Stránka 5 z 14

Re: Boj o Líně

Napsal: 9/11/2022, 11:06
od skelet
to sice ano, ale v případě Toyoty Mirai se bavíme o 84 článcích, když to u Tesla S je 7104 článků. Takže se bavíme v úplně jiných dimenzích.
https://elektrickevozy.cz/clanky/vodiko ... -az-650-km
https://oenergetice.cz/cista-mobilita/a ... -2012-2016

Re: Boj o Líně

Napsal: 9/11/2022, 12:02
od Scotty87
Předpokládám že se vodík prosadí spíš v nákladní dopravě a tam budou třeba větší baterie.

Re: Boj o Líně

Napsal: 9/11/2022, 12:10
od skelet
ty baterie tam jsou potřebné z jiného důvodu, ale stále se pohybuješ v jiných dimenzích, proti baterkovým elektromotorům.
A pokud se ti spustí vodíkové (metanolové) hospodářství, tak ti objemem produkce dříve nebo později vytlačí ty baterky. Alespoň v logistice.

Re: Boj o Líně

Napsal: 9/11/2022, 12:30
od Scotty87
Dobře vím proč tam ta baterie je a náklaďák ji bude logicky potřebovat větší.
Nevěřím tomu že se to široce prosadí v osobních autech.Jediné co by to mohlo ovlivnit by bylo kdyby nějaká automobilka vyrobila vodíkové auto keré bude výrazně levnější nebo výhodnější než elektromobil (jak provozně tak pořízením). Zatím nic takového nevidím ani v plánech. Třeba ona Mirai stojí v základu milion sedm set tisíc. Tesla 3 pokud vím stojí kolem milionu a půl.

Re: Boj o Líně

Napsal: 9/11/2022, 12:32
od Zemakt
Mirai je oproti Tesle v podstatě kusovka. Ten rozdíl je tedy marginální.

Ještě bych zareagoval na Hanse a onu servisní nákladavost elektromobilů (současnou):

https://autobible.euro.cz/studie-naklad ... m-motorem/
https://cnn.iprima.cz/majitel-elektromo ... tiky-19848

Re: Boj o Líně

Napsal: 9/11/2022, 12:45
od Lynx
Treba brať do úvahy fakt, že zatiaľ čo spaľovacie motory sú za tých vyše 100r vychytane a potenciál ich zlepšenia nie je veľký, čo sa týka elektromobilov a najmä ich batérií je ich potenciál rastu enormný.

Re: Boj o Líně

Napsal: 9/11/2022, 12:49
od skelet
Scotty hezký pokus, ale
Toyota Mirai má rozměry 4 975 × 1 885 × 1 470 mm a hmotnost 1 920 kg
Tesla 3 má rozměry 4 694 × 1 933 × 1 442 mm a hmotnost 1 844 kg
už jen z těch rozměrů je jasné, že se jedná o jiné třídy vozidel
Konkurentem pro Mirai je Tesla S, a ta má rozměry následující 4 970 × 2 037 × 1 445 mm, hmotnost 2 316 kg
Ostatně i ve všech testech je Mirai porovnávána s modelem S nebo Y (ale to je SUV).
A tam už cenově vítězí Mirai (proti S) nebo je to plichta (proti Y).
A to se bavíme o malosériové výrobě, jak správně podotkl Zemakt.

Re: Boj o Líně

Napsal: 9/11/2022, 13:28
od Scotty87
skelet píše: 9/11/2022, 12:49 Toyota Mirai má rozměry 4 975 × 1 885 × 1 470 mm a hmotnost 1 920 kg
Tesla 3 má rozměry 4 694 × 1 933 × 1 442 mm a hmotnost 1 844 kg
Konkurentem pro Mirai je Tesla S, a ta má rozměry následující 4 970 × 2 037 × 1 445 mm, hmotnost 2 316 kg
Třeba Tesla 3 má větší zavazadlový prostor. Bohužel u Mirai se mi nepodařilo najít vnitřní roztěry které jsou asi podstatnější než vnější.
Třeba výkonem je Mirai proti Tesle S dost ořezávátko.
A to se bavíme o malosériové výrobě, jak správně podotkl Zemakt.
I elektromobil je v porovnání s masovou produkcí jiných aut malosériovka.

