Než se vložím do debaty, chtěl bych, co by nově registrovaný user, všechny místní uživatele pozdravit

.
Snad se neurazíte, když přispěju nějakou drobností k tomuto tématu.
Na území bývalé Jugoslávie by se měly nacházet tři podzemní letecké základny. Sám vím o dvou, třetí se mi zatím nepodařilo objevit.
První "Slatina" se nachází nedaleko kosovské Prištiny.
Slatina
druhé "Željava" nedaleko Bihače na Srbsko Chorvatské hranici.
Željava
Je docela pravděpodobné, že by se od zamaskovaných vstupů do zodolněných hangárů dalo v případě nutnosti startovat. Nicméně se dá předpokládat, že běžný provoz takhle nefungoval. Na YouTube se dají najít videa z prohlídek obou základen, z nichž je zřejmé vnitřní členění prostoru. Podle toho soudím, že prostor těchto podzemních základen sloužil spíš k parkování a údržbě letadel.
Podobný provoz občas probíhal ze třetího rozptylu bechyňského letiště. V případě potřeby se letouny nahazovaly v úlech a startovaly z pojížděčky.
Jiná situace je nejspíš u dvou budovaných (dnes možná dobudovaných) leteckých základen v KLDR s „pruběžnýmí“ dráhami.
Jedná se o základny u Onchonu a Wonsanu.
Zvláště u onchonské základny, která nemá vybudované běžné napojení na vzdálenou VPD, by se takový provoz dal předpokládat.
Leteckých základen, podobným těm jugoslávským, je v Severní Koreji celá řada.
Ještě bych se rád vrátil k původnímu tématu.
Letecký provoz ze záložních ploch u nás v 80tých letech probíhal docela běžně. Sám jsem byl několikrát na záložních letištích Všechov a Dlouhá Lhota... při vyhlášení BoPo. Zabezpečovací technika se přesouvala po ose, část technického personálu pro přijetí letounu někdy letecky, jindy rovněž po ose. Druhá část personálu po odbavení letadel vyrazila za nimi.
Na záložních letištích bez standardního zázemí rovněž občas probíhaly i složitější opravy, včetně výměny motoru.
Pro náměšťské letiště bylo oficiálním záložním letištěm Stránecká Zhoř, čili dálniční úsek u Měřína. Předpokládalo se tedy, že i Su-7ičky budou operovat z dálnice. To se však nikdy neuskutečnilo i když k tomu nebylo daleko. V září 1980 probíhalo LTC, kde byla tato činnost naplánována. Nakonec k přistání sůček na dálnici nedošlo. Důvody si už nepamatuju. Každopádně u Měřína při této příležitosti sedaly a následně startovaly čáslavské třiadvacítky.
umístění fotek upravil Skelet
Edit: přesunul jsem fotografie korejských letišť do jiné galerky, aby se zobrazovaly ve full velikosti. Sup