylo sériově vyrobených, by se dali všude možně sehnat. je pravdou, že jejich technický stav bude asi velice proměnlivý, ale jak říkám...levné a odolné vozidlo.



Re: Legenda 6x6 – Praga V3S
Požár lesa na Sokolovsku. Nejblíž k ohni se dostala přes šedesát let stará Praga V3S
Zdroj: https://karlovarska.drbna.cz/krimi/9136 ... a-v3s.html?
Ještě jeden pohled na včerejší požár lesního porostu u Oloví. Nejblíž k místu požáru se dostali kolegové dobrovolní hasiči z Jindřichovic se svojí zásahovou technikou s označením CAS 16 Praga V3S. Jedná se o skutečného zásahového veterána, rok výroby tohoto vozidla je 1960, tedy neuvěřitelných 64 let. Tato cisterna, respektive podvozek Praga V3S, je často označovaný jako nejlepší do terénu. I v současné se době se vyrábí velmi kvalitní zásahové cisterny s podvozkem kategorie 3, tedy těžký terén, Praga V3S už navždy ale zůstane u hasičů jako vozidlo, které dokázalo projet téměř kamkoliv.
Zdroj: https://karlovarska.drbna.cz/krimi/9136 ... a-v3s.html?
Ještě jeden pohled na včerejší požár lesního porostu u Oloví. Nejblíž k místu požáru se dostali kolegové dobrovolní hasiči z Jindřichovic se svojí zásahovou technikou s označením CAS 16 Praga V3S. Jedná se o skutečného zásahového veterána, rok výroby tohoto vozidla je 1960, tedy neuvěřitelných 64 let. Tato cisterna, respektive podvozek Praga V3S, je často označovaný jako nejlepší do terénu. I v současné se době se vyrábí velmi kvalitní zásahové cisterny s podvozkem kategorie 3, tedy těžký terén, Praga V3S už navždy ale zůstane u hasičů jako vozidlo, které dokázalo projet téměř kamkoliv.
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),