Tak je uplne jasne, ze ak chce byt L-39 NG ucinne na modernom bojisku, musi mat aj moderne obranne systemy, rovnako ako dnesne A-10, alebo F-16, atd.. Koniec koncov uz aj ruske Su-25. Vieme nieco o tom, ci a ake su planovane pri L-39 NG vo verzii light atack ?
Re: Aero L-39NG
Napsal: 8/11/2020, 06:43
od HONZIK11
Muzes si precist katalog dodavatelu pro L159 bude to obdobne, kontejnery se Drakenu neprodavaly. Ze to bude opet v podvesech je jasne, konecne je to i dnes trend. Ten obor byl vzdy bez informaci.Pozn. Vsimli jste si, ze se uplne prestalo mluvit napr. o tazenych navnadach jakozto obrannem prostredku?
Jediny trend je dnes utok z odstupu, zahlceni klamnymi cili, vlastni neviditelmost a neviditelnost nebo rychlost utocnych prostredku.
Co se L39Ng tyka, neni to stihac ani bombarder ani A-10. Vzdycky to byl maly uzitecny nenapadny dric, A4 Skyhawk.
Kdyz se dnes dokaze hrozbam ubranit vrtulnik ci transportni letoun proc by se neubranil hbity maly tryskac.
Re: Aero L-39NG
Napsal: 8/11/2020, 12:39
od niko
O tom ziadna Honziku. Ked vyrobca doda a certifikuje obranny system, tak bez debaty. Preto som sa pytal, ci o tom niekto nieco nevie.
Re: Aero L-39NG
Napsal: 9/11/2020, 07:46
od Juraj Tichý
Za peníze v Praze dum zvyknete hovoriť.
Som rád, že sa spomenul L-159. Lietadlo, ktoré svojho času bolo výborné na CAS. Ale 25 ročný radar, 25 ročné RWR, žiaden targeting pod.... a s najväčšou pravdepodobnosťou tak aj dožije.
L39NG - nemá radar, nema datalink, nema RWR, nemá vymetnice klamnych cielov. Cesta k tomu aby ich mala, je ešte veľmi dlhá a veľmi drahá. A je otázne, či ju vôbec prejde. A keď ich bude mať, som zvedavý ako sa všetka táto dodatočná záťaž prejaví na schopnosti niesť zbrane. Aby to nedopadlo, že po zavesení AA výzbroje, už na AG nebude priestor.
Re: Aero L-39NG
Napsal: 9/11/2020, 08:18
od Skeptik
S L-159 se do budoucna počítá (zatím, uvidíme co COVID) a tak modernizací "MLU" s nejvetší pravděpodobností projde (budou-li peníze).
L-39NG je cvičné letadlo.
Schopnost nést výzbroj je sekundární, resp. terciální schopností, pro kterou si ho žádné letectvo nejspíš kupovat nebude. Využití jako "lehký bojový" je ryze nouzová záležitost.
Což nevylučuje, že se jeho "bojové" schopnosti nedají využít při výcviku pilotů.
Pro mikroletectva typu českého či slovenského, s velmi omezeným rozpočtem, je takový letoun (jedno zda L-39NG či M345 či HJT-36 či K-8) ideální.
Nebo snad Aero chce rozjet vlastní leteckou školu (např. ve spolupráci s CLV) umístěnou v Rakousku (tj. Bundesheer by si najímal provozovatele L-39NG jako kontraktora)?
Ví o tom někdo něco víc?
Re: Aero L-39NG
Napsal: 12/11/2020, 19:31
od Zemakt
Už se o tom šuškalo před lety. Snad se i na NG v Rakousku něco vyrábí. Ale u milicionářů těžko říct jak to bude.
Re: Aero L-39NG
Napsal: 14/11/2020, 14:31
od zzz
Juraj Tichý píše:Bojove lietadlo to byť môže. Ale nie na boj v Európe.
Tak určitě.
Stačí se podívat na konkrétní výzbroj evropských letectev.
Re: Aero L-39NG
Napsal: 14/11/2020, 14:33
od zzz
Flader píše:L-39NG prošel aerodynamickými testy pro verzi Light Attack
Letoun L-39NG disponuje pěti podvěsy pro nesení širokého spektra zbraní, ať už jde o kulomet ráže 12,7 milimetrů či letecký kanon ráže 20 milimetrů, bomby o hmotnosti do 250 kilogramů, neřízené rakety typu vzduch-země či rakety typu vzduch-vzduch. Uvažuje se také o integraci laserového navádění zbraní.
