Stránka 5 z 10

Napsal: 27/6/2011, 09:53
od skelet
Indům nepřeskočilo.. co probleskly informace tak do finále postoupil Rafale a Typhoon. Ono je to poměrně logické - Indie se rovněž začíná emancipovat, což moc dobře nejde, když bude armáda závislá na světovém četníkovi USA. Tato závislost nevadí při nákupu transportních letadel, ale u bojových to již vadit bude (navíc, když hlavním partnerem USA v oblasti byl a víceméně stále je Pákistán).
Osobně neumím vítěze vůbec odhadnout, ale Britové mají přeci jen v Indii větší vliv než Francie. Je ovšem otázkou zda-li při výběrovce bude zohledněna i možnost nákupu námořní verze, která je u Rafale v provozu, když to u Typhoonu existuje jen na papíře.

Napsal: 27/6/2011, 12:19
od krizak
http://www.aviationweek.com/aw/generic/ ... Edge%20Did% Cover72 podle těchto informací má nová verze motoru zvýšen tah o nějakých 25%.

Napsal: 27/6/2011, 13:43
od cover72
krizak: pokud konfrontuješ šéfpilota programu u Boeingu plus výrobce na straně jedné a článek na aviationweek na straně druhé - kdo je podle tebe důvěryhodnější? Takže asi tak.

Skelet: to nebylo myšleno vážně - politika je mi jasná; bylo to myšleno právě s odhlédnutím od politiky, ve kterém se mi takto upravený SH jeví být nejpraktičtějším ze všech účastníků tendru.

Napsal: 27/6/2011, 14:29
od skelet
Holt si musíš počkat až je Vondra nakoupí místo Gripenů :lol:

Napsal: 27/6/2011, 14:46
od rabo
Indický tender bol od začiatku smerovaný na doplnkové lietadlo k SU-30MKI. Preto sa ho nezúčastňoval napr. Suchoj s nejakov novšou verziou. F-18 však nebola "doplnok", ale porovnateľný stroj a to ho od začiatku dávalo do pozície s minimálnou šancou na úspech. Rafale a Typhoon je hlavne o politike, lobingu, prežití firiem.... . V porovnaní s Americkou, ale aj Ruskou ponukou, sú tieto Európske stroje v niektorých oblastiach technologicky pozadu. Napr. radar. AESA / AFAR kategórie je v prípade Fr a GBR ešte len v plienočkách a iné.


Pozerám na túto super úpravu Super sršňa a rozmýšľam , že pre koho by asi mohla byť ?

Napsal: 27/6/2011, 15:12
od cover72
rabo: rozhodně bych netvrdil, že je SH "porovnatelný" se Su-30. Ano, asi by proti němu dokázal obstát celkem se ctí, ale SH je palubní stíhací bombardér střední hmotnostní kategorie (těžší o palubní vybavení), kdežto Su-30 je... Stíhač pro vybojování vzdušné nadvlády, který jaksi navíc dostal schopnost protipozemního boje.

Skelet: ale kdež. Lockheed byl v rozdávání "motivačních darů" vždy úspěšnější - viz aféra s F-104.

Napsal: 27/6/2011, 16:09
od skelet
No, ale zas Lockheed není tak motivován dávat motivační dary jako Boeing. Přeci jen díky F-35 má perspektivu prodejů jasnou..

Napsal: 27/6/2011, 21:10
od krizak
Cover72-já jsem křižák a ne krizak, také ti nekomolím jméno http://www.geae.com/aboutgeae/presscent ... 0722i.html jsem si nevšiml,že odkaz je z roku 2002 ! Tak jse omlouvám ,že nechtíc uvedl v omyl. Jo ,tady je připravovaná modernizovaná pilotní kabina pro neinovější verze SH. Obrázek

Napsal: 27/6/2011, 22:29
od rabo
Cover a ak je palubný, čo potom robila F/A-18E/F Super Hornet v tendri ? Zo všetkých účastníkov má svojimi parametrami k SU-30MKI najbližšie. Má aj schopnosť pôsobenia proti pozemným cieľom. SU-30MKI je tiež prioritne stíhač a až potom bombardér. Prečo Amíci vyradili F-14 a nahradili ju F-18 ? Dokázala ju v novších verziách plne nahradiť, okrem iných vecí. Verzie F-18 nahradili prakticky všetky predtým špecializované typy námorných lietadiel. Samozrejme okrem E-2.
SH bola s určitosťou najlepší, "vyzretý" stroj, v tendri. Bola až príliš dobrá.

Napsal: 28/6/2011, 08:53
od cover72
rabo: Tak Španělé mají též svoje "denavalizované" EF-18... Někomu prostě sedne ta konstrukce bez ohledu na její "námořní handicap". Pro nás by to koneckonců také byla bomba, nehledě na naši suchozemskost - naneštěstí ale i bomba do nádrží s palivem a tedy peněženky.

křižák: omlouvám se, interpunkce jsem si nějak nevšiml.
Jinak jsem se ještě zamýšlel nad tím článkem z aviationweek a nechápu to s těmi motory - zjistil jsem, že LCA Tejas používá F404; kdyby dostal F414EPE, hned by byl s výkony někde jinde. Pak by to byl de facto stíhací supersport... Takže zdůvodňovat neúspěch v tendru právě motory, které by pak dostali i k vlasntímu použití v Tejasu... To je reverzní logika. A pokud by se SH vyráběly i v Indii, pak by tuplem neměli důvod. Holt politika je svinstvo...

