Petrz spomenul nejaké "jeho" dôvody tohto rozmiestnenia,zhodujú sa tieto dôvody aj s koncepciou pri vozidlách ktoré si uviedol?klingy píše:kenavf: ak som som spravne pochopil. tak Petrz, predstavuje ideu vozidla, svojim urcenim podobnemu ako ma Textron Commando, Pars 4X4, KMW Fennek, BRDM-2 (lahke vozidlo pre prieskum, alebo ako pancierovany specializovany nosic) a v tejto kategorii je motor vzadu standard...
What if: Obrněná technika AČR (ad Pátračův sen)
Re: What if: Obrněná technika AČR (ad Pátračův sen)
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
![Obrázek](http://www.palba.cz/album/albums/userpics/10002/topic_03.gif)
![Obrázek](http://www.palba.cz/stuha/sfin200.gif)
![Obrázek](http://www.palba.cz/album/albums/userpics/10002/topic_03.gif)
![Obrázek](http://www.palba.cz/stuha/sfin200.gif)
Re: What if: Obrněná technika AČR (ad Pátračův sen)
V podstate ano ked si pozries tie vozidla tak charakteristickymi znakmi su, motor vzadu, nezavysle odpruzenie, kapacita okolo 4 osob (zavisi od verzie) a relativne male rozmery hlavne vyska (s vynimkou Textron Commando to je dost velke vozidlo)...
Mne sa napr. paci tato Bieloruska moderzniacia BRDM-2
Mne sa napr. paci tato Bieloruska moderzniacia BRDM-2
Re: What if: Obrněná technika AČR (ad Pátračův sen)
Přesně. Plánem bylo vytvořit takový český pohyblivější Fennek či moderní BRDM ,a prvotní návrhy Pirani se vozidlu fennek dost podobaly. Avšak pérování tatry(resp.vzduchová regulace) a motor byly rozměrnější než jsem (při tvoření prvních návrhů) předpokládal,takže nakonec s toho vznikla podoba jakou zde prezentuji.klingy píše:kenavf: ak som som spravne pochopil. tak Petrz, predstavuje ideu vozidla, svojim urcenim podobnemu ako ma Textron Commando, Pars 4X4, KMW Fennek, BRDM-2 (lahke vozidlo pre prieskum, alebo ako pancierovany specializovany nosic) a v tejto kategorii je motor vzadu standard...
Kenavf: Za sebe se domnívám že koncepci - motor vzadu,osádka vpředu- byla dána u BRDM-2 přednost před koncepcí BRDM-1(motor vpředu,osádka vzadu ) z důvodu zásatavby výkonnějšího motoru a snahy zachovat malou výšku a zlepšit výhled řidiče. Proč si to myslím ukazuje obrázek níže.
Totéž podle mne platí pro stroj Fennek atd.
klingy: Ta modernizace vypadá skvěle. Předpokládám že BRDM již nemáme ve výzbroji (?), nicméně by bylo zajímavé zkusit nějakou modernizaci navrhnout.
![Obrázek](http://www.palba.cz/album/albums/userpics/10002/topic_03.gif)
![Obrázek](http://www.palba.cz/stuha/sfin1000.gif)
Zbourat stodolu umí každý osel, postavit jí ale vyžaduje tesařské umění.
- Aaron Goldstein
- Kapitán
- Příspěvky: 3062
- Registrován: 19/7/2014, 19:38
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: What if: Obrněná technika AČR (ad Pátračův sen)
V každém případě modernizaci BRDM-2 zkoušeli i u nás.... Dělal to VOP 026 Šternberk a jmenovalo se to LOT-B http://forum.valka.cz/topic/view/35392/CZE-LOT-B Mám dojem, že z něj vychází současná policejní verze OKV-P http://forum.valka.cz/topic/view/86237
![Obrázek](http://www.palba.cz/stuha/sfin400.gif)
Že jsem paranoidní ještě neznamená, že po mě nejdou...
Re: What if: Obrněná technika AČR (ad Pátračův sen)
Bielurusi, z neho vyhodili povodne napravy z GAZ 66 a dali tam napravy z BTR-60, Rusi maju svoj BTRM-2A ten ma pohonnu sustavu z BTR-80
Mozna by sa dala spravit modernizacia, kde by sa vyuzili napravy z OT-64 + pridavne pancierovanie od VVU BRNO
http://www.vvubrno.cz/smi/oddeleni-spec ... y/pancire/...
