Stránka 5 z 5

Napsal: 22/1/2011, 11:33
od skelet
Nejdřív si téma přečti, ať nevypadáš hloupě.

Napsal: 23/1/2011, 12:05
od Redgar
Vzhledem k mému názoru toto téma opravdu číst nebudu. A když tak abych neurazil autora, přeci jen si dal tu práci téma napsat.

Napsal: 23/1/2011, 15:00
od Petrz
Vzhledem k mému názoru toto téma opravdu číst nebudu. A když tak abych neurazil autora, přeci jen si dal tu práci téma napsat.
No možná kdyby jsi si to přečetl, zjistil bys, že se můj názor od tvého až tak neliší. Ale jinak se opravdu neurazím.
:wink:

Napsal: 23/1/2011, 17:32
od jersey.se
Redgarovo prohlášení se dá přeložit takto: "Sice jsem idiot, ale jsem na to jak se patří hrdý!"

jsem v nekterych informacich lama

Napsal: 8/2/2011, 15:01
od jiri.k
kdyz byla valka v zalivu, tak se rikalo, ze "americka" technika mela problemy s motory, ze se jim v pisku ucpavaly vzduchove filtry. "ruska" technika snad takovy problem nemela. V diskusi je jen zminka o spalovaci turbine a opotrebeni jejich lopatek. Mohl by nekdo znalejsi doplnit informace?

Napsal: 8/2/2011, 15:14
od Dancer
T-72 měla místo filtru mechanický odlučovač pevných částic = předpokládám cosi na pricipů výřivého proudění, kdy jsou pevné částice (vlivem větší hybnosti) oddělovány od zbytku proudícího vzduchu, který je nasáván do motoru. Tam je pak (předpokládám) ještě filtr na odloučení jemnějších částic. Abrams má zkrátka rovnou filtr. Už to tu myslím bylo někdy i dokumentované...

Napsal: 8/2/2011, 16:28
od Farky
Oficiální zpráva o problémech s Abramsy (mimo jiné) během Pouštní Bouře z ledna 1992 - http://archive.gao.gov/d31t10/145879.pdf

Napsal: 8/2/2011, 17:39
od cover72
Ona taky plynová turbína je jaksi náchylnější na pevné částice, než spalovací motor. Vzhledem k rychlosti proudění vzduchu a tlakům totiž dochází k mechanickému odrušování lopatek / abrazi.
Jinak pokud si dobře pamatuji tu diskusi, tak o mechanickém odlučovači pevných částic se tu diskutovalo u T-80, nikoli T-72. Ale je samozřejmě možné, že to mají oba ty tanky.

Napsal: 8/2/2011, 18:20
od sojuz2003
Už T-34/85 mal na vstupe sania mechanický filter na princípe odstredivky a za tým ešte suchý filter a následne mokrý – predpokladám že u T-72 to bude podobné.

Nieje možné že plynová turbína ma podstatne väčšiu spotrebu vzduchu a rýchlosť prúdenia a tým pádom aj horšie riešiteľnú filtráciu?

Napsal: 8/2/2011, 20:29
od Alfik
Ano, má několikanásobně vyšší spotřebu vzduchu. Samozřejmě to zvyšuje nároky na filtry, jak na jejich řešení tak i na údržbu/životnost.
A navíc (a to je jeden z problémů při použití např. v podmínkách jaké panovaly v Pouštní bouři) se významně snižuje výkon se zvyšující se teplotou vzduchu. Mnohem rychleji než u pístových motorů.

Napsal: 31/7/2011, 11:57
od skelet
Jedno video údajně bojující s mýty okolo sovětské tankové školy. Posouzení nechám na odbornících
http://youtu.be/7KG0uyt2uYA

Napsal: 13/1/2012, 18:14
od Firefly
skelet píše:Jedno video údajně bojující s mýty okolo sovětské tankové školy. Posouzení nechám na odbornících
http://youtu.be/7KG0uyt2uYA
Bohužel je video nenávratně pryč. Škoda :cry: