Stránka 5 z 29

Napsal: 23/4/2012, 22:00
od Lord
Citace z Novy, nechám se poučit správným výrazem :)

Napsal: 23/4/2012, 22:17
od knezdub
Správný výraz je "výkyvná polonáprava". To je to, co dělá z Tatry unikát a čemu vděčí za svoje vlastnosti (a bohužel i za cenu)

Napsal: 23/4/2012, 23:20
od Lord
Myslím, že vzhledem k nižším mzdám u nás, je Tatra k ostatním terenním autům relativně konkurenceschopná. Dnes je spíš rozdíl ve výbavě než železu. Nový model Tatra Phoenix má třeba ještě předek "na vzduchu", takže lépe odpruží nerovnosti.
Samotná výbava někdy Tatru zbytečně deklasovala. Takže spojení s DAFem ukáže. Nicméně pro představu cena Tatry Phoenix v konfiguraci 6x6 se pohybuje kolem hranice 100 tisíc euro.

Napsal: 24/4/2012, 05:29
od knezdub
Tatra Phoenix má velký prodejní potenciál, protože cena je za auto podobných kvalit konkurenceschopná a hlavně zákazník dostane to, po čem dlouho volal: vodou chlazený motor (vzduchem chlazené zákazníci neznají, tudíž jim nevěří) a prostornější kabinu (byť za cenu zvýšení výšky). A k tomu budou mít nízko položenou ložnou plochu (nikdo jiný ji nedá přímo na rám), vzduchem odpruženou přední nápravu (opět unikát) a z toho vyplívající vyšší rychlost v terénu. A Tatra hlavně dostane prodejní a SERVISNÍ síť, což jí dosud velmi bránilo v prodeji

Napsal: 24/4/2012, 16:19
od Lord
Ano, zdá se že po všech těch peripetiích se kvalita nakonec prosadí a bude už jen dobře :)

Něco pro fandy, možná znáte ...
Vývoj modelu "na míru AČR" r. 2007
Závěrem se zmiňme o výběru tohoto vozidla pro AČR. Armáda od vzniku prototypu T-810 preferovala právě tento vůz, byť v mnoha ohledech je jisté, že stejnou funkci mohly zastát i jiné vozy. Konkrétně např. světově uznávaný a sériově vyráběný Mercedes Unimog nebo Tatra T-817, která byla vystavena na IDETu 2005 vedle vozu ATS. Armáda navíc mnohokrát upravovala požadavky a i dnes je vůz v mnoha ohledech nedoladěný (např. zranitelné komponenty na podvozku, nevhodné sklápění čela korby atd.)
www.tatra-page.kx.cz/Description/T-810.htm

Nebo
www.tatra-page.kx.cz/Description/T-815.htm

Terénní vozy přepravitelné v letadlech NATO
www.tatra-page.kx.cz/Description/T-817.htm

Napsal: 3/5/2012, 21:38
od El Diablo
Zachránila vesnici před vyhladověním. Vděční Rusové jí za to postavili pomník a stojí tam dodnes. Češi jí říkali královna terénu. Tatra 111, auto pro velké kluky. Navštivte s námi vášnivého sběratele auta, které je opravdovým dělníkem.

http://tn.nova.cz/zpravy/kratka-videa/s ... a-111.html
http://www.busportal.cz/modules.php?nam ... e&sid=9333
http://auto.pravda.sk/magazin/clanok/39 ... na-sibiri/

Pomník T 111 dnes: http://tinypic.com/view.php?pic=2iw7doj&s=6

Napsal: 6/7/2012, 09:56
od skelet
Propagační video vyprošťovacího vozu nabízeného polské armádě firmou
Pojazdy Specjalistyczne Zbigniew Szczęśniak Sp. na podvozku Tatra 815-7 8x8, s označením KWZT "Mamut"
http://youtu.be/GcErfZ5r8do

Re: Katalog Tatra

Napsal: 30/7/2012, 22:08
od El Diablo
Pro Tatru se rýsuje kontrakt v Indii na sto vozů k raketám
Kopřivnický výrobce nákladních automobilů Tatra se zřejmě bude podílet na dodávce 104 vozů pro indickou armádu. Ta má totiž podle tamního listu Economic Times v úmyslu postavit dvě čety s raketomety Pinaka osazenými právě na nových tatrovkách. Další vozy by sloužily jako doprovod a podpora raketových nosičů. Armáda už údajně dohodla cenu a kontrakt teď musí ještě schválit indická vláda.
http://zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-e ... tam-773230