Mozna by sa dala spravit modernizacia, kde by sa vyuzili napravy z OT-64 + pridavne pancierovanie od VVU BRNO
http://www.vvubrno.cz/smi/oddeleni-spec ... y/pancire/...
Re: What if: Obrněná technika AČR (ad Pátračův sen)
Představuji šestikolovou verzi Piraňy kterou jsem nazval Phantom. Phantom má primárně sloužit jako relativně levný nosič zbraňových systémů vyzančující se vynikající pohyblivostí ,stealth vlastnostmi a dobrou odolností. Může sloužit i jako transportér-bvp pro max.šest vojáků.
![Obrázek](http://www.palba.cz/album/albums/userpics/12280/normal_Pahntom_90_na_Palbu.PNG)
Jak ukazuje obrázek je Phantom rozdělen do tří sekcí- v přední je kabina pro čtyřčlenou obsluhu, za kabinou je motor o výkonu 400-500 koní a za motorem je zhruba 1,3 metry hluboký prostor pro umístění hlavní výzbroje či čtyčlenného výsadku. Takovéto rozložení komponent současně s použitím samonosné pancéřové skořepiny (jež přebírá funkci rámu u Tatry T-158) minimalizuje výšku Phantoma (po střechu podvozku měří 2,4-2,5 metru)a tím snižuje jeho viditelnsot v optickém i (nepřímo) infračerveném spektru . K malé tepelné stopě přispívá a motor o velkém zdvihovém objemu s velkým točivým momentem.
Základní odolnost by měla být na úrovni normy stanag level 2, hmotnost Phantoma (bez zbraňového systému) u při této odolnosti se pohybuje kolem 14-15 tum, měrný výkon motoru je cca.35 koní na tunu.
Ve vyobrazeném provedení jsem načrtl mojí vizi stroje pro palebnou podporu – jež jsem nazval Panthom 90 – a ketré představuje podstatně levnější a dle mého názoru i po mnoha stránkách výkonější alternativu ke stroji Stryker MGS.
K této a dalším verzímverzi Phantomu se ještě vyjádřím.
Jak ukazuje obrázek je Phantom rozdělen do tří sekcí- v přední je kabina pro čtyřčlenou obsluhu, za kabinou je motor o výkonu 400-500 koní a za motorem je zhruba 1,3 metry hluboký prostor pro umístění hlavní výzbroje či čtyčlenného výsadku. Takovéto rozložení komponent současně s použitím samonosné pancéřové skořepiny (jež přebírá funkci rámu u Tatry T-158) minimalizuje výšku Phantoma (po střechu podvozku měří 2,4-2,5 metru)a tím snižuje jeho viditelnsot v optickém i (nepřímo) infračerveném spektru . K malé tepelné stopě přispívá a motor o velkém zdvihovém objemu s velkým točivým momentem.
Základní odolnost by měla být na úrovni normy stanag level 2, hmotnost Phantoma (bez zbraňového systému) u při této odolnosti se pohybuje kolem 14-15 tum, měrný výkon motoru je cca.35 koní na tunu.
Ve vyobrazeném provedení jsem načrtl mojí vizi stroje pro palebnou podporu – jež jsem nazval Panthom 90 – a ketré představuje podstatně levnější a dle mého názoru i po mnoha stránkách výkonější alternativu ke stroji Stryker MGS.
K této a dalším verzímverzi Phantomu se ještě vyjádřím.
![Obrázek](http://www.palba.cz/album/albums/userpics/10002/topic_03.gif)
![Obrázek](http://www.palba.cz/stuha/sfin1000.gif)
Zbourat stodolu umí každý osel, postavit jí ale vyžaduje tesařské umění.
Re: What if: Obrněná technika AČR (ad Pátračův sen)
nebude se ti to při výstřelu "stavět na zadní"? Přeci jen je ta věž až úplně vzadu..
![Obrázek](http://www.palba.cz/stuha/zasluhy_bronz.gif)
![Obrázek](http://www.palba.cz/album/albums/userpics/10002/topic_03.gif)
![Obrázek](http://www.palba.cz/stuha/sfin1200.gif)
Re: What if: Obrněná technika AČR (ad Pátračův sen)
Ten motor by mal byť vzadu a veža v strede. Ono rozdeliť úložný (užitkový ) priestor je dosť nepraktické. Tú pôvodnú verziu si viem predstaviť ako OT družstva PVO vpredu vodič velitel a dvaja strelci, vzadu Igli.