Re: Boj o Líně

Napsal: 9/11/2022, 13:41
od skelet
rozvor napoví
Mirai - 2920mm
Tesla 3 - 2875mm
Tesla S - 2960mm
I z toho je jasné, že porovnávání Mirai proti Tesla 3 je takové.. aby to vyšlo.

Re: Boj o Líně

Napsal: 9/11/2022, 13:48
od Hans S.
Zemakt píše: 9/11/2022, 12:32 Ještě bych zareagoval na Hanse a onu servisní nákladavost elektromobilů (současnou):

https://autobible.euro.cz/studie-naklad ... m-motorem/
https://cnn.iprima.cz/majitel-elektromo ... tiky-19848
Tu studii servisních nákladů bych si rád pročetl, neměl bys zdroj? Chvilku jsem hledal, ale nenašel. Možná ta studie byla placená. Z článku není patrné, jestli jsou náklady vztažené na jednotkovou opravu, nabo na jednotkový rok provozu. Také nevíme, zda neporovnávají (záměrně přeženu) Teslu S a Škodu Fabia, resp. zda vzorek elektrických aut není v obecné rovině v jiném segmentu. A už vůbec nevíme, jestli se zaměřujeme na oblast pohonu, nebo na nějaké další vychytávky. Ale mít tu studii k dispozici, tak pravděpodobně dokážeme tohle všechno zodpovědět.

Článek na CNNPN mě příliš nezaujal. Nedokážu souznít s tvrzením, že elektromobil na pneumatikách utratí 3x více, než konvenční obdoba.

Z mého pohledu by bylo optimální mít analýzu nějakého obojetného modelu. Tzn. ideálně porovnat třeba Hyundai Kona a Kona-E. Hyundai určitě už relevantní data mít bude - a časem jich bude víc a víc.

Re: Boj o Líně

Napsal: 9/11/2022, 13:50
od Zemakt
Když dva dělají totéž, není to vždy totéž
https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/v-pri ... en/2283111

Re: Boj o Líně

Napsal: 9/11/2022, 14:08
od skelet
pro korejce by bylo výhodnější to mít MS kraji, můj názor (kvůli Nošovicím a Žilině)

Re: Boj o Líně

Napsal: 9/11/2022, 15:10
od Scotty87
Jo. Další finálně zvažovaná lokalita pro výrobu baterií byla Bochoř. :mrgreen:

Re: Boj o Líně

Napsal: 9/11/2022, 15:36
od skelet
k čemu ten smích? je to nějakých 90km do Nošovic a cca 140km do Žiliny. Takže jsem to odhadl plus mínus dobře :rotuj:

Re: Boj o Líně

Napsal: 9/11/2022, 15:39
od HONZIK11
Porad tady mame Dolni Lutyne/Vernovice. Obrovsky pozemek rovny jak letiste. Taky se mu tak rika.Sam pamatuji jak se srovnaval laserovym gejdrem pro sadbu zeli.
Mela tam byt Hyunday ,ale ta si vybrala jine pole se zelim. Podstata je ta ,ze kdyz ta hlavka vyroste ,musi kombajn jezdit po rovnem a riznout ji presne do nozky.
Jenze,na ulozeni vajec do hnizda tam na jare lita nejaky ptak.
Vsichni se tam modlili aby zustat roztlapeny na celnim skle nejakeho vlaku na Bohumin.
Ale ten operenec tam furt je. :lej:
Takze muzeme zalozit vlakno. ,,Operenec versus Line,,.

Re: Boj o Líně

Napsal: 9/11/2022, 16:10
od Scotty87
Jen to že je to další vojenské letiště.

Re: Boj o Líně

Napsal: 9/11/2022, 16:46
od Zemakt
Asi Scotty nevnímáš pointu proč prudím.

Re: Boj o Líně

Napsal: 9/11/2022, 16:52
od Scotty87
No, asi ne.

Re: Boj o Líně

Napsal: 9/11/2022, 17:13
od Zemakt
Lidi/region, poloha.

Re: Boj o Líně

Napsal: 9/11/2022, 17:30
od Scotty87
Investor soudí že je to pro něj zajímavá poloha. No a jak už jsem psal. Je třeba se dívat na potřebu pracovních míst ne dnes, ale za deset let.