Julesak píše:Áno, spolu s manévrovateľnosťou, doletom, nosnosťou, (ne)náročnosťou na údržbu a mnohými ďalšími.
Evidentne im lietajú aj s poškodeným povrchom.
To právě vůbec. Podívej se na rozbor bojových situací. V leteckých bojích je to úplně stejné jako v pozemních či námořních, tedy že hlavní, co rozhoduje o výsledku střetu je situační povědomí a teprve až potom vše, co jsi jmenoval. Rozumím ale tvému postoji, protože ono velké soustředění na vlastnosti, které lze snadno kvantifikovat (u letadel to co si psal) je obecný jev a to i u odborníků a profesionálů, přestože výše napsané je empiricky ověřeno. Problém je, že to nelze tak jednoduše kvantifikovat, jako rychlost a stejně tak i požadavky na zlepšení.
Tak ale otázka nezněla. Šlo o to, jestli máme nějaké informace, že je to tak jak píšeš a opravdu letouny jako F-22 nebo F-35 mají problém se stealth takového rozsahu, že jim to neumožňuje fungovat podle požadavků.
Skeptik píše:Jinak moc nechápu, proč "diskutujete" stealth ve vláknu o ruské reformě letectva.
Šlo o tvé tvrzení, že stealth není tak zásadní výhoda, které zastáváš proto, že Rusové z nějakých důvodů nezavádějí plně stealth letoun do výzbroje.
To co považuji za "plný stealth letoun" jsem dříve vysvětlil. Polemizovat s tím, že vymezím co si představuji pod nějakým pojmem, aby to bylo srozumitelné co mám na mysli, je dost zbytečné. Vidím ale, že s tím stále mají někteří problém, takže ještě jednou a trochu rozvedeno, pod pojmem "úplný stealth" mám na mysli letoun, u kterého je použití technologie stealth maximalizováno vzhledem k nasazení, které od něj očekávám a to i přes to, že v jiných oblastech nebude letoun dosahovat maximálních výkonů, jako jiné letouny stejné kategorie.
Dříve nebo později někdo přijde na úplnou ochranu proti malorážovým palným zbraním a to tedy znamená, že je teď přestaneme vyrábět a vyvíjet?
Proč omezovat výkony nových letadel? Jak už jsem psal, proto, aby se posílil daleko důležitější aspekt jejich schopností pro vedení vzdušného boje. Navíc se zde bavíme o omezeních, které nejsou tak zásadní, aby to dokázalo převážit výhodu plynoucí s maximální aplikace technologie stealt pro požadovaný letoun.
Ohledně způsobů detekce. Žádný nový způsob detekce nejspíše nikdy nebude, pokud tedy neoperuješ s možností telepatie a detekování myslí pilota. Bude se detekovat stále stejně jen s tím rozdílem, že přístroje budou citlivější a schopny zaznamenávat menší změny na větší vzdálenosti a navíc budou kompaktnější a lépe umístitelné na různých platformách. Fyzikální principy tak nějak pořád budou zůstávat konstantní a jediné, co se bude měnit bude naše porozumění jim, z čehož plyne výše zmíněné zdokonalení přístrojů.