V prosinci vzlétl definitivně poslední Boeing B-747, v nákladní verzi B-747F-8. Typ vydržel ve výrobě 53 let a celkem bylo vyrobených 1 573 letounů, v provozu jich zůstává 450. Poslední osobní byl dodaný v roce 2017.
Jen pro zajímavost, jak běží čas a technický pokrok: první bezproblémový motor 747 byl JT9-3A s tahem 193 kN a spotřebou cca 19,0 g/(kN.s). Poslední "Královna nebes" vzlétla se čtyřmi GEnx 2B67B s tahem 296 kN se spotřebou 14,85 g/(kN.s).
Nosnost F-8 je 134 000 kg, kapacita 858 cbm.
Re: Co se to děje s Boeingem?
Napsal: 10/2/2023, 16:07
od KOLT
Západ vlastně nebude vyrábět žádné velké dopravní letadlo
Re: Co se to děje s Boeingem?
Napsal: 10/2/2023, 16:14
od skelet
777 za 747 moc nezaostává
Re: Co se to děje s Boeingem?
Napsal: 10/2/2023, 16:21
od seabee
skelet píše: ↑10/2/2023, 16:14
777 za 747 moc nezaostává
A navíc to točí jenom se dvěma "motůrky":
Re: Co se to děje s Boeingem?
Napsal: 10/2/2023, 16:28
od HONZIK11
Ktere se jim sem tam v letu rozpadnou na cucky a musi uzemnit celou flotilu.
Re: Co se to děje s Boeingem?
Napsal: 26/2/2023, 20:50
od seabee
Boeing snad definitivně vyřešil hodně nákladné problémy s dálkovým ovládáním ráhna a tankovacího systému na KC-46 Pegasus. Upravený systém už byl převzatý i USAF, které jsou údajně se systémem spokojené.
SPJ7IYZGGZF45G434YFER2VO54.jpg
Autor: Staff Sgt. Betty R. Chevalier/U.S. Air Force
Re: Co se to děje s Boeingem?
Napsal: 3/3/2023, 13:06
od seabee
Při předávacím letu posledního vyrobeného B-747 namalovali piloti na nebi pěkné logo s korunkou:
"Kreslení" na obloze probíhalo ve výšce 3 900 m při rychlostech 278 až 425 km/hod a trvalo 2 hod 24 min. Pěkný navigační výkon.
Re: The Boeing Company - aktuality
Napsal: 1/5/2023, 14:26
od seabee
Za 1. čtvrtletí 2023 dodal Boeing zákazníkům celkem 130 civilních letadel (Airbus 127), nejvíc typu 737 různých verzí.
Vojenské dodávky byly následující:
7 nových AH-64 Apache, 13 modernizovaných
5 nových a jeden modernizovaný CH-47 Chinook
2 letouny F-15EX
7 F/A-18
1 KC 46 Pegasus
3 P-8 Poseidon
Re: The Boeing Company - aktuality
Napsal: 27/5/2023, 00:04
od seabee
seabee píše: ↑13/5/2023, 09:58
USAF plánují zařadit perspektivně do výzbroje až 1 000 bezpilotních letounů CCA - Collaborative combat aircraft, jinak také Loyal Wingman. Řekl to genpor. Richard Moore, zástupce náčelníka odd. programů a plánování. Intenzivní vývoj teď ve spolupráci s USAF provádí Austrálie s letounem Boeing MQ-28 Ghost Bat.
P2AJSST5G5ANBLNENVJT7XM4HM.jpg
Zdroj: Boeing Australia
Nyní poprvé předvádí Boeing svůj MQ-28 Ghost Bat v USA v hangáru zařízení Boeing facility u St. Louis 25,května 2023. Boeing byl původně účastníkem projektu USAF Skyborg program, ale později vypadl, protože neby schopen předvést demonstrátor. Pokud by plánoval zařazení do nynějšího programu CCA - Collaborating Combat Aircraft, nebude to mít lehké. Akviziční šéf USAF předpokládá až 30 uchazečů.
Autor: Michael Marrow / Breaking Defense
Re: The Boeing Company - aktuality
Napsal: 31/7/2023, 19:05
od seabee
Divize Boeing Defense oznámila za druhé čtvrtletí ztrátu v hodnotě 527 mil. USD, čehož je 82% tvořených ztrátou na programu tankeru KC-46A Pegasus.