- Aaron Goldstein
- Kapitán
- Příspěvky: 3062
- Registrován: 19/7/2014, 19:38
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: What if: Obrněná technika AČR (ad Pátračův sen)
Mě by se tahle koncepce líbila jako OT pro RCH průzkum... Vepředu řidič, velitel a dva "mobilní" průzkumníci... Vzadu jeden "stacionární" průzkumník ovládající přístroje... Jako výzbroj nějakou malou bezosádkovou věž s velkorážním kulometem... Zbývalo by akorát vyřešit uložení vytyčovacího zařízení s praporky...
![Obrázek](http://www.palba.cz/stuha/sfin400.gif)
Že jsem paranoidní ještě neznamená, že po mě nejdou...
Re: What if: Obrněná technika AČR (ad Pátračův sen)
Vlastne nahradu za BRDM-2, veza by mohla byt bezosadkova, konbinacia vyzbroje 12,7(14,5) gulomet a 40mm granatomet
- Aaron Goldstein
- Kapitán
- Příspěvky: 3062
- Registrován: 19/7/2014, 19:38
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: What if: Obrněná technika AČR (ad Pátračův sen)
De facto ano... Tohle by mělo tu přidanou hodnotu, že BRDM-2RCH měl osádku ve složení řidič - velitel -průzkumník... Průzkumník mohl tedy buď provádět průzkum mimo vozidlo a nebo obsluhovat přístroje... Tady by byli průzkumníci tři, z toho jeden jako trvalá obsluha přístrojů...
![Obrázek](http://www.palba.cz/stuha/sfin400.gif)
Že jsem paranoidní ještě neznamená, že po mě nejdou...
Re: What if: Obrněná technika AČR (ad Pátračův sen)
Díky všem za odpovědi.
Skelet, Hektor: původně jsem skutečně navrhl verzi kde je motor vzadu a prostor pro nástavby uprostřed- pravděpodobně by takováhle varianata byla z hlediska stability vhodnější. Nicméně mělo to dvě zásadní vady - a) musel jsem vést převodovku zkrz bojový prostor a tedy věž dát o něco výše ( = větší výška Phantoma) b) nezbylo mi místo pro dveře pro výsadek. Nicméně ještě tuto variantu promyslím a výsledek hodím pro posouzení.
Přiznám se že jsem si musel najít co znamená RCH průzkum. A ano i pro tohle využití by se Panthom hodil. Tvar bloků zadního prostoru může být různý - tudíž by neměl být problém integrovat do něj vytyčovací zařízení.
Též ještě promyslím - myslím že je to dobrý nápad.
skelet píše:nebude se ti to při výstřelu "stavět na zadní"? Přeci jen je ta věž až úplně vzadu..
Skelet: Je možné že konstrukce Phantoma by výstřel neustála, to nedokážu úplně vyhodnotit. Napadá tě nějaký konkrétní stroj, jež by mohl posloužit jako měřítko toho co je a není možné?Hektor píše:Ten motor by mal byť vzadu a veža v strede. Ono rozdeliť úložný (užitkový ) priestor je dosť nepraktické. Tú pôvodnú verziu si viem predstaviť ako OT družstva PVO vpredu vodič velitel a dvaja strelci, vzadu Igli.
Skelet, Hektor: původně jsem skutečně navrhl verzi kde je motor vzadu a prostor pro nástavby uprostřed- pravděpodobně by takováhle varianata byla z hlediska stability vhodnější. Nicméně mělo to dvě zásadní vady - a) musel jsem vést převodovku zkrz bojový prostor a tedy věž dát o něco výše ( = větší výška Phantoma) b) nezbylo mi místo pro dveře pro výsadek. Nicméně ještě tuto variantu promyslím a výsledek hodím pro posouzení.
Aaron Goldstein píše:Mě by se tahle koncepce líbila jako OT pro RCH průzkum... Vepředu řidič, velitel a dva "mobilní" průzkumníci... Vzadu jeden "stacionární" průzkumník ovládající přístroje... Jako výzbroj nějakou malou bezosádkovou věž s velkorážním kulometem... Zbývalo by akorát vyřešit uložení vytyčovacího zařízení s praporky...
Přiznám se že jsem si musel najít co znamená RCH průzkum. A ano i pro tohle využití by se Panthom hodil. Tvar bloků zadního prostoru může být různý - tudíž by neměl být problém integrovat do něj vytyčovací zařízení.
klingy píše:Vlastne nahradu za BRDM-2, veza by mohla byt bezosadkova, konbinacia vyzbroje 12,7(14,5) gulomet a 40mm granatomet
Též ještě promyslím - myslím že je to dobrý nápad.
