T-72 versus M1A1 Abrams operace Pouštní Bouře
No možná kdyby jsi si to přečetl, zjistil bys, že se můj názor od tvého až tak neliší. Ale jinak se opravdu neurazím.Vzhledem k mému názoru toto téma opravdu číst nebudu. A když tak abych neurazil autora, přeci jen si dal tu práci téma napsat.
Zbourat stodolu umí každý osel, postavit jí ale vyžaduje tesařské umění.
jsem v nekterych informacich lama
kdyz byla valka v zalivu, tak se rikalo, ze "americka" technika mela problemy s motory, ze se jim v pisku ucpavaly vzduchove filtry. "ruska" technika snad takovy problem nemela. V diskusi je jen zminka o spalovaci turbine a opotrebeni jejich lopatek. Mohl by nekdo znalejsi doplnit informace?
T-72 měla místo filtru mechanický odlučovač pevných částic = předpokládám cosi na pricipů výřivého proudění, kdy jsou pevné částice (vlivem větší hybnosti) oddělovány od zbytku proudícího vzduchu, který je nasáván do motoru. Tam je pak (předpokládám) ještě filtr na odloučení jemnějších částic. Abrams má zkrátka rovnou filtr. Už to tu myslím bylo někdy i dokumentované...
Nebát se a nekrást!
Oficiální zpráva o problémech s Abramsy (mimo jiné) během Pouštní Bouře z ledna 1992 - http://archive.gao.gov/d31t10/145879.pdf
Ona taky plynová turbína je jaksi náchylnější na pevné částice, než spalovací motor. Vzhledem k rychlosti proudění vzduchu a tlakům totiž dochází k mechanickému odrušování lopatek / abrazi.
Jinak pokud si dobře pamatuji tu diskusi, tak o mechanickém odlučovači pevných částic se tu diskutovalo u T-80, nikoli T-72. Ale je samozřejmě možné, že to mají oba ty tanky.
Jinak pokud si dobře pamatuji tu diskusi, tak o mechanickém odlučovači pevných částic se tu diskutovalo u T-80, nikoli T-72. Ale je samozřejmě možné, že to mají oba ty tanky.
Ano, má několikanásobně vyšší spotřebu vzduchu. Samozřejmě to zvyšuje nároky na filtry, jak na jejich řešení tak i na údržbu/životnost.
A navíc (a to je jeden z problémů při použití např. v podmínkách jaké panovaly v Pouštní bouři) se významně snižuje výkon se zvyšující se teplotou vzduchu. Mnohem rychleji než u pístových motorů.
A navíc (a to je jeden z problémů při použití např. v podmínkách jaké panovaly v Pouštní bouři) se významně snižuje výkon se zvyšující se teplotou vzduchu. Mnohem rychleji než u pístových motorů.
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
Jedno video údajně bojující s mýty okolo sovětské tankové školy. Posouzení nechám na odbornících
http://youtu.be/7KG0uyt2uYA
http://youtu.be/7KG0uyt2uYA
Bohužel je video nenávratně pryč. Škodaskelet píše:Jedno video údajně bojující s mýty okolo sovětské tankové školy. Posouzení nechám na odbornících
http://youtu.be/7KG0uyt2uYA