Výcuc
V OKB Suchoj existovala brigáda "100-2" ktorá sa v 80. rokoch zaoberala aj "témou letadlo T-8V" LVŠ - ľahko-vyrobiteľný šturmovik (ЛВШ Легко-Воспроизводимый штурмовик) a vedúcim témy bol Jevgenij Petrovič Grunin (Евгений Петрович Грунин).
Téma T-8 LVŠ vychádzala z predpokladu sovietskeho vedenia, že po masívnom raketojadrovom údere proti ZSSR a jeho priemyslovým a riadiacim štruktúram sa ZSSR rozpadne (respektíve bude sprievodnými javmi rozdelený) na štyri "priemyslovo izolované" oblasti - Západná oblasť, Ural, Ďaleký východ a Ukrajina (priemyslovo izolované = myslené zrejme tak, že z rôznych príčin nebude možná, alebo bude veľmi obmedzená preprava zariadení, komponentov a "polotovarov" medzi nimi). Cieľom témy bolo vytvoriť ľahko-vyrobiteľný šturmovik, ktorý by mohol byť vyrábaný v každej z týchto izolovaných oblastí bez nutnosti vzájomnej spolupráce.
V technickom zadaní k téme sa hovorilo o maximálnom využití dielov a trupov Su-25/Su25UB, ale existovali aj varianty s využitím dielov a trupov vrtuľníkov, napríklad Mi-24 alebo iných lietadiel.
Existovali tri hlavné smery rozvoja témy:
1) základný - využitie uzlov a agregátov Su-25/UB
2) "Rám" (Рама) - stroje na motívy North American OV-10 Bronco s využitím uzlov a agregátov Su-25
3) "Triplán" (Триплан)
"Rám" (Рама)
Projekt Т-710 Anakonda (Анаконда) predstavoval niečo podobné americkému OV-10 Bronco, ale zhruba dva krát väčšie, s pancierovanou kabínou pre dvoch pilotou a 7 výsadkárov alebo 1,4 tony nákladu. Bojový náklad mohol byť v "preťaženej" variante až 2,5 tony na 8 závesníkoch.
"Triplán/Trojplošník" (Триплан)
Projekt T-720 mal rozpracovaných 43 rôznych variant... Väčšina variant predpoklada tandemové usporiadanie krídiel a aerodynamicky nestabilnú schému. Hmotnosť rôznych variant sa pohybovala od 6 do 16 ton, "víťazná" verzia mala mať hmotnost 7-8 ton, pohon dvomi motormi TV3-117, vrtule mohli vydržať niekoľko zásahov 20 mm kanónom (pokročilejší analóg tejto vrtule je použitý na An-70). Kabína mohla pochádzať zo Su-25, Su-25UB, ale pre "cvičnú" variantu napríklad aj z Aero L-39 Albatros
T-720 sa napokon stal "víťazným projektom".
Cena lietadiel v tejto téme mala byť skutočne nízka - odhadovala sa na 1,1-1,3 miliona rubľov (Su-25 v tej dobe vychádzal na 3 miliony a tank T-72 na milion)
Ďalší podobný link - varianta T-712
http://ru-aviation.livejournal.com/1680628.html