V sektoru Defense, Space & Security (BDS) je také evidovaná ztráta ve výši 257 mil. USD na programu kosmické lodi Starliner pro NASA, která měla poprvé startovat s posádkou v polovině dubna 2023, poté 21.7. a teď je start odložený na neurčito. Nepilotovaný zkušební start byl původně slibovaný na rok 2017, skutečně vzlétla v prosinci 2019 na misi OFT - Orbital Flying Test, v rámci které zaznamenala množství závad, včetně školácké chyby vložení nesprávného strojového času. Zrušené tak muselo být připojení k ISS. To se podařilo až při letu OFT-2 z 19.5.2022, při kterém ale byly zaznamenané další problémy, které se řeší dosud - spolu s těmi, které se objevily dodatečně.
Dodávky Kc-46A byly jenom letos z důvodů závad pozastaveny od března do 28.7. kdy byl dodaný teprve druhý letošní.
Re: The Boeing Company - aktuality
Napsal: 4/8/2023, 15:56
od seabee
Za 2. čtvrtletí 2023 dodal Boeing vojenských:
12 nových a 16 modernizovaných vrtulníků AH-64 Apache
2 nové a 3 modernizované vrtulníky CH-47 Chinook
4 letouny F-15
6 letounů F/A-18
2 letouny P-8 Poseidon
a civilních:
103 letounů B-737 MAX
8 letounů B-767
5 letounů B-777
20 letounů B-787 Dreamliner
Celkem civilních za pololetí 266 strojů. Airbus 316 civilních.
Re: The Boeing Company - aktuality
Napsal: 8/10/2023, 22:44
od seabee
Boeing připravuje multimiliardové investice. Nehledě na ztráty na vojenských programech za fixní ceny, katastrofálnímu zavedení civilního programu B-737 MAX a silně ztrátovému kosmickému Starliner je Boeing připravený investovat do vybudování čtyř nových výrobních center, která mají zajistit udržení ve špičce aerokosmického průmyslu ve světě. Tři centra mají rozšířit stávající výrobní areál v městě St. Louis, v Missouri, z nich jedno, laboratorní a testovací už bylo otevřené v lednu, druhé, Centrum pokročilých povrchů bylo založené v květnu a třetí, za cca 2,0 mld USD bude určené pro aerokosmické programy. Čtvrté centrum, určené pro vývoj pokročilých kompozitů má být otevřené v Mesa v Arizoně.
Investiční aktivity Boeingu jsou především svázané s optimismem Boeingu ohledně účasti v programu Next Generation Air Dominance (NGAD) a Collaborative combat aircraft (CCA).
Ilustrační obr. Boeing NGAD
Re: The Boeing Company - aktuality
Napsal: 27/10/2023, 22:22
od seabee
Ani třetí čtvrtletí to není moc lepší: Vojenský byznys divize Boeing Defense, Space & Security (BDS) zaznamenal cca 1,0 mld. USD ztrátu, korunovanou 500 mil. USD na programu prezidentského speciálu Air Force One - VC-25B.
Přece jenom šampaňské (ale až doma, Dubaj je muslimsky suchá): Velký začátek leteckého veletrhu v Dubaji. Prodej 120 boeingů za 1,4 bilionu. Firma Emirates nakoupila 90 strojů Boeing za 52 miliard dolarů.
„Podepisujeme dohodu o koupi na 55 dalších Boeingů 777-9 a 35 Boeingů 777-8,“ upřesnil přímo na akci, jak ukazuje i úvodní video SZ Byznys v tomto článku, ředitel a radní společnosti, šejk Ahmed bin Saeed Al Maktoum. Sesterská nízkorozpočtová společnost FlyDubai následovala příklad Emirates a také uzavřela smlouvu o zakoupení 30 strojů, ale zhruba o čtvrtinu menších, typu 787-9 Dreamliner za 11 miliard dolarů. I tak jsou to v jejich případě první širokotrupá letadla s dvěma uličkami ve flotile. Až dosud měla pouze kusy 737 o jedné uličce.
Kromě toho dubajské Emirates ještě aktualizovaly dřívější zakázku na 30 letadel 787 Dreamliner a přidaly k ní dalších pět strojů.
Pro Boeing tak první den arabské letecké výstavy znamenal tržbu v objemu nejméně 63 miliard dolarů, tedy asi 1,44 bilionu korun.
