Stránka 5 z 67

Napsal: 13/4/2010, 17:29
od absik
Tie fabo-ve príspevky majú pôvod v Dänikenovi... alebo skôr ten jeho"zdroj" mal pár promile nad svoju normu...
Rusi každý odpal najskôr skúšajú na hladine, ak sa jedná o skúšobný odpal pod hladinou, píše sa to vo všetkých významných novinách. Asi preto že odpal pod hladinou je oveľa náročnejší... Ak niekto neverí nech si skúsi vystreliť zo vzduchovky pod vodou..
O tých 4 pilotoch: každá plavba Kuznecova stojí mailandy a je dobre sledovaná prostriedkami NATO. To by Rusi naozaj šaškovali zo 4 lietadlami? Ešte k tomu na bývalej vlajkovej lodi?

Napsal: 13/4/2010, 17:38
od absik
Toto som písal v čase vašich debatách o 4 pilotoch. Je to aktuálny stav na Kuznecovovi aj so zdrojom:
"Tabuľkový stav palubného krídla:
18 palubných Su-27K
18 - " - MiG-29K
10 protiponorkových vrt. Ka-27
3 vrt. Ka-27 RE prieskumu
2 vrt. Ka-27 záchranné
1 vrt. Ka-27 k dispozícii veliteľstva skupiny(príp. floty) lodí

"skokanský mostík"(jump bridge) umožňuje odlepiť sa lietadlám pri plných klapkách v polohe štart pri rýchlosti 147 - 149 km/h. bez presadnutia(strate výšky).

http://www.popmech.ru/blogs/post/337-os ... olko-odin/

Napsal: 13/4/2010, 17:46
od skelet
MiG-29K? Myslel jsem, že se sériově nevyráběly

Napsal: 13/4/2010, 17:46
od absik
Pridávam odkaz na pôvodný môj príspevok:
http://forum.valka.cz/viewtopic.php/tit ... 907#314907
asi uznáte že zo 4-mi pilotmi by to nešlo...

Napsal: 13/4/2010, 19:12
od absik
Ešte sa vrátim k pôvodnému ruskému príspevku z Pop. mechaniky ktorý písal iste niekto fundovaný a navyše to krátke 3-min. video ma vzalo.("spiatočka" na Su-33/27KM je úžasná! a navyše nepoznám veľa lietadiel ktoré robia bojovú zatáčku na priečnom náklone 110*!)
Podľa textu súdim že to také strašné s tým pristávaním nebude. Ono čistá 27-čka nie je pre pilota z nedeľnej školy, tak ten skutočný PILOT na trenažéri sedí pokiaľ to nerobí podľa predpísaného postupu. Pár detailov z textu. pozemné pristátie prebieha na pozdĺžnom náklone +3*, potom tesne nad zemou ide na 0*. Pristávanie na LL sa robí na náklone +4* a udržuje sa až do záchytu1. brzdného lana kedy má lietadlo okamžitú snahu padnúť na nos. Podľa textu problémom to ale je pre konštruktérov lebo lietadlo tak dosahuje 2 až 3x vyššiu vertikálnu rýchlosť priblíženia a oveľa vyššie namáhanie konštrukcie.

Napsal: 7/1/2012, 17:46
od kopapaka
Letadlová loď "Admirál Kuzněcov".
V 04:27 je pěkný záběr startu vyzbrojeného Sůčka.

Взлёт на тормозах
Tohle video má jen 21s., ale je docela zajímavé.
Opravdu nevím, proč ten druhý startuje se zataženými brzdami...

Napsal: 7/1/2012, 19:45
od Alfik
Protože normálně jsou před startem zabržděné, dá se plnej knedlík, a v okamžiku startu se odbrzdí. A jemu se asi díky poruše neodbrzdily. Proto taky startnul tak šejdrem, smýkalo to s ním a trošku mu to brždění vadilo, to je vidět.
Spíše by mě zajímalo přistání :D soudím že je dost ohobloval, takže mohly při tačdaunu bouchnout :D

Napsal: 7/1/2012, 20:56
od kopapaka
Alfik: No, za normálních okolností je skoro jistě nepoužívají. Protože tam jsou tři startovací pozice ( 1 x 180 m, 2 x 90 m dráha ) a na všech jsou startovací bloky pro hlavní podvozková kola. A ty to letadlo drží na místě startu. Takže myslím, že za normálních okolností se po najetí odbrzdí. Tohle ani nemusela být porucha, jen na to prostě zapomněl.

Na tomhle videu je to docela dobře vidět: Su-27KUB
Hned na začátku a pak ještě několikrát, včetně najíždění na ty bloky.

Napsal: 7/1/2012, 21:59
od Alfik
Vskutku... tak to potom jedině to opomenutí ze strany pilota :)

Napsal: 7/1/2012, 22:03
od skelet
Nebo chtěli ukázat, že vzlítne i zabržděná :lol:

Napsal: 7/1/2012, 22:21
od kopapaka
:D
Mě to docela šoklo, protože jsem si nevšiml nějakého výraznějšího prosednutí...
A to je z té kratší dráhy.