Kauza tatrovek: koupili Indové české vozy schválně dráž?
Indičtí detektivové našli další střípek do mozaiky v kauze tatrovek pro indickou armádu. Objevili dopis z roku 1994, ve kterém český výrobce Tatra nabízí prodej terénních vozidel o 40 procent levněji, než je jejich tržní cena, pokud je armáda koupí rovnou od kopřivnického výrobce a ne od různých prostředníků. Centrální úřad pro vyšetřování (CBI) proto zjišťuje, zda nedošlo ke korupci či sabotáži, píše deník Times of India.
http://zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-e ... xe15nazive

Re: Katalog Tatra

Napsal: 2/10/2012, 20:04
od El Diablo
Super Tatra jako vojenský tankový tahač

aktualizováno 24.09.2012, 01:18 | dpo

Vojenské tatry neslouží jen v české armádě, ve výzbroji je mají desítky armád světa. Velkou reklamu jim udělalo i nasazení během první války v Perském zálivu na začátku 90. let minulého století.

Operací Pouštní štít a Pouštní bouře se zúčastnila i československá protichemická jednotka, která měla ve své výbavě mimo jiné Tatry T-815. „Osmsetpatnáctky“ i starší „osmsettřináctky“ během těchto operací používala i americká armáda, která je dostala od Německa, jež je zdědilo po armádě bývalé NDR. Kvalit tatrovek si všimlo velení saudskoarabské armády, po skončení bojů tatry a další vybavení naší jednotky odkoupilo a později objednalo dalších několik stovek nových tater. Proto v Tatře pro pouštní podmínky vytvořili novou verzi označenou jako T-816 Liwa s vodou chlazeným motorem.
http://fanda.nova.cz/clanek/military/su ... tahac.html

Re: Katalog Tatra

Napsal: 3/10/2012, 19:32
od Montgomery
Škoda že se neprosadila

Re: Katalog Tatra

Napsal: 24/10/2012, 23:49
od El Diablo
Superobrněnec na podvozku tatry vydrží vše

Obrázek
Wildcat
zdroj: Oficiální zdroj Wildcat
aktualizováno 21.10.2012, 09:59 | dpo
Že se v Kopřivnici vyrábějí jedny z nejlepších náklaďáků do těžkého terénu, se i nás dobře ví. Postupně na to ale přicházejí i jinde.

V posledních pár letech se objevilo několik zahraničních vojenských vozidel, které jsou postavené na podvozku legendární Tatry T-815. Patří k nim i divoká kočka – Wildcat od jedné z největších izraelských zbrojovek – firmy Israel Military Industries (IMI). Wildcat se začal rodit někdy v roce 2006 jako univerzální, terénní, silně chráněné a variabilní vozidlo pro přepravu vojáků a měl být vhodný jak pro operace v rozsáhlých válečných konfliktech, tak pro protiteroristické mise, hlídkování nebo boj v městských aglomeracích. Wildcat je v podstatě „soukromou aktivitou“ zbrojovky IMI, jež byla reakcí na obecné požadavky americké námořní pěchoty na nový kolový obrněný transportér.
http://fanda.nova.cz/clanek/military/su ... i-vse.html

Re: Katalog Tatra

Napsal: 3/9/2013, 17:56
od El Diablo
Z náklaďáku je unikátní traktor. Tatra představila stroj pro zemědělce
3. září 2013 14:20
Vypadá to jako tradiční tatrovka, ale je to traktor, aspoň podle dokladů. Kopřivnický výrobce slavných náklaďáků představila prototyp nového stroje, kterému tatrováci říkají "tatraktor".
Obrázek
Zdroj: http://auto.idnes.cz/tatra-phoenix-trak ... aktual_fdv

Re: Katalog Tatra

Napsal: 3/9/2013, 20:49
od skelet
A fotka T815-7 12x8 určené pro Moravské naftové doly. Celkem se u nich budou prohánět dvě takové monstra

Obrázek

Re: Katalog Tatra

Napsal: 3/9/2013, 22:05
od El Diablo
Měl bych strach že se to zlomí...

