Projekt 949 Granit/949A Antej - Lovec lietadlových lodí
Moderátor: Julesak
- Alchymista
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 4883
- Registrován: 25/2/2007, 04:00
Re: Projekt 949 Granit/949A Antej - Lovec lietadlových lodí
Let Onixu na kombinovanej - spočiatku podzvukovej a následne nadzvukovej dráhe - nepredpokladám, má náporový motor, ktorý je všeobecne pri podzvukovej rýchlosti málo účinný a zároveň by si to vyžadovalo zmenu štartovacieho raketového motoru, ktorý strelu urýchluje prakticky až na letový rýchlosť.
Dosah je uvádzaný 120km v malej výške a 300km na "vysokej dráhe" so záverečným úsekom 40km v malej výške.
Strela mať hmotnosť 3000-3100kg (rôzne údaje - rôzne verzie?). Bojová hlavica má mať 250kg, náporový motor 200kg a riadiaci systém 85kg. Pri porovnaní s podobnou strelou Brahmos/Bramos v námornej a leteckej verzii možno odhadnúť hmotnosť štartovacieho raketového motoru na vias ako 500kg (to je len uvádzaný rozdiel hmotnosti námornej a leteckej verzie Brahmos). Nikde som však nenašiel ani odhad zásoby paliva pre náporový motor. Pritom doslova každý kilogram paliva sa "počíta". Na niekoľkých vzácnych záberoch dopadov Onixu na cvičné ciele je však vidno aj dosť typické prejavy výbuchu paliva, čo naznačuje, že strela pri dopade na cieľ ešte zďaleka nespotrebovala všetko palivo (aj keď nie je určené, na akú diaľku bola skutočne odpalená).
Podľa mňa to bude podobné ako v prípade zostrelu Tu-154 ukrajinskou raktou S-200 nad Čierny morom - "papierový dostrel" S-200 je 200km, nešťastný Tu-154 bol zničený v prakticky dvojnásobnej vzdialenosti.
Dosah je uvádzaný 120km v malej výške a 300km na "vysokej dráhe" so záverečným úsekom 40km v malej výške.
Strela mať hmotnosť 3000-3100kg (rôzne údaje - rôzne verzie?). Bojová hlavica má mať 250kg, náporový motor 200kg a riadiaci systém 85kg. Pri porovnaní s podobnou strelou Brahmos/Bramos v námornej a leteckej verzii možno odhadnúť hmotnosť štartovacieho raketového motoru na vias ako 500kg (to je len uvádzaný rozdiel hmotnosti námornej a leteckej verzie Brahmos). Nikde som však nenašiel ani odhad zásoby paliva pre náporový motor. Pritom doslova každý kilogram paliva sa "počíta". Na niekoľkých vzácnych záberoch dopadov Onixu na cvičné ciele je však vidno aj dosť typické prejavy výbuchu paliva, čo naznačuje, že strela pri dopade na cieľ ešte zďaleka nespotrebovala všetko palivo (aj keď nie je určené, na akú diaľku bola skutočne odpalená).
Podľa mňa to bude podobné ako v prípade zostrelu Tu-154 ukrajinskou raktou S-200 nad Čierny morom - "papierový dostrel" S-200 je 200km, nešťastný Tu-154 bol zničený v prakticky dvojnásobnej vzdialenosti.


Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
- Alchymista
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 4883
- Registrován: 25/2/2007, 04:00
Re: Projekt 949 Granit/949A Antej - Lovec lietadlových lodí
Napadá ma ešte jedna vec - elektronika "dosť" pokročila, takže Onix môže mať z hľadiska riadenia a umelej inteligencie rovnaké alebo i lepšie schopnosti ako starší Granit (s výnimkou ničivej sily, má iba tretinovú bojovú časť, hoci teoreticky u jadrovej by na tom príliš nezáležalo). Dosah (deklarovaný) môže byť obmedzený aj kvôli neexistencii družicového systému Legenda, ktorý Granity využívali.


Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Re: Projekt 949 Granit/949A Antej - Lovec lietadlových lodí
K Legende len toľko že na jej náhrade (Lotos/Pion) - ako je písané v pôvodnom článku - sa pracuje.

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Re: Projekt 949 Granit/949A Antej - Lovec lietadlových lodí
Smerovanie plánovanej modernizácie je upriamené na použitie novej výzbroje, BIUSU, spojenia, ďalšej elektroniky, ale nie napr. na nový sonar, alebo iné prvky detekcie ako bol Soks atď / jedine nový periskop /. Modernizácie nerieši ani zníženie demaskujúcich javov,prípadne pohon. Celá modernizácia má za hlavnú úlohu umožniť použitie nových rakiet a to asi vo veľkom počte. Taká podvodná modernizovaná Tu-160, alebo Tu-95. Je možné , že modernizovanie Antejov je pre VMF lacnejšia a hlavne rýchlejšia alternatíva ku moderným torpédoborcom. Neviem aká bude ponuka ruských rakiet v roku 2017, ale aj vďaka súčasným, s dosahom 300 km , by vedel byť modernizovaný Antej silným hráčom pri vyjednávaní ohľadne napr. Iránu. Ak by ho mali už cca 1,5 roka, tak konflikt v Sýrii by skončil veľmi rýchlo, respekt. politické zapojenie západných krajín by bolo viac ako symbolické.
Re: Projekt 949 Granit/949A Antej - Lovec lietadlových lodí
K-410 Smolensk sa po oprave vrátla do služby u Severnej floty VMF. Zatiaľ žiadne Kalibre/Onyxy.

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Re: Projekt 949 Granit/949A Antej - Lovec lietadlových lodí
Však počkajme na ten Orel a Irkutsk...Julesak píše:K-410 Smolensk sa po oprave vrátla do služby u Severnej floty VMF. Zatiaľ žiadne Kalibre/Onyxy.

Re: Projekt 949 Granit/949A Antej - Lovec lietadlových lodí
No veď no no... ešte netancuj na mojom (a Rabovom) hrobe. 


Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Re: Projekt 949 Granit/949A Antej - Lovec lietadlových lodí
tak to už je myslím vybavenéJulesak píše:No veď no no... ešte netancuj na mojom (a Rabovom) hrobe.

ináč - "OSCAR III."
http://militaryrussia.ru/blog/topic-769.html
nakoniec, prečo nie?
edit: vďaka za tu prácu o ruských náhradách Legendy atď. Fakt potešilo.
- skflanker_
- rotmistr
- Příspěvky: 121
- Registrován: 28/7/2014, 20:51
Re: Projekt 949 Granit/949A Antej - Lovec lietadlových lodí
Ponorka K-442 Čeljabinsk (Челябинск) projektu 949 a ponorky K-391 Bratsk (Братск) a K-295 Samara (Самара) projektu 971M boli na transportných lodiach z Kamčatky (Tichooceánsky flot) prevezené na opravu a modernizáciu do Severodvinsku, závod Hviezda (Звезда)
http://flot.com/news/navy/?ELEMENT_ID=170535
Foto+popis - http://express-kamchatka.com/sobytiya/1 ... eniya.html a http://en.ria.ru/photolents/20090714/155519139.html
http://flot.com/news/navy/?ELEMENT_ID=170535
Foto+popis - http://express-kamchatka.com/sobytiya/1 ... eniya.html a http://en.ria.ru/photolents/20090714/155519139.html
Re: Projekt 949 Granit/949A Antej - Lovec lietadlových lodí
Modernizácia na Projekt 949AM by sa mala týkať zatiaľ minimálne troch ponoriek K-132 Irkutsk, K-442 Čeľjabinsk a K-456 Tver.
http://alexeyvvo.livejournal.com/97390.html
http://alexeyvvo.livejournal.com/97390.html