Napsal: 28/6/2011, 09:18
od jersey.se
No Finové si F/A-18 vybrali právě z důvodu robustní konstrukce kterou jako palubní letoun musí mít. Využívají totiž stejně jako Švédové systém rozptýlených základen, jejich letouny tudíž musí snášet tvrdá přistání na malých plochách atp. Ovšem bohužel pro Finy nebyl v době kdy už nový letoun nutně potřebovali pro export k dispozici Gripen.

Napsal: 16/7/2011, 13:38
od krizak
Firma Boeing má velké ambice s "Mezinárodní" verzi SH,plánuje nabídnout
leteckym silam Austrálie,Kanady, Dánska a SAE. Nová verze již tady popsaná,jen pro připomenutí. Bude mít konformní nádrže s 3200 liber paliva
a hlavně silnější motory 2x26500 liber tahu,s tím lepší akceleraci než teď....
Obrázek
Podle posledních infomací jse snaží Lockheed přemluvit vládní představitele
SAE aby definitivně odmítli francouzský RAFAL a objednali k již 80. dodaným F-16 blok 60 další letouny F-16.
Obrázek
Motor GE-F414 EPE- zvýšen tah na 120 KN,to dává poměr tah/hmotnost 11:1

Napsal: 15/9/2011, 12:54
od krizak
Program vývoje F-35 má obrovský skluz a proto U.S. Navy v rozpočtu na
rok 2012 objednala 28 stíhaček F/A-18SH na náhradu starších verzí F/A-18
http://defensetech.org/2011/09/14/penta ... 35-delays/
F-35, která má nahradit starší verze F/A-18 podle spekulací nebude žádná
"supr stíhačka",manévrovatelnosti se nebude moc rovnat Suchojům ani
Migům.
F/A-18SH též není žádný "supr" -přetížení 7G ve výšce 200 metrů má
ustálenou rotaci něco mezi 15-16 st./sekund,konkurence jako Suchoj,Gripen,
Rafal ,má rotaci kolem kolem 20-22st./sekundu-při přetížení 9G,F-18SH má
povoleno přetížení 7,5G.
Dokonce v roce 2007 se stalo něco, co u nás nemyslitelné.Austrálii se rozhodli
koupit F/A_18SH a bývalí velitel letectva toto rozhodnutí kritizoval a radši koupit ruské SU-35!!

Napsal: 15/9/2011, 13:42
od jersey.se
Dlužno podotknout, že vše je relativní. Suchoje, jakožto i Gripen mají uvedenou "turn rate" ve vyšší rychlosti. Suchoje tolik neznám, ale vím (a musím uznat) že Gripen má nad Hornetem navrch až ve vyšších podzvukových rychlostech. Ano, tam je sice těžiště bojového využití bojových letadel, ale když řeknu A, musím říct i B. Hornet se zkrátka mnohem lépe točí na minimálních rychlostech.

ps. F-35 raději nebudu komentovat, tento véhikl považuji za katastrofální omyl v roli, jaká mu má být přidělena.

Napsal: 17/9/2011, 12:57
od cover72
Ehm, jak jsem napsal již v článku, SH může jít také až na 9G, nicméně pokud by to pilot udělal mimo bojové podmínky, dostane "sprďana", protože je obálka z ekonomických důvodů limitována na běžné násobky právě +7G.

Napsal: 6/11/2011, 12:53
od krizak
Boeing zveřejnil nové informace k Mezinárodní verzi F/A-18SH
Obrázek
http://www.militaryparitet.com/perevodn ... dnie/1758/
Podle teho článku bude konečně SH víc jak konkurenceschopný proti stíhačkam řady SU nebo Typhoon,Rafal,Gripen. S vnitřní zásobou paliva+ konformní nádrže maximalní dolet 3000-3100 km, se silnějšími motory 2x12OkN zlepší akcelerace. Podle předběžných propočtů se zlepší akcelerace asi o 50% a též zlepší manévrovatelnost.
Graf jakou rychlost současná verze s výzbroji:
Obrázek

Napsal: 25/11/2011, 13:54
od krizak
Americký Pentagon si asi bude muset utáhnout opasek v následujících 10 letech o 600 miliard dolarů-už ani USA nemohou dovolit tolik utrácet na armádu jako v minulosti. Mimo jiné hrozí zrušení stíhaček F-35C pro letadlovky a tady je šance pro výrazně zdokonalený F/A-18SH.
Obrázek
Obrázek
Vývoj F/A-18SH
Budoucí nástupce F/A-18SH?
Obrázek
http://www.boeing.com/AeroIndia2011/pdf ... iefing.pdf
Obrázek
Zbraňový kontejner pro 4 PLŘS
Obrázek
Konformní nádrže pro F/A-18
http://www.aviationweek.com/aw/blogs/de ... d=blogDest

Napsal: 28/2/2012, 10:43
od krizak
Boeing dodal americkému námořnictvu 257 stíhaček F/A-18E/F a EF-18G.
Tyto letadla byli námořnictvu předány v letech 2007-2011.Kontrakt na tyto letouny byl uzavřen v roce 2003, pod označením MYPII.
http://www.spacewar.com/reports/Boeing_ ... e_999.html
Boeing již dodal námořnictvu více než 480 letadel F/A-18E/F, každý letoun byl dodán v předstihem proti plánu.
Nějaké foto:
Obrázek Obrázek Obrázek

Napsal: 25/3/2012, 13:05
od krizak

Re: Boeing F/A-18E/F Super Hornet

Napsal: 9/11/2013, 18:36
od skelet