Re: The Boeing Company - aktuality
Napsal: 21/11/2023, 20:14
od seabee
Tak Boeing konečně oznámil, že má na lince rozpracované dva produkční vrtulníky MH-139A Grey Wolf pro USAF poté, co v říjnu 2023 úspěšně ukončil armádní testy protoypů. Dodávky měly být původně zahájené v roce 2021, ale problémy s certifikací FAA a neúspěšné armádní zkoušky způsobily výsledné zdržení.
Jeden z prototypů MH-139A startuje ke zkušebnímu letu - Autor: Samuel King Jr./Air Force
Re: The Boeing Company - aktuality
Napsal: 13/1/2024, 15:05
od Saburo
Něco málo k poslednímu "úspěchu" Boeing Company.
I když v tomto případě jde o příběh subdodavatele.
Ve zkratce, rychle sypat díly, rychle hrabat prachy a kvalita, no ta počká...
Klasický příběh, zaměstnanec si stěžuje na kontrolu kvality a samotnou kvalitu produktů, no není pochválen ale naopak.
FAA je dlouhodobě podfinancován a tak je pozadu se sledováním kvality u tohoto outsourcingu výroby dílů atd.
I akcionáři dané firmy měli nějaké stížnosti (vedoucí k hromadné žalobě) na vedení ohledně zapírání problémů s kvalitou výroby, to vedlo jen k pádu akcií.
A Boeing, "ponechme vyjádření na Spirit AeroSystem" ...
Samozřejmě, je potřeba dodat, že se ještě neví co bylo příčinou posledního průseru, který stojí za odstavením 737MAX a tím tedy nervrdím, že za to může díl od Spirit.
Ale ukazuje to další nehezké věci co se dějou poslední dobou (posledních hafo let) kolem této kdysi tak skvělé firmy...
v odkazu je komplet článek a stojí za přečtení
seabee píše: ↑21/11/2023, 20:14
Tak Boeing konečně oznámil, že má na lince rozpracované dva produkční vrtulníky MH-139A Grey Wolf pro.....
Jeden produkční z fáze "low-rate initial production" dokončil v prosinci 23 a začal s ním podnikové zkoušky. Zahájení řádných dodávek 80 objednaných očekává "později" tento rok.
Re: The Boeing Company - aktuality
Napsal: 3/2/2024, 12:23
od seabee
Optimistický výhled Boeingu:
Boeing prohlašuje, že se mu daří v oblasti KC-46 a T-7, protože ztráty obranných a vesmírných jednotek se zpomalují
31. ledna 2024 | Autor: John A. Tirpak
Divize společnosti Boeing zaměřená na obranu, vesmír a bezpečnost (BDS) zaznamenala ve čtvrtém čtvrtletí roku 2023 nejmenší ztrátu v tomto roce, protože letecký gigant pracuje na návratu k ziskovosti v období 2025-2026, uvedli představitelé společnosti Boeing 31. ledna.
V posledních třech měsících roku 2023 společnost BDS prodělala čistých 101 milionů dolarů, a to díky ztrátám ve výši 139 milionů dolarů ze tří programů s pevnou cenou, které nebyly identifikovány. Přestože tato výkonnost byla horší, než se očekávalo, výkonný viceprezident a finanční ředitel společnosti Boeing Brian West uvedl, že cílem společnosti je dostat se v příštích dvou až třech letech zpět na "historickou" úroveň výkonnosti.
V posledním desetiletí jednotka společně zaznamenala miliardové ztráty na programech tankerů KC-46, cvičných letounů T-7, VC-25B Air Force One a bezpilotních tankerů MQ-25, z toho téměř 1 miliardu dolarů jen v roce 2023.
V posledním čtvrtletí však tržby společnosti BDS vzrostly o devět procent díky zadání zakázky na 15 letounů KC-46 Lot 10. Celkově jednotka v posledním čtvrtletí dodala 52 letadel a dva satelity, poznamenal West.
"Náš herní plán - dostat BDS zpět na jednociferné marže v období 25-26 let - zůstává nezměněn," uvedl s tím, že jednotka má nevyřízené zakázky v hodnotě 59 miliard dolarů.