![Obrázek](http://www.palba.cz/album/albums/userpics/10002/topic_03.gif)
![Obrázek](http://www.palba.cz/stuha/sfin1000.gif)
Zbourat stodolu umí každý osel, postavit jí ale vyžaduje tesařské umění.
- Alchymista
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 4883
- Registrován: 25/2/2007, 04:00
Re: What if: Obrněná technika AČR (ad Pátračův sen)
Takáto inštalácia výzbroje nie je celkom nezmyselná - motorový priestor vytvára "oddelovaciu medzeru" medzi muníciou hlavnej zbrane a priestorom posádky, čo zvyšuje jej šancu na prežitie.
Na druhej strane - takto inštalovaná zbraň bude mať vysokú tendenciu stavať stroj pri výstrele "na zadné" a zrejme povedie k obmedzeniu stranového odmeru - výstrel zo zbrane kolmo na osu vozidla je bez mechanických opôr skoro nemožný (plus obrovské namáhanie konštrukcie prinajmenšom na ohyb a skut)
Na druhej strane - takto inštalovaná zbraň bude mať vysokú tendenciu stavať stroj pri výstrele "na zadné" a zrejme povedie k obmedzeniu stranového odmeru - výstrel zo zbrane kolmo na osu vozidla je bez mechanických opôr skoro nemožný (plus obrovské namáhanie konštrukcie prinajmenšom na ohyb a skut)
![Obrázek](http://www.palba.cz/album/albums/userpics/10002/topic_02.gif)
![Obrázek](http://www.palba.cz/stuha/sfin400.gif)
Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Re: What if: Obrněná technika AČR (ad Pátračův sen)
Proč sedí osádka tak vysoko? Vem motor boxer (nebo ležatý) a posaď řidiče nad něj. Získáš hromadu prostoru a zároveň snížíš těžiště, převodovku dáš doprostřed a pohon přední nápravy vyřešíš pomocí hydrauliky. A máš dost místa pro věž uprostřed.
![Obrázek](http://www.palba.cz/album/albums/userpics/10002/topic_03.gif)
![Obrázek](http://www.palba.cz/stuha/sfin400.gif)
Re: What if: Obrněná technika AČR (ad Pátračův sen)
Skelete ja viem jedine o Ukrajincoch, kde sa jedna o derivat motora pouzivaneho u T-64 tusim mal oznacenie 5TDF co nieje priamo motor boxer ale motor s protibeznymi piestami s oznacemi 3TD (max 500 koni)...
http://hkbd.com.ua/dizeli-dlya-tankov
http://www.alexfiles99.narod.ru/engine/3td/3td.htm
![Obrázek](http://uploads.ru/i/8/a/I/8aIj5.jpg)
http://hkbd.com.ua/dizeli-dlya-tankov
http://www.alexfiles99.narod.ru/engine/3td/3td.htm
![Obrázek](http://uploads.ru/i/8/a/I/8aIj5.jpg)
Re: What if: Obrněná technika AČR (ad Pátračův sen)
Představuji druhou verzi Phantoma- s bojovým/přepravním prostorem uprostřed. Jeho hlavními devizami je silná výzbroj a mimořádná mobilita, modularita a nízká cena.
![Obrázek](http://www.palba.cz/album/albums/userpics/12280/normal_D4_Phantom_30_na_web.PNG)
Jádrem mobility je motor z Tatry Phoenix Dakar 2012 vyladěný firmou talosa na 870 koní. Mimo něj přebírá Phantom z Tatry Phoenix Dakar 2012 i podvozek a převodové ústrojí. To nyní sahá od motoru v zadní části až do kabiny osádky. I přesto se do střední části Phantoma vejde až 7 členný výsadek a bezosádková věž, či- alternativně- věž z těžkou výbrojí.
Další technické údaje jsou na obrázku.
