Amíci zase plánovali, že netopýři budou zapalovat japonská města. PROSTĚ za války se zvažují i bláznivé možnosti, jak porazit nepřítele nebo nad ním získat aspoň nějakou převahu.
Co dodat k německému programu?
Všechno je trošku jinak a složitější. Jak jsem už psal ta koncepce se v čase nějak vyvíjela. Třeba matematik
Keldyš jí trošku upravil, amíci po válce, atd.
Lorde, vždyť na těch schématech je nad 100km hranicí. Na wiki se píše 90 mil. Další žabky by byly postupně níž, ale ten problém je IMO v tom návratu z cca 170km. Díky tomu zamýšlenému principu pohybu a tvaru by trup a křídla byly extrémně tepelně namáhány delší dobu, než při klasickém návratu z vesmíru.
Hmm, asi to blbě čteš... Jakmile se vznesl do vzduchu, měl zažehnout vlastní raketový motor a pokračovat ve stoupání do výšky 145 km (90 mil), ALE ne že se měl odrazit od této hladiny!!
Vystoupat při startu do 90 mil, lépe až 300 km víš - viz kosmický transportér RT-8-01 (Raumtransporter).
https://www.stoplusjednicka.cz/silbervo ... -na-papire
Křídla by byla určitě namáhány a celá konstrukce, navíc to byl docela macek s délkou 28 metrů, rozpětím 15 m, a váhou 100 tun. Později se to řešilo dvěma stupni, kdy to výšky asi 30 km, by vyneslo raketoplán na zádech letadlo.
Na sklonku 2. světové války obsadila ruská vojska německé závody v Peenemünde a dostala se mimo jiné k projektům Eugena Sangera. Koncem roku 1946 byl vytvořen tým,
který měl tuto koncepci prozkoumat a rozvinout pod vedením matematika Mstislava Keldyše. Studie však ukázaly, že původně zamýšlená raketová pohonná jednotka by vyžadovala příliš mnoho paliva, než aby byl bombardér praktický.
Jako kompenzace byly na konce křídel přidány dva náporové reaktivní motory pro let v atmosféře.
Zdálo se, že výpočty vyšly a bombardér měl mít dolet 12 000 km. Odhady však také počítaly s technologiemi, které daleko přesahovaly tehdejší možnosti!
Např. americký klon
Bell BoMi MX-2276 měl dolet asi 8 600 km, ale byl vynášen do výšky pomocí letadla.
Díval jsem se na zdroje a tam se píše.
Poté měl raketoplán klouzavým letem zamířit zpět do atmosféry, opět se od ní ve výšce cca 40 km „odrazit“ a dále pokračovat stále menšími „skoky“, asi jako když házíte „žabky“ na hladině rybníka. Tento neobvyklý způsob letu měl rovněž pomoci chlazení povrchu letounu rozpáleného třením vzduchu.
https://21stoleti.cz/2004/10/20/fantast ... lbervogel/
Jako Silbervogel mohl nad 100 km, ale při odrazu, tak možná při prvním skoku. Další skoky neměly být až o tolik níže, jako mít spíše kratší vzdálenost. A nejlépe pak doplachtit pomocí náporových motorů. Ale jaký měli tehdy Němci k dispozici
Sänger Lorin do Škoda-Kauba Sk P.14 ? Potřebovali by ale výkonnější.
V roce 1945 vznikl také projekt
Heinkel P.1080 stíhačky s náporovým motorem, která by potřebovala ke startu tah čtyř pomocných raket RATO na tuhé palivo.
Lorde, vždyť na těch schématech je nad 100km hranicí.
Nevím o co se přesně přeš? Jako jedno schéma, které jsem vkládal, má malé rozlišení, ALE lze odvodit kružnice kolem zeměkoule a jejich výšku.
A DALŠÍ, tam je to zřetelnější a první kružnice má 100 km, výstup na 300 km,
a odrazy jsou někde na 40 km.
Možná Sanger tušil co ho ještě čeká, ale prezentoval to jako dnešní vědci v EU. Opět předběhl svou dobu.
Tak určitě předběhl svou dobu, jinak grant nezískáš

Po válce v tom pokračoval, ale svou původní myšlenku modifikoval, aby byla uskutečnitelná.
Vostok spadl prostě někde v okruhu stovek km, tak stříbrný pták byl potřeboval oproti tomu dosti sofistikované navádění.
V 45/46 tam Němci mohli dát to nejlepší v podobě něčeho upraveného z analogových počítačů pro jejich SAM (mohlo by to stačit na tuto úlohu?).
Nevím, těžko. Srovnej s Apollo. Němci ale měli špičkové gyroskopy, který převzali amíci. Posledním důležitým zařízením, které muselo MIT dodat, bylo elektromechanické zařízení, které údaje z gyroskopu převádělo na instrukce pro autopilota.
Vostok i Mercury se nedali až na drobné korekce řídit (zapnout brzdící motor, nasměrovat kabinu) a myslím, že většina výpočtů se dělala na zemi.
V 60. letech byl počítač tak velký, že zabíral celé místnosti. Ale to pro výpočet letu až na Měsíc, pro oběžnou dráhu země, či řízení v atmosféře, to je zase trošku jiný.
Hlavně mezikontinentální raketa A9/A10 nebo Silbervogel měli mít pilota, který měl směr korigovat, ale byly to v té době ještě fantazie hlavně z hlediska stavby těchto strojů.