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Re: Projekt 949 Granit/949A Antej - Lovec lietadlových lodí
Naozaj sa majú údajne modernizovať v prvom kole 3 ponorky. Všetko je ok, len tá cena modernizácie je značne , ale značne nízka. Možno to však je cena pre VMF.
Re: Projekt 949 Granit/949A Antej - Lovec lietadlových lodí
MOSKVA - Ruskú jadrovú ponorku zachvátil požiar v lodeniciach v Archangeľskej oblasti na severe Ruska. Ruskú tlačovú agentúru RIA o tom informoval justičný zdroj. Situácia je však podľa správ agentúry TASS pod kontrolou, pretože reaktor odstavili z prevádzky skôr, než sa stihol požiar vymknúť kontrole.
http://www.topky.sk/cl/11/1466719/Mimor ... i-reaktor-
http://www.topky.sk/cl/11/1466719/Mimor ... i-reaktor-

- skflanker_
- rotmistr
- Příspěvky: 121
- Registrován: 28/7/2014, 20:51
Re: Projekt 949 Granit/949A Antej - Lovec lietadlových lodí
Doplním, že požiar bol na palube K-226 "Orol" (К-266 "Орёл") projektu 949A (výroba začala 19.01.1989, do flotu zaradený 05.02.1993 - história služby)IgorT píše:MOSKVA - Ruskú jadrovú ponorku zachvátil požiar v lodeniciach v Archangeľskej oblasti na severe Ruska. Ruskú tlačovú agentúru RIA o tom informoval justičný zdroj. Situácia je však podľa správ agentúry TASS pod kontrolou, pretože reaktor odstavili z prevádzky skôr, než sa stihol požiar vymknúť kontrole.
http://www.topky.sk/cl/11/1466719/Mimor ... i-reaktor-
Zdroj http://flotprom.ru/2015/190984/ alebo http://flotprom.ru/2015/191056/ alebo http://flotprom.ru/2015/191084/
7 апреля 2015 года на АПЛ "Орел", находящейся в док-камере ЦС "Звездочка", начался пожар в районе 9-го отсека. Площадь возгорания превысила 40 кв. метров. После проведения пожарными расчетами второй пенной атаки, в результате которой не удалось локализовать возгорание, было принято решение о затоплении док-камеры.
EDIT: umiestenie predposlednej 9. sekcie:07.04.2015 na ponorke "Orol", ktorá sa nachádza v dokovacej komore, vznikol požiar v blízkosti 9. sekcie. Plocha požiaru je väčšia ako 40 m2. Hasiči hasili penou, čo sa zatiaľ ale nepodarilo uhasiť, bolo prijaté rozhodnutie o potopení dokovacej komory.
alebo

Naposledy upravil(a) skflanker_ dne 9/4/2015, 10:05, celkem upraveno 1 x.
Re: Projekt 949 Granit/949A Antej - Lovec lietadlových lodí
Tak to vypadá že K-226 si můžeme škrtnout ze seznamu ponorek Ruského námořnictva. Zpočátku silné řeči o tom jak je požár pod kontrolou a je postupně likvidován, teď se chystají celý dok i s ponorkou zaplavit vodou aby oheň uhasili. Jenomže zaplavit suchý dok není otázka deseti minut ale několika hodin a tak je otázkou v jakém stavu K-226 bude až oheň uhasne. Jestli nebude mít už jen cenu šrotu.
Scrat
Scrat
All great things are simple, and many can be expressed in single words: freedom, justice, honor, duty, mercy, hope.
Winston Leonard Spencer-Churchill
Winston Leonard Spencer-Churchill
Re: Projekt 949 Granit/949A Antej - Lovec lietadlových lodí
Až tak čierne by som to nevidel. Niekoľko rokov dozadu bol podobný prípad na raketovej ponorke Projektu 667BDRM, a takisto to nakoniec vyriešili zaplavením doku. Ponorka sa nakoniec vrátila do služby - opravu spojili s plánovanou strednou prevádzkovou opravou.