Re: Katalog Tatra

Napsal: 3/9/2013, 23:10
od kenavf
skelet píše:A fotka T815-7 12x8 určené pro Moravské naftové doly. Celkem se u nich budou prohánět dvě takové monstra

Obrázek
Niekoľko takýchto podvozkov bolo dodaných už v roku 1995 pre podnik Nafta Gbely na Slovensku, kde boli použité ako podvozok vrtných súprav GVS3070 pre ropné vrty.Použitý bol motor Caterpillar a prevodovka Allison.

Re: Katalog Tatra

Napsal: 17/1/2014, 22:48
od skelet
Tatra 815-7 poháněná zatím nejsilnějším motorem v historii Tatry. Výkon 2500 koní.. no je to tak trošku lež, protože motor je určen pro pohon čerpadla, určeného pro těžbu ropy hydraulickým štěpením (frakováním). Stejný motor pohání během přesunu i samotné vozidlo. Přídavnou převodovku je od české firmy Talosa
http://vimeo.com/83852489

http://www.talosa.info/cz/projekty

Re: Katalog Tatra

Napsal: 18/1/2014, 00:11
od kenavf
skelet píše:Tatra 815-7 poháněná zatím nejsilnějším motorem v historii Tatry. Výkon 2500 koní.. no je to tak trošku lež, protože motor je určen pro pohon čerpadla, určeného pro těžbu ropy hydraulickým štěpením (frakováním). Stejný motor pohání během přesunu i samotné vozidlo. Přídavnou převodovku je od české firmy Talosa
http://vimeo.com/83852489

http://www.talosa.info/cz/projekty
Keď sa pozerám na tie fotky motora(tušim 12 valec),tak pri tej velkosti pochybujem že má 2500 koní.Môj odhad, tak cca 1000 koní.Stretol som sa s motormi Caterpillar obdobnej velkosti.U prevodovky uvádzajú stály vstupný krútiaci moment 20000Nm a vstupné otáčky 2000ot/min.To mi dáva 666kW.Max krútiaci moment(asi krátkodobo)30000Nm.

Re: Katalog Tatra

Napsal: 18/1/2014, 00:24
od skelet
viz jedna z fotek.. vtip je v tom, že ten motor primárně pohání čerpadlo, kterým se vhání chemikálie do ropných vrtů, auto pohání jen kvůli tomu, že nebylo kam dát motor (asi) :lol:
http://dailydieseldose.com/hydrofracking-truck/

Re: Katalog Tatra

Napsal: 18/1/2014, 01:12
od kenavf
skelet píše:viz jedna z fotek.. vtip je v tom, že ten motor primárně pohání čerpadlo, kterým se vhání chemikálie do ropných vrtů, auto pohání jen kvůli tomu, že nebylo kam dát motor (asi) :lol:
http://dailydieseldose.com/hydrofracking-truck/
Ten princip pohonu poznám,sám som pár krát šoféroval 6 nápravovú Tatru ktorá používala motor Caterpillar na jazdu, ale aj na vrtanie ropných vrtov.Len sa mi nezdá ten výkon motora,musel by byť neskutočne vyhnaný otáčkami.Nedarí sa mi nikde nájsť čo za motor tam nainštalovali.Našiel som len udaje o prevodovke(asi na pohon tých čerpadiel) http://www.talosa.info/article-document ... ospekt.pdf a tam mi vychádza stály výkon len 666kW.

Re: Katalog Tatra

Napsal: 30/5/2014, 02:28
od El Diablo
Tatra a šest tisíc koní. Auta z Kopřivnice mají prorazit v těžbě plynu

29. května 2014, aktualizováno 9:32
Rozmachu těžby břidličného plynu by mohla využít i kopřivnická automobilka Tatra. Pracuje na vývoji speciálního nákladního vozu do drsných pracovních podmínek.
Stroj je mírně řečeno "dobře motorizovaný". Za kabinou Tatry je umístěn dvanáctiválcový dieselový motor 1 163 od německé firmy MTU. Výkon motoru je obřích 4 400 kW (5 954 koní). Jeho maximální výkon neslouží ovšem k pohonu vozidla, ale čerpadla, které vhání do vrtu pod tlakem směs desítek tisíc litrů vody, písku a chemikálií. Motor je řízený elektronikou, která dokáže vypínat některé válce. Tuto funkci využívá i pro pohon vozidla, jehož pohonný systém by plný výkon motoru (max. kroutící moment 14 tis. Nm) brzy poškodil. Pro samotný pohon vozidla stačí zhruba 700 koní a kroutící moment 3 500 Nm.
Zdroj: http://technet.idnes.cz/tatra-tezba-bri ... chnika_mla