Prezident a generální ředitel společnosti David Calhoun již dříve uvedl, že horlivost společnosti Boeing vyhrát obranné soutěže v minulém desetiletí způsobila, že "přijala příliš velké riziko" v programech s pevnou cenou, což vedlo k velkým ztrátám ve výši více než 7 miliard dolarů jen u KC-46.
Programy s pevnou cenou "dozrávají" a představují "menší zátěž" pro zisky, poznamenal West. "Kromě získání zakázky na tankery od amerického letectva dodal program ve čtvrtém čtvrtletí devět letadel. Pokračujeme [v] budování pozitivní dynamiky navzdory narušení továrny v souvislosti s dodavateli, kterému jsme čelili na začátku loňského roku," ujistil.
První cvičný letoun T-7 Red Hawk byl podle něj dodán na leteckou základnu Edwards, kde budou zahájeny letové zkoušky, a rostoucí dodávky v programech Boeing ukazují, že mají "dynamiku", dodal.
"Celkově je obranné portfolio připraveno zlepšit silnou poptávku napříč zákaznickou základnou," uvedl West. "Výrobky jsou výkonné... a jsme přesvědčeni, že naše úsilí o realizaci a stabilitu přivede tento podnik k výkonnosti, kterou naši investoři uznávají."
Útočné vrtulníky Apache, rakety a zbraně jsou "věci, které jsou v tomto prostředí právě teď potřeba," řekl West, což vede k dobrým výsledkům, které kompenzují ostatní ztráty v divizi.
Ale obchod se stíhačkami a raketami "se musí zlepšit", řekl West.
Divize Boeing Global Services zaznamenala 3,5procentní nárůst marží, a to především díky zakázkám na údržbu letounu C-17.
Většinu hovoru o výsledcích monopolizovala diskuse o plánech společnosti Boeing na zotavení z úniků kvality, které uzemnily mnoho jejích letadel 737 MAX kvůli obavám o bezpečnost. Prezident a výkonný ředitel David Calhoun se omluvil společnosti Alaska Airlines a všem cestujícím a provozovatelům MAX-9 za problémy s kvalitou, které způsobily, že při nedávném letu praskla zátka dveří.
"Věřím, že vyšetřování [FAA] bude rychle ukončeno," řekl Calhoun, ale "my se prostě musíme zlepšit". Trval na tom, že bezpečnost je pro společnost nejvyšší prioritou a že Boeing udělá vše, co je třeba, aby ujistil své zákazníky a létající veřejnost o integritě flotily.
Boeing čeká zpoždění dodávek letadel, uvádí Bloomberg. Firma odhaluje chyby při výrobě a opravy prodlužují dodací lhůty. Za sníženou kvalitou může stát nespokojenost pracovníků, kteří žádají lepší pracovní podmínky, míní expert.
Americký výrobce a exportér letecké techniky Boeing prochází kritickým obdobím. Po lednové nehodě, kdy se jednomu z jeho strojů 737 Max 9 Alaska Airlines utrhl za letu kus trupu, nyní hlásí další komplikace, tentokrát ve výrobě, uvedla agentura Bloomberg.
Společnost objevila nedostatky u asi 50 dosud nedodaných modelů 737 Max. Problém spočívá ve špatně vyvrtaných otvorech pro nýty, sdělil obchodní šéf Boeingu Stan Deal ve zprávě zaměstnancům. Za výrobní potíže je v tomto případě podle Deala odpovědný dodavatel leteckých konstrukcí Spirit AeroSystems Holdings, který s Boeingem dlouhodobě spolupracuje. Ten uvedl, že si je problému vědom a nedostatky opraví.
Další zpoždění Boeing hlásí u cvičných letadel T-7A Red Hawk, kde údajně dostali řadu nekvalitních součástek od subdodavatelů
Re: The Boeing Company - aktuality
Napsal: 7/2/2024, 14:44
od Wolfhound
Novinky: Potvrzeno. Vypadlý panel v boeingu vůbec nebyl přišroubovaný. Chybějí zaměstnanci
Panel na místě nouzového východu Boeingu 737 MAX 9 společnosti Alaska Airlines, který vypadl 5. ledna po startu z Portlandu, nebyl přišroubovaný. Potvrdilo to vyšetřování amerického Národního úřadu pro bezpečnost v dopravě (NTSB). Svou předběžnou zprávu zveřejnil v úterý. Vysoký představitel aerolinek United upozornil, že po covidu chybějí firmám vyrábějícím letadla zkušení zaměstnanci.