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Re: Projekt 949 Granit/949A Antej - Lovec lietadlových lodí
Pokud máš na mysli požár K-84 Jekatěrinburgu v prosinci 2011 tak je tu jeden drobný rozdíl. Tenkrát hořelo lešení kolem ponorky a oheň posléze přeskočil na gumové obložení trupu. A protože se guma všeobecně blbě hasí, kouř je jedovatý a je v něm prd vidět tak prostě zaplavili dok. V případě Orla ale hoří uvnitř trupu a musí to být celkem prů**r když už po civilních hasičích vyklidily ponorku i záchranné týmy námořnictva školené mimo jiné i právě na tyto situace.
Scrat
Scrat
All great things are simple, and many can be expressed in single words: freedom, justice, honor, duty, mercy, hope.
Winston Leonard Spencer-Churchill
Winston Leonard Spencer-Churchill
Re: Projekt 949 Granit/949A Antej - Lovec lietadlových lodí
Acrat,
nemáš pravdu podle Reuters hořelo od svařování gumové obložení a už je požár uhašenej zaplavily dok
nemáš pravdu podle Reuters hořelo od svařování gumové obložení a už je požár uhašenej zaplavily dok
Re: Projekt 949 Granit/949A Antej - Lovec lietadlových lodí
Scrat píše:Pokud máš na mysli požár K-84 Jekatěrinburgu v prosinci 2011 tak je tu jeden drobný rozdíl. Tenkrát hořelo lešení kolem ponorky a oheň posléze přeskočil na gumové obložení trupu. A protože se guma všeobecně blbě hasí, kouř je jedovatý a je v něm prd vidět tak prostě zaplavili dok. V případě Orla ale hoří uvnitř trupu a musí to být celkem prů**r když už po civilních hasičích vyklidily ponorku i záchranné týmy námořnictva školené mimo jiné i právě na tyto situace.
Scrat
Áno, presne to som myslel. Avšak ak si dobre pamätám, medzi trupmi horelo aj v tom prípade (oheň sa tam rozšíril práve od gumového obloženia) a práve preto nakoniec zaplavili dok aj v tom prípade.

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Re: Projekt 949 Granit/949A Antej - Lovec lietadlových lodí
Je normálne aby ponorka,ktorá je v suchom doku na nejakej oprave,mala reaktor v prevádzke?skflanker_ píše:IgorT píše:MOSKVA - Ruskú jadrovú ponorku zachvátil požiar v lodeniciach v Archangeľskej oblasti na severe Ruska. Ruskú tlačovú agentúru RIA o tom informoval justičný zdroj. Situácia je však podľa správ agentúry TASS pod kontrolou, pretože reaktor odstavili z prevádzky skôr, než sa stihol požiar vymknúť kontrole.
http://www.topky.sk/cl/11/1466719/Mimor ... i-reaktor-
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."




- kozlustechnykus
- poručík
- Příspěvky: 769
- Registrován: 9/3/2014, 20:24
Re: Projekt 949 Granit/949A Antej - Lovec lietadlových lodí
To info je dot rozdilne. Treba tady:
http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa ... pi-ji.html pisou, ze
http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa ... pi-ji.html pisou, ze
„Aktivní zóna reaktoru byla vyňata na začátku opravy už před několika lety," dodal mluvčí. Podle agentury TASS na palubě údajně není ani žádné jaderné palivo.
„Je to skutečně tak, že Česká televize má určený úhel pohledu. Má ho určen na základě doporučení Evropské komise, která povoluje veřejnoprávním médiím fungovat z poplatků, nebo z daní jenom za předpokladu, že budou prosazovat, obhajovat a dívat se na všechno z úhlu pohledu tradic evropského humanismu a kritického myšlení."
Michal Jankovec clen rady CT
Michal Jankovec clen rady CT