Pokud by takovéto uspořádání podvozku bylo reálné a já se domnívám že ano, pak by Phantom při základní odlonosti vykazoval mimořádnou mobilitu –blížící se co do akcelerace a maximální rychlosti některým méně výkoným osobním automobilům. (měrný výkon cca. 60 koní/tuna)
![Obrázek](http://www.palba.cz/album/albums/userpics/12280/normal_D5_Phantom_90_na_web_.PNG)
S těžší výzbrojí a vyšším stupněm ochrany (max.přepokládám celokruhovou ochranu Level 4 + schopnost odolávat 30-40mm HEAT granátům) patří Phantom co do pohyblivosti stále mezi špičku v kategorii bojových vozidel mezi 15-20 tunami .(přes 40 koní/tuna)
Knezdub:Máš pravdu že nízký boxer by byl ideální, já jsem však zatím žádný existující a pro český průmysl dostupný nenašel. Ale jestli o nějakém víš tak sem hoď link.Jinak nevím, jestli je to z návrhu vidět , ale počítám s podvozkem tatry - tak mi přijde vhodné použít i "tatrovácký" motor (byť vytuněný). Ale apriory se nebráním použití jiného - pokud by technicky vyhovoval a byl k dispozici.
Klingy: Díky. O této řadě motorů vím ,jsou však aktuálně pro čr snadno dostupné? Měl jsem za to že jsou původem ruské...
Alchymista, Skelet: Pro mne je obtížné posoudit co ještě konstrukce snese. Raději jsem proto v návrhu volil kanón ráže 90mm. Teď z hlavy si sice přesné parametry 90mm munice nevybavuji, ale z hlediska zpětného rázu by se mělo jednat o něco mezi 88mm L56 a 88mm L71. Zákluz by měl být 60-70cm(tuším).Plus zpětný ráz zredukuje úsťová brzda. Hmotnost Phantoma je 90mm kolem 17 tun.
Jádrem mobility je motor z Tatry Phoenix Dakar 2012 vyladěný firmou talosa na 870 koní. Mimo něj přebírá Phantom z Tatry Phoenix Dakar 2012 i podvozek a převodové ústrojí. To nyní sahá od motoru v zadní části až do kabiny osádky. I přesto se do střední části Phantoma vejde až 7 členný výsadek a bezosádková věž, či- alternativně- věž z těžkou výbrojí.
Další technické údaje jsou na obrázku.
Pokud by takovéto uspořádání podvozku bylo reálné a já se domnívám že ano, pak by Phantom při základní odlonosti vykazoval mimořádnou mobilitu –blížící se co do akcelerace a maximální rychlosti některým méně výkoným osobním automobilům. (měrný výkon cca. 60 koní/tuna)
S těžší výzbrojí a vyšším stupněm ochrany (max.přepokládám celokruhovou ochranu Level 4 + schopnost odolávat 30-40mm HEAT granátům) patří Phantom co do pohyblivosti stále mezi špičku v kategorii bojových vozidel mezi 15-20 tunami .(přes 40 koní/tuna)
Knezdub:Máš pravdu že nízký boxer by byl ideální, já jsem však zatím žádný existující a pro český průmysl dostupný nenašel. Ale jestli o nějakém víš tak sem hoď link.Jinak nevím, jestli je to z návrhu vidět , ale počítám s podvozkem tatry - tak mi přijde vhodné použít i "tatrovácký" motor (byť vytuněný). Ale apriory se nebráním použití jiného - pokud by technicky vyhovoval a byl k dispozici.
Klingy: Díky. O této řadě motorů vím ,jsou však aktuálně pro čr snadno dostupné? Měl jsem za to že jsou původem ruské...
Alchymista, Skelet: Pro mne je obtížné posoudit co ještě konstrukce snese. Raději jsem proto v návrhu volil kanón ráže 90mm. Teď z hlavy si sice přesné parametry 90mm munice nevybavuji, ale z hlediska zpětného rázu by se mělo jednat o něco mezi 88mm L56 a 88mm L71. Zákluz by měl být 60-70cm(tuším).Plus zpětný ráz zredukuje úsťová brzda. Hmotnost Phantoma je 90mm kolem 17 tun.
![Obrázek](http://www.palba.cz/album/albums/userpics/10002/topic_03.gif)
![Obrázek](http://www.palba.cz/stuha/sfin1000.gif)
Zbourat stodolu umí každý osel, postavit jí ale vyžaduje tesařské umění.
Re: What if: Obrněná technika AČR (ad Pátračův sen)
Nie tie motory, su povodom z Charkova a nikde inde sa v byvalom ZSSR nevyrabali, no dostupne by aj mozna boli, ale skor v podobe licencie, nez hotovych produktov a to najma z obavy o uz povestnu kvalitu Ukrajinskych zbrojarenskych vyrobkov....
Lehký tank ASCOD 120 CZ
Představuji Ascod 120 CZ jež by mohl být nosným typem protitankové obrany AČR.