Ještě jedno video, v trochu lepší kvalitě a s chybným názvem...
Nuclear aircraft carrier

A ještě jedno, včetně záběrů ze stavby...
Сделано в СССР. ТАКР "Адмирал Кузнецов"

Napsal: 1/2/2012, 22:13
od kacermiroslav
První letoun, který na LL Admiral Kuzněcov přistál byl Suchoj Su-27. Piloti si museli proces přistání trénovat na speciálně upraveném letišti, které ale po rozpadu SSSR nyní leží na území Ukrajiny.

Vedla stávajaích letadel se poslední dobou (2011) uvažuje, že bude výzbroj lehce pozměněná a to když LL obdrží 16 strojů Jak-141 (letadla s možností kolmého startu a přistání). Jejich projekt byl svého času pozastaven, ale měl by být dokončen. Nevýhodou Admirála Kuzněcova jsou chybějící katapultovací zařízení a tak z jeho paluby nemohou vzlétat těžší stroje, přestože je vzletová paluba vybavená tzv. skokanským můstkem se sklonem 12°. Přistání letounů je také zajímavé. Z rychlosti kolem 280 km/h se pomocí lan letoun na dráze cca 100 zastaví. Tomu říkám brzdy:-) Po modernizaci, která se plánuje na roky 2011/2012 by měl být vyřešen především pohon, který po novu bude obstarávat plynová turbína. Skokanské můstky prý ve výbavě zůstanou.

Napsal: 1/2/2012, 22:23
od Julesak
Údajne má tiež dôjsť k odstránieniu síl pre rakety systému P-700 Granit, čím by sa mal zväčšiť priestor v hangári. Takisto by malo dôjsť k modernizácii elektroniky.

Napsal: 1/2/2012, 22:35
od kacermiroslav
Je tedy možné, že těch 16 Jak-141 přibude k již stávajícím 52 letadlům na palubě. Ostatně malý počet letadel byla další z nevýhod LL Kuzněcov (uvedená do provozu 21.1.1991).

Napsal: 1/2/2012, 22:38
od Julesak
V Jak-141 neverím, to už skôr v Mig-29K.

Napsal: 2/2/2012, 06:59
od skelet
Nevýhodou Admirála Kuzněcova jsou chybějící katapultovací zařízení a tak z jeho paluby nemohou vzlétat těžší stroje
Maximální vzletová hmotnost Su-33 při akcích na letadlových lodí je 30tun. Maximální vzletová hmotnost například E-2D Hawkeye je 26tun a F/A-18E je 29tun. A zvažovaný protějšek letounu E-2, Jak-44, měl projektovanou maximálku na 30tunách.
Přistání letounů je také zajímavé. Z rychlosti kolem 280 km/h se pomocí lan letoun na dráze cca 100 zastaví
není to tak u všech letadlovek, které nevyužívají služeb Harrierů?

Na Jak-141 se nepracuje minimálně 20let, je silně nepravděpodobné, že projekt bude obnoven.

Napsal: 2/2/2012, 09:30
od kacermiroslav
skelet píše:
Přistání letounů je také zajímavé. Z rychlosti kolem 280 km/h se pomocí lan letoun na dráze cca 100 zastaví
není to tak u všech letadlovek, které nevyužívají služeb Harrierů?
Samozřejmě...jen jsem měl potřebu to tu zmínit. Ne každý si uvědomí, jaký to musí být záhul na organismus, start a přistání.

Napsal: 2/2/2012, 22:17
od Skeptik
Samozřejmě...jen jsem měl potřebu to tu zmínit. Ne každý si uvědomí, jaký to musí být záhul na organismus
No Kačere, není to až tak dramatické.
Přistávací rychlost Su-33 je kolem 240 km/h a letadlová loď pluje při přistávání letadel rychlostí cca 20 kt (cca 30 km/h) tj. rychlost letadla vůči palubě je kolem 200 - 210 km/h (pokud nefouká vítr)
Zbrždění z 200 km/h není totéž co z 280 km/h ... ale stejně bych to rád jednou zažil na vlastní pr*el :)

Napsal: 3/2/2012, 08:53
od kacermiroslav
Nevím jakou brzdnou dráhu má nějaký sporták, který z 200-280 km/h zabrzdí na 100 metrech (určitě jich je celá řada), ale jak píšeš, musí to být úžasný pocit. Ovšem lepší je start z katapultu, který tě vystřelí (cca) z nuly na 300 km/h za nějaké 2 sekundy:-))) wow

Napsal: 3/2/2012, 09:00
od jersey.se
Sice nemám sporťák, ale při hrátkách na letišti nemám velkej problém se na dráze 2500m rozjet na 250km/h a ještě zastavit. Tedy jednou nebo dvakrát. Když jsem to dělal asi po pátý, spálil jsem brzdy a zastavoval jsem snad i očima :D

Pocit je to zajímavej spíš pokud se vezeš jako pasažér. Když to řídíš, víš co příjde, takže zrychlení ani zpomalení nevnímáš tak intenzivně a stejně bys rád něco silnějšího.