Nyní, když přecházejí z F-16 na F-35 asi Belgičané asi zvolí outsourcing - po základním stupni pošlou čerstvé piloty na bojový výcvik do USA - patrně přeskočí Texany a půjdou rovnou na T-38, později na T-7 https://www.sheppard.af.mil/Library/Fac ... am-enjjpt/
Re: Aero L-39NG
Napsal: 17/11/2020, 16:35
od zzz
Sice cituji z Security Magazín, ale ta citovaná pasáž odpovídá realitě (např. v Etiopii - Grob 120TP + nedávno upgradované L-39)
PR text prodejce z fabriky na letadla Grob v Německu:
Tady za mnou můžete vidět L-39NG, a s ním máme několik zajímavých společných bodů. Avionický systém v obou letounech je přesně stejný. Jde o elektronický letový informační systém Genesys Aerosystems IDU 680. To znamená, že se učíte létat na GROBu G 120 TP, a pak můžete přestoupit na L-39 NG, kde najdete přesně ten samý avionický systém, takže víte, jaké knoflíky zmáčknout, když v něm sedíte a letíte.
Je to skvělá příležitost v České republice. Obchodujeme po celém světě, globálně, v oblasti vojenského letového výcviku, a zde máme unikátní příležitost spolupracovat s Aero Vodochody, které vyvinulo výborný proudový cvičný letoun. V Německu máme výborný letoun pro základní výcvik GROB G 120 TP, kombinovaný se stejným avionickým systémem jako L-39 NG. A to je sestava, která činí přechodový výcvik takřka zastaralým. Na G 120 TP se naučíte létat, nastoupíte do L-39 NG, kde se naučíte bojovat. A kokpit je přesně stejný.
Zemakt:
Dle výše uvedeného odkazu si Maďaři ošahávali/ošáhávají letadlo č. 7004 (evideční číslo 0476 které je použito i jako trupové číslo). Což by dle představ Aera měl být první sériový letoun (patrně v konfiguraci podobného verzi L-39NG Full Trainer). Vycházím z http://czechairforce.com/news/druhy-let ... h-zkousek/ ... cituji z tohoto článku pana Aleše Hottmara:
L-39NG ev. č. 0476, který nyní vstoupil do programu letových zkoušek, stále nedisponuje finálním nátěrem. Výrobce totiž předpokládá, že by mohl být po ukončení celého programu předán prvnímu zákazníkovi, neboť se zároveň jedná o první předsériový stroj, který byl již postaven v souladu s finální specifikací pro sériovou výrobu.
Chápu-li správně,tak pro L-39CW/NG nyní existuje 5 letadel:
technologický demonstrátor, trupové číslo ev. č. 2626 (původně L-39C, předělený na nějakou úroveň verze L-39CW ...)
a 4 letadla L-39NG:
PR text z aero.cz píše:Přehled dosud vyrobených letounů v rámci projektu L-39NG:
Výrobní sériové číslo
Typ
Role
7001
prototyp
letové zkoušky, pozemní vibrační zkoušky, zbraňové zkoušky
To nevadi. Maďari určite kupia a to bude super referencia. Môže to rozbehnúť ďalšie predaje a zrentabilnit výrobu. Držím palce.
Re: Aero L-39NG
Napsal: 24/11/2020, 10:51
od Skeptik
Otázka je, zda je těch 8 T-6C Texan II náhrada za těch 12 L-39 T (dodaných v letech 1995-96) létajících u 16. letky TuAF, a nebo za těch 10 MB-326 stále ještě létajících i 11. letky TuAF (dodaných v letech 1965-75) ?
Výkonově by to odpovídalo spíše těm starým MB-326.
Pokud to platí, pak by Aero ještě mělo šanci ... zvláště když Tunisko nakonec nejspíš neodebere ty 4 původně požadované lehké útočné AT-6C Wolverine. Přeci jen výkonově (a případně i bojově) je L-39NG někde jinde.
Re: Aero L-39NG
Napsal: 24/11/2020, 11:17
od HONZIK11
Mysliš, že ty letouny L-59 Super Albatros alias L39 MS s dvouproudovým motorem Lotarev DV-2 o tahu 21,58 kN, vyráběný v licenci podnikem ZVL Považská Bystrica, budou ještě schopné letu po té co i Egypt je má uzeměné ?