Ascod 120 CZ v sobě spojuje relativně nízkou cenu a vysokou taktickou a strategickou pohyblivost moderních BVP s palebnou silou tanků čtvrté generace ( Leclerc, K2 Black Panther, Merkava MK IV).
Stroj se tedy výborně hodí do obrany a náhlý přepad ze zálohy ,mnohem méně už do útoku kde by ho znevýhodňovalo - v porovnání s moderními tanky - slabé pancéřování.
Ascod 120 CZ přebírá z BVP Ascod kompletní korbu na níž je posazena bezosádková věž Phoenix ve které je instalovaný 120mm kanón RG-120. Kanón je uložen a nabíjen (jak jinak
) pomocí systému ALS , který se skládá s otočného dvojitého karuselu a otočné nabíjecí komory. (blíže princip nabíjení viz. Obrázek B) )
![Obrázek](http://www.palba.cz/album/albums/userpics/12280/normal_Viper_2_Gvodzika_postup_Nabijeni_na_web.PNG)
Předpokladem pak je systém řízení palby odpovídající dnešním západním standardům. (dvě termovize druhé generace, systém Hunterl-Killer atd.)
Základní výhodami systému ALS je rychlost nabíjení ( až 12 nábojů za minutu) ,velká pohotovostní zásoba munice (cca.35-40 nábojů) a v neposlední řadě možnost použití moderní vysoce výkonné APFSDS munice ráže 120mm ( DM63,M829A3) či ŘS LAHAT. To vše ve velmi kompaktním balení (velikost věže včetně koše je cca. stejná jako u T-72)
Kombinace výkonného děla ,systému ALS A moderního SŘP dělá ze lehkého tanku ASCOD 120 CZ smrtelně nebezpečného soupeře pro většinu moderních tanků.
Ascod 120 CZ v sobě spojuje relativně nízkou cenu a vysokou taktickou a strategickou pohyblivost moderních BVP s palebnou silou tanků čtvrté generace ( Leclerc, K2 Black Panther, Merkava MK IV).
Stroj se tedy výborně hodí do obrany a náhlý přepad ze zálohy ,mnohem méně už do útoku kde by ho znevýhodňovalo - v porovnání s moderními tanky - slabé pancéřování.
Ascod 120 CZ přebírá z BVP Ascod kompletní korbu na níž je posazena bezosádková věž Phoenix ve které je instalovaný 120mm kanón RG-120. Kanón je uložen a nabíjen (jak jinak
![Usměv :)](./images/smilies/usmev.gif)
Předpokladem pak je systém řízení palby odpovídající dnešním západním standardům. (dvě termovize druhé generace, systém Hunterl-Killer atd.)
Základní výhodami systému ALS je rychlost nabíjení ( až 12 nábojů za minutu) ,velká pohotovostní zásoba munice (cca.35-40 nábojů) a v neposlední řadě možnost použití moderní vysoce výkonné APFSDS munice ráže 120mm ( DM63,M829A3) či ŘS LAHAT. To vše ve velmi kompaktním balení (velikost věže včetně koše je cca. stejná jako u T-72)
Kombinace výkonného děla ,systému ALS A moderního SŘP dělá ze lehkého tanku ASCOD 120 CZ smrtelně nebezpečného soupeře pro většinu moderních tanků.
![Obrázek](http://www.palba.cz/album/albums/userpics/10002/topic_03.gif)
![Obrázek](http://www.palba.cz/stuha/sfin1000.gif)
Zbourat stodolu umí každý osel, postavit jí ale vyžaduje tesařské umění.
Re: What if: Obrněná technika AČR (ad Pátračův sen)
Místo boxeru může být použitý i ležatý motor. Svého času se používal domácí Liaz do autobusů Karosa ŠM/ŠL/ŠD a Karosa 7xx a některých bagrů Unex. Úprava stávajícího řadového šestiválce sériové produkce o výkonu cca 400kW na ležatý by neměla být nijak náročná a možná ho dokonce některý z výrobců motorů má v nabídce pro výrobce autobusů. A možná by nebyla na škodu studie se dvěma ležatými motory (cca do 300kW) vedle sebe (možný střídavý provoz na jeden motor a při potřebě vyššího výkonu nahodit i druhý)
![Obrázek](http://www.palba.cz/album/albums/userpics/10002/topic_03.gif)
![Obrázek](http://www.palba.cz/stuha/